Melk met brokken?
zaterdag 16 juli 2016 om 14:00
Nee ik bedoel niet het kinderliedje....
We hebben afgelopen tijd al meerdere keren een nieuw pan melk opengemaakt, nog binnen de houdbaarheidsdatum, waarbij de melk klonterig is. Ik kan op internet niks actueels vinden.
De feiten:
- zowel van Jumbo als van Albert Heijn
- altijd de biologische, maar weet niet of dat een factor is want we kopen nooit niet-biologische melk
- de smaak is goed, niet zuur (maar t drinkt en oogt niet lekker, dus we gooien t toch weg)
- de datum op het pak is nog niet bereikt
- na het boodschappen doen gaan we (degene van ons die die dag boodschappen doet) gelijk naar huis en gaat de melk in de koelkast. Geen uren in een warme auto ofzo.
- de koelkast staat flink koud.
Herkent iemand dit?
Ik ben er al eens mee terug gegaan en krijg dan gewoon mijn geld terug, maar ik wil gewoon goede melk.
We hebben afgelopen tijd al meerdere keren een nieuw pan melk opengemaakt, nog binnen de houdbaarheidsdatum, waarbij de melk klonterig is. Ik kan op internet niks actueels vinden.
De feiten:
- zowel van Jumbo als van Albert Heijn
- altijd de biologische, maar weet niet of dat een factor is want we kopen nooit niet-biologische melk
- de smaak is goed, niet zuur (maar t drinkt en oogt niet lekker, dus we gooien t toch weg)
- de datum op het pak is nog niet bereikt
- na het boodschappen doen gaan we (degene van ons die die dag boodschappen doet) gelijk naar huis en gaat de melk in de koelkast. Geen uren in een warme auto ofzo.
- de koelkast staat flink koud.
Herkent iemand dit?
Ik ben er al eens mee terug gegaan en krijg dan gewoon mijn geld terug, maar ik wil gewoon goede melk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zaterdag 16 juli 2016 om 14:05
zaterdag 16 juli 2016 om 14:10
Nee, niet bevroren De nieuwe pakken liggen bovenin,tot ze in gebruik worden genomen en dan staan ze in de deur.
Van dat homogeniseren, dat denk ik ook, ont-homogeniseren dus , maar hoe kan dat dan? En hoe voorkom ik dat? En ben ik nou echt de enige met "zoete melk met brokken, kindje mag niet jokken"?
Van dat homogeniseren, dat denk ik ook, ont-homogeniseren dus , maar hoe kan dat dan? En hoe voorkom ik dat? En ben ik nou echt de enige met "zoete melk met brokken, kindje mag niet jokken"?
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zaterdag 16 juli 2016 om 14:10
Melk hoeft helemaal niet in de koelkast. Pas als je het pak opent is dat handiger, omdat je daarmee de houdbaarheid verlengt, maar zolang de pakken dicht zijn volstaat de kelder of een andere koele plaats.
(De spullen die in de supermarkt niet in de koeling staan hoeven thuis niet bewaard in de koelkast).
(De spullen die in de supermarkt niet in de koeling staan hoeven thuis niet bewaard in de koelkast).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 16 juli 2016 om 14:12
quote:Ceylon schreef op 16 juli 2016 @ 14:10:
Melk hoeft helemaal niet in de koelkast. Pas als je het pak opent is dat handiger, omdat je daarmee de houdbaarheid verlengt, maar zolang de pakken dicht zijn volstaat de kelder of een andere koele plaats.
(De spullen die in de supermarkt niet in de koeling staan hoeven thuis niet bewaard in de koelkast).Ehm.....melk staat bij de super gewoon in de koeling hoor. Alleen die smerige houdbare melk niet.
(De spullen die in de supermarkt niet in de koeling staan hoeven thuis niet bewaard in de koelkast).Ehm.....melk staat bij de super gewoon in de koeling hoor. Alleen die smerige houdbare melk niet.
zaterdag 16 juli 2016 om 14:15
quote:Lady_Vintage schreef op 16 juli 2016 @ 14:11:
Weet je zeker dat het niet bevroren is? Als mijn pakken melk op de bovenste plank te dicht tegen de achterkant aan liggen, dan bevriezen ze een beetje. Geldt ook voor de rest wat daar ligt.Dit klinkt mij logischer in de oren dan dat er iets mis is met de melk.
Weet je zeker dat het niet bevroren is? Als mijn pakken melk op de bovenste plank te dicht tegen de achterkant aan liggen, dan bevriezen ze een beetje. Geldt ook voor de rest wat daar ligt.Dit klinkt mij logischer in de oren dan dat er iets mis is met de melk.
•
zaterdag 16 juli 2016 om 14:17
Tegen de achterkant van de koelkast staat ijs, is al vanaf dat we m kochten. De pakken liggen daar niet tegenaan.
Ik ga eens proberen om ze onderin te leggen (want kouder).
We hebben een halfhoog model, tussen tafelmodel en zo'n hoge in, hij staat op een verhoging (inbouwkast) dus het is ook van praktische factoren afhankelijk wat waar ligt, zodat ook de kinderen bij de belangrijkste dingen kunnen voor bv tafeldekken. Even puzzelen dus.
We hebben een halfhoog model, tussen tafelmodel en zo'n hoge in, hij staat op een verhoging (inbouwkast) dus het is ook van praktische factoren afhankelijk wat waar ligt, zodat ook de kinderen bij de belangrijkste dingen kunnen voor bv tafeldekken. Even puzzelen dus.
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zaterdag 16 juli 2016 om 14:17
Ik zou ook denken aan juist te koud staan. Staat de melk tegen de achterkant van de koelkast toevallig waardoor het kan bevriezen? Door bevriezing gaat het schiften en krijg je inderdaad vlokken en brokjes in de melk zonder dat die zuur is. Dat kun je trouwens prima drinken, je wordt er niet ziek van maar het is niet lekker je kunt er wel prima pannenkoeken mee bakken bijvoorbeeld. De melk op een andere plek of de koelkast juist minder koud zetten is dan de oplossing. Iets anders kan ik me ook niet bedenken. Ik heb die melk ook regelmatig en eigenlijk nooit een probleem, weleens ooit gehad maar dat was een enkel pak dat misschien in de winkel uit de koeling heeft gestaan omdat iemand het gewoon neergezet heeft maar niet met regelmaat.
zaterdag 16 juli 2016 om 14:18
zaterdag 16 juli 2016 om 14:19
zaterdag 16 juli 2016 om 14:21
Als melk bevriest en weer ontdooit gaat het schiften die vlokken en brokjes zijn dan dus niet bevroren maar blijven er wel inzitten. Als de melk niet zuur is dan is het geen bederf en zal kouder wegzetten niet helpen. Geschifte melk voelt wel vies in je mond maar zure melk dan spuug je direct weer uit dat is vreselijk vies.
zaterdag 16 juli 2016 om 14:22
zaterdag 16 juli 2016 om 14:39
quote:streepjessokken schreef op 16 juli 2016 @ 14:17:
Tegen de achterkant van de koelkast staat ijs, is al vanaf dat we m kochten. De pakken liggen daar niet tegenaan.
ijs tegen de achterkant van je koelkast? He? Nooit eerder opgemerkt bij anderen.
Staat ie echt niet te koud?
ijs tegen de achterkant van je koelkast? He? Nooit eerder opgemerkt bij anderen.
Staat ie echt niet te koud?
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 16 juli 2016 om 15:04
Ik ga eens beginnen met een thermometer in de koelkast, andere plek overwegen voor de niet-geopende pakken en als dat geen verschil maakt, de klantenservice mailen.
Maar ik wilde hier vooral weten of er herkenning was. Van een enkeling wel dus.
Maar ik wilde hier vooral weten of er herkenning was. Van een enkeling wel dus.
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C