Postcrossing deel 12
dinsdag 16 februari 2016 om 09:41
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
woensdag 20 juli 2016 om 21:18
Op zich een goed idee, Cocomo, om de kaarten gespreid te registreren, maar als ik dan denk aan de mensen hier, hoe er gesmacht wordt naar een hurray soms, vind ik dat ook weer sneu. En aan het kaartje kun je niet zien hoeveel de persoon al gestuurd/ontvangen heeft. ik kreeg vandaag een kaartje van iemand die 3 verzonden en ontvangen heeft. Ik ga ervan uit dat zij blij was met haar hurray vandaag. Zou toch jammer zijn als ik die volgende week pas registreer dan
Ik sta nu weer 3 voor met ontvangen.
Ik sta nu weer 3 voor met ontvangen.
Later is nu
woensdag 20 juli 2016 om 21:22
Jeetje, ik bekijk net even mijn lijst met kaartjes die onderweg zijn en zie dat ik nog 1 kaartje niet geupload had. Goed dat ik hier altijd neerplemp wat ik stuur, want ik kon uit haar profiel totaal niet opmaken wat ik verstuurd zou hebben. Nu maar hopen dat ik het goede kaartje genomen heb
Later is nu
woensdag 20 juli 2016 om 22:03
Ik kreeg vandaag een chinees kaartje in de post. Van een Chinese die mij een tijdje terug al gemaild had om te vragen of ik de code kon registreren omdat de kaart al ruim 3 maanden onderweg was. (ik had het uiteindelijk niet geregistreerd) Ik heb een uitgebreide hurray gestuurd, oa dat ik zo blij was voor ons allebei dat ik het kaartje toch heb ontvangen. Nu zie ik na registratie dat het kaartje er, vandaag, 78 dagen over gedaan heeft. Ik weet niet hoe ze dan bij 'ruim 3 maanden' komt.. En dat was 23 dagen geleden. Dus dan zou het nu 4 maanden zijn...
Ook kreeg ik gister een hurray van een IJslands kaartje. De ontvangster uit Duitsland was er erg blij mee!
Fijn dat het beter gaat Cocomo!
Ook kreeg ik gister een hurray van een IJslands kaartje. De ontvangster uit Duitsland was er erg blij mee!
Fijn dat het beter gaat Cocomo!
donderdag 21 juli 2016 om 09:52
Vanmorgen mijn ontvangen kaartjes geregisteerd. 2 uit Rusland, 1 uit Duitsland, 1 uit Engenland, 1 uit Kroatie ( nieuw land voor mij)
En ook heb ik 5 nieuwe adressen getrokken.
Naar Rusland gaat een kaart met een lieveheersbeestje.
Naar Duitsland gaat een vintage kaartje.
Naar Amerika gaat een molen.
Naar Maleisie ( nieuw land voor mij) gaat een kaartje met de pier van Scheveningen.
Naar Italie gaat een kaartje met twee kussende kindjes.
Zo snel boodschappen doen en de kaartjes posten!
En ook heb ik 5 nieuwe adressen getrokken.
Naar Rusland gaat een kaart met een lieveheersbeestje.
Naar Duitsland gaat een vintage kaartje.
Naar Amerika gaat een molen.
Naar Maleisie ( nieuw land voor mij) gaat een kaartje met de pier van Scheveningen.
Naar Italie gaat een kaartje met twee kussende kindjes.
Zo snel boodschappen doen en de kaartjes posten!
donderdag 21 juli 2016 om 10:39
In Virginia heeft een jongetje een coolbox met water voor de postbode neergezet zie hier Zou dat een strafbaar feit zijn, postbodelokken?
Ja, Labellei, dat zou ook het soort foto zijn die ik trots zou delen.
Dat was wel een heel ongeduldige Chinese Daisy. Ik denk dat ze met 'ruim 3 maanden' wat meer druk wilde leggen
Leuk Nurse!
Ja, Labellei, dat zou ook het soort foto zijn die ik trots zou delen.
Dat was wel een heel ongeduldige Chinese Daisy. Ik denk dat ze met 'ruim 3 maanden' wat meer druk wilde leggen
Leuk Nurse!
Later is nu
donderdag 21 juli 2016 om 12:08
Even weer wat citypromotions: reactie op een kaartje van Grunn
Thank you so much for your nice postcard. I found it today in my mailbox and it makes me happy! The view of Groningen is really beautiful
I have never been in Netherlands, but I'd like to go there someday.
I wish You good luck and happiness.
Happy postcrossing and many new positive impressions.
Leuk he
In slechts 5 dagen gearriveerd.
Thank you so much for your nice postcard. I found it today in my mailbox and it makes me happy! The view of Groningen is really beautiful
I have never been in Netherlands, but I'd like to go there someday.
I wish You good luck and happiness.
Happy postcrossing and many new positive impressions.
Leuk he
In slechts 5 dagen gearriveerd.
Later is nu
donderdag 21 juli 2016 om 13:37
donderdag 21 juli 2016 om 13:54
quote:Snorhaar schreef op 21 juli 2016 @ 13:37:
Zeg Labellei, kun je die laatste tijger niet terugsturen en zeggen dat je die onlangs zelf gemaakt hebt?
Daisy, misschien ligt het aan de Chinese jaartelling?
Nurse, jij bent meteen alweer lekker op gang. Kroatie, ook leuk!
Waren dat 5 dagen naar Rusland of 5 dagen naar Belgie Dreamer?
Wat een goed idee! Dan vertel ik er wel bij dat ik die foto gemaakt heb tijdens mijn reis door Siberië.
Ik zit nu te wachten op de postbode, op Hurrays en op mijn bezoek. (in die volgorde ) Laat maar komen, ik ben er helemaal klaar voor.
Edit
Ik hoop dat de postbode komt, want ik heb geen koelbox met koud water voor haar klaarstaan.
Zeg Labellei, kun je die laatste tijger niet terugsturen en zeggen dat je die onlangs zelf gemaakt hebt?
Daisy, misschien ligt het aan de Chinese jaartelling?
Nurse, jij bent meteen alweer lekker op gang. Kroatie, ook leuk!
Waren dat 5 dagen naar Rusland of 5 dagen naar Belgie Dreamer?
Wat een goed idee! Dan vertel ik er wel bij dat ik die foto gemaakt heb tijdens mijn reis door Siberië.
Ik zit nu te wachten op de postbode, op Hurrays en op mijn bezoek. (in die volgorde ) Laat maar komen, ik ben er helemaal klaar voor.
Edit
Ik hoop dat de postbode komt, want ik heb geen koelbox met koud water voor haar klaarstaan.
donderdag 21 juli 2016 om 21:21
Goedenavond!
Ik zag net dat Happyowl een kaartje heeft ontvangen uit Rusland.
Ik ben zelf ook verwend vandaag. Ik had 3 kaartjes in de brievenbus. 2 katten, uit Rusland en China. En een cityview van Manchester. Het kaartje uit China heeft er maar liefst 72 dagen over gedaan!
En ik had twee Hurrays, uit Duitsland en uit Italië. Dus ook de digitale postbode heeft aan mij gedacht.
Ik zal aankomend weekend weer een paar adresjes aanvragen. (en ik sta nu al te popelen )
Ik zag net dat Happyowl een kaartje heeft ontvangen uit Rusland.
Ik ben zelf ook verwend vandaag. Ik had 3 kaartjes in de brievenbus. 2 katten, uit Rusland en China. En een cityview van Manchester. Het kaartje uit China heeft er maar liefst 72 dagen over gedaan!
En ik had twee Hurrays, uit Duitsland en uit Italië. Dus ook de digitale postbode heeft aan mij gedacht.
Ik zal aankomend weekend weer een paar adresjes aanvragen. (en ik sta nu al te popelen )
donderdag 21 juli 2016 om 23:08
Haha, ik heb een hoop tegelijk geregistreerd vandaag. Was eigenlijk van de hele week...... Momenteel gebeurt er een hoop in mn kop en voel me, hoewel mijn nick anders beweert, even niet zo happy. Maar goed, zat aan al die mensen te denken die op hurrays wachten dus hoewel ik er tegenop zag alles maar even geregistreerd. Heb niets meer gestuurd afgelopen dagen, nog wel een paar kaartjes onderweg.
Komt vanzelf wel weer allemaal, ik lees hier ook wel een beetje mee hoor, maar de energie om overal op te reageren ontbreekt aan alle kanten...
Komt vanzelf wel weer allemaal, ik lees hier ook wel een beetje mee hoor, maar de energie om overal op te reageren ontbreekt aan alle kanten...
vrijdag 22 juli 2016 om 19:41
Ach Happyowl, das is behoorlijk shit. Hopelijk wordt de uil weer snel wat gelukkiger. Rustig aan!
Ik had vandaag 1 kaartje in mijn brievenbus. Wederom uit China. Het waren herten, en er was niet veel tekst, maar er zaten heul veul postzegels op.
Ik heb ook weer 3 adressen aangevraagd.
Belarus: een 29-jarige brandweerman zonder wensen. Ik heb echt geen idee wat ik een 29-jarige brandweerman zonder wensen kan sturen.
Spanje: krijgt van mij een mooie Martinitoren die ik het vorig weekend heb gekocht.
Finland : een grootverzendster, zij krijgt van mij een kringloopkaart met kat, categorie naïeve kunst. Ik zag dat ze meerdere van dit soort kaarten heeft gefavoriet maar nog niet heeft ontvangen.
Goed weekend iedereen!
Ik had vandaag 1 kaartje in mijn brievenbus. Wederom uit China. Het waren herten, en er was niet veel tekst, maar er zaten heul veul postzegels op.
Belarus: een 29-jarige brandweerman zonder wensen. Ik heb echt geen idee wat ik een 29-jarige brandweerman zonder wensen kan sturen.
Spanje: krijgt van mij een mooie Martinitoren die ik het vorig weekend heb gekocht.
Finland : een grootverzendster, zij krijgt van mij een kringloopkaart met kat, categorie naïeve kunst. Ik zag dat ze meerdere van dit soort kaarten heeft gefavoriet maar nog niet heeft ontvangen.
Goed weekend iedereen!
vrijdag 22 juli 2016 om 21:43
HappyOwl:
Waren het leuke postzegels op de kaart, labellei?
Vandaag een hurray uit Taiwan van een IJslands kaartje. Ontvangster was er blij mee.
Net een adresje getrokken en dat wordt Rusland. Ze heeft verschillende wensen, animal/bird eyes. Toevallig heb ik nog een kaartje van een gekleurde papegaai waarin 1 oog erg mooi naar voren komt. Deze gaat naar haar toe!
Waren het leuke postzegels op de kaart, labellei?
Vandaag een hurray uit Taiwan van een IJslands kaartje. Ontvangster was er blij mee.
Net een adresje getrokken en dat wordt Rusland. Ze heeft verschillende wensen, animal/bird eyes. Toevallig heb ik nog een kaartje van een gekleurde papegaai waarin 1 oog erg mooi naar voren komt. Deze gaat naar haar toe!
vrijdag 22 juli 2016 om 21:46
quote:labellei schreef op 22 juli 2016 @ 19:41:
Ach Happyowl, das is behoorlijk shit. Hopelijk wordt de uil weer snel wat gelukkiger. Rustig aan!
Goed weekend iedereen!Heeft hij favorieten? Misschien een echt mannelijk kaartje sturen of juist een kaart met een mooie vrouw er op? (als ik aan brandweermannen denk, denk ik gelijk aan grote, knappe, stoere mannen )
Goed weekend iedereen!Heeft hij favorieten? Misschien een echt mannelijk kaartje sturen of juist een kaart met een mooie vrouw er op? (als ik aan brandweermannen denk, denk ik gelijk aan grote, knappe, stoere mannen )
vrijdag 22 juli 2016 om 21:57
quote:Daisyx schreef op 22 juli 2016 @ 21:46:
[...]
Heeft hij favorieten? Misschien een echt mannelijk kaartje sturen of juist een kaart met een mooie vrouw er op? (als ik aan brandweermannen denk, denk ik gelijk aan grote, knappe, stoere mannen )
Ja daar zat ik ook al aan te denken daisy. Maar ik kom er toch niet echt uit.
Hij heeft bij zijn favorieten wel wat cartoonachtige kaarten staan. En ik zit er nu over te denken om hem een wat cartoonachtige kaart van de stad te sturen. Heb ik momenteel niet in huis, maar ik denk dat ik morgen nog wel tijd heb om er ergens één te scoren.
Dank voor het meedenken!
[...]
Heeft hij favorieten? Misschien een echt mannelijk kaartje sturen of juist een kaart met een mooie vrouw er op? (als ik aan brandweermannen denk, denk ik gelijk aan grote, knappe, stoere mannen )
Ja daar zat ik ook al aan te denken daisy. Maar ik kom er toch niet echt uit.
Hij heeft bij zijn favorieten wel wat cartoonachtige kaarten staan. En ik zit er nu over te denken om hem een wat cartoonachtige kaart van de stad te sturen. Heb ik momenteel niet in huis, maar ik denk dat ik morgen nog wel tijd heb om er ergens één te scoren.
Dank voor het meedenken!
vrijdag 22 juli 2016 om 22:13
vrijdag 22 juli 2016 om 22:29
Die Japanner is schattig. Dit schrijft hij of zij onder andere: I like the Netherlands. It's because a post crossing has been begun. The Dutch is very gentle and kind and there is many something. A flower, a park an art museum and cheese etc. I went to Amsterdam once. ..
en dan wil hij/zij nog wat, maar daar zit een stempel overheen. Moest verboden worden
en dan wil hij/zij nog wat, maar daar zit een stempel overheen. Moest verboden worden
Later is nu