Mode & Beauty alle pijlers

BH-loos?

19-07-2016 12:52 167 berichten
Ik las van 't weekend een artikel uit de Linda (van maart) over metzonder bh. Allemaal vrouwen die nooit een bh dragen en zielsgelukkig zijn ermee. Sommige met grote borsten, sommige met kleine.

Op zich wil ik dat ook, want is gewoon fijner, maar ik voel me toch aardig beschroomd toen ik gisteren naar de Albert liep.

Waarom is bh-loos zo not done?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop sinds een half jaar van die "slappe" triangel bh's terwijl ik voorheen altijd padded bh's droeg. Ik heb een volle c cup en die nieuwe bh's zitten zoveel fijner. Het voelt veel vrijer terwijl ik nog wel iets van ondersteuning heb. Geen beugels trouwens. Helemaal zonder doe ik soms, en thuis heel vaak. Maar in het openbaar voelt dat toch een beetje bloot. Zeker in de supermarkt waar het nogal koud kan zijn op de koelafdeling daar heb je dan met niet padded bh's ook wel last van, maar dat los ik op door een sjaal te dragen die ik er dan even overheen drapeer. Ik heb geen zin in starende kerels naar mijn tepels.

Vroeger waren er geen padded bh's en droeg ik kanten beugel bh's. Niemand die toen spastisch deed over stijve tepels dacht ik. Maar nu vind ik het zelf helaas ook gênant als anderen het zien. In de winter kan ik me voorstellen om helemaal geen bh meer te dragen, dat ziet toch niemand onder die dikke trui. Mijn man vindt het leuk als ik er geen draag. Maar ik ben het wel eens met de stelling dat niet elke vorm borst er geschikt voor is.
quote:Sylphide75 schreef op 19 juli 2016 @ 20:28:

Vroeger waren er geen padded bh's en droeg ik kanten beugel bh's. Niemand die toen spastisch deed over stijve tepels dacht ik. Maar nu vind ik het zelf helaas ook gênant als anderen het zien. In de winter kan ik me voorstellen om helemaal geen bh meer te dragen, dat ziet toch niemand onder die dikke trui. Mijn man vindt het leuk als ik er geen draag. Maar ik ben het wel eens met de stelling dat niet elke vorm borst er geschikt voor is.

Dat is ook hoe ik het mij herinner. Maar al sinds lange tijd voel ik me er niet prettig bij om mij met zichtbaar priemende tepels in het openbaar te begeven... Waarom? Tja, toch het idee dat mannen ernaar gaan staren en ik me daar 'bloot' bij voel.

Ik baal er wel van overigens hoor, het liefst loop ik namelijk zonder BH. Ding is ook het laatste wat aangaat als ik uit huis ga en het eerste wat uitgaat bij thuiskomst.
Ik vind het heerlijk om een padded beugel bh te dragen. Het staat supermooi onder je kleding (geen priemende tepels o.i.d., dat loste ik vroeger op met tissues haha)

Nu kan ik met mijn 75 E het ook niet permitteren om met losse uiers rond te gaan sjokken, moet er niet aan denken. Zelfs bij een lui dagje thuis draag ik een zgn. AhhBra...ik vind zwabberende tieten niet prettig en niet mooi.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Het is voor mij altijd lastig om een bh te vinden die echt goed zit, dus na een paar uur dragen vind ik het wel oncomfortabel worden. Zonder ziet het er vaak toch niet zo geweldig uit, dus ik zal nooit bh-loos de deur uitgaan, maar thuis gaat hij uit.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Borsten worden lui van BH's.

Hoe groter de tiet, hoe beter het is om van jongs af aan geen BH te dragen. Spierweefsel krijgt dan kans zich beter te ontwikkelen. Juist door onze westerse BH cultuur bestaan onze borsten voornamelijk uit vet. Slap, ongemotiveerd, niet-ondersteunend vet.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.
jouw leven is een keuze
quote:2east schreef op 19 juli 2016 @ 23:57:

Maar waarom zie je dan in die arme landen waar vrouwen in hun blote borsten lopen (en nog nooit een bh hebben gedragen) soms van die hele uitgelubberde hangtieten?
quote:lila01 schreef op 20 juli 2016 @ 00:05:

[...]

Maar waarom zie je dan in die arme landen waar vrouwen in hun blote borsten lopen (en nog nooit een bh hebben gedragen) soms van die hele uitgelubberde hangtieten?

Bij sommige vrouwen volgens mij van de 4 of 6 kinderen die "eraan gehangen" hebben (lees: borstvoeding).

Dat heeft immers ook zijn weerslag op borsten.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.Omdat het zonder geen gezicht is? Met die zwiepende dingen als je loopt? En lijkt me ook niet goed voor je rug.

Hoe groter de tiet, hoe beter het is om van jongs af aan geen BH te dragen. Spierweefsel krijgt dan kans zich beter te ontwikkelen. Juist door onze westerse BH cultuur bestaan onze borsten voornamelijk uit vet. Slap, ongemotiveerd, niet-ondersteunend vet.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.

Als ik geen bh draag vind ik gewoon een beetje stevig doorlopen al minder prettig, het stuitert alle kanten op en ik moet ze vasthouden. Heb dan ook een cup e, maar toch. Zonder bh is gewoon zo totaal niet comfortabel, en daarnaast ziet het er bij mij echt lelijk uit. Dat is de reden dat ik echt altijd een bh draag.

Ik ben verbaasd over de hoeveelheid vrouwen die direct als ze thuiskomen hun bh uittrekken, of zelfs helemaal niet dragen! Heb er niks op tegen hoor, maar dat zou ik zelf nooit doen
quote:Pinkiepink schreef op 20 juli 2016 @ 00:10:

[...]

Ik ben verbaasd over de hoeveelheid vrouwen die direct als ze thuiskomen hun bh uittrekken, of zelfs helemaal niet dragen! Heb er niks op tegen hoor, maar dat zou ik zelf nooit doenIs ook het eerste wat ik doe. Die dingen bevrijden uit die strakke beugel . En met dit warme weer al helemaal.
[quote]lila01 schreef op 20 juli 2016 @ 00:10:

[...]

Omdat het zonder geen gezicht is? Met die zwiepende dingen als je loopt? En lijkt me ook niet goed voor je rug.[/quote]

Inderdaad. Lijkt..... wetenschappelijk onderzoek bewijst het tegendeel....
jouw leven is een keuze
quote:lila01 schreef op 20 juli 2016 @ 00:11:

[...]

Is ook het eerste wat ik doe. Die dingen bevrijden uit die strakke beugel . En met dit warme weer al helemaal.Haha, miss moet ik dat ook maar eens gaan doen als ik een avondje lui op de bank hang. Een BH uittrekken is wel een heerlijk gevoel overigens.
quote:lila01 schreef op 20 juli 2016 @ 00:10:

[...]

Omdat het zonder geen gezicht is? Met die zwiepende dingen als je loopt? En lijkt me ook niet goed voor je rug.

Wie bepaalt of iets wel of geen gezicht is? Dat doe jij zelf. Jij legt jezelf een bepaalde norm om, gebaseerd op maatschappelijk en sociaal verantwoorde maatstaven.

Zoals mijn wijze moeder altijd zegt; " als morgen iedereen in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?"
jouw leven is een keuze

[...]

Omdat het zonder geen gezicht is? Met die zwiepende dingen als je loopt? En lijkt me ook niet goed voor je rug.Dat laatste klopt sowieso niet, en of ze zwiepen is geheel afhankelijk van de grootte anex stevigheid. Bij mij valt er weinig te zwiepen.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 juli 2016 @ 16:42:

En in het verlengde daarvan: hoezo al die voorgevormde gewatteerde bh's (ook bij grote maten)? Omdat daar geen tepels doorheen priemen? Want voor de extra vulling is het bepaald niet nodig.Bij grote maten zijn de bh's meestal niet gewatteerd.

[...]

Omdat het zonder geen gezicht is? Met die zwiepende dingen als je loopt? En lijkt me ook niet goed voor je rug.

Als je beter opgelet had tijdens de natuurkunde lessen had je geweten datvdit eeen drogreden is.

Met of zonder BH de hoeveelheid kracht (newton) en de richting waarin deze krac5zich verspreid en daardoor effecr heeft op je rug is met of zonder BH het zelfde.
jouw leven is een keuze
Ik zou willen dat ik zonder bh kon. Maar zonder bh beginnen mijn borsten pijn te doen en mijn rug nog meer. Als je "gezegend" bent met een grote voorgevel kan je niet zonder bh.
Ik merk dat ik zonder bh meer voorover gebogen loop en daardoor dus mooi wel meer rugpijn krijg dan normaal. Je wil de pijn in je borsten ontzien en loopt dus voorover gebogen.

Hoe groter de tiet, hoe beter het is om van jongs af aan geen BH te dragen. Spierweefsel krijgt dan kans zich beter ontwikkelen. Juist door onze westerse BH cultuur bestaan onze borsten voornamelijk uit vet. Slap, ongemotiveerd, niet-ondersteunend vet.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.Nou Afrikaanse vrouwen zonder bh hebben ook uitgelebberde theezakjes hoor.
quote:lila01 schreef op 20 juli 2016 @ 00:05:

[...]

Maar waarom zie je dan in die arme landen waar vrouwen in hun blote borsten lopen (en nog nooit een bh hebben gedragen) soms van die hele uitgelubberde hangtieten?Precies!
quote:BassGroove schreef op 19 juli 2016 @ 18:20:

of een puss-up zit niet lekker en heeft geen mooi effect. Nee vind je het gek, een poes in je beha zit sowieso niet lekker
quote:toxic666 schreef op 20 juli 2016 @ 07:24:

[...]

Nee vind je het gek, een poes in je beha zit sowieso niet lekker
Enjoy the little things in life
Buitenshuis draag ik altijd een bh. Thuis gaat de bh uit, net zoals de nette kleding. Ik ga dan in lekkere thuiskleding op de bank hangen. Tijdens het sporten draag ik ook altijd een bh.

Ik zie wel eens vrouwen in de supermarkt waarbij ik zou willen schreeuwen: trek een BH aan!!! Maar dat zijn dan ook vrouwen met grote borsten die op/over hun buik hangen.
quote:emmetje2 schreef op 20 juli 2016 @ 00:24:

[...]

Bij grote maten zijn de bh's meestal niet gewatteerd.

Dat vind ik dus heel erg tegenvallen! Zeker als je een glad model zoekt...

Zie bijvoorbeeld deze selectie.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven