Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/

Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
quote:mwcactus schreef op 22 juli 2016 @ 22:33:

[...]

We zitten niet te wachten op zoveel vluchtelingen dat kunnen we niet verwerken allemaal. Voor een enorme stroom terroristen ben ik niet zo bang, die hebben geld en connecties zat, als ze willen komen dan komen ze toch wel. Ik heb van meerdere vluchtelingen (gewone mensen dus) gehoord hoe ze met valse papieren hierheen zijn gekomen zonder problemen. Anders zijn er nog goed georganiseerde mensensmokkelaars die goed werk leveren als je maar betaald. Waar een wil is, is een weg. Die gaan niet in een kamp in Turkije zitten wachten tot we ze binnen laten.

Merkel (want die gaat er over) kan de migranten deal niet opzeggen.

Nog een keer een stroom migranten over de Balkanroute en de EU ontploft, buiten dat ze in eigen land de hete adem van het AFD

in haar nek heeft.

Inderdaad kunnen terroristen op andere manieren Europa binnen komen maar waarom zouden ze ingewikkeld doen als er een grote stroom migranten is die een prima dekmantel vormt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Die grote stroom mensen gaat gewoon niet, we kunnen ze niet kwijt en niet op een redelijke manier opvangen en procedures tijdig behandelen. Dat is een lastige situatie zeker omdat vele die wel uit oorlogsgebieden komen eigenlijk gewoon recht op asiel hebben volgens de regels maar ja als zoveel mensen moeten blijven wordt het lastig dan krijg je weer een categoriaal beleid eventueel maar ook dan moeten die mensen tijdelijk ergens heen en vervolgens zijn ze hier lang en moet er weer een (kinder)pardon komen omdat het niet te doen is mensen na een hele tijd en zeker kinderen die hier zijn opgegroeid terug te sturen. Dan zit je ermee.. Daarom kan Nederland ook niet zomaar iets beslissen over banden met Turkije. Wat dat betreft heet Erdogan het goed voor elkaar. Toch vind ik dat Europa heel kritisch moet zijn naar Turkije op dit moment. We zitten niet te wachten op een land dat aan alle kanten mensenrechten schend.

Ik denk trouwens dat aan een vals paspoort en een vals visum komen in Irak zeker voor IS makkelijker is dan naar een vluchtelingenkamp lopen en daar gaan zitten wachten. Daarbij zijn de meeste aanslagen de laatste tijd gepleegd door mensen die hier al veel langer zijn dus ze hoeven niet perse allerlei mensen hierheen te sturen, er zijn al gekken zat.
quote:Alixane schreef op 23 juli 2016 @ 00:14:

[...]

Zou het voor iedereen dan niet beter zijn als Erdogan er niet meer is? Door een ongelukje ofzo?De vraag is dan krijgen we niet hetzelfde als in Irak?
quote:mwcactus schreef op 23 juli 2016 @ 09:39:

Die grote stroom mensen gaat gewoon niet, we kunnen ze niet kwijt en niet op een redelijke manier opvangen en procedures tijdig behandelen. Dat is een lastige situatie zeker omdat vele die wel uit oorlogsgebieden komen eigenlijk gewoon recht op asiel hebben volgens de regels maar ja als zoveel mensen moeten blijven wordt het lastig dan krijg je weer een categoriaal beleid eventueel maar ook dan moeten die mensen tijdelijk ergens heen en vervolgens zijn ze hier lang en moet er weer een (kinder)pardon komen omdat het niet te doen is mensen na een hele tijd en zeker kinderen die hier zijn opgegroeid terug te sturen. Dan zit je ermee.. Daarom kan Nederland ook niet zomaar iets beslissen over banden met Turkije. Wat dat betreft heet Erdogan het goed voor elkaar. Toch vind ik dat Europa heel kritisch moet zijn naar Turkije op dit moment. We zitten niet te wachten op een land dat aan alle kanten mensenrechten schend.

Ik denk trouwens dat aan een vals paspoort en een vals visum komen in Irak zeker voor IS makkelijker is dan naar een vluchtelingenkamp lopen en daar gaan zitten wachten. Daarbij zijn de meeste aanslagen de laatste tijd gepleegd door mensen die hier al veel langer zijn dus ze hoeven niet perse allerlei mensen hierheen te sturen, er zijn al gekken zat.Ik denk dat we ons daar niet teveel op vast moeten pinnen. De EU had het over een plan B mbt vluchtelingen. En het zou mij niets verbazen als er ook nog ergens een plan C is.
quote:Sophiever schreef op 22 juli 2016 @ 23:01:

[...]

Je neemt wel een vreemde afslag, ik had ingehaakt op wat de motivatie voor de Turkse demonstranten zou kunnen zijn.Het kan zijn dat mijn afslag vreemd overkomt.

Ik bedoel, ik snap niet waarom hier-geboren-en-getogen-Nederlandse-Turken in ons vrije landje gaan juichen na de mislukte coupe en dan blij zijn omdat ze voor democratie zijn. egaal of ze wel of niet de thuiskrant lezen

Als Erdogan journalisten laat oppakken omdat ze iets anders schrijven dan hij wil, als Erdogan 2745 rechters en officieren van justitie ontslaat omdat zij het niet eens zijn met de ideeën van Erdogan, als hij 7850 politiemensen, 30 van de 81 provinciegouverneurs en bijna 1500 ambtenaren van het ministerie van financiën op non-actief zet, Ongeveer 3000 officieren waaronder 103 generaals en admiraals, een derde van de legertop zijn uitgerangeerd. Onderwijzers krijgen gezegd wat ze mogen en wat niet....Dan heeft dit zeker niks te maken met democratie maar met dictatuur.

Dan zeg ik dat ik het een groot raadsel vind als in ons land voor Erdogan gejuicht word. Ik durf het bijna niet te zeggen maar het doet me denken aan een bepaalde jeugdgroep.

Ik hoop dat Nederland nooit in oorlog raakt met Turkije...
LOEP ME MAAR aub.
Er is nu zelfs een universiteit in Istanbul gesloten en particuliere ziekenhuizen en scholen.
http://www.ad.nl/buitenla ... -op-nederturken~a935f875/

Waarom horen we DENK hier niet over? Zou dat zijn omdat ze, als fervent aanhanger van Erdohan, de acties steunen?

Doos Sylvana zal er wel weer geen mening over hebben.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juli 2016 @ 15:55:

Waarom horen we DENK hier niet over? Zou dat zijn omdat ze, als fervent aanhanger van Erdohan, de acties steunen?

Doos Sylvana zal er wel weer geen mening over hebben.

Je geeft je eigen antwoord al. Maar zit je serieus te wachten tot dat sneue groepje hun mening uitbraakt? Daar komt toch niets zinnigs uit. Het boeit me dus niets wat ze ervan vinden. Alsof we op nog meer opruiende partijen zitten te wachten.

Benieuwd hoelang Sylvana nog blijft, misschien wel lang want ze heeft haar hele reputatie nu toch al naar de maan geholpen en eruit stappen is toegeven dat ze fout zat met deze club en toegeven dat ze fout zat lijkt me niet haar sterkste kant. Nou ja ergens verheug ik me op de verkiezingen en hoe de vloer zal worden aangeveegd met dat groepje. Lijkt me leuk om te zien eigenlijk hoe ze eindeloos met hun mond vol tanden zitten en gefrustreerd gaan lopen doen want de media is tegen ze terwijl zij voor verbroedering staan.. Misschien mag Syl dan zelfs eens alleen een interviewtje doen in plaats van als accessoire van Kuzu en Öztürk mee gaan en ja knikken. Bang dat ze aan (de) macht komen ben ik niet, zulk schreeuwvolk weet zich eigenlijk nooit te organiseren dus dat wordt toch niets.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juli 2016 @ 15:55:

Doos Sylvana zal er wel weer geen mening over hebben.Die mannen van Denk hebben sinds 16 juli geen inhoudelijke tweet meer geplaatst. Dat spreekt boekdelen. Sylvana mag zich weleens achter de oren gaan krabben.
quote:mwcactus schreef op 23 juli 2016 @ 16:14:

[...]

Je geeft je eigen antwoord al. Maar zit je serieus te wachten tot dat sneue groepje hun mening uitbraakt? Daar komt toch niets zinnigs uit. Het boeit me dus niets wat ze ervan vinden. Alsof we op nog meer opruiende partijen zitten te wachten.

Benieuwd hoelang Sylvana nog blijft, misschien wel lang want ze heeft haar hele reputatie nu toch al naar de maan geholpen en eruit stappen is toegeven dat ze fout zat met deze club en toegeven dat ze fout zat lijkt me niet haar sterkste kant. Nou ja ergens verheug ik me op de verkiezingen en hoe de vloer zal worden aangeveegd met dat groepje. Lijkt me leuk om te zien eigenlijk hoe ze eindeloos met hun mond vol tanden zitten en gefrustreerd gaan lopen doen want de media is tegen ze terwijl zij voor verbroedering staan.. Misschien mag Syl dan zelfs eens alleen een interviewtje doen in plaats van als accessoire van Kuzu en Öztürk mee gaan en ja knikken. Bang dat ze aan (de) macht komen ben ik niet, zulk schreeuwvolk weet zich eigenlijk nooit te organiseren dus dat wordt toch niets.Ik vind dat DENK als spreekbuis van de Turken in Nederland (en helaas ook de lange arm van Erdohan in Nederland) zich verplicht zou moeten voelen, zeker als volksvertegenwoordigers, om de Turken die nu hun medeturken bedreigen, een halt toe te roepen. Ze horen die dreigacties te veroordelen. Het zou mij niets verbazen als die Kuzu en Özturk het vuurtje juist hebben aangewakkerd.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juli 2016 @ 17:35:

[...]

Ik vind dat DENK als spreekbuis van de Turken in Nederland (en helaas ook de lange arm van Erdohan in Nederland) zich verplicht zou moeten voelen, zeker als volksvertegenwoordigers, om de Turken die nu hun medeturken bedreigen, een halt toe te roepen. Ze horen die dreigacties te veroordelen. Het zou mij niets verbazen als die Kuzu en Özturk het vuurtje juist hebben aangewakkerd.Dit, ik vind het ronduit beschamend dat dit clubje die dreigacties niet veroordelen.
Turken teleurgesteld

Agossie
quote:granny71 schreef op 24 juli 2016 @ 09:50:

Turken teleurgesteld

Agossie

De Europeanen laten zich vreselijk in de kaart kijken en dat lijkt me niet goed voor de toekomst. Ook van NAVO kant is het opvallend stil gebleven. Laten we hopen dat de Turken zich niet in zoverre in de steek gelaten voelen dat ze helemaal in de IKstand gaan staan, want dat zou weleens nadelig kunnen zijn voor veel meer mensen dan tot nu toe het geval blijkt.

Die Erdogan is democratisch gekozen en hoewel hij steeds meer een dictator aan het worden is, heeft hij nog steeds zijn kiezers achter zich. Het zou heel erg dom zijn om dat niet te respecteren.
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2016 @ 11:11:

[...]

De Europeanen laten zich vreselijk in de kaart kijken en dat lijkt me niet goed voor de toekomst. Ook van NAVO kant is het opvallend stil gebleven. Laten we hopen dat de Turken zich niet in zoverre in de steek gelaten voelen dat ze helemaal in de IKstand gaan staan, want dat zou weleens nadelig kunnen zijn voor veel meer mensen dan tot nu toe het geval blijkt.

Die Erdogan is democratisch gekozen en hoewel hij steeds meer een dictator aan het worden is, heeft hij nog steeds zijn kiezers achter zich. Het zou heel erg dom zijn om dat niet te respecteren.

Waarom denk je dat het nadeliger zou kunnen zijn?

En waarom krijg je het idee dat zowel de EU als de NAVO zich afzijdig houdt?
quote:Emma95 schreef op 23 juli 2016 @ 13:51:

Er is nu zelfs een universiteit in Istanbul gesloten en particuliere ziekenhuizen en scholen.Ik heb ook zoiets gelezen, ergens op internet, of gehoord op het nieuws. Ik was al op zoek naar de bron. Maar een sluiting van een universiteit om verdachte redenen, vind ik wel erg schokkend.
World of Warcraft: Legion
quote:granny71 schreef op 24 juli 2016 @ 09:50:

Turken teleurgesteld

AgossieEr zijn wel meer problemen met Turkije: onvrijheid van Turkse journalisten en ontkenning van de Armeense genocide. Dit speelde al veel langer voor de mislukte staatsgreep. Nu wordt het helemaal duidelijk wat voor iemand Erdogan is. En nu komen de krokodillentranen. "Ze hebben geen begrip voor ons! Boehoehoe!"
World of Warcraft: Legion
Turkije doet toch waar ze zin in hebben en is toch totaal niet transparant over de manier waarop ze het zelf aanpakken. Dus waarom zou een afgevaardigde van welk land dan ook zijn vakantie onderbreken om leugens aan te horen van een dictator en wellicht het risico nemen gelyncht te worden door een stel doorgeslagen Erdogan aanhangers die het westen haten? In zoverre snap ik het wel het haalt toch niets uit. Maar Cateautje heeft zeker een punt.

Kuzu en Öztürk vinden dit natuurlijk prachtig maar ze zijn dan weer net wel zo slim dat ze dat niet openbaar gaan lopen roepen. Ze zijn voor verbroedering maar dan wel alleen met de mensen die hen aanstaan, Turken die Erdogan niet steunen kunnen doodvallen.
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 11:35:

[...]

Waarom denk je dat het nadeliger zou kunnen zijn?

En waarom krijg je het idee dat zowel de EU als de NAVO zich afzijdig houdt?

Ik denk dat het nadeliger zou kunnen zijn voor de Turkse bevolking in Turkije, want Erdogan graaft zich steeds meer in en niemand van de NAVO of Europa nodigt hem uit om aan de oppervlakte te blijven.

Tijdens en net na die staatsgreep bleef het opvallend stil en ik heb ook zo'n idee dat iedereen met ingehouden adem zat te hopen dat die coup zou lukken en ik ben vast niet de enige die dat denkt.

Als Erdogan zich in een hoek gedreven voelt, dan komt pas echt de dictator in hem naar boven, met alle nare gevolgen van dien.
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2016 @ 11:51:

[...]

Ik denk dat het nadeliger zou kunnen zijn voor de Turkse bevolking in Turkije, want Erdogan graaft zich steeds meer in en niemand van de NAVO of Europa nodigt hem uit om aan de oppervlakte te blijven.

Tijdens en net na die staatsgreep bleef het opvallend stil en ik heb ook zo'n idee dat iedereen met ingehouden adem zat te hopen dat die coup zou lukken en ik ben vast niet de enige die dat denkt.

Als Erdogan zich in een hoek gedreven voelt, dan komt pas echt de dictator in hem naar boven, met alle nare gevolgen van dien.

Het lijkt mij heel raar als de NAVO coup plegers bij een bondgenoot openlijk toe zou juichen. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen. Erdogan is leider van een bevriende natie. Die ga je toch niet openlijk afvallen?

Wat zouden ze moeten doen? Er is herhaaldelijk kritiek geuit op Turkije. Wat moeten ze nog meer? Binnenvallen?
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2016 @ 11:51:

[...]

Aan de hand van de artikelen wat ik voorbij heb zien komen heeft de EU genoeg gedaan. Zij zitten ook in een spagaat natuurlijk. Een bevriende leider heeft een staatsgreep ondergaan,die zij niet goed mogen keuren maar tegelijkertijd zitten ze niet in de positie om er nog meer over uit te wijden omdat, en nu praat ik over Nederland, er al een behoorlijke kloof is tussen de politiek en de bevolking. Dit wordt vergroot op het moment dat ze teveel bezig zijn met Turkije terwijl de media vol staat met niet positief gestemde berichten over de Turkse politiek.

Wat vind jij dat ze nog meer hadden moeten doen?
quote:tvandattum schreef op 24 juli 2016 @ 12:09:

[...]

Het lijkt mij heel raar als de NAVO coup plegers in een lidstaat openlijk toe zou juichen. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen. Erdogan is leider van een bevriende natie. Die ga je toch niet openlijk afvallen?

Wat zouden ze moeten doen? Er is herhaaldelijk kritiek geuit op Turkije. Wat moeten ze nog meer? Binnenvallen?

Nee natuurlijk juichen ze dat niet openlijk toe, maar kan me de glimlach om bepaalde monden wel voorstellen toen het zo ver was.

Zowel de NAVO als Europa worden door Erdogan in verlegenheid gebracht en dat gaat steeds verder. Het willen instellen van de doodstraf wordt door Europa afgekeurd, maar als je Erdogan dan aanhoort die het allemaal vreselijk hypocriet vindt omdat Amerika en China bijvoorbeeld ook de doodstraf uitvoeren en Europa daar toch met gemak zaken mee doet en vriendschapsbanden mee onderhoudt.

Dit is een veel minder gemakkelijk dossier dan je in de eerste instantie zou denken.

Erdogan heeft op dit moment de sterkste positie tegenover Europa en de Navo en er is niets dat de twee ertegen kunnen ondernemen, behalve dan een beetje tegensputteren.
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2016 @ 12:25:

[...]

Nee natuurlijk juichen ze dat niet openlijk toe, maar kan me de glimlach om bepaalde monden wel voorstellen toen het zo ver was.

Zowel de NAVO als Europa worden door Erdogan in verlegenheid gebracht en dat gaat steeds verder. Het willen instellen van de doodstraf wordt door Europa afgekeurd, maar als je Erdogan dan aanhoort die het allemaal vreselijk hypocriet vindt omdat Amerika en China bijvoorbeeld ook de doodstraf uitvoeren en Europa daar toch met gemak zaken mee doet en vriendschapsbanden mee onderhoudt.

Dit is een veel minder gemakkelijk dossier dan je in de eerste instantie zou denken.

Erdogan heeft op dit moment de sterkste positie tegenover Europa en de Navo en er is niets dat de twee ertegen kunnen ondernemen, behalve dan een beetje tegensputteren.

Er is een verschil tussen zaken doen en vriendschapsbanden hebben en toetreden bij de EU, en dat wil Turkije al jaren. Sterker, ze hebben de doodstraf er speciaal voor afgeschaft.

Ook halen ze erbij dat Frankrijk hetzelfde noodtoestand hebben uitgesproken maar vergeten erbij dat Frankrijk geen doodstraf uitvoert ondanks deze noodtoestand.
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 12:18:

[...]

Aan de hand van de artikelen wat ik voorbij heb zien komen heeft de EU genoeg gedaan. Zij zitten ook in een spagaat natuurlijk. Een bevriende leider heeft een staatsgreep ondergaan,die zij niet goed mogen keuren maar tegelijkertijd zitten ze niet in de positie om er nog meer over uit te wijden omdat, en nu praat ik over Nederland, er al een behoorlijke kloof is tussen de politiek en de bevolking. Dit wordt vergroot op het moment dat ze teveel bezig zijn met Turkije terwijl de media vol staat met niet positief gestemde berichten over de Turkse politiek.

Wat vind jij dat ze nog meer hadden moeten doen?

Ze kunnen niets meer doen. Erdogan kan gewoon al zijn plannen uitvoeren en er is niets dat daar tegen wordt ondernomen, misschien een beetje sputteren, maar daar blijft het bij.

De machtspositie die Turkije nu heeft is er eentje die tot op het bot gebruikt kan worden voor de eigen doelen en zal dat ook doen.

Er zit gewoon een stel Behangers in Brussel en die zijn de road of no return al lang geleden ingereden en er is nu geen weg meer terug.
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 12:29:

[...]

Er is een verschil tussen zaken doen en vriendschapsbanden hebben en toetreden bij de EU, en dat wil Turkije al jaren. Sterker, ze hebben de doodstraf er speciaal voor afgeschaft.

Ook halen ze erbij dat Frankrijk hetzelfde noodtoestand hebben uitgesproken maar vergeten erbij dat Frankrijk geen doodstraf uitvoert ondanks deze noodtoestand.

Turkije voert ook nog geen doodstraf uit.

En laten we niet net doen alsof Turkije eerst zo'n modelstaat was.
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2016 @ 12:31:

[...]

Ze kunnen niets meer doen. Erdogan kan gewoon al zijn plannen uitvoeren en er is niets dat daar tegen wordt ondernomen, misschien een beetje sputteren, maar daar blijft het bij.

De machtspositie die Turkije nu heeft is er eentje die tot op het bot gebruikt kan worden voor de eigen doelen en zal dat ook doen.

Er zit gewoon een stel Behangers in Brussel en die zijn de road of no return al lang geleden ingereden en er is nu geen weg meer terug.Wat zouden ze dan moeten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven