Wat een cliché toch eigenlijk

25-11-2008 17:20 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Op ieder postje past een dekseltje".

Right. Ik geloof er niet in, eerlijk gezegd. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een nogal bizarre geest en excentriek gedrag, maar zijn daar ook al dekseltjes voor?

Ik ben niet de makkelijkste. Ik heb bovendien een bewogen leven (met name in het verleden) en ik kan me geen man ter wereld in denken die mij na een tijdje nog leuk genoeg vindt om bij mij te blijven. Oud worden en bij elkaar blijven? Sprookjes zijn het wat mij betreft.

Zo zou ik om te beginnen al nooit -mocht ik een relatie krijgen- elke nacht bij elkaar willen slapen. Ik heb mijn eigen ruimte extreem nodig. Niet echt het toppunt van romantiek. Ook heb ik niet de behoefte mijn diepste zielenroerselen te delen. Het zijn ook zielenroerselen met een nogal pervers, morbide en macaber tinje.

Overigens kies ik daar zélf niet voor, maar dit is mijn gehele zijn.

Ja, niet om mij te verschuilen achter het volgende hoor, maar: ik kamp met een persoonlijkheidsstoornis. Een vrij ernstige. Wie wil daar nu bij zijn? Ik kan dat aardig in toom houden, maar maar gedeeltelijk.

In het verleden heb ik mij bezondigd aan allerlei verslavingen, al kon ik dat aardig verbergen onder het om van "ik ben jong en moet alles toch eens uitproberen". Sommige uitingen van zelfdestructrief gedrag zijn behoorlijk zichtbaar en ik lieg daarover.

Ik héb de fout gemaakt eerlijk te zijn daarover. Dan beland je in feite in een hulpverlenersrelatie en daar heb ik als vanzelfsprekend geen trek in. Mijn strategie voor een potentiele volgende relatie is dan ook: mondje dicht.

Hoe belangrijk is het om het verleden kenbaar te maken aan je geliefde? En dan heb ik het niet over de gangbare depressies, maar zaken die veel verder gaan dan enkel dat.

Hoop op een leuke relatie heb ik eigenlijk niet meer. Hordes mensen hebben relaties, en dat maakt me afgunstig. Heel gemeen, maar: ik denk weleens, goh, al die mensen die lelijker zijn dan ik, minder intelligent en minder interessant, die hebben wél een relatie. Dat overtuigt me al helemaal in het geloof dat ik zo abnormaal ben dat er geeneens een putdeksel past op mijn potje.

Zal ik nu echt eindigen als kattenvrouwtje die enkel nog alleentjes sonates van Beethoven beluistert als hoogepunt van de dag?

Wie wil zich inlaten met een bizar iemand en een einzelganger?

't Is weer winter en dan overvalt me dat wel. Interesse van mannen genoeg, maar blijverdjes zijn er niet bij.

Achja, ik kan ook prima zaken alleen zelf uitvoeren en mis niet per se een maatje of een geliefde. Maar we zijn sociale beesten die verlangen naar relaties. Veranderen kan toch op zekere hoogte, maar ik zal nooit iemand worden die zich gelukkig voelt in een Vinexwijk met een labrador en gezinswagen voor de deur.

Freaks aller landen, verenigt U?

En dan ben ik zelf ook zo'n hypocrieteling die het liefst niet met iemand die net zoals ik een relatie zou willen.

Herkenbaar?

PS: dit is geen zielig egodocument. Ik vraag me echt gewoon af hoe men dat toch doet, relaties.
Tuurlijk heb je bestaansrecht...alleen kleurt het beeld wat je van iemand hebt wel anders als je weet dat die persoon prostituee is. Zo werkt dat nu eenmaal.

We kennen dit feit van jou alleen maar omdat jij het zelf hier hebt geschreven. Hier op het forum werkt het net zoals in de maatschappij; reactie op wat je schrijft. Als ik zou willen zou ik een compleet ander beeld van mezelf kunnen neerzetten. Ik kies ervoor om dat niet te doen.
quote:Vl43inder schreef op 02 december 2008 @ 14:02:

Jouw situatie is niet zo bijzonder ingewikkeld, er zijn talloze mensen met net zo een ingewikkelde situatie. Je bent ook gewoon maar een van ons hoor Digitalis.

Ik ben het hier eigenlijk heel erg mee eens. een BPS er is gewoon een normaal mens die dezelfde situaties meemaakt als iedereen maar daar anders op reageert. En daardoor in de problemen komt.

Gedrag komt vaak voort uit een gevoel, en gevoel kun je, hoewel je er soms je best voor moet doen, beinvloeden.

Je zegt dat je intelligent bent. Dan moet je ook intelligent genoeg zijn om jezelf eens bij je lurfen (wat dat ook moge zijn) te grijpen en keihard aan het werk gaan. Er zijn zoveel BPSers die dat kunnen, sorrie dat ik het zeg, maar jij bent precies hetzelfde als iedereen van hun. Maar mijn indruk van jou is dat je het interessant vindt afwijkend te zijn. En weet je, dat is prima, maar dan moet je ook niet klagen dat de standaard dingen die voor standaard mensen gangbaar zijn, jou niet lukken.
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 14:11:

Natuurlijk hebben hoeren bestaansrecht. Maar het is en blijft een onfatsoenlijke baan, vind ik.

Misschien zou je, als eerste stap naar een positiever zelfbeeld, een fatsoenlijke baan moeten gaan zoeken? Of vind je zelf dat je niet beter verdient?Sunny, ik wil de discussie over hoererij staken dus dit is mijn laatste antwoord over dit onderwerp. Ik heb allerlei baantjes gehad, vanaf mijn 15e. Dit bevalt prima. Ik studeer ook nog en kan het handig combineren. Jij vindt het onfatsoenlijk, ik niet. Ik heb ook schoenen met bont, dat vinden velen ook onfatsoenlijk. Ik niet. Dan zijn we er toch? Gewoon een andere mening. Maar ga mij geen gevoelens aanpraten die ik volgens jou zou moeten hebben.
Digitalis, als het geen fuck ermee te maken heeft dat jij hoer bent, waarom heb je het er dan over in dit topic?
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 14:11:

Natuurlijk hebben hoeren bestaansrecht. Maar het is en blijft een onfatsoenlijke baan, vind ik.

Vind jij, inderdaad.

En mag ik even zeggen dat ik niet dacht op dit topic het woord "fatsoenlijk" serieus gebruikt te zien worden
quote:Jaellaa schreef op 02 december 2008 @ 14:14:

[...]

Ik ben het hier eigenlijk heel erg mee eens. een BPS er is gewoon een normaal mens die dezelfde situaties meemaakt maar daar anders op reageert. En daardoor in de problemen komt.

Gedrag komt vaak voort uit een gevoel, en gevoel kun je, hoewel je er soms je best voor moet doen, beinvloeden.

Je zegt dat je intelligent bent. Dan moet je ook intelligent genoeg zijn om jezelf eens bij je lurfen (wat dat ook moge zijn) te grijpen en keihard aan het werk gaan. Er zijn zoveel BPSers die dat kunnen, sorrie dat ik het zeg, maar jij bent precies hetzelfde als iedereen van hun. Maar mijn indruk van jou is dat je het interessant vindt afwijkend te zijn. En weet je, dat is prima, maar dan moet je ook niet klagen dat de standaard dingen die voor standaard mensen gangbaar zijn, jou niet lukken.Weer zoiets. Ten eerste is geen Borderliner hetzelfde, ten tweede heb ik al lang gezegd dat iedereen met dingen worstelt en ten derde: ik hoef die aandacht niet voor negatieve zaken. Voor positieve zaken: prima.
Hier in de buurt zit een centrum waar je in een groep wordt behandeld. Er is een speciale groep voor borderliners, met een behandeltermijn van 18 maanden. Zoiets bestaat dus ook.

Dan wordt het echt aangepakt, maar je moet het allemaal zelf doen, mbv je groepsleden. Kan me niet voorstellen dat er zoiets niet zit in jouw omgeving digi.
En hun motto is; we willen leven, niet overleven!

En het is keihard aanpoten, maar het percentage op succes is vrij hoog. Je moet wel intern, dat is de voorwaarde. Goed voor de hechting en de veiligheid.
quote:JohnnyCake schreef op 02 december 2008 @ 14:14:

Digitalis, als het geen fuck ermee te maken heeft dat jij hoer bent, waarom heb je het er dan over in dit topic?

Laat ik het anders zeggen digi, positiever. Als jij in je vrije tijd vrijwilliger was bij de brandweer dan had je daar open, vrij en blij met al je vrienden en toekomstige partners over kunnen kwebbelen. Geen zorgen om acceptatie. Nu maak je je moeilijke leven (althans, 25 pagina's inmiddels) nog moeilijker door een niet-geaccepteerd beroep er op na te houden. Dat zijn de keuzes!

Die curciale keuzes. A of B?
anoniem_49704 wijzigde dit bericht op 02-12-2008 14:20
Reden: niet lopende zinnen en zo..
% gewijzigd
Even ter verduidelijking van mijn eerdere post;

Ooit ben ik gediagnostiseerd als bordeliner. Ik heb echt een hoop dingen meegemaakt ook. En het is soms wel eens lekker en verleidelijk om minachtend te reageren op anderen. wat weten zij er nou van? Weten zij veel hoe het is om zo te zijn zoals ik? Ik ben bijzonder, waarom zien jullie dat niet? En de drang om mezelf uit te leggen.

Maar okay; ik had een doel voor ogen (gelukkig worden) en dat gaat niet als je er zo in blijft hangen. Je moet dingen opzij kunnen zetten/accepteren en zélf er voor zorgen dat je aansluiting vindt op de rest van de wereld.

Bij jou heb ik dus (en dat al eerder gezegd) het gevoel dat jij daar nog niet klaar voor bent. Dat je nog geen doel hebt. Maar als je echt echt echt wilt, kun je het best. en dan werken al je bijzonderheden alleen maar voor je ipv tegen je.
Johnny, ik ga er niet meer op in.

Ik ga trouwens ook niet intern, heb ik eens gedaan en dat beviel uitermate slecht. Bovendien kan ik dat niet maken met betrekking tot mijn studie, mijn huis. En in Belgie (Brussel) bestaat zoiets niet naar mijn weten.
quote:robo schreef op 02 december 2008 @ 14:15:

[...]

Vind jij, inderdaad.

En mag ik even zeggen dat ik niet dacht op dit topic het woord "fatsoenlijk" serieus gebruikt te zien worden

Ik zat net hetzelfde te denken.

En Digi, ik denk maar dit weet ik ook niet, dat idd gaan vertellen in je spiegel hoe gelukkig je wel niet bent, idd niet gaat werken . Ik denk eerder dat als je de focus legt op: waarom ben ik zo vreselijk en niet de moeite waard als ik anders ben dan anderen, dat eerder zal helpen.

Dat soort acceptatie omhelst twee dingen nl dat je idd een beetje anders bent. Uniek, een individu. Daar lijden meer mensen onder en over het algemeen is het niet strafbaar . Leer dat leuk te vinden aan jezelf.

En tegelijkertijd, leer te accepteren waarin je precies hetzelfde bent, net zo menselijk, net zo emotioneel, net zo gevoelig als welk ander mens dan ook. Er zullen ook heel veel overeenkomsten zijn.

Door je heel anders en raar te voelen zijn dit beide pijnpunten waar je aan kunt werken. Het een stimuleert verbondenheid ervaren met jezelf en het andere verbondenheid met anderen. En dat zal steeds meer een spiegel worden van elkaar, steeds minder verscheurd en uit elkaar getrokken vermoed ik.

Maar goed, kijk maar of je er wat mee kunt (los daarvan is er nog zoiets als praktische uitvoering hiervan ).
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:16:

[...]

Weer zoiets. Ten eerste is geen Borderliner hetzelfde, ten tweede heb ik al lang gezegd dat iedereen met dingen worstelt en ten derde: ik hoef die aandacht niet voor negatieve zaken. Voor positieve zaken: prima.Nee, niet precies hetzelfde. Maar het is natuurlijk wel onderzocht. Er is gewoon een grote groep mensen die zich op een bepaalde manier gedragen, anders dan doorsnee, en dat heet bordeline. In feite doen ze allemaal hetzelfde. Of ben jij zelfs een hele bijondere borderliner?
Tegen het zere been Digitalis?

Niemand speelt voor haar lol de hoer. De vergelijking met bont, vind ik dan ook totaal kant noch wal raken.

@Robo, laten we eerlijk wezen het is nu niet bepaald een baan die je je eigen dochter graag ziet doen, toch?
quote:Jaellaa schreef op 02 december 2008 @ 14:21:

Even ter verduidelijking van mijn eerdere post;

Ooit ben ik gediagnostiseerd als bordeliner. Ik heb echt een hoop dingen meegemaakt ook. En het is soms wel eens lekker en verleidelijk om minachtend te reageren op anderen. wat weten zij er nou van? Weten zij veel hoe het is om zo te zijn zoals ik? Ik ben bijzonder, waarom zien jullie dat niet? En de drang om mezelf uit te leggen.

Maar okay; ik had een doel voor ogen (gelukkig worden) en dat gaat niet als je er zo in blijft hangen. Je moet dingen opzij kunnen zetten/accepteren en zélf er voor zorgen dat je aansluiting vindt op de rest van de wereld.

Bij jou heb ik dus (en dat al eerder gezegd) het gevoel dat jij daar nog niet klaar voor bent. Dat je nog geen doel hebt. Maar als je echt echt echt wilt, kun je het best. en dan werken al je bijzonderheden alleen maar voor je ipv tegen je.

Ja, doelen. Helaas faalangst. Ik wilde ooit schrijfster worden. Ik had wat stukken opgestuurd naar een persbureau en ik mocht als stagiaire beginnen. Ik lyrisch. Maar toen kwam de startdatum steeds dichterbij. Ik heb niet afgebeld, ik ben gewoon niet gegaan. Zoveel faalangst heb ik dus.

Ik heb geen echt doel in het leven. Gelukkig worden, ja uiteraard. Maar dat is niet zo grijpbaar. Afstuderen, dat wil ik ook. Misschien wil ik een beter mens worden, al geniet ik teveel van allerlei macabere zaken. Ik weet het gewoon niet!
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:21:

Johnny, ik ga er niet meer op in.

Jij bent er mee begonnen mijn beste, maak het dan ook af! Het zijn jouw woorden, ik plak ze alleen maar naast elkaar!!
Jaella, en dat zie je maar al te duidelijk als je in zo'n groep terechtkomt (ben er op intake geweest mbt behandeling, en heb met een paar clienten gesproken). Allemaal worstelen met hetzelfde probleem; in die zin klopt het dat borderliners hetzelfde zijn. Ze lopen vast in relatie, werk, sociale contacten.

Niks unieks aan, maar natuurlijk is het leuker om je bijzonder te voelen. Alleen..dat wil digi niet meer, die wil normaal zijn. Dat is wat ik ervan begrijp. In dat verband zou het logisch zijn als digi er keihard aan trekt om dat te bereiken, voor zover als mogelijk.

Dat tegen dingen of andere mensen aan schoppen, is dat iets wat bij een borderline stoornis hoort? Ik heb het nl bij een vriendin gezien. Die vond dat niemand haar begreep, zij was zo bijzonder. Was behoorlijk arrogant maar had dat zelf niet door. En verloor een hoop vrienden door dit gedrag.

Ik bewonder jouw mentaliteit Jaella!
Ik heb het topic niet gelezen, dus misschien is het al genoemd, maar misschien is dit iets:

een datingsite voor mensen met een psychiatrische achtergrond.
Ga in therapie!
Sunny, ik vind het niet in de discussie passen. Je conclusie is wederom verkeerd: er zijn massa's vrouwen die met plezier hun job als prostituee uitoefenen (ik ken er een paar), volkomen stabiel zijn en gewoon lekker geld willen verdienen. Wie ben jij om daar over te oordelen?

Als je het enkel over hoererij wil hebben, ga dan naar de sekspijler. Daar is een heel topic over Betaalde Seks. Hier past het niet. Punt.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:25:

[...]

Ik weet het gewoon niet!

Nee, maar dat spreekt ook heel duidelijk uit al je posts.. En zelfs dat geeft niet want borderline wordt milder en jij ouder en wijzer. Je bent er nu nog niet klaar voor om afstand te nemen van je veilige/vertrouwde gevoelens.

Wat ik me dan wel afvraag; wíl je dat al wel echt?
Ben je er al klaar voor om 'minder bijzonder' te worden?

Julus; lief van je, bedankt!
Jaellaa, ik heb je even nodig. Wil je me alsjeblieft even helpen?
Die hang naar het destructieve, het macabere zoals digi dat noemt, ik heb het jarenlang voorbij zien komen. En ik werd er moe van, dat zeg ik je eerlijk. Onze vriendschap heeft het niet overleefd. Ik trok het niet, dat overdramatische, zij die altijd op een negatieve manier in de belangstelling moest staan. Maar ook zij was niet happy, enerzijds heel erg blij met dingen (hoe slim ze was, hoe knap iedereen haar vond), anderzijds liep ze keer op keer vast. En ik herken echt alles in jouw postings, digi. Maar als ik eerlijk ben, dan was het voor mij een opluchting om geen contact meer te hebben. Want voor een "doorsnee" mens was al die dramatiek niet om vol te houden. Kan me dus voorstellen hoe jij je moet voelen.
quote:dubiootje schreef op 02 december 2008 @ 14:27:

Ik heb het topic niet gelezen, dus misschien is het al genoemd, maar misschien is dit iets:

een datingsite voor mensen met een psychiatrische achtergrond.

Dankje Dubiootje, maar ik ben hypocriet: ik wil geen relatie met iemand met een psychiatrische achtergrond. Trekt me niet. Samen met een fles Stolichnaya op de bank huilen over al het leed dat ons is overkomen zie ik niet zitten. Ik heb ook geen positief beeld bij psychiatrische patienten, en ook niet bij Borderliners, Vooral niet bij Borderliners. Ik haat ze. Vooral omdat ik zo zwak ben er ook eentje te zijn.

Overigens praat ik er met niemand over, hoor.
Als je, als vrouw, een positief zelfbeeld hebt, respect voor jezelf, waarde hecht aan jezelf, enzovoort, enzovoort...

dan verkoop je je lichaam niet voor geld om er seks mee te hebben!

Zo simpel is het.

En om een positief zelfbeeld te krijgen, respect voor jezelf, enzovoort, is het nodig om hier mee te stoppen. Snap je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven