Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wow Neliba, dus je vertrekt morgen al. Wat gaaf! Echt heeeeeel veel plezier gewenst in Rio! Het wordt ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring.

anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 25-07-2016 22:09
Reden: Kaartje uit Rio
% gewijzigd
@nurse en zomerelfje : ik heb vaker gehad dat mijn kaartjes naar Taiwan er langer dan 60 dagen over deden, maar dus alsnog geregistreerd werden. Hopelijk komen jullie kaartjes ook binnenkort aan.

Ik had vandaag 1 blije Hurray uit Rusland, waar de Eiffeltoren zijn plek heeft gevonden in Omsk, Siberië. Deed er 20 dagen over, ondanks het zware transport.

En ik mag geen nieuw adres aanvragen. Écht niet. Ik houd me in..... Hopelijk...
Neliba Goede reis en veel plezier! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben! Waarbij ga je precies helpen? En krijg je dan ook nog wat van de wedstrijden te zien?

Ik krijg ook al zin om de Olympische Spelen op tv te gaan kijken, het is altijd zo'n mooie mix van sporten die je niet al te vaak ziet.

Qua postcrossing gebeurt hier niet al teveel, behalve dat ik ongewild weer kaarten heb gekocht waar ik niet naar op zoek was De post schijnt ons de afgelopen dagen over te slaan en ik wacht nog steeds op een kaartje uit IJsland.
Ja, Neliba, dat kan natuurlijk niet he.. wel online gaan voor postcrossen, maar hier niet even komen melden hoe het gaat.

Heel veel plezier! Een once in a lifetime ervaring, geweldig!

Ik zit met smart te wachten op mijn éérste post in de nieuwe brievenbus. Hmm.. zou ik daar een kaart van kunnen maken? Post in m'n brievenbus? Of de brievenbus an sich.. 't Is wel niet zo'n speciale, maar toch.. anyways, ik loop voor met ontvangen kaarten, dus kleine kans dat er wat in ligt, qua postcrossing dan.

Fijne dag iedereen!
Later is nu
Neliba heel veel plezier!! Gaaf zeg, geniet ervan!

Snorhaar, ik heb goede hoop dat het kaartje deze week aankomt!

Fijn dat je weer een brievenbus hebt Dreamer! Ik hoop dat je eerste post leuke post is (en niet een of andere rekening... )
Neliba, heeel veel plezier!
5 kaartjes!!!!!

Uit: Maleisië (bergen) Taiwan (stepstones) Alaska (map) Siberië (teckel in de sneeuw)en Belarus (een getekend ouder echtpaar dat karate doet, geen idee wat de tekst eronder zegt)

Siberië vond het te warm, 37 graden, Alaska vond het heerlijk warm, 30 graden
Later is nu
Goedemiddag allemaal!

Ik heb net weer 5 kaartjes geschreven en op de post gedaan! Nederland, China, Finland, Rusland en ...

@happyowl: Succes, hopelijk voel je je snel weer beter

@ neliba: Ontzettend veel plezier! Bestaat er een kans dat je een leuk, Olympisch gerelateerd kaartje richting Groningen gaat sturen met mijn adres erop?
It ain't me
Dat is hengelen, Cocomo!

maar eh.. heb je mijn adres Neliba?

Later is nu
Oh, en een gesigneerde foto van/met Epke vinden wij ook niet erg hoor.
Later is nu
Nee.. Of een leuk team met mannen. De sport is mij om het even
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 26 juli 2016 @ 15:19:

Nee.. Of een leuk team met mannen. De sport is mij om het even Sumo worstelteam?
Het gaat toch om het idéé Snorhaar

Maar ik heb een voorkeur voor waterpolo
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 26 juli 2016 @ 16:22:

[...]

Sumo worstelteam? Geen Olympische sport.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 26 juli 2016 @ 16:27:

[...]

Geen Olympische sport. Haha, jammer. Ik zou ook voor waterpolo gaan, hoor!
Waterpolo? Met die badmutsen?

Nou ja, zo lang het maar geen wielrenners zijn met die kaalgeschoren beentjes of een hele magere marathonloper.

Ik had zonet een hele deprimerende kaart uit China in mijn brievenbus. Is blijkbaar van een chinese tv-serie (oorlogscène). Zal 'm na het eten even registreren.
Heb net het kaartje geregistreerd. Heeft er 77 dagen over gedaan!

De Chinese verstuurt volgens mij alleen maar kaarten van tv series en/of BC'ers. Niet direct mijn keuze, maar soit...
Vandaag hier geen hurrays maar wel 2 kaartjes in de brievenbus.

Een greetings from kaartje uit Letland en een kaartje met een jungle cat uit India! Ik ben helemaal blij.

Heb twee hurrays volgeschreven met een hoop uitroeptekens hihihi.
Die jungle cat uit India klinkt leuk Nurse. En fijn dat je de uitroeptekens weer kon gebruiken.

Ik heb vanavond maar liefst 3 Hurrays gekregen. De chimpansee is in Tsjechië aangekomen, in de USA een kat. En in Rusland een balletkaart.

Driewerf Hurray dus.

Ik mocht van mezelf ook weer een adres aanvragen. Mijn nieuwe kaartje gaat naar Roemenië. Een leuk profiel : een biologie studente. Ik weet nog niet wat ik ga sturen, maar dat wordt waarschijnlijk iets met bloemen, vogels of vlinders.
Of volleybal
It ain't me
Voor de foto doet zo'n waterpoloteam de caps wel af, toch?

Ik heb net 5 adressen opgevraagd, 2x USA en 2x Duitsland. 1x Siberië. Leuke profielen, tussen 100-200 verzonden en ontvangen, maar toch.. wat meer variatie was leuk geweest
Later is nu
De caps gaan niet af Dreamer...

En Nurse, ik heb je gevonden op PC! Ik heb een door jou ontvangen zwarte kat (uit Duitsland) gefavoriet.
Labellei!

Hoe krijg je het weer gevonden
Ach, ze vallen weg op de achtergrond, ook goed

Er was bij DWDD ook eens een naakt rugbyteam. Homo's dat dan weer wel (geloof ik) die sponsors nodig hadden. Zoiets.. vaag..

afijn

kaartjes

Landylover opende een topic dat ze leuke post wil, maar postcrossing wil ze dan weer niet aan. Jammer hoor, voor haar dan.
Later is nu
Oké, wel een beetje jammer. Heb net nog een paar adressen aangevraagd, van de 9 kaartjes, die ik dus vandaag moet versturen, gaan er 3 naar Duitsland, 2 naar Rusland, 2 naar Belarus en 2 naar USA .. enkel dubbele landen, waar ik ook nog kaartjes naar onderweg héb. Da's nou jammer.

Ik heb zelfs even gecheckt of met de nieuwe lay-out de profielsettings veranderd zijn, maar dat is niet zo.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven