Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Herfst en pipika, gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Roro, wat rot dat je je nog zo slecht voelt. En Bosbes ook al, lees ik... Beterschap allebei.

Herken het trouwens wel van het vreemde eten. Ik heb vooral zin in pasta met tomatensaus en veel kaas (en vergelijkbare dingen). Ook niet zo gezond .

Girafje, lang duurt dat wachten op de echo, he? Word je er onzeker van, of valt dat mee?

Nou, ga snel naar mijn werk nu. Prettige zondag allemaal!
Gister erg leuke sint dag gehad!! Alleen een ramp nacht. Hij heeft erg slecht geslapen, lag nog maar 1,5u in bed en toen begon hij al. Lag er ook te laat in. Dus hem bij ons in bed gelegd, de hele nacht, maar toch nog slecht geslapen. Veel indrukken opgedaan denk ik.

Nou vandaag dag 2, hopelijk gaat het dan vooral vannacht beter.

Nee idd, prednison slik je niet voor je lol. Als ik het zou moeten blijven gebruiken tijdens de zw meot ik overleggen emt de arts, zij zei dat de prednison ervoor zorgt dat de baby een lager geboorte gewicht heeft, maar ze praten dan maar over 200gr ofzo, geen kilo's. Tijdens vorige zw helemaal geen last van gehad, heb de CU ook pas daarna gekregen, in dec 2006. Net toen wij voor een 2de wenste te gaan begon het, dus alsmaar uitgesteld en nu was het dan toch zover.

Maar het gaat al weer ietsje beter!!!! komt goed.
Ik ben een tijdje uit de lucht geweest en net een uur (!!) bijgelezen terwijl de kids naar Toystory zitten te kijken. Vervelend dat veel van jullie nog met die zw.klachten zitten. Ik ook, moe, moe, misselijkheid was enige tijd weg maar kwam gisteren tijdens het winkelen in alle hevigheid terug (niet handig).

Familie en paar vrienden weten het nieuws nu. Iedereen had het (al lang) verwacht want we hadden er nooit een geheim van gemaakt een nr. 3 te willen. Merken jullie ook een groot verschil tussen reacties bij je eerste zwangerschap en de volgende, en dan doel ik op reacties uit de omgeving? De eerste keer kregen we een stroom kaartjes en telefoontjes. Nu (nog) geen een. Ach, wij zijn er even blij mee.

Ik zie er naar uit dat we het onze dochter gaan vertellen. Begin januari wordt ze vijf dus snappen doet ze het goed. We gaan het vertellen op Sinterklaasavond. Ik doe een cadeautje voor de baby erbij en dan kijken of ze het woord baby kan lezen dat op het cadeautje staat. Erg veel zin in.

Veel plezier met de a.s. echo's, natuurlijk hopen dat er goed nieuws te zien valt. Tot een volgende keer!
[quote]Indian schreef op 29 november 2008 @ 08:56:

[fgcolor=#3800FF]Wow Pipika, dat scheelt 11 dagen, hoe kan dat??? Ik bedoel dan vooral met testen, dan kun je toch ook pas veel later positief testen?? Had je een erg onregelmatige cyclus?

Fijn dat je het hartje hebt gehoord!!!!

Dank je wel! Ja ik had inderdaad een onregelmatige cyclus, meestal ergens tussen de 35-45 dgn, maar soms zat er ook wel eens een uitschiet tussen. 2 jaar geleden gestopt met de pil, maar daarna is het nooit meer regelmatig geworden. De VK dacht in eerste instantie dat ons kindje misschien niet goed groeide, omdat zo'n lange cyclus niet 'klopte'. Wij waren er eigenlijk wel van overtuigd dat het niet zo was, maar ik was toch wel een beetje opgelucht na de 2e echo.

Eerlijk gezegd heb ik nog steeds een beetje een 'raar' gevoel bij het intake gesprek bij de VK, ze bleef zo doorhameren op mijn cyclus en dat we er rekening mee moesten houden dat het misschien niet goed zat..... Ik weet het niet, moet ze natuurlijk wel zeggen, maar.... nou ja..... waarschijnlijk zijn het de hormonen
Net alles bij gelezen.

Philippa fijn dat je het hartje kon horen, ik ben blij dat ik niet de enige ben waarbij dat de eerste keer niet is gelukt bij de VK, dat was vorige week, toen was ik 12 weken en 4 dagen.

Ik mag 8 dec terugkomen dus hoop dan ook echt een hartje te horen kloppen, maar ik ben niet echt ongerust want ik heb gezien dat alles goed was op de echo van 10 wk.

Voor het schema: Het is mijn 1e kindje en 8 dec moet ik weer naar de VK

Ik ben nu wel van mijn misselijkheid af, behalve als ik een flinke tijd niet heb gegeten en ik ben minder moe, toch wel prettig om weer wat energie te hebben om dingen te doen. Alleen ik heb wel erg veel last van puistjes op mijn gezicht en mijn rug, herkenbaar voor iemand? En misschien nog tips?

Ik had gehoord dat je niet teveel kaneel mag eten tijdens de zwangerschap (zit vooral in kruidnootjes, taaitaai, speculaas en ontbijtkoek) dus ik heb een mail gestuurd naar het voedingscentrum voor advies en zij raden ook aan om deze produkten vooral met mate te eten, dus 25 gram kruidnootjes, 4 speculaasjes, 1 stroopwafel, kwart stukje appeltaart of 3 plakjes ontbijtkoek maximaal per dag. Dacht jullie dit ook even te laten weten omdat nu in de Sinterklaastijd vooral deze dingen gegeten worden.
ka_30, het schijnt ook zo te zijn dat je soms het hartje niet goed kan horen als je placenta aan de voorkant ligt. Bij mij is dat zo, misschien bij jou ook wel.

Grappig dat de meesten al trek hebben in bepaalde dingen. Ik heb dat eigenlijk met McDonalds....helaas heel slecht voor de lijn maar o wat lekker zeg!

Mijn vk zei dat het eten van bv kruidnoten niet heel veel kwaad kan, alleen je moet niet meteen de hele zak opeten. Dus een beetje elke dag geeft niks. Net zoals dat je best af en toe wat dropjes mag.
Volgens de echoscopist ligt bij mij de placenta inderdaad ook aan de voorkant.
Pipika, tuurlijk zit het wel goed!!! (stuurt even positieve energie die kant op) En ja de VK moet het misschien ook wel zeggen.

We gaan maar van het positieve uit!!!

Hier weten de broers het nu ook!! Verteld door middel vand e tekening van zoon, die hij voor de opa's en oma's had gekleurd. Gewoon op laten hangen door oma, en maar wachten tot ze het zagen. Nou dit was vrijwel meteen, erg leuk!!! Reageerde allemaal erg enthousiast.

Dankje voor de tip Ka. Die wist ik niet. Nu ben ik toch geen liefhebber van speculaas, pepernoten etc. Maar gister en eergister wel een keer appel met kaneel en suiker gemaakt tegen de misselijkheid. (met yoghurt) helpt bij mij goed, oke voor eventjes.

Ben deze zw wel vaker misselijk als bij de vorige zw.

Vandaag wederom een heerlijke sint dag gehad, hopelijk slaapt zoon vannacht beter!!!
Goedemorgen allemaal!

Over die kaneel: ik had het aan de VK gevraagd, zeker nu met die pepernoten enzo. Die vertelde dat het haast onmogelijk was om zoveel coumarine (dat zit dus in kaneel en is slecht) binnen te krijgen op een dag dat het schadelijk kon zijn. Ze vertelde dat je dan bijna een potje kaneel per dag moest eten.

Verder alles goed hier, na de afgelopen echo al tegen veel mensen verteld dat we een kindje verwachten in juni 2009. Zo leuk om te vertellen! We hebben ook al allemaal leuke kadootjes gekregen van familie (kleding, boekjes, dvd, etc). Superleuk.

Werk ze allemaal weer deze week (en wel een beetje gezond blijven eten dames! )

Liefs herfst
He dames!

Sinds vanochtend zijn we allebei in de zevende hemel, want er zit een 7 cm grote baby in mijn buik, die het eerste trimester met verve heeft overleefd. Dus wij stralen!

Ongelofelijk dat alle cliches waar zijn... maar sinds vrijdag voel ik me echt een stuk beter. Ik hou voedsel vast, heb weer zin in mijn normale eten, zij het nog wel iets minder dan hiervoor. Ik had ook opeens alleen maar zin in wit brood met jonge kaas, heel apart, want dat vind ik normaal echt niet lekker.

Op 29 december naar de vk en op 29 januari de 20 weken echo...
Jippie, Roro, wat fijn!! Nou lekker stralen hoor. 7cm al, groot!!!

Zat gister op babybrabbel oid te kijken, zouden die maten kloppen? Toenw ij 10wkn warewn stond er dat de kleine 4,5cm moest zijn, die van osn was toen 3,8. Nu met 11 weken staat er 5,5 dacht ik, maar geloof nooit dat ons kleintje al zo groot is.

Achja, hij doet het goed!!! En dat vind ik belangrijk!!

Herfst, leuk al die cadeautjes!

Heb vanmorgen mijn MDL arts gesproken, vrijdag belt ze weer, over de prednison en hoe het met mij gaat.

Morgen telefonische afspraak om de gyn bij te praten (dat ik nu dus weer aan de prednison zit)

Gaat nog niet zo veel beter, maarja eet ook te weinig zodat ik niet 1000x per dag naar de wc hoef.

Ruim een half jaar geleden (gok ik) was het zo "erg" dat als ons zoontje mij kwijt was, dat hij eerst op de wc ging kijken. Kunj e nagaan hoeveel tijd van de dag ik daar door bracht. Vond het wel sneu.

Angela, vind jij het fijn als we de afspraken oid voor in het schema dik drukken? Of onderaan onze posting schrijven?

Of maakt het je niks uit?

Duurt nu niet lang meer voordat we allemaal bij de 12 weken zijn.

11 weken en 2 dagen!!

Schema: 30dec gyn 30 jan screening echo + 20wkn echo
Joehoeee Roro gefeliciteerd met de goede echo!! Leuk hoor. En fijn dat je je weer wat beter voelt. En die witte boterhammen met kaas, potverdorie wat zijn die nu ineens onweerstaanbaar he? hahaha. Trouwens Vibeke, over pasta gesproken, daar ben ik ook helemaal verslingerd aan. Is ook bijna het enige dat ik gewoon altijd kan eten zonder misselijk te worden.

@ Indian. Bij mij was ie ook afgelopen echo 3,9 cm, maar zij vertelde dat hij ongeveer 7 cm in totaal is, met uitgestrekte beentjes. Maar aangezien die opgekruld zitten en ze die meetpunten van kop tot kont zetten, kom je bij ong 4 cm uit. Tenminste, dat vertelde zij. Klonk wel aannemelijk.

Verder voel ik me ook wat beter sinds vandaag eigenlijk lijkt het. Ben weer wat opgeknapt van mijn griepje/verkoudheid en was zelfs blij vandaag weer naar mijn werk te kunnen!
Ja dat is waar ook Bosbes, niet aan gedacht!! (mmm blond en hormonen, geen goede combi, haha)

Fijn dat je weer opgekanpt bent....hopelijk blijft het zo!
't Is nu vandaag precies 11 weken en zou dus bijna over die 'gevaarlijke' grens van 12 weken zijn, maar heb nu toch een beetje de bibbers. Ons zoontje blijkt namelijk mogelijk de vijfde ziekte te hebben, te zien door allemaal vlekjes op z'n wangen die een bont geheel vormen. Voor hem en de omgeving niet schadelijk behalve voor zwangere vrouwen. In m'n onschuld googlede ik even op mijn werk na een telefoontje van het kdv over hem (die ochtend nog lang over hem overlegd maar omdat hij verder niet ziek is op kdv gelaten). En dan lees je opeens woorden als 'miskraam' of doodgeboren baby en je schrikt je lam! VK gebeld en morgen laat ik m'n bloed prikken op antistoffen en m'n zoontje z'n bloed wordt ook geprikt om vast te stellen of het echt de 5e ziekte is. Op zich als hij het heeft en ik heb het nu ook (volgens mij heb ik het nog nooit gehad maar ja, soms heb je geen symptomen) dan is het maar 10% kans op bovenstaande zaken. Maar toch, echt ontspannen word ik hier niet van. En het duurt 1,5 week voordat we de uitslag horen (bij CSI duurt dat maar 1 uur was nog m'n reactie, haha). Goed, rationeel weet ik dat het niet zo'n vaart zal lopen, maar toch, het blijft wat spannend. Op zoiets had ik toch niet gerekend toen ik vanmorgen de jongste uit z'n bed haalde en z'n bonte maar vrolijke gezicht zag.

Jeetje, weer een heel verhaal. Maar hopelijk hebben jullie er ook wat aan, mocht je een signaal van de vijfde ziekte opvangen op creche of school.

Roro; van harte met je lange spruit!

Goed om te lezen dat we dus toch wel kunnen genieten van al dat lekkere Sinterklaas spul! Alles met mate, maar dat is normaal toch ook het geval.

Werk ze voor morgen, zonder moeheid, misselijkheid of emotionele buien!
Indian, wil je me op het mod.topic even laten weten of het goed is dat ik jouw mailadres doorgeef aan Philippa?
Berntsje, dat is schrikken! Al is de kans maar klein, het is toch goed dat ze alles nakijken.

Roro, gefeliciteerd met de goede echo!

Indian, dat klinkt niet fijn... Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Ik heb lekker twee dagen vrij vanwege 'National Day', even rust. Het is nu definitief dat mijn baan ophoudt per 15 januari, maar ik heb er vrede mee. Zit alweer vol andere plannen . Een definitieve datum voor de echo heb ik nog niet, maar ik word donderdag teruggebeld daarover. Spannend, dan weten we eindelijk of het goed zit!
*breekt in*

Even een vraagje voor ka_30: is dit jouw eerste kindje? En kan het daar ook mee te maken hebben dat de vk nog geen hartje kon horen met 12w4d? Ik heb nl. vrijdag afspraak bij vk en dan ben ik precies 12w. Maar omdat ik dit jaar al 2 mk heb gehad, denk ik dat ik toch wat gestresst raak als ze het hartje niet kan vinden...
Hallo

Ik ben ook in juni 2009 uitgerekend en volg dit topic een beetje. Maar ik heb een vraag. Ik ben nu ruim 11 weken zwanger en heb nog geen echo gehad. Alleen paar weken terug een intake gesprek, Is dit normaal? Ik laat geen nekplooimeting doen, heeft dat er mee te maken?

Ik ben best ongerust..pffff. Het blijft onwerkelijk zo'n zwangerschap. Zou alles wel goed zijn?

Ik word steeds zenuwachtiger naar mate de echo-dag dichterbij komt.
girafje en zonnetje gefeliciteerd met jullie 2 zwangerschap!!

groetjes jacqie
Hoi FleurtjeFee,

volgens mij is de eerste echo meestal tussen 8 en 12 weken, dus het zou kunnen dat jouw verloskundige dit pas laat doet. Het moet volgens mij wel voor de 14 weken (voorkeur voor 12 weken) omdat deze echo nodig is om de tijd dat je zwanger bent te bepalen (termijnecho). Vanaf dan kun je minder goed vaststellen hoe ver je bent omdat de ontwikkeling dan meer en meer gaat verschillen tussen kinderen. Als ik jou was zou ik vandaag gewoon even de verloskundige bellen om te vragen naar de termijnecho. Is er wel een echo gepland?

Groetjes,

Herfst
Oh Berntsje dat is idd schrikken.

Onze zoon heeft de 5de ziekte (gelukkig) al gehad.

Soort vriendin is ook zwanger, en dochter bleek ook de 5de ziekte te hebben en zij had wel de antistoffen in haar bloed, dus hopelijk bij jou ook!!!

Maar zeker die 1,5 week in spanning, dat is ook niet fijn en gezond.

FleurtjeFee, nee maak je geen zorgen. Dat verschild echt per VK praktijk en ook nog per regio, heb ik mij ooit eens laten vertellen.

Hier gaat het verder best goed.

Kom straks nog even terug.
Hehoi,

Ik ben er weer :-)

Heb net weer een heleboel updates gemaakt.

(Indian - ik heb de info van andere kindjes er nu ook in, zal later vandaag nog even teruglezen en kijken of ik nog meer kan invullen)

Verder heb ik alle oude afspraken weggehaald, dus het schema ziet er weer wat schoner uit.

Wat denken jullie: degenen die al lang geleden echo's hebben gehad en daarna niets meer hebben laten weten... Zal ik het gewoon tot kerst zo houden en daarna de tabel herorganiseren zodat die onderaan komen te staan?

Wij wonen nu lekker in ons nieuwe huis, echt heerlijk. Al merk ik wel dat in dit buurtje in Texas de mensen erg druk met de kerstversiering bezig zijn: iedereen heeft echt belachelijk grote opblaasbare kerstmannen in de voortuin, en de buurman aan de achterkant heeft een arreslee met 10 rendieren op het dak: felverlicht natuurlijk...

Vandaag was er trouwens een cold-warning: het is vannacht 4 graden celcius geweest! (van het weekend wat het nog even 25 graden...)

Ik weet niet meer precies wie het zei, maar inderdaad: zodra het eerste trimester over was voel ik me een stuk beter. Niet meer zo moe en bijna niet meer misselijk.

Nog drie weken en dan op vakantie naar Nederland, ik hoop dat mijn buik dan wel wat meer op een zwanger buikje lijkt dan op een ik-heb-teveel-gegeten-plof-buik...
He hallo,

Het is al een drukke boel hier, maar mag ik er nog bij?

He Dagje, jij ook hier?
Topdruk met eigen praktijk aan huis, dus alleen een snelle zwaai!

Voor het schema:

Leeftijd van mij: 28 jaar

Zoontje: jan. 2007

Uitgerekende datum: 11 juni 2009

Volgende afspraak: 10 dec. bij verloskundige

Liefs til

12 wkn en 5 dgn
Super Angela!!!!

Ik zou diegene die niks meer laten horen verwijderen, mochten ze weer fanatieker terug komen, kunnen we ze er toch weer zo bij plaatsen??? (is mijn mening hoor, weet niet wat andere ervan vinden.) Maar sommige komen nu eenmaal niet meer terug, of laten heel soms hun neus zien en vinden het prima niet vermeld te staan. Maakt het schema wel overzichtelijker.

Gaat alles verder goed Til?? Wat voor eigen praktijk heb je?

Mama-Re schrijf maar mee hoor. gezellig. Vertel eens iets over jezelf??

Haha, Angela, dat hoop ik voor je!! Fijn dat je naar je zin hebt in je nieuwe plaats. Ik vind Kerst heerlijk.

Kan niet wachten om ook te gaan versieren, maar eerst de sint nog vrijdag!! Zaterdag met zon alles opruimen van de sint, en dan misschien zondag of in de loop van de week de kerst voor de dag halen.

In duitsland waar nauwelijks sinterklaas wordt gevierd is ook al veel meer in de kerststemming.

Peetje ben jij 34?? (dacht dat misschien 74 je geboortejaar is achter je naam??)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven