Duif vast op balkon

20-07-2016 22:31 91 berichten
Sinds een uur zit er een duif op de balustrade van ons balkon. Zon is allang onder, ik dacht eerst dat hij zat te genieten van de zonsondergang. Heel vertederend en oooo schattig, maar wanneer hij zal landen op ons terras zal hij moeilijk weer weg kunnen. Terras is gesloten langs de zijkanten en bovenkanten. Daarnaast ook geen zin in duivenpoep, hoewel hij daarnet netjes zijn kont draaide en over het balkon poepte!

Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!

Wat ik al heb geprobeerd:

- wapperen met rood T-shirt

- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien

- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien

- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?

- lawaai gemaakt, doet hem niets

- wapperen met handdoek

- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper

- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven

En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:35:

Echt gek, ik zie hier nooit duiven.Wow, wat een luxe. Rond ons huis barst het er van. Bij voorkeur gaan ze 's ochtends heel vroeg in de buurt van je open raam een monotone riedel bleren. Kudtbeesten.
quote:bucklebunny schreef op 20 juli 2016 @ 23:02:

[...]

Ik ken toch redelijk wat duivenmensen maar die doen dat niet hoor.Idd! Vroeger misschien. Nu koesteren ze elk beestje
Alle reacties Link kopieren
Een ring met een nummer is een postduif. Die is morgen vast weer weg als hij uitgerust is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik woon op het derde verdiep in de stad. We hebben wel een grote gemeenschappelijke tuin.
quote:Mieshka schreef op 20 juli 2016 @ 23:02:

[...]

Wow, wat een luxe. Rond ons huis barst het er van. Bij voorkeur gaan ze 's ochtends heel vroeg in de buurt van je open raam een monotone riedel bleren. Kudtbeesten.

Hahaha ik heb daar een oplossing voor!! (Wat bij mij werkt iig)

Ze doen zo: roekoekoeee

En ik maak daar in mijn hoofd van "slaaplekkerrr", waardoor het mij lukt weer in slaap te vallen met dat kutgeluid!!
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:59:

Ooo, dat die dan hier nog maar even blijft zitten.

Er staat een telefoonnummer op zijn ringetje.Telefoonnummer effe door de Witte Gids draaien (www.wittegids.be)?

Weet je misschien het adres als het een vast nummer is.

Ik zou de duif voor vanavond laten zitten / slapen.

Maar als ze er morgenochtend nog zit, zou ik bellen.

Komen ze dat beest maar effe ophalen.
Volgens man is het een postduif. Ze lijken goed op elkaar.
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 juli 2016 @ 23:00:

[...]

Deze duif droeg toch twee ringen? En postduiven kunnen in princiepe in alle kleuren voorkomen.

Dit is een wilde duif, een houtduif;

[afbeelding]

Dit is een tortel;

[afbeelding]

Dit een holenduif, maar die kom je in Nederland vooral in Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Drenthe tegen;

[afbeelding]Zo leuk die Tortelduifjes Er vliegen er hier twee die iedere avond stipt om dezelfde tijd wat voer komen halen en naast je komen zitten. Probeer ze uit mijn hand te laten eten, maar da's nog een brug te ver voor ze.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:Rusticaa schreef op 20 juli 2016 @ 22:59:

[...] Denk ik.

Je weet niet of het een wedstrijd duif isNee, dat is zeker waar. Als het geen wedstrijdduif is is de kans op alsnog overleven een stuk groter. Maar dan moet het echt een sierduif zijn.
Tortelduiven zijn toch altijd met twee?
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 23:05:

Volgens man is het een postduif. Ze lijken goed op elkaar.Dan is het einde oefening bij thuiskomst waarschijnlijk.
Die heeft een geel/oranje randje rond zijn oog.

Heeft net mooi gepoept op mijn glas van balustrade

Kan dat altijd zo moeilijk poetsen.
@elionora, hij zal best op een holenduif lijken, maar het zal toch wel een postduif zijn.

Ik begrijp dat je vriend hem gevangen heeft? Je zou hem op het balkon terug kunnen zetten of in een doosje kunnen doen (niet te groot niet te klein), maar verder niet meer aan frutselen, dus ook geen water op zijn hoofd. Het is lief bedoeld, maar het beestje geniet daar niet van en krijgt alleen maar stress.

En morgen gewoon weer los laten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Birdynumnum schreef op 20 juli 2016 @ 22:58:

[...]

En als hij/zij dan thuiskomt draait de eigenaar hem/haar de nek om. Een wedstrijdduif die ergens op een balkon gaat zitten pitten wordt z.s.m. afgevoerd. Beroerd, maar helaas.Als je belt wel, wanneer je duif z'n gang laat gaan en zelf naar huis vliegt klokt hij later in. Dan worden ze niet direct de nek omgedraaid
Neen, hij zit netjes op de rand van ons balkon met bakje water voor zijn neus. Man heeft hem niet gevangen.
Gaan ze die echt vermoorden? Wat moet ik doen? Nu nog bellen? Ik zie alleen het zone-nummer, dat is hier in de buurt. Ik zie niet het volledige nummer. Kan ik dat bandje aan zijn pootje draaien, gaat hij niet wild worden?
Dan lekker laten zitten en met rust laten. Over een paar uur wordt het weer licht en dan vliegt ze naar huis.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wij hebben dit soort. Type 'lelijke schijtherrieduif'.
Geschijt is er hier al, maar geen zo'n duif. Lijkt me vies. Zit dat op jullie balkon?
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 23:22:

Geschijt is er hier al, maar geen zo'n duif. Lijkt me vies. Zit dat op jullie balkon?Wij hebben geen balkon, rijtjeshuis. Ze zitten in de dakgoot, in bomen, op lantaarnpalen... Ze kunnen een heel raam of zijkant van auto in 1 keer onderkledderen.
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 23:17:

Gaan ze die echt vermoorden? Wat moet ik doen? Nu nog bellen? Ik zie alleen het zone-nummer, dat is hier in de buurt. Ik zie niet het volledige nummer. Kan ik dat bandje aan zijn pootje draaien, gaat hij niet wild worden?

Nee die gaan ze niet vermoorden, onzin.

Dat beest wil slapen en hoe minder dat lukt hoe langer ie blijft
quote:bucklebunny schreef op 20 juli 2016 @ 22:35:

Heeft hij een ring om?

Misschien kan jij hem kussen?

Krijg je een kikker
iedereen leest mee
quote:Gooloib schreef op 20 juli 2016 @ 22:51:

Klinkt als houtduif

Vergeet je de ringen van de vogel niet te melden? Bv bij sovon!Een houtduif is toch bruin? Volgens mij is het een postduif en die worden gebruikt in wedstrijden. Waarschijnlijk is hij er morgen weer vandoor meteen hoopje duivenschijt als dank voor de logies en ontbijt
Zorg je wel dat hij morgenochtend zijn tas meeneemt?

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 23:17:

Gaan ze die echt vermoorden? Wat moet ik doen? Nu nog bellen? Ik zie alleen het zone-nummer, dat is hier in de buurt. Ik zie niet het volledige nummer. Kan ik dat bandje aan zijn pootje draaien, gaat hij niet wild worden?Welnee, als het een wedstrijdduif oid is dan is ie gewend dat ie wordt vastgepakt en aan m wordt gezeten. En anders kan je m altijd weer loslaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven