Uitgerekend eind maart 2017

20-07-2016 17:54 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wees welkom aanstaande mama's

om gezellig te kletsen over deze kleine wonder die in ons groeien.

Naam Leeftijd/ Leeftijd partner Asantal kids uitgerekend datum Opmerkingen geslacht marijeens 30/36 0 28/3/2017 13/8 eerste echo. onbekend Kimj25 26/25 0 24/3/2017 8/8/2016 echo onbekend madiran 29/33 3 31/3/2017 4e op komst geslacht Gecko 30 0 29-3-2017 15/8 echo geslacht cosmo 34/37 0 28-3-2017 8 aug pretecho, 9 aug consult pop-poli, 28 aug termijnecho.

geslacht Globetrotter91 25/30 0 24/3/2017 Opmerkingen geslacht padme84 31/27 0 19/3/2017 Opmerkingen geslacht Purdey1977 38/48 0 25/3/2017 8/08 echo in ziekenhuis geslacht fruitsalade 29/35 0 27/3/2017 30/8 echo week 10 ong geslacht pinnetje 27/27 0 28/3/2017 18/8 echo geslacht bosje15 24/27 1 31/3/2017 zwanger van de 2e geslacht schelpje 28 0 21-3 -2017 Opmerkingen geslacht Happymommy 27 1 23-3-2017 10-8-2016 echo, zwanger van de 2 geslacht vienna 25 30 0 26-3-2017 11 aug echo, geslacht viooltje 26/29 0 24/3/2017 9 aug eerst echo. geslacht Zeeuwse88 27-33 0 29-3-2017 Opmerkingen geslacht Sunshine246 26/29 0 27-3-2017 16-8 echo geslacht procne 29/30 0 30-3-2017 Opmerkingen geslacht ice lady 28 /28 0 26/3/2017 28/8/2016 echo vk. geslacht Floortje 34-38 0 31-3-2017 18-8-2016 geslacht wortelsap 22/33 0 28/3 Opmerkingen geslacht
Cosmo wat leuk ?????? En zelde datum. Vet ) ik zet je er in .
Het was persoon rondleiding. Dus was erg leuk. We konden veel vragen stellen.

Ook mijn man vond erg leuk. Eerst onderzoeken is voor mij 13/8 langzaam besef het.

Ik heb zo net misschien vroeg maar blije doos besteld. De André dozen ga ik ook bestellen maar later.
Ik heb gisteren positief getest. Mag ik ook meeschrijven?

Ben 31, vriend 27: eerste kindje. Mijn UD is 19-3-2017, maar ik weet bijna wel zeker dat die bijgesteld gaat worden naar later, omdat ik een late eisprong had (vandaar dat ik in het 'eind maart' topic wil meeschrijven )

Ik geloof het nog totaal niet Zit echt nog in een roes. Ik heb vandaag de huisarts gebeld en ik ga me de komende dagen oriënteren op een verloskundige. Hoe hebben jullie die uitgezocht?

Hebben jullie het al vertelt aan mensen? Mijn vriend en ik nog aan niemand.
Hi,

Proficiat iedereen!

Ik had me gisteren gemeld bij topic uitgerekend maart 2017. Ik zie net dat ik daar niet meer bij pas en nu zie ik dat jullie hier een apart topic hebben voor eind maart. Gelukkig! En dat past beter bij me ;)

Ik ben 'Purdey'. Ik ben 38 en mijn vriend 48. 25 maart is de uitgerekende datum. Ik mag 08/08 voor de 7 weken echo komen op het ziekenhuis. Dit is ons eerste kindje.

En ik ben heel blij met een uitlaatklep en babbels over elkaars zwangerschaps dingetjes!
Zo nou huisarts is op de hoogte. Maandag intake bij de vlos en 9 aug bij de pop poli. Ik heb nl een geschiedenis van depressies dus word door hen extra begeleid, heel fijn.

Heb me zelfs al aangemeld bij Moeders voor Moeders ja ik weet t ik loop wel hard van stapel, maar ik vind t ook zooooo leuk! Ben helemaal gelukkig!

Wel jammer dat ik af en toe misselijkheidsvlagen heb maar ook meer honger, slechte combi. Maar ik neem alles voor lief!!

Vanavond laat komt vriend terug van business trip en dan ga ik t hem vertellen... het is zo'n gek idee dat ik het nu nog als enige weet..

Ik heb een kaart gekocht in neutrale kleuren enzo waar alleen iets van 'congratulations, its a special day' op de voorkant staat. En dan aan de binnenkant een button met Worlds Best Dad erin en een kv test en een tekstje: 'wil je vanaf maart 2017 ook mijn papa zijn?' Hoop dat ik zijn reactie ook kan filmen.

Hoe hebben jullie het verteld of hebben jullie samen getest?
Hey ik jullie er in zetten leuk hoor

Neej je gaat niet hard van stapel hoor tis dat wij maandag op vakantie gaan anders had mij ook al aangemeld bij mvm

Ik heb alleen getest. mijn man later die avond verteld. hij was verrast maar erg blij.

neej wij vertellen het nog aan niemand te minst proberen wij

Ik heb het alleen getest. mijn man die later die avond thuis kwam heb ik het natuurlijk aan verteld. hij was verrast maar erg blij.

me man kwam wel gisteren op het werk . Toen kwam collega naar hem toe en zegt. Jij word papa eind maart

heel raar die gene wist genees dat wij bezig waren. zo uit niks hij had niks gezegd of laten vallen.

Dus eigenlijk best eng :s
Leuk, leuk zeg allemaal; iedereen gefeliciteerd die meeschrijft

Ik vandaag ook de verloskundepraktijk gebeld en eerste echo is op 15 augustus; mag in de tabel!
Lees nu pas de andere reacties die op pagina 2 stonden! Leuk nieuwe mensen erbij

Ik geloof het ook nog niet helemaal, vind het maar een raar idee nu dat er van alles gaande is in m'n lichaam; apart!

Ik had getest omdat ik het gevoel had dat ik ongesteld moest worden en 't maar niet kwam. 's ochtends zei vriend dat ik maar gewoon moest testen, dan wist ik het tenminste. En aangezien we komend weekend een feest hebben wat we zelf geven en daarna twee weken naar Italië gaan, is 't wel zo fijn om dan in ieder geval duidelijkheid te hebben ook over 't wel of geen wijntje kunnen drinken. Was er stiekem gewoon vanuit gegaan dat ik gewoon ongesteld zou worden en dat m'n test negatief zou zijn. Maar oké, test gedaan, en ik zei al meteen: 'eh schat, volgens mij is 't positief'. Hij echt zo van 'ja, even wachten, je moet toch 5 minuten wachten?' 'ja, maar volgens mij is 't streepje er gewoon' 'echt waar?' 'Ja, volgens mij is 't echt zo!' --> zo'n gesprek was 't eigenlijk, dus ja, eigenlijk wel samen getest. Of ja, zelf getest, even weggelegd en toen wel samen gekeken

We zijn allebei erg close met onze ouders en na een nacht slapen had ik besloten dat ik 't niet voor me kon houden. We zijn eerst naar m'n ouders gegaan om het te vertellen en daarna naar zijn ouders gereden. Erbij gezegd dat het echt SUPER pril is en dat er natuurlijk nog vanalles mis kan gaan, maar dat we ook dan 't bij hun graag kwijt wilden. Iedereen helemaal enthousiast met tranen en alles Haha, was erg leuk om te doen en ben ook wel blij met aankomend weekend met 't feest dat ik me in ieder geval voor hun niet anders hoef voor te doen als ik ineens geen wijntje drink (wat ik normaal zeker wel zou doen!).

He, he, heel verhaal! Maar ik merk inderdaad dat het zoo fijn is om even je ei kwijt te kunnen!

Cosmopolitan; leuk, leuk! Laat het ons weten hoe hij reageerde natuurlijk :D Super lief van je dat je dat zo doet en dat is natuurlijk een top cadeau om te krijgen bij thuiskomst!

Hoe is het verder bij iedereen gegaan? Al lang bezig? Lang samen?

Wij zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar, en waren eigenlijk pas net gestopt met de pil: 2e ronde raak!

En onze leeftijden zijn trouwens 30 ipv 29, mag even aangepast worden Al is 29 ook mooi natuurlijk ;)
Gefeliciteerd iedereen. En wat leuk dat jou het zelfs nog moet vertellen aan je vriend cosmopolitan. Ben benieuwd naar zijn reactie. Gek moment is het he, zo'n positieve test. Blijft een apart idee dat het zo pril is maar je lijf toch in een heel andere staat is al.

Mijn man drong aan op een test, dus ik heb hem op tafel gelegd en even later zei mijn man 'eh kom eens kijken, ik zie iets'. Was nog een licht streepje, ik denk nog iets voor mijn eerst verwachte menstruatie maar inmiddels 1 dag overtijd en een goede streep. Fijn!

Gecko; wat leuk dat je ouders zo lief reageerden. Ik heb het zojuist ook mijn ouders medegedeeld en die waren ook weer helemaal emo. Inderdaad vind ik het ook heel fijn om het te delen mocht het mis gaan.
Hi meiden! Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik zou hier graag meeschrijven aangezien ik ook vorige week heb ontdekt dat ik zwanger ben.

Volgens internet ben ik 27 maart uitgerekend. Ik ben 29 en mijn man is 35. Het is ons eerste kindje.

Ik vind het zo spannend allemaal! Wat zijn jullie kwaaltjes?

Ik heb trouwens een eerste afspraak gemaakt, die is op 30/8. Vrij laat als ik jullie data zo lees. Ik heb de assistente nog een mail gestuurd, of dit niet laat is voor m'n eerste afspraak, maar ze geven aan dat ze de eerste afspraak altijd rond de 10e week plannen.

De tweede controle is tussen de 16 en 18 weken, maar tussendoor langskomen om het hartje te beluisteren mag.

Daarnaast moet ik ergens anders naartoe voor de echo.

Is dit normaal? Wordt de echo meestal elders gedaan? Wat zegt jullie praktijk qua eerste en tweede afspraak (in welke week?)
Hoi ik zet je er in. Ik vind wel raar hoor.

Ik krijg met week 8 de echo. Daarna week 12 weer maar als ik tussen door eerder wil of juist later dan mag ik dat aangeven en dan kan dat zeide ze tegen mij. Dus ik vind week 10 eerlijk gezegt wel laat.
dat was persoonelijk ! dat vond wij ook prettig .
Haii meiden,

Ook ik stond afgelopen dinsdagochtend met een positieve test in mijn hand. 's Avonds na werk nogmaals getest met een Clearblue test, omdat ik het niet kon geloven en hierop stond dat ik rond de 2-3 weken zwanger ben, maar volgens de bijsluiter dus 4-5 weken. Na wat berekeningen op internet blijk ik ook daadwerkelijk bijna 5 weken in verwachting te zijn. Mijn vriend en ik zijn door het dolle heen!! Ik kan het nog steeds niet bevatten... Voel af en toe wat steekjes in m'n onderbuik, maar verder nergens last van.

Graag wil ik ook mee schrijven met jullie om ervaringen te delen!

Info: mijn leeftijd: 27, vriend: 27 - dit wordt ons eerste kindje - uitgerekende datum 28 maart - vandaag afspraak bij de verloskundige gemaakt en 18-08 krijg ik de eerste echo :D
Wellkom pinnetje, zelfde uitgerekend datum als mij :d
Hallo!

Mag ik ook meeschrijven? Ik stond vandaag met een positieve test in handen. Ik 24, man 27. Het is ons 2e kindje. Uitgerekende datum is 31 maart.

Bij de vorige zwangerschap al voor de test moe en een weeïg gevoel op de maag. Ik had daarom verwacht dat als ik zwanger zou zijn, ik het al voor de test door zou hebben. Maar dat is dus niet zo!

Iemand van jullie al kwaaltjes?
fruitsalad welkom & gefeliciteerd.

Jij krijgt inderdaad wel laat een echo zeg!

Bij mijn vk krijg ik meteen een echo en hoef ik nergens anders naar toe , gelukkig.

Misschien kan je wel eerder een echo laten maken maar dan op eigen kosten ?

pinnetje ook welkom & gefeliciteerd.

Ik heb het zojuist m'n moeder en zusjes verteld , zoo lief hun reactie zaterdag nog aan m'n andere zusje vertellen . En tot na de echo wachten om het schoonouders te vertellen.
Carpe diem
kim wat leuk dat je al verteld heb.

Ik heb tegen mij man gezegd dat ik wil wacht tot eerst echo.

Hij vond dat wel goed idee.

Ik wil op leuke manier doen. Alleen nog niet hoe.

Weet we ook niet of wij het zo lang voor ons kan houden! heel eerlijk gezegt. Ik verwacht dat mijn ouders mij morgen zal bellen ( teminste dat heeft begin van week gezegt) dan zijn ze terug van hun week vakantie.

aangezien wij maandag gaan.

Of ze komen misschien ook nog lang( zie ik ze ook nog wel voor aan ;)

Me schoonouders die zien we niet zo vaak! wonen stuk verder weg. Dus hoe dat gaan aanpakken moeten nog maar eens goed over nadenken!
Hier wel wat symptomen, die komen en weer gaan. Gevoelige borsten en vooral tepels, krampjes, erg moe, misselijkheid maar juist ook erge honger, goed kunnen ruiken en warm!!. Al met al prima te doen tot nu toe.

Eigenlijk wil ik mijn ouders en zus op mijn verjaardag vertellen maar dan zou ik al 9 weken zijn en ik weet niet of ik dat zo lang zou volhouden. Qua schoonfamilie weet ik nog niet. Nou mn vriend is geland en komt zo thuis, wish me luck
Hoe is het gegaan met je vriend cosmopolitan?
Hier hele gevoelige borsten die ook een cupmaat groter lijken te zijn? Verder heb ik een weeïg gevoel en weinig eetlust, in de middag telkens een beetje misselijk. Verder eigenlijk nog niets bijzonders!
Fruitsalad: hier werkt de verloskundige ook op die manier. Een intake rond de 8 weken en de termijnecho (ergens anders) tussen de 10 en 12. Ik wil zelf ook wel graag een echo rond de 8 weken, gewoon vast even binnenkijken of het intact is (en of het er 1 is ;) ).

Bosje en pinnetje welkom en gefeliciteerd! Hier nog weinig kwaaltjes. Voelde me wel voor de test wat vermoeider en emotioneler, maar (nog ( Geen misselijkheid gelukkig.

Cosmopolitan: hoe reageerde je vriend ?
Cosmo hoe reageerde je vriend
Ik ben nu al gek op mijn verloskundige Net gebeld voor een afspraak en het kan gewoon al de 27e! Ze maakt zelf echo's in haar praktijk en ze zegt dat ze al wil proberen een echo te doen (ze zijn daar heel erg van de vroege echo's). Ben echt ontzettend blij dat het zo snel kan.
Hooiiii,

Nou hij was blij en opgelucht, zei zelfs dat hij al begon te denken dat hij 'met losse flodders schoot'

Hij kwam binnen en gaf mij een kadootje (koelkastmagneet) dus ik zei; ik heb ook een kadootje voor jou! En trok de envelop uit mn tas. Hij zat even 2 seconden te staren naar de kaart en zei toen ben je zwanger? Ik zeg ja. Nee echt? Ja. Serieus? En toen heb ik de andere 5 testen van gister uit mn tas getrokken.

Ik kon zien dat hij t heel leuk vond maar t moest ook wel even inzinken allemaal. Ik loop natuurlijk wel een dag voor op hem wat dat betreft.

Hij begon me al gelijk mammie te noemen en te fantaseren over hoe hij genoemd wilde gaan noemen (hij is niet nederlands dus papa is niet vanzelfsprekend) en of we wel of niet speentjes zouden gaan gebruiken (had hem ook een speen met "papa is the best" gegeven)

Minder leuk is dat ik het vanochtend niet kon laten om weer een kv-test te doen. En die is positief gelukkig maar wel minder duidelijk dan die van gisteren. Heb ook weinig symptomen op het moment. En nu maak ik mezelf daar natuurlijk weer druk om. Ik ben al bijna 35, het heeft een tijdje geduurd om zwanger te worden en het duurde nog veel langer totdat vriend er klaar voor was om echt te gaan proberen. Ik ben als de dood om straks met een miskraam te eindigen en dat we dan voor mijn gevoel weer helemaal opnieuw moeten gaan proberen. Met het risico dat het dan niet meer lukt.

Nou ik ga t van me af proberen te zetten. Vanmiddag wat drinken met vriendin. De eerste bekende die ik onder ogen kom en tegen wie ik t nog niet ga vertellen... :whistle

ooow een vlos die zo vroeg echo's maakt. dat wil ik ook! Ik heb dus maandag intake maar ben dan pas 5 weken, ik neem aan dat ik dus geen echo krijg als ze dat al op de praktijk doen.
quote:cosmopolitan2208 schreef op 22 juli 2016 @ 11:10:

Minder leuk is dat ik het vanochtend niet kon laten om weer een kv-test te doen. En die is positief gelukkig maar wel minder duidelijk dan die van gisteren. Heb ook weinig symptomen op het moment. En nu maak ik mezelf daar natuurlijk weer druk om. Ik ben al bijna 35, het heeft een tijdje geduurd om zwanger te worden en het duurde nog veel langer totdat vriend er klaar voor was om echt te gaan proberen. Ik ben als de dood om straks met een miskraam te eindigen en dat we dan voor mijn gevoel weer helemaal opnieuw moeten gaan proberen. Met het risico dat het dan niet meer lukt.

Ik heb woensdag getest (met kv-test en cb-test) en gisterenavond. Ik had zelf ook even het idee dat de kv-test iets minder duidelijk was (maarja: woensdag met ochtendurine gedaan en gisterenavond dus met avond-urine). Met 'iets minder duidelijk' bedoel ik dus dat ik minuten lang obsessief naar die dingen heb zitten staren en vergelijken

Heb besloten niet meer te gaan testen. Ik ben zwanger, dat is wel duidelijk en voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat ik dat blijf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven