Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Misschien moeten we met dat soort kreten reageren in de 'haattopics'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 27 juli 2016 @ 00:13:

[...]

By the way: ik hoef niet naar de overkant voor een moslim.

D'r kruipt er straks heerlijk eentje naast me.

Gisteren lag er op mijn bureau een doos Merci van een Moslim die met ontslag gaat.

Er zal toch geen vergif in zitten?
quote:S-Meds schreef op 26 juli 2016 @ 19:20:

[...]

ach hou toch op met deze totaal irrelevante lijst. Je snapt niks van dit topic.

hier is mijn lijstje

appelmoes

kilo appels

2 krop sla

doosje eieren

2 pakken slavinken

pak yoghurt

pak melk

zak lolly's

Quinoa

gojibessen

glutenvrije eko pasta

speltbrood

maiskoekjes

pak biologische geitenmelk

pak biologische geitenyoghurt

borrelworstjes van de vegetarische slager

fles biologische wijn

zak groentechips van de Ekoplaza

pot pindakaas van de biowinkel

quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 09:31:

[...]

Quinoa

gojibessen

glutenvrije eko pasta

speltbrood

maiskoekjes

pak biologische geitenmelk

pak biologische geitenyoghurt

borrelworstjes van de vegetarische slager

fles biologische wijn

zak groentechips van de Ekoplaza

pot pindakaas van de biowinkel

Ook leuk hoor

Je bent trouwens de zuurtjes vergeten.
quote:2-12 schreef op 27 juli 2016 @ 09:49:

[...]

Ook leuk hoor

Je bent trouwens de zuurtjes vergeten.

Ik lust geen snoep,veel te ongezond.

Ik snoep wel een biologisch snoeptomaatje.
Ome Henk, ik heb er één van jouw lijst geleend, heb ik eindelijk een motto.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
of hoe volwassen kinderen zich bezighouden met de terreurdreiging... mannekes toch, wat mogen jullie blij zijn dat anderen voor jullie veiligheid zorgen...

Ik ga hier wel weer wat onzinnige reacties op krijgen... maar, whatever, de mensen op straat denken er toch wel heel anders over dan jullie op dit forum.

Of misschien ligt dit opnieuw aan het verschil tussen belgie en nederland. Misschien omdat jullie gelukkig nog geen terreur gekend hebben...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:05:

of hoe volwassen kinderen zich bezighouden met de terreurdreiging... mannekes toch, wat mogen jullie blij zijn dat anderen voor jullie veiligheid zorgen...

???

Daar mogen we allemaal blij om zijn toch?
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 10:09:

[...]

???

Daar mogen we allemaal blij om zijn toch?Inderdaad, wees maar lekker blij...
JC2,

Wat voegt angst toe in het dagelijkse praktijk? Ben ik veiliger als ik een blokje omloop als ik drie noord-afrikaanse uitziende jongemannen in mijn straat zie? Ben ik veiliger als mijn buren zich gaan organiseren om in groepjes te gaan posten bij de moskee een paar straten verderop? Ben ik veiliger als ik een metro later neem omdat er twee vrouwen met hoofddoekjes op het perron staan?
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 10:18:

JC2,

Wat voegt angst toe in het dagelijkse praktijk? Ben ik veiliger als ik een blokje omloop als ik drie noord-afrikaanse uitziende jongemannen in mijn straat zie? Ben ik veiliger als mijn buren zich gaan organiseren om in groepjes te gaan posten bij de moskee een paar straten verderop?

Tuurlijk niet, maar dit heeft niets te maken met angst...

De mensen in heel west-europa lijken een gebrek te hebben aan de wil om iets te ondernemen...

Na de aanslagen in Nice kreeg ik de vraag van een 11-jarig kind of ik al bang begon te worden??!!

Toen ik hiermee naar de politie ging kreeg ik de opmerking: "ja... en wat wil je dat we ermee doen?"

Om achterover van te vallen naar mijn mening... Dit kan je enkel veranderen als de publieke opinie zich tegen deze vorm van salafisme keert. Maar de gemiddelde mens weet niet eens het verschil tussen salafisten en moslims... Dit is ook opnieuw terug te vinden op dit forum.

Ik erger me gewoon aan de onwetendheid.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:23:

[...]

Tuurlijk niet, maar dit heeft niets te maken met angst...

De mensen in heel west-europa lijken een gebrek te hebben aan de wil om iets te ondernemen...

Na de aanslagen in Nice kreeg ik de vraag van een 11-jarig kind of ik al bang begon te worden??!!

Toen ik hiermee naar de politie ging kreeg ik de opmerking: "ja... en wat wil je dat we ermee doen?"

Om achterover van te vallen naar mijn mening... Dit kan je enkel veranderen als de publieke opinie zich tegen deze vorm van salafisme keert. Maar de gemiddelde mens weet niet eens het verschil tussen salafisten en moslims... Dit is ook opnieuw terug te vinden op dit forum.

Ik erger me gewoon aan de onwetendheid.

Welk antwoord had je van de politie verwacht dan?

Wat had je verwacht dat de politie zou doen?

Een 11 jarig kind oppakken ofzo en dan wat?
Wauw, een elf-jarig kind die vraagt of je bang word.... Ik sidder hoor.

Waarom ben je niet met dat kind in gesprek gegaan? Durfde je dat niet?
Ik verdiep me trouwens al jaren in deze problematiek, de problemen die er nu zijn zag je perfect aankomen en iedereen met een beetje redeneringsvermogen weet hoe het komt. Maar niemand die iets doet, zelfs de overheid niet.

En het zal enkel maar erger worden. Ik ben 100% zeker dat er honderden jihadisten aan de andere kant van mijn wijk wonen.

Maar niemand die er iets aan doet... Onze wijkagent komt er nooit, politie vermijd het zoveel mogelijk. Als er dan een aanslag is pakken ze er 20 op om ze de volgende dag opnieuw vrij te laten, nog gefrustreerder dan voorheen...

Dit is echt heel zorgwekkend en staat mijlenver af van de realiteit die jullie hier proberen te schetsen.

Salafisme heeft niets, maar dan ook niets te maken met de moslims die jullie hier als voorbeelden geven.

En dit topic is inderdaad ludiek bedoeld, maar humor en terrorisme gaan nu eenmaal niet samen en dit is gewoon ongepast.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:29:

Ik verdiep me trouwens al jaren in deze problematiek, de problemen die er nu zijn zag je perfect aankomen en iedereen met een beetje redeneringsvermogen weet hoe het komt. Maar niemand die iets doet, zelfs de overheid niet.

En het zal enkel maar erger worden. Ik ben 100% zeker dat er honderden jihadisten aan de andere kant van mijn wijk wonen.

Maar niemand die er iets aan doet... Onze wijkagent komt er nooit, politie vermijd het zoveel mogelijk. Als er dan een aanslag is pakken ze er 20 op om ze de volgende dag opnieuw vrij te laten, nog gefrustreerder dan voorheen...

Dit is echt heel zorgwekkend en staat mijlenver af van de realiteit die jullie hier proberen te schetsen.

Salafisme heeft niets, maar dan ook niets te maken met de moslims die jullie hier als voorbeelden geven.

En dit topic is inderdaad ludiek bedoeld, maar humor en terrorisme gaan nu eenmaal niet samen en dit is gewoon ongepast.Dat dat zorgwekkend is dat ben ik met je eens maar de realiteit is dat zolang ze (nog) geen strafbare feiten hebben gepleegd de politie etc niets kan en mag doen.
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 10:28:

Wauw, een elf-jarig kind die vraagt of je bang word.... Ik sidder hoor.

Waarom ben je niet met dat kind in gesprek gegaan? Durfde je dat niet?

Meen je dit nu?

Het gaat niet over dat 11-jarig kind. Het gaat erom dat dit kind en de omgeving van dit kind de aanslagen verheerlijkt en zich op die manier tegen de maatschappij afzet. En de politie beseft het gevaar maar al te goed maar doet niets. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze dit juridisch gezien niet kunnen.

Dergelijke kinderen lopen rond met messen en haten de westerlingen... en deze kinderen plegen binnen enkele jaren de aanslagen van de toekomst.

In gesprek mee gaan? U hebt er duidelijk geen enkel idee van...
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 10:32:

[...]

Dat dat zorgwekkend is dat ben ik met je eens maar de realiteit is dat zolang ze (nog) geen strafbare feiten hebben gepleegd de politie etc niets kan en mag doen.inderdaad, dit is de realiteit. Politie kan inderdaad niets doen, maar dit moet aangepast worden. Salafisme op zich moet strafbaar worden. Zolang dat niet gebeurd zullen de aanslagen nooit stoppen en zullen dergelijke ghetto's nooit veilig zijn.
maar goed, Dit is een heel ingewikkeld probleem en jullie zijn niet het publiek om hierover mee in discussie te gaan. Maar hopelijk is er toch een zaadje gepland en denken jullie er op een helder moment eens over na.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:37:

maar goed, Dit is een heel ingewikkeld probleem en jullie zijn niet het publiek om hierover mee in discussie te gaan. Maar hopelijk is er toch een zaadje gepland en denken jullie er op een helder moment eens over na.Nee joh, daar zijn wij toch veel te dom voor....
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:33:

[...]

Meen je dit nu?

Het gaat niet over dat 11-jarig kind. Het gaat erom dat dit kind en de omgeving van dit kind de aanslagen verheerlijkt en zich op die manier tegen de maatschappij afzet. En de politie beseft het gevaar maar al te goed maar doet niets. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze dit juridisch gezien niet kunnen.

Dergelijke kinderen lopen rond met messen en haten de westerlingen... en deze kinderen plegen binnen enkele jaren de aanslagen van de toekomst.

In gesprek mee gaan? U hebt er duidelijk geen enkel idee van...

Ik denk idd ook dat het weinig zin heeft om nou eens politiek correct te gaan theedrinken en keuvelen met mensen die dergelijk gedachtegoed aanhangen.

Ook niet met mensen die het allemaal uit overdreven politieke correctheid willen 'begrijpen'
Gut Jc2, ik zou het niet moeten doen, maar ik zit me nu toch op te winden over de dingen die je schrijft. Wat dacht je van een gesprek met dat 11-jarige kind? Waar blijft je eigen verantwoordelijkheid als onderdeel van de samenleving? Waarom moet de overheid alles oplossen?

.

quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:29:

En dit topic is inderdaad ludiek bedoeld, maar humor en terrorisme gaan nu eenmaal niet samen en dit is gewoon ongepast.

Schat, dit topic ging over de vele humoristische reacties die kwamen op een oproep om de Islam uit te zwaaien. Dat is een geloof. Het ging hier dus niet over terrorisme. Dat heb jij erbij gehaald.

En hou toch eens op over je Salafisme. Dat is een zeer strenge variant van het Islamitische geloof. Ik heb er niks mee, maar niet elke Salafist is een terrorist.

In de eenentwintigste eeuw wordt het salafisme vooral geassocieerd met het "jihadi"-salafisme van Al Qaida en gerelateerde groepen die oproepen tot het vermoorden van burgers alsmede het afkeuren van vele moslimgroepen en -overheden, zoals de Saoedische overheid. Deze aantijgingen hebben deels te maken met de ideologische wortels die groepen als Al Qaida en de Islamitische Staat hebben in het wahabisme dat op zijn beurt gezien kan worden als een vorm van salafisme.

Dat is waar jij het over hebt als je Salafisme zegt. En ik heb nieuws voor je: niemand is blij met terrorisme! We denken alleen compleet verschillend over hoe je het zou moeten bestrijden. En ik geloof dat jouw manier volslagen averechts werkt. Weet je trouwens welke bevolkingsgroep de grootste slachtoffers zijn van Islamitisch geöriënteerd terrorisme? Moslims! Dus wat denk je dat zij zelf van dat terrorisme vinden?!

Mééén, waarom ga ik nu toch op je reageren... Die Actueelpijler is vergif...
JC2,

Hoe stel je je voor een bepaalde religieuze of politieke stroming strafbaar te maken?
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 11:27:

Gut Jc2, ik zou het niet moeten doen, maar ik zit me nu toch op te winden over de dingen die je schrijft. Wat dacht je van een gesprek met dat 11-jarige kind? Waar blijft je eigen verantwoordelijkheid als onderdeel van de samenleving? Waarom moet de overheid alles oplossen?

.

[...]

Schat, dit topic ging over de vele humoristische reacties die kwamen op een oproep om de Islam uit te zwaaien. Dat is een geloof. Het ging hier dus niet over terrorisme. Dat heb jij erbij gehaald.

En hou toch eens op over je Salafisme. Dat is een zeer strenge variant van het Islamitische geloof. Ik heb er niks mee, maar niet elke Salafist is een terrorist.

In de eenentwintigste eeuw wordt het salafisme vooral geassocieerd met het "jihadi"-salafisme van Al Qaida en gerelateerde groepen die oproepen tot het vermoorden van burgers alsmede het afkeuren van vele moslimgroepen en -overheden, zoals de Saoedische overheid. Deze aantijgingen hebben deels te maken met de ideologische wortels die groepen als Al Qaida en de Islamitische Staat hebben in het wahabisme dat op zijn beurt gezien kan worden als een vorm van salafisme.

Dat is waar jij het over hebt als je Salafisme zegt. En ik heb nieuws voor je: niemand is blij met terrorisme! We denken alleen compleet verschillend over hoe je het zou moeten bestrijden. En ik geloof dat jouw manier volslagen averechts werkt. Weet je trouwens welke bevolkingsgroep de grootste slachtoffers zijn van Islamitisch geöriënteerd terrorisme? Moslims! Dus wat denk je dat zij zelf van dat terrorisme vinden?!

Mééén, waarom ga ik nu toch op je reageren... Die Actueelpijler is vergif...Stel je niet zo vreselijk aan zeg..
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 11:38:

JC2,

Hoe stel je je voor een bepaalde religieuze of politieke stroming strafbaar te maken?

Het salafisme zou nooit mogen toegelaten worden.

Het verstoppen van terroristen is duidelijk een salafistische daad. De terrorist Salah Abdeslam werd maandenlang verstopt door salafisten. De overheid heeft hen op "de lijst" gezet... Wauw, dat zal indruk maken.

Dergelijke salafisten moeten aangepakt worden, door ze (als het vluchtelingen zijn) onmiddellijk uit het land te zetten, of ze op te pakken.

Het verspreiden van salafisme zou ook strafbaar moeten zijn. Ik herinner me pro-IS betogingen... Al deze mensen moeten ook opgepakt worden, dit is de enige oplossing.

In Japan en deels in china is dit zo, waarom kunnen wij dit niet?

het is strafbaar om de holocaust te ontkennen maar een salafist mag lekker zijn mening uiten? Kom nou...
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 11:27:

.

[...]

Mééén, waarom ga ik nu toch op je reageren... Die Actueelpijler is vergif...

Wat je schrijft over het salafisme weet ik ook wel...

Gesprek met dat kind? Ik nodig je uit... maar mij zal je het nooit zien doen tenzij ik zelfmoordneigingen heb.

Je ergert je omdat jij het ook simpelweg niet begrijpt.

Moslims zijn geen Salafisten, zoals jij zelf ook zegt, dat weet ik en het kleinste kind ook wel.

Daar gaat het ook helemaal niet over. Zoals ik al tig keer vermeld heb moeten we uiteraard geen actie ondernemen tegen de moslims, enkel tegen de salafisten. Dat willen onze politiekers ook, maar er is geen publieke steun voor, omdat mensen er simpelweg geen besef over hebben.

De salafisten zitten in de ghetto's en houden zich bezig met criminele activiteiten. Dit zijn momenteel "no-go zones" dus ze kunnen daar doen wat ze willen en daar ontstaat de radicalisering... Ik heb alles al in detail uitgelegd aan diegene die het niet begrepen.

Dit is soms het vervelende aan dit forum. Mensen lezen de laatste 1 of 2 posts en hebben onmiddellijk een antwoord klaar, terwijl hun punt enkele posts voorheen al is uitgelegd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven