Ebike verkopen, proefrit?
zaterdag 16 juli 2016 om 21:08
Omdat jij verzuimde in de onderzoeksplicht, gooi je het over die boeg bij verkopen? Want dat hadden ze dan maar moeten weten?
Remmen die niet goed werken verzwijgen? Je bent aan het oplichten als je zo verder gaat.
Je verkoopt een ondeugdelijk product en bent daar niet eerlijk over.
Naast oplichterij is dit ook gewoon heel erg gevaarlijk.
Remmen die niet goed werken verzwijgen? Je bent aan het oplichten als je zo verder gaat.
Je verkoopt een ondeugdelijk product en bent daar niet eerlijk over.
Naast oplichterij is dit ook gewoon heel erg gevaarlijk.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:08
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:
[...]
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.Je zou die vrouw 500 euro mee moeten geven als ze de fiets komt halen.
[...]
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.Je zou die vrouw 500 euro mee moeten geven als ze de fiets komt halen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 16 juli 2016 om 21:10
Ben ook wel benieuwd wat je verstaat onder oudere dame. Mijn moeder is 62 en fietst dagelijks 2x 16km naar en van haar werk. Door heuvelachtig gebied, op een gewone fiets. Denk dat ze menig jonkie voorbijfietst!
500 vind ik ook nog best veel voor een gebruikte fiets met gebreken en zonder garantie. de helft vd nieuwprijs lijkt me meer dan genoeg, maar goed dat is iets tussen koper en verkoper.
500 vind ik ook nog best veel voor een gebruikte fiets met gebreken en zonder garantie. de helft vd nieuwprijs lijkt me meer dan genoeg, maar goed dat is iets tussen koper en verkoper.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:10
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:
[...]
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.
Jij hebt ook een meldingsplicht en zeker bij cruciale dingen als de remmen van een fiets, dat een koper ook een onderzoeksplicht heeft doet daar echt geen afbreuk aan.
Nogmaals dit is oplichting.
[...]
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.
Jij hebt ook een meldingsplicht en zeker bij cruciale dingen als de remmen van een fiets, dat een koper ook een onderzoeksplicht heeft doet daar echt geen afbreuk aan.
Nogmaals dit is oplichting.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:12
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:10:
Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.Niks heksenjacht. Het kan gewoon niet wat je doet, punt.
Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.Niks heksenjacht. Het kan gewoon niet wat je doet, punt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 16 juli 2016 om 21:16
Hieperdepiep, snap je niet dat wat jij de afgelopen maanden aan ellende met deze fiets hebt meegemaakt, je nu een ander gaat aandoen? Iemand blij maken met een kat in de zak? Je hebt gelijk hoor, zij heeft onderzoeksplicht, maar als zij de fiets van je koopt, en volgende week mailt ze je met alle gebreken waar jij al weet van hebt, maar niet gaat vertellen, wat doe je dan? Als blijkt dat ze dit geld van haar pensioen al twee jaar spaart om eindelijk een ebike te kunnen kopen, en jij verkoopt haar deze fiets, hoe voel je je dan?
zaterdag 16 juli 2016 om 21:17
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 21:10:
Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.
Het gaat er niet om of dat de vraag was.
Het gaat er gewoon om dat het naast oplichting ook nog eens hartstikke gevaarlijk is wat je doet. Je verkoopt bewust een niet veilig vervoersmiddel aan iemand (en dan nog wel aan een ouder iemand )
Ow god, de heksenjacht is weer geopend. Ik laat dit topic direct sluiten want ik heb hier geen zin in en dit was mijn vraag ook niet.
Het gaat er niet om of dat de vraag was.
Het gaat er gewoon om dat het naast oplichting ook nog eens hartstikke gevaarlijk is wat je doet. Je verkoopt bewust een niet veilig vervoersmiddel aan iemand (en dan nog wel aan een ouder iemand )
zaterdag 16 juli 2016 om 21:17
zaterdag 16 juli 2016 om 21:23
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:56:
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.500 euri voor een fiets met een verroeste ketting, zonder licht en met ondeugdelijke remmen? Kolere zeg, jij bent echt niet goed boemel. Dat is ordinaire oplichterij, niks meer en niks minder.
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.500 euri voor een fiets met een verroeste ketting, zonder licht en met ondeugdelijke remmen? Kolere zeg, jij bent echt niet goed boemel. Dat is ordinaire oplichterij, niks meer en niks minder.