Geld & Recht alle pijlers

Ebike verkopen, proefrit?

16-07-2016 20:36 109 berichten
Morgen komt er iemand voor een proefritje op mijn ebike die ik te koop heb staan. Nou zit ik te peinzen hoe ik dit aan moet pakken. Want hoe weet ik zeker dat degene die een proefrit maakt ook weer terug komt? Kan ik een paspoort of geld als onderpand vragen?
dikke, dikke facepalm. Voor het oplichten, voor het janken op het cm-topic. Gadver.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem160720161 schreef op 16 juli 2016 @ 20:56:

De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.

Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.

Een wat oudere vrouw laat je een proefrit maken op een fiets met slechte remmen....

jij durft...
T is weer een mooi verhaal dit, alleen jammer dat we nu niet te weten komen hoe het verder gaat.....
Oplichter!! En dat bij een rem bij een oudere dame.

Het gaat er nog niet eens om of het juridisch gezien zou mogen, het is zo gemeen.

Hoe zou jij het vinden als het je moeder of oma betrof?

Ook vind ik de fiets al aan de dure kant voor tweedehands zonder zoveel mankementen.
Dit topic is een grapje, toch? Een fiets met kapotte verlichting, een verroeste ketting en niet werkende remmen verkopen voor 500 ballen, en er dan ook nog een oud vrouwtje mee de straat op sturen voor een proefritje? OK, en de mop is?

Want als dit géén mop is, is het één van de laagste streken die ik in lang heb gehoord.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik hoop eerlijk gezegd dat de koopster een proefrit maakt en ermee naar huis rijdt zonder betalen.

(En dan een nieuwe set autosleutels aanvraagt bij haar garage.)
quote:Mietrot schreef op 16 juli 2016 @ 23:31:

Ik hoop eerlijk gezegd dat de koopster een proefrit maakt en ermee naar huis rijdt zonder betalen.

(En dan een nieuwe set autosleutels aanvraagt bij haar garage.)Ik hoop dat ze ermee tegen een muur aanrijdt zonder ernstig gewond te raken, al wrijvend over haar nek van de grond opstaat (à la Moskowitz uit de reclame) en TO een poot uitdraait omdat ze haar willens en wetens met een ondeugdelijke fiets op weg heeft gestuurd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:my-little-appletree schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:

Een fiets verkopen met ondeugdelijke remmen en dat gewoon verzwijgen... En dat voor 500 euro...

Je bent een oplichter.Inderdaad. Wat een rotstreek!
ja jongens en meisjes laat dat een les zijn, het internet staat vol met oplichters die zichzelf niet eens al oplichter herkennen. TO, je bent er ondertussen als een huilie tussenuit geknepen, maar echt schandalig dat je niet eerlijk bent over de mankementen aan de fiets en maar liefst 500! euro vraagt voor een prul. Ik zou hem voor 200 euro als klusfiets/onderdelen online zetten. En ja, het is ook kut voor jou dat je 900 euro hebt betaald voor een slechte fiets waar je nu al niets meer aan hebt omdat die na 6 maanden al stuk was. Dat gevoel wil je toch niet doorgeven?
quote:Mietrot schreef op 16 juli 2016 @ 23:31:

(En dan een nieuwe set autosleutels

bij haar garage.)Of dit topic heeft gelezen, als onderpand een lege doos met stenen achterlaat, en nog een keer een berichtje achterlaat: Ik MOEST wel doorrijden want de rem doet het niet
quote:mary57 schreef op 16 juli 2016 @ 21:53:

[...]

Nee dus, dit was de reden waarom ze op anoniem is gegaan omdat ze dit al zo'n 20x heeft gehoord.

Bij de "koper heeft een onderzoeksplicht" (my ass, complete bull shit) dacht ik al: die spoort niet. Geen interesse om er woorden aan vuil te maken.

Gelukkig hebben andere. Dat wel gedaan.

En dan is jezelf anonimiseren toch wel weer het toppunt van sneuïgheid.

Erken dan gewoon dat je er verkeerd in staat. Maar zo vreselijk huilie doen, hoe onvolwassen kun je zijn.

Maar ja, morgen waarschijnlijk weer terug met andere nick.
Ze was nog sneller terug, vannacht al ..... Om zich te beklagen en medestanders te zoeken.
quote:anoniem160720161 schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:

[...]

De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.

Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.

Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.

En de koper is een oud vrouwtje?

Verwacht je nou echt medestanders hier voor zo een streek?
Met verbazing heb ik dit topic gelezen. Hoe asociaal kun je zijn? Wat jammer dat de oudere dame niet gewaarschuwd kan worden. En dan dat gedram van TO over "onderzoeksplicht" ... dat heeft ze zelf kennelijk ook verzaakt voordat ze de fiets aanschafte. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.
Poef
En toch ben ik heel blij met dit topic. Ik wil namelijk binnenkort een e-bike kopen en heb mijn 'waar op te letten'-lijstje goed kunnen aanvullen!

Maar voor de gevlogen TO
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik vind het vooral verhelderend dat je voor een kapotte ebike van een D-merk nog 500 euro kunt vragen, en blijkbaar krijgen.

Ben zelf van plan om mijn al wat oudere, maar nog hartstikke goede, e-bike van een A-merk te verkopen en dat biedt weer perspectieven op wat ik daar nog voor kan vragen
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 17 juli 2016 @ 11:46:

Ik vind het vooral verhelderend dat je voor een kapotte ebike van een D-merk nog 500 euro kunt vragen, en blijkbaar krijgen.

Ben zelf van plan om mijn al wat oudere, maar nog hartstikke goede, e-bike van een A-merk te verkopen en dat biedt weer perspectieven op wat ik daar nog voor kan vragen Regio Rotterdam?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Klein uurtje rijden vanaf Rotterdam
668, the neighbour of the Beast
quote:geraldine5 schreef op 17 juli 2016 @ 07:35:

[...]

Of dit topic heeft gelezen, als onderpand een lege doos met stenen achterlaat, en nog een keer een berichtje achterlaat: Ik MOEST wel doorrijden want de rem doet het niet

Ofdat ze de 500 euro cash betaald ... met vals geld.

Weet ik weer gelijk waarom ik zulke dingen liever in een winkel koop. In de buurt. En niet via internet of tweedehands.
quote:Corona67 schreef op 17 juli 2016 @ 08:39:

[...]

En de koper is een oud vrouwtje?

Verwacht je nou echt medestanders hier voor zo een streek?Oudere dame.
bah bah bah dat je die fiets voor dat bedrag durft te verkopen terwijl je weet wat er mis mee is.
Een e-bike van een goed merk is 200 euro waard volgens de fietsenmaker.

Dat nietszeggende merk van TO is dus niets meer waard.

Hopelijk blijft ze met het barrel zitten.

Beter nog als ze als oplichtster wordt betrapt en het oude vrouwtje aangifte gaat doen.
quote:Marels schreef op 17 juli 2016 @ 11:46:

Ben zelf van plan om mijn al wat oudere, maar nog hartstikke goede, e-bike van een A-merk te verkopen en dat biedt weer perspectieven op wat ik daar nog voor kan vragen

Helaas, vergeet het maar: mijn moeder heeft de uitstekende ebike van haar overleden man verkocht via MP. A-merk, weinig kilometers, met rapport erbij dat de accu in prima staat was.

Daar kreeg ze echt geen 500 euro voor.

Sorry...
quote:Marels schreef op 17 juli 2016 @ 11:48:

Klein uurtje rijden vanaf Rotterdam Rijden of fietsen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven