Geld & Recht alle pijlers

Ebike verkopen, proefrit?

16-07-2016 20:36 109 berichten
Morgen komt er iemand voor een proefritje op mijn ebike die ik te koop heb staan. Nou zit ik te peinzen hoe ik dit aan moet pakken. Want hoe weet ik zeker dat degene die een proefrit maakt ook weer terug komt? Kan ik een paspoort of geld als onderpand vragen?
Omdat jij verzuimde in de onderzoeksplicht, gooi je het over die boeg bij verkopen? Want dat hadden ze dan maar moeten weten?



Remmen die niet goed werken verzwijgen? Je bent aan het oplichten als je zo verder gaat.

Je verkoopt een ondeugdelijk product en bent daar niet eerlijk over.



Naast oplichterij is dit ook gewoon heel erg gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:

[...]





De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.



Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.

Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.Je zou die vrouw 500 euro mee moeten geven als ze de fiets komt halen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je weet niet waarvoor ze de fiets wil gebruiken?? Eh, om te fietsen?
Ben ook wel benieuwd wat je verstaat onder oudere dame. Mijn moeder is 62 en fietst dagelijks 2x 16km naar en van haar werk. Door heuvelachtig gebied, op een gewone fiets. Denk dat ze menig jonkie voorbijfietst!



500 vind ik ook nog best veel voor een gebruikte fiets met gebreken en zonder garantie. de helft vd nieuwprijs lijkt me meer dan genoeg, maar goed dat is iets tussen koper en verkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:

[...]





De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.



Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.

Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.



Jij hebt ook een meldingsplicht en zeker bij cruciale dingen als de remmen van een fiets, dat een koper ook een onderzoeksplicht heeft doet daar echt geen afbreuk aan.



Nogmaals dit is oplichting.
Jij hebt meldingsplicht tav verborgen gebreken. Zeker als ze gevaarlijk kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet quoten uit een ander topic stripverhaal. Kan je een ban kosten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 16 juli 2016 @ 21:07:

Ik hoop oprecht dat de mogelijke koper hier meeleest en gaat nadenken erover, want een fiets met slechte remmen kan serieus letsel veroorzaken.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:10:

Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.Niks heksenjacht. Het kan gewoon niet wat je doet, punt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heeft niets met een heksenjacht te maken, maar met fatsoen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die oplicht vertellen dat dat niet Door de beugel kan is gelijk een heksenjacht?!? Nee hoor, we zeggen alleen waar het op staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 juli 2016 @ 21:10:

Je mag niet quoten uit een ander topic stripverhaal. Kan je een ban kosten.Lief dat je waarschuwt. Dat wist ik niet, heb het aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Hieperdepiep, snap je niet dat wat jij de afgelopen maanden aan ellende met deze fiets hebt meegemaakt, je nu een ander gaat aandoen? Iemand blij maken met een kat in de zak? Je hebt gelijk hoor, zij heeft onderzoeksplicht, maar als zij de fiets van je koopt, en volgende week mailt ze je met alle gebreken waar jij al weet van hebt, maar niet gaat vertellen, wat doe je dan? Als blijkt dat ze dit geld van haar pensioen al twee jaar spaart om eindelijk een ebike te kunnen kopen, en jij verkoopt haar deze fiets, hoe voel je je dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:10:

Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.



Het gaat er niet om of dat de vraag was.



Het gaat er gewoon om dat het naast oplichting ook nog eens hartstikke gevaarlijk is wat je doet. Je verkoopt bewust een niet veilig vervoersmiddel aan iemand (en dan nog wel aan een ouder iemand )
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 16 juli 2016 @ 21:15:

[...]





Lief dat je waarschuwt. Dat wist ik niet, heb het aangepast.Het mag wel via een link.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hopen dat mevrouw er tijdens de proefrit achterkomt dat die fiets niet deugt.
Ja hoop ik ook. Zal echt triest zijn als de mevrouw iets breekt doordat ze niet kan remmen of de fiets ineens in elkaar stort.
Alle reacties Link kopieren
Waarom lieg je in t Mod-topic. Je hebt de fiets helemaal niet laten maken, dat blijkt uit je berichten hier.
Inderdaad, hoe kan er nog steeds zoveel stuk zijn aan een fiets die net gerepareert is door een fietsenmaker?
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:56:

De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.

Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.500 euri voor een fiets met een verroeste ketting, zonder licht en met ondeugdelijke remmen? Kolere zeg, jij bent echt niet goed boemel. Dat is ordinaire oplichterij, niks meer en niks minder.
Maar je hebt een punt hoor, met de vraag in je OP. Dikke kans dat de proefrijder inderdaad niet terugkomt, maar afgevoerd wordt naar het ziekenhuis. Mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan de ketting verroest zijn als de fiets afgelopen oktober nieuw gekocht is? Heb je ermee gezwommen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hij zou gerepareerd zijn en weer helemaal goed functioneren, je fietst er elke dag op... Hij heeft alleen maar een ketting die vervangen moet worden en remmen die niet functioneren
Alle reacties Link kopieren
Ach gut ze is op anoniem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven