Duif vast op balkon
woensdag 20 juli 2016 om 22:31
Sinds een uur zit er een duif op de balustrade van ons balkon. Zon is allang onder, ik dacht eerst dat hij zat te genieten van de zonsondergang. Heel vertederend en oooo schattig, maar wanneer hij zal landen op ons terras zal hij moeilijk weer weg kunnen. Terras is gesloten langs de zijkanten en bovenkanten. Daarnaast ook geen zin in duivenpoep, hoewel hij daarnet netjes zijn kont draaide en over het balkon poepte!
Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!
Wat ik al heb geprobeerd:
- wapperen met rood T-shirt
- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien
- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien
- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?
- lawaai gemaakt, doet hem niets
- wapperen met handdoek
- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper
- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven
En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!
Wat ik al heb geprobeerd:
- wapperen met rood T-shirt
- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien
- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien
- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?
- lawaai gemaakt, doet hem niets
- wapperen met handdoek
- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper
- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven
En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
woensdag 20 juli 2016 om 22:52
Dat is een postduif en waarschijnlijk bezig met een wedstrijdvlucht. Morgen zal ze weer verder vliegen.
Ze zal wel last hebben van de hitte.
Vreemd dat ze in het donker gaat vliegen of probeer je haar nog steeds weg te jagen?
Ze zal wel last hebben van de hitte.
Vreemd dat ze in het donker gaat vliegen of probeer je haar nog steeds weg te jagen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 20 juli 2016 om 22:53
woensdag 20 juli 2016 om 22:54
woensdag 20 juli 2016 om 22:54
quote:patchouli_ schreef op 20 juli 2016 @ 22:50:
[...]
Gezellig. Dan komt hij morgen vast weer terug als er zo goed voor hem wordt gezorgd Dat zal bij een postduif wel meevallen. Die willen liever terug naar huis, meestal hebben ze ook jongen wanneer ze op een vlucht worden gezet.
[...]
Gezellig. Dan komt hij morgen vast weer terug als er zo goed voor hem wordt gezorgd Dat zal bij een postduif wel meevallen. Die willen liever terug naar huis, meestal hebben ze ook jongen wanneer ze op een vlucht worden gezet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 20 juli 2016 om 22:57
Hier ook wel eens op het balkon gehad. Vreemd, want verder hebben we echt nooit vogels hier. (zitten hoog). Zelfs door de lat ging ie niet weg. Was een duif met ringen en de volgende ochtend was ie weg. Gewoon water neerzetten (als je 'm echt wil verwennen een grote bak, kan je badderen) en morgen is ie weg.
woensdag 20 juli 2016 om 22:58
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 juli 2016 @ 22:52:
Dat is een postduif en waarschijnlijk bezig met een wedstrijdvlucht. Morgen zal ze weer verder vliegen.
En als hij/zij dan thuiskomt draait de eigenaar hem/haar de nek om. Een wedstrijdduif die ergens op een balkon gaat zitten pitten wordt z.s.m. afgevoerd. Beroerd, maar helaas.
En als hij/zij dan thuiskomt draait de eigenaar hem/haar de nek om. Een wedstrijdduif die ergens op een balkon gaat zitten pitten wordt z.s.m. afgevoerd. Beroerd, maar helaas.
woensdag 20 juli 2016 om 23:00
quote:Gooloib schreef op 20 juli 2016 @ 22:54:
[...]
In die kleuren is dat heel geen postduif!
Deze duif droeg toch twee ringen? En postduiven kunnen in princiepe in alle kleuren voorkomen.
Dit is een wilde duif, een houtduif;
Dit is een tortel;
Dit een holenduif, maar die kom je in Nederland vooral in Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Drenthe tegen;
[...]
In die kleuren is dat heel geen postduif!
Deze duif droeg toch twee ringen? En postduiven kunnen in princiepe in alle kleuren voorkomen.
Dit is een tortel;
Dit een holenduif, maar die kom je in Nederland vooral in Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Drenthe tegen;
woensdag 20 juli 2016 om 23:01
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 juli 2016 @ 23:00:
[...]
[img]http://www.vogelvisie.nl/foto/houtduif.jpg[/img]
Dit is een tortel;
[img]http://www.vogelhospitaal.nl/assets/upl ... uif600.jpg[/img]
[img]http://www.vogelvisie.nl/foto/holenduif.jpg[/img]
Ah ja zag ook dat er "lelijke" postduiven met die tekening waren:p
Plus ik geef houtduiven ook wel eens 2 ringen.
[...]
[img]http://www.vogelvisie.nl/foto/houtduif.jpg[/img]
Dit is een tortel;
[img]http://www.vogelhospitaal.nl/assets/upl ... uif600.jpg[/img]
[img]http://www.vogelvisie.nl/foto/holenduif.jpg[/img]
Ah ja zag ook dat er "lelijke" postduiven met die tekening waren:p
Plus ik geef houtduiven ook wel eens 2 ringen.
woensdag 20 juli 2016 om 23:02
quote:Birdynumnum schreef op 20 juli 2016 @ 22:58:
[...]
En als hij/zij dan thuiskomt draait de eigenaar hem/haar de nek om. Een wedstrijdduif die ergens op een balkon gaat zitten pitten wordt z.s.m. afgevoerd. Beroerd, maar helaas.Dat zal zelden gebeuren. Vooral niet als die uit een beroemd/duur geslacht komt.
[...]
En als hij/zij dan thuiskomt draait de eigenaar hem/haar de nek om. Een wedstrijdduif die ergens op een balkon gaat zitten pitten wordt z.s.m. afgevoerd. Beroerd, maar helaas.Dat zal zelden gebeuren. Vooral niet als die uit een beroemd/duur geslacht komt.