Werk & Studie alle pijlers

Beschuldigt van diefstal

18-07-2016 15:00 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk bij thuiszorg.Ik ben naar de zorgvrager gegaan huis schoongemaakt in 45 minutem en toen ben ik naar mijn volgende adress gegaan ik krijg een telefoontje van de opdrachggevers of ik op kantoor wil komen. Ik ga naar de hoofdkantoor toe zie ik de zorgvrager zitten met de directeur en de manager ik weet niet wat er aan de hand is. De zorgvrager kijkt mij met een dreigende blik aan en schreeuwt zij heeft geld gestolen uit mijn portomonee vuile dief jij vuile rifaap kut marokkaan jullie jatten alles vuile rif ratten iedereen is jullie zat ga terug naar de rifgebergte waar je vandaan komt. Ik stond daar maar en die man schold me verrot uit en niemand zei wat ik ben ontslagen en vals beschuldigd ik heb nooit geld van hem gestolen daar heb ik niks aan. Ik ben ten einde raad ik haat het om marokkaans te zijn.
Je bent ontslagen waar die zorgvrager bij zat of heb je ook nog een gesprek gehad met alleen je directeur/leidinggevende?

Wat zeiden zij er van? Wat geven zij als reden om jou te ontslaan? Ik neem aan dat zij toch ook bewijs willen zien?
Nou ja zeg!! Wat een achterlijke actie

Jouw werkgever liet het gewoon toe dat die man dat allemaal zei over je?!

Te beschamend voor woorden.

Meid: onwijs kut voor je. Echt! Nu zit jij zonder baan en ben je ook nog eens voor van alles en nog wat uitgemaakt.

Wilde jouw werkgever van je af? Dit klinkt me net iets te makkelijk.

Ik zou toch op z'n minst met je (ex)werkgever nog een gesprek aangaan.

Het zegt niks over jou, maar alles over die man, dat je zo uitgescholden bent hoor!
quote:yoshe schreef op 18 juli 2016 @ 15:04:

Je bent ontslagen waar die zorgvrager bij zat of heb je ook nog een gesprek gehad met alleen je directeur/leidinggevende?

Wat zeiden zij er van? Wat geven zij als reden om jou te ontslaan? Ik neem aan dat zij toch ook bewijs willen zien?Apart gesprek en toen ontslagen. Ik heb niks gejat ik zou dat nooit doen. Ik ben opnieuw begonnen met mijn leven weg van mijn ouders en mijn omgeving. Ik zit nog na te shaken vandaag gebeurd.
Wat voor contract had je dan?

En echt hoor.. Rifrat?

Ga je aangifte doen?
Huh wat een vreemde gang van zaken!

Er spelen hier een aantal losse dingen naar mijn idee:

- je bent vals beschuldigd van diefstal

- je bent gediscrimineerd

- je bent onterecht ontslagen

Had je een oproep of 0 uren contract toevallig of via uitzendbureau?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Maar jij had al gedoe toch, in je werk?

speelt dat mee??
rif aap? Wat een bijzondere uitspraak. Doorgaans halen mensen het rif gebergte er niet bij...
quote:lilalinda schreef op 18 juli 2016 @ 15:13:

speelt dat mee??
Ik zou heel snel contact opnemen met een goede (straf)advocaat. Zij kunnen je goed juridisch advies geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:IBIopviva schreef op 18 juli 2016 @ 15:11:

Huh wat een vreemde gang van zaken!

Er spelen hier een aantal losse dingen naar mijn idee:

- je bent vals beschuldigd van diefstal

- je bent gediscrimineerd

- je bent onterecht ontslagen

Had je een oproep of 0 uren contract toevallig of via uitzendbureau?Proeftijd zat ik.
quote:lilalinda schreef op 18 juli 2016 @ 15:13:

speelt dat mee??Het is een andere baan.
Inderdaad, er spelen hier 3 gebeurtenissen.

Voor de eerste 2 kun je naar de politie. Voor de laatste kan je je rechtsbijstand inschakelen of langs het juridisch loket.

Ik zou het hier niet bij laten zitten. Als het tegenzit krijg je een naam en kom je nergens meer aan de bak.

Had de client ook "bewijs" of was het alleen maar wat roepen? Hoe was jullie contact tot nu toe?
Wat ontzettend klote meid. Hopelijk komt er iets veel beters voor terug.
Veel mensen haten marokkanen ze heb en mij systematisch eruit gooit zonder blikken en blozen. Hoe krijg ik ooit een andere baan mijn naam is islamtisch.
Jeetje. Zelfs al had je wel gestolen zou dit nog veel te ver zijn gegaan. Wat een taal.

Adem in, adem uit. Als je wilt poetsen is er altijd wel werk. Loop even binnen bij een uitzendbureau. Ik ben ooit ontslagen omdat mijn baas en ik onenigheid hadden. Bij het uitzendbureau verteld wat er was gebeurd, binnen een paar dagen had ik ander werk.

En mocht je dat willen kun je aangifte doen wegens discriminatie en rasisme. Zelf zou ik proberen om het naast me neer te leggen, gebeurd is gebeurd.

Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat verschrikkelijk!

Werk van maken idd, aangifte doen.

Hoe ben je weggegaan? Heeft he baas je nog gesproken zonder de client erbij?

Ik vind het echt heel naar voor je.
quote:yoshe schreef op 18 juli 2016 @ 15:23:

Inderdaad, er spelen hier 3 gebeurtenissen.

Voor de eerste 2 kun je naar de politie. Voor de laatste kan je je rechtsbijstand inschakelen of langs het juridisch loket.

Ik zou het hier niet bij laten zitten. Als het tegenzit krijg je een naam en kom je nergens meer aan de bak.

Had de client ook "bewijs" of was het alleen maar wat roepen? Hoe was jullie contact tot nu toe?Roepen en schreeuwen Voor hetzelfde geld heeft mij erin geluist.
Je poetst in 45 minuten een huis? (maar dat ter zijde)

Ik vind het een raar verhaal, het klopt niet dat je zomaar ontslagen bent en je leidinggevende niet opkwam voor je.

Vraag advies bij een juridisch loket en laat het er niet bij zitten.

Wat voor "bewijs" had deze zorgvrager dan? Of is het jouw woord tegen hun woord?
quote:Sammysamira schreef op 18 juli 2016 @ 15:25:

Veel mensen haten marokkanen ze heb en mij systematisch eruit gooit zonder blikken en blozen. Hoe krijg ik ooit een andere baan mijn naam is islamtisch.

Door je naam te zuiveren, aangifte te doen

Je laat die werkgever hier toch niet mee wegkomen?
quote:Sammysamira schreef op 18 juli 2016 @ 15:25:

Veel mensen haten marokkanen ze heb en mij systematisch eruit gooit zonder blikken en blozen. Hoe krijg ik ooit een andere baan mijn naam is islamtisch.Mwah, ik geloof niet dat dat een enorm probleem is hoor. Ik was vandaag bij de action waar een meisje met hoofddoek achter de kassa zat. Bij de hema werken er ook een aantal en bij de AH ook. MacDonalds, Efteling... Nu ik er zo over nadenk; bij haast alle grotere ketens/bedrijven werken vaak wel islamitische meiden (door die hoofddoek wel herkenbaarder dan de jongens natuurlijk).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Mrs-P schreef op 18 juli 2016 @ 15:28:

Je poetst in 45 minuten een huis? (maar dat ter zijde)Weliswaar offtopic, maar zo werkt de thuiszorg tegenwoordig. Iemand van de gemeente bepaalt bijvoorbeeld dat je hulp krijgt voor het poetsen van het sanitair en het dweilen van de keuken en dat dat in 45 minuten geregeld kan zijn, dan krijg je dus die 45 minuten en doet ook niks anders dan wat afgesproken is.
quote:Mrs-P schreef op 18 juli 2016 @ 15:28:

Je poetst in 45 minuten een huis? (maar dat ter zijde)

Dat is redelijk normaal in de TZ hoor.

@ TO

Proeftijd betekend dat je die baan niet terug krijgt.

Dus dat houd op verder.

Wat wel doen: AANGIFTE DOEN !!!

Volslagen idioot dit soort uitspraken.

Dus vandaag nog afspraak maken bij politie.

En ook melding van maken bij een meldpunt voor discriminatie.

Plus social media inzetten, ook dat werkt best goed.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:paulaner schreef op 18 juli 2016 @ 15:34:

[...]

Plus social media inzetten, ook dat werkt best goed.Dan weet ze in ieder geval zeker dat ze nooit meer een baan krijgt..
quote:Ceylon schreef op 18 juli 2016 @ 15:31:

[...]

Weliswaar offtopic, maar zo werkt de thuiszorg tegenwoordig. Iemand van de gemeente bepaalt bijvoorbeeld dat je hulp krijgt voor het poetsen van het sanitair en het dweilen van de keuken en dat dat in 45 minuten geregeld kan zijn, dan krijg je dus die 45 minuten en doet ook niks anders dan wat afgesproken is.

Oke, ik heb ooit (20 jaar terug) een bijbaantje gehad in de thuiszorg en ik kreeg 3 uur voor een huis, en 4 uur voor een groot huis.

Maar tijden veranderen dus, wat kan je in 45 minuten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven