Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

jeetje een augustus topic alweer! Wat gaat dat snel zeg.

marieg33 gefeliciteerd met je zwangerschap! Tis inderdaad heel erg leuk om met meerdere meiden hierover te schrijven. hopelijk krijg je snel een leuk clubje bij elkaar.

teddy (uitgerekend in januari)
Hoi Marie,

Gefeliciteerd! Ik was uitgerekend in augustus 2008 en had mijn laatste menstruartie ook op 28 oktober. Ik ben zelf bevallen op 31 juli van een zoontje!

Ik wens je een fijne zwangerschap & een goede bevalling toe!

(heb zelf de test op 7-12 gedaan dus de komende tijd zullen er zich wel meer dames die uitgerekend zijn in aug 09 aanmelden)
Hoi Marie,

ook ik ben er een van het augustus 2008topic. Wil je een hele fijne zwangerschap wensen. Geniet van en natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Hallo Marie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had op 29 oktober 2008 de eerste dag van mijn laatste menstruatie en de zwangerschapstest gisteren was positief!! Jippie!

Aangezien ik nog een tijdje wil wachten met het aan familie en vrienden te vertellen (toch wel zo tot de 3 maanden/eerste echo) is het leuk hier lekker te kletsen met gelijkgestemden!

Groetjes

Engeltje
Hey Engeltje!

Supergefeliciteerd. Wat heb jij lang kunnen wachten met testen, zeg! Ik heb vorige week zondag positief getest, dus dat was op 23 november. Maar voel me toch nog heel onzeker, bij elk krampje, als ik mijn boobs minder voel...blij als die eerste echo achter de rug is en die eerste spannende periode. Ik heb al een dochter, dus ik dacht dat ik er nu wel wat relaxter mee om zou kunnen gaan, maar niks is minder waar!

Nut, Sarah en Teddy...bedankt voor de felicitaties!

Grtz,

Marie
Hey Marie,

Dit is voor mij de eerste, dus heb braaf getest op de eerste dag nadat de ongesteldheid uitbleef gerekend vanaf de langste cyclusdag (zogezegd)... Voel wel, dat het wel eens direct raak kon zijn, want al hele afgelopen maand last van opgeblazen buik, beetje avondmisselijk etc.

Manlief en ik zijn wel helemaal blij en vinden het ook best spannend.

Wat moet je eigenlijk doen na zo´n positieve test (huisarts bellen of een andere instantie)? Ben nog behoorlijk ongeinformeerd op dat gebied...

Groetjes

Engeltje
Hoi Engeltje,

Okee, ik heb een korte cyclus van 24 dagen, dus ik mocht al lekker snel testen. Ik heb heeeel enthousiast de huisarts gebeld en die zei: bel de verloskundige maar om vast een afspraak in te plannen. Die dus gebeld en een afspraak gemaakt voor 5 januari. Nog gevraagd: is dat niet al wat vroeg? Nee, hoor...geen probleem, ze maken daar dan ook gelijk een termijnecho, dus daarvoor hoef ik niet naar het ziekenhuis. Dat was 6 jaar geleden met mijn dochter nog wel zo. Voelde wel heel raar om iemand te bellen en te zeggen dat ik zwanger ben....!

Het voelt wel als een leuk geheim tegenover de rest van de wereld. Heb jij dat ook?

Grtz,

Marie
Hey Marie,

Handig deze info. Dan zal ik van de week eens even gaan bellen. Wellicht kan ik ook al zo snel een echo laten maken, lijkt me echt heel erg spannend om de baby te zien!

Ik vind het ook wel een erg leuk geheimpje ten opzichte van de buitenwereld. Wil het eigenlijk ook wel voor me houden tot en met na de eerste echo. Vandaag op mijn werk geheimpje weten te bewaren, en dat vor mij, ben een behoorlijke flapuit... Hoera!

Groetjes

Engeltje
Ik vind het hartstikke moeilijk om mijn mond te houden, ben ook zo'n flapuit, heb het wel aan mijn moeder en beste vriendin verteld... moest het gewoon kwijt. Natuurlijk hartstikke enthousiaste reacties en ik denk eigenlijk ook: als het mis zou gaan, dan wil ik dat ook met mijn moeder en beste vriendin delen.

Zag weer dat ik handig was met mijn naam, wil je een beetje anoniem zijn schrijf je uit automatisme je eigen naam...duh! Eens ff kijken of ik dat nog kan wijzigen!
Hier een moeder met een dochter van augustus 2006 en een zoon van augustus 2008. Wat vliegt de tijd !!!!

Gefeliciteerd en succes met jullie zwangerschap!
Zo... dat is gelukt (naam wijzigen!) Als jij nou ook nog ff zo lief wilt zijn om je aanhef bij het vorige mailtje effe te wijzigen!!!

Maakt me niet uit dat jij mijn naam weet uiteraard, maar je weet nooit wie er allemaal meeleest en een link zou kunnen leggen!

Verloskundige zei trouwens dat ze de zwangeren in de 10e week wil zien, dus dat betekent dat jij dan ook in de week van 5 januari je eerste afspraak zou hebben. Nog ruim een maand duimen dat het allemaal goed is en blijft!
Ik heb mijn vorige posting al aangepast, betrapte me zelf ook al op bijna mijn eigenlijke naam onder de groetjes te plaatsen. Heb een naam die niet zo vaak voorkomt, dus zou direct een algehele coming out zijn van de zwangerschap hihi.

@ AnAn bedankt voor de felicitaties!

Groetjes

Engeltje
We zijn zulke gewoontedieren...bijna akelig! Je bent zo gewend om je eigen naam te tikken. Ik had er ook zo'n moeite mee om in het begin de geboortedatum van mijn dochter in te vullen. Moest ik dat ergens invullen, stond er steevast mijn eigen geboortedatum! Mijn dochter is uit 2003, mevrouw wordt in het voorjaar alweer 6! Ze zal het helemaal geweldig vinden als ze hoort dat ze grote zus wordt. Tegen haar houden we zeker nog even onze mond. Voor een kleuter zijn 8 maanden wachten heeeel lang.

Trouwens nog een leuke tip als cadeautje voor je man: "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun. Echt hylarisch! Heb hem zelf in 1 ruk uitgelezen en echt enorm gelachen!!!

grtz!
Bedankt voor de cadeau tip, wellicht iets voor Sinterklaas of Kerst
Hallo dames,

hier nog eentje die uitgerekend is in augustus 2009. Zondagmorgen een test gedaan met een lichte streep. Vanochtend nog weer getest en nu een duidelijke streep. Het is nog wat onwerkelijk en het moet nog even doordringen, maar we zijn er erg blij mee. Net het boekje van Kluun gekocht voor manlief en wil het ook heel graag zelf lezen, dus helemaal leuk.

Gezellig dat we tegelijk oplopen. De eerste dag van mijn laatste menstruatie is ook 28 oktober met een cyclus van 35 dagen. Het geheim houden vind ik erg moeilijk. Ik heb het idee dat iedereen het aan me kan zien. Zaterdag willen we het met pakjesavond aan mijn ouders vertellen... daar heb ik nu al zin in! Mijn broertje en zusje vragen namelijk al 2,5 jaar wanneer we nou eens aan kinderen beginnen
@Muts1984: gefeliciteerd met de zwangerschap! Spannend he! Gezellig als je mee zou kletsen!

Ikzelf heb vanochtend de huisarts en daarna de verloskundige gebeld, bijzonder om het uit te spreken: 'ik ben zwanger en wil een afspraak maken' . Hihi... Zo een telefoontje maakt het erg echt en ik vraag me af hoe lang ik het richting familie voor me kan houden, wil eigenlijk tot en met de driemaandenecho het geheimpje bewaren...

Bij de verloskundige kan ik overigens op 2 januari langskomen, nog geen echo zoals jij Marie, daar krijg ik dan weer een doorverwijzing voor mee. De eerste stap is gezet!
Grrr...heel verhaal getypt...weg!

Muts1984: Gefeliciteerd en leuk dat je komt meekletsen!

Engeltje: apart, he? De eerste telefoontjes. Voelde me er ook zo raar bij vorige week.

Hoe ervaren jullie trouwens de zwangerschapsklachten? Ik ben echt moe, loop 's middags al te gapen, maar als ik 's avonds eenmaal in bed lig, slaap ik veel lichter dan normaal, word bijna elk uur wakker en ik heb echt het gevoel dat mijn neus 10 keer zo goed ruikt als normaal. Mijn vriend was zaterdagochtend eieren aan het bakken, ik kwam beneden en ben meteen de tuin in gevlucht...gadver, wat een afschuwelijke lucht!!! Ik heb al weken een opgeblazen gevoel en er "rommelt" van alles in mijn buik. Maar mijn darmen zijn ook helemaal van slag. Pfff...ik wil er helemaal niet over zeuren, maar met een drukke baan, kleuter om me heen en hond is het me af en toe wel wat druk. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat....

Ga zo lekker mijn bedje in...morgenochtend sint-inkopen doen als mijn dochter op school zit. Nog even de laatste dingetjes!
over zwangerschapsklachten gesproken...zit me hier nu een partij misselijk te zijn... echt niet fijn. Maar het bevestigt het nog weer eens. Verder heb ik nu sinds anderhalve week een rommelbuik...de hele dag voel ik dat ik een buik heb, zeg maar! En dat gapen is ook heel herkenbaar.

Wanneer gaan jullie het vertellen? En heb je al bedacht hoe?
dag Marie, Engeltje en Muts1984

Ik ben ook in augustus uitgerekend. Ik had waarschijnlijk 28 oktober de 1e dag van de cyclus en heb afgelopen woensdag (29 november) positief getest.

Op 16 december heb ik de 1e echo. Dan ben ik precies 7 weken zwanger. Dat is vroeg, maar dat komt omdat wij een ivf-behandeling hebben ondergaan. We hebben al een zoontje van ruim 2, die ook via ivf is ontstaan. Omdat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst is het even afwachten of er zich 1 of 2 hebben ingenesteld.

liefs,

Bird
@ Bird: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ all: hier vallen de zwangerschapskwaaltjes mee: af en toe opgeblazen buik, avondmisselijk, maar daarnaast ook beetje chaotisch. Ik haal namen door elkaar heen en vergeet dingen. Verder op het werk vrij sloom, niet vooruit te branden...

Heb zojuist via internet trouwens een boek over zwanger zijn gekocht en het alom aangerade boek van Kluun, als sinterklaascadeau voor manlief

Wordt morgen al weer bezorgd, leesvoer voor weekend!
Hallo allemaal en bird welkom! Leuk dat we nu al met 4 meiden zijn. Wat spannend en heftig bird zo'n ivf-traject. Ik heb het bij 2 vriendinnen van dichtbij meegemaakt, die zijn alletwee helaas niet zwanger geworden. Dus geweldig dat het bij jou gelukt is!!

Voor mij is het ook een beetje spannend of het een tweeling is. Ik had vorige maand namelijk erg veel buikpijn, precies ter hoogte van mijn eierstokken volgens de huisarts, dus die stuurde me door voor een inwendige echo. Gelukkig niks aan de hand, maar de gynacoloog zag wel dat ik 2 dominante follikels had, dus hij zei: je hebt deze maand 2 kansen op een zwangerschap en natuurlijk ook kans dat je een twee-eiige tweeling krijgt...weet eerlijk gezegd niet of ik dat wel zou willen. Natuurlijk als het zo is, dan is het zo, maar hoop toch stiekem dat het er maar eentje is!

Kluun is populair!

Dat chaotische heb ik trouwens ook. Kom niet op woorden en namen, en ben idd ook niet vooruit te branden op het werk. Heb gewoon helemaal geen zin om te werken, mijn gedachten zijn er helemaal niet bij. Gelukkig werk ik 24u, verdeeld over 4 dagen. Lekker schooltijden, breng mijn dochter 's ochtends naar school en haal haar 's middags weer op. Hoe ik dat zometeen met een tweede allemaal ga inpassen, daar maak ik me nog maar even niet druk om!!!

grt,

Marie
He wat gezellig hier! Ik ben ook uitgerekend in augustus. 26 oktober was mijn laatste ongi dag maar ik heb een lang cyclus. Ik verwacht zelf dat ik rond de 9e uitgerekend ben.

Lekker anoniem kunnen kleppen is echt een verademing, vind het ontzettend moeilijk om mijn mond te houden!

Jullie allemaal gefeliciteerd. Ik mag pas 8 januari naar de VK voor een echo. Dat duurt nog een hele tijd hahaha. (ik ben een ongeduldig typje).

Ik had Kluun idd kado gedaan bij mijn vorige zwangerschap, echt hilarisch!

Hoe staat het met jullie kwaaltjes?

Eh...M. denk je even om je naam onderaan????

Bird extra spannend voor jou zeg, gelukkig is het bijna de 16e!

Nou meiden, ik moet gaan koken, lijkt me leuk om zo met elkaar de zwangerschap te kleppen!

Genietse!
Hahaha! Ik word gek van mezelf...ben gewoon slecht in pseudoniemen! Al de 2e keer dat ik mijn eigen naam er onderzet!

Bedankt voor de tip mebi en uiteraard van harte welkom bij het kletsclubje!

Ga ff met de hond de kou in, dochterlief zit tot kwart voor 6 voor de buis! Kijken of de kou het gapen wat minder maakt!

Zet er gewoon niks meer onder, kan ik me ook niet vergissen!

grtz!
Hallo Mebi,

Gezellig dat je meekletst en gefeliciteerd met de zwangerschap!

Groetjes

Engeltje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven