Vriezermaaltijden
dinsdag 19 juli 2016 om 19:56
Vanwege baby, werk en over het algemeen druk leven wil ik de vriezer graag vullen met 'maaltijden'. Bijvoorbeeld een lading met bolognesesaus zodat ik alleen nog maar pasta erbij hoef te koken. Op deze manier hebben we in 10 minuten een gezonde maaltijd op tafel, ook als we geen puf hebben om te koken
Wie heeft er inspiratie voor me? Ik wil de rijst/pasta/aardappels wel vers koken, maar het gaat om de saus o.i.d. erbij die daardoor snel klaar is...
Wie heeft er inspiratie voor me? Ik wil de rijst/pasta/aardappels wel vers koken, maar het gaat om de saus o.i.d. erbij die daardoor snel klaar is...
dinsdag 19 juli 2016 om 20:43
quote:Dragisa schreef op 19 juli 2016 @ 20:17:
In principe kan nagenoeg alles in de vriezer. Stamppotten, chilli's, stoofgerechten, curry's, roti vulling,nasi, bami.
Ik begrijp niet zo goed wat je zoekt.
`wat kan en wat lekker is zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen. Stamppot is echt niet lekker uit de vriezer. De aardappel word korrelig.
Voor nood kan alles maar ik denk zomaar dat TO maaltijden wil die lekker blijven.
In principe kan nagenoeg alles in de vriezer. Stamppotten, chilli's, stoofgerechten, curry's, roti vulling,nasi, bami.
Ik begrijp niet zo goed wat je zoekt.
`wat kan en wat lekker is zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen. Stamppot is echt niet lekker uit de vriezer. De aardappel word korrelig.
Voor nood kan alles maar ik denk zomaar dat TO maaltijden wil die lekker blijven.
dinsdag 19 juli 2016 om 20:46
Heb helaas geen goede recepten toe te voegen, maar wellicht is dit nog een tip. Wij maken vaak gebruik van vriezermaaltijden voor de slowcooker. Je vriest dan maaltijden rauw in, en gooit ze sochtendsvroeg bevroren in de slowcooker, dan kan het eerst een paar uurtjes ontdooien, en daarna nog 6-8 uur garen. Heb je savonds eten, en je hebt nagenoeg niet hoeven koken. Vlees hoef je van te voren vaak niet te snijden, dat wordt meestal zo gaar dat je het probleemloos uit elkaar trekt. Op Pinterest staan een heleboel recepten onder 'slowcooker freezermeals'.