Vriezermaaltijden

19-07-2016 19:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege baby, werk en over het algemeen druk leven wil ik de vriezer graag vullen met 'maaltijden'. Bijvoorbeeld een lading met bolognesesaus zodat ik alleen nog maar pasta erbij hoef te koken. Op deze manier hebben we in 10 minuten een gezonde maaltijd op tafel, ook als we geen puf hebben om te koken

Wie heeft er inspiratie voor me? Ik wil de rijst/pasta/aardappels wel vers koken, maar het gaat om de saus o.i.d. erbij die daardoor snel klaar is...
Soep kan goed in de vriezer
Maaltijden invriezen, vraagje

Gezonde in te vriezen maaltijden

Maaltijden om in te vriezen

welke maaltijden invriezen
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 19 juli 2016 @ 20:02:

Maaltijden invriezen, vraagje

Gezonde in te vriezen maaltijden

Maaltijden om in te vriezen

welke maaltijden invriezenjooo top, had ik zelf natuurlijk ook wel ff kunnen zoeken thanks!
quote:blooberrie schreef op 19 juli 2016 @ 20:05:

[...]

jooo top, had ik zelf natuurlijk ook wel ff kunnen zoeken thanks!Graag gedaan. Ik krijg zien in blauwe bessen van jouw ava. Zo lekker!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 19 juli 2016 @ 20:08:

[...]

Graag gedaan. Ik krijg zien in blauwe bessen van jouw ava. Zo lekker!En goed in te vriezen! Zodat je in de winter nog een zomergevoel kan hebben
En lekker om bevroren op te eten met deze hitte.
Wol was me al voor met links.

Pinterest staat ook vol met freezermeals.
In principe kan nagenoeg alles in de vriezer. Stamppotten, chilli's, stoofgerechten, curry's, roti vulling,nasi, bami.

Ik begrijp niet zo goed wat je zoekt.
quote:Dragisa schreef op 19 juli 2016 @ 20:17:

In principe kan nagenoeg alles in de vriezer. Stamppotten, chilli's, stoofgerechten, curry's, roti vulling,nasi, bami.

Ik begrijp niet zo goed wat je zoekt.

`wat kan en wat lekker is zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen. Stamppot is echt niet lekker uit de vriezer. De aardappel word korrelig.

Voor nood kan alles maar ik denk zomaar dat TO maaltijden wil die lekker blijven.
Heb helaas geen goede recepten toe te voegen, maar wellicht is dit nog een tip. Wij maken vaak gebruik van vriezermaaltijden voor de slowcooker. Je vriest dan maaltijden rauw in, en gooit ze sochtendsvroeg bevroren in de slowcooker, dan kan het eerst een paar uurtjes ontdooien, en daarna nog 6-8 uur garen. Heb je savonds eten, en je hebt nagenoeg niet hoeven koken. Vlees hoef je van te voren vaak niet te snijden, dat wordt meestal zo gaar dat je het probleemloos uit elkaar trekt. Op Pinterest staan een heleboel recepten onder 'slowcooker freezermeals'.
Bloemkoolovenschotel (aardappelpuree, bloemkoolroosjes met creme fraiche/ kerrie, gehakt en geraspte kaas bovenop.

Lasagne maken en invriezen

Curry's en dan couscous er vers bijmaken

ik lees ook mee voor meer recepten :-)!
Die bloemkoolovenschotel klinkt goed! En lasagne, ook een goede tip.

@nina, ik wil inderdaad liever geen vieze maaltijden

Dragisa, ik begrijp dan weer niet wat jij niet begrijpt. Maar gelukkig begrijpen sommige anderen mij wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven