Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 15:06:

[...]

Het zijn geen valse hondjes hoor.

Ken zat mensen, heb in mijn directe omgeving een ex-kindsoldaat, die zich heel anders hebben ontwikkeld. Je kunt kinderen niet zo afschrijven. Een gesloten instelling

Zitten wel meer kinderen in een gesloten instelling. Met veel minder ervaring met geweld.

Hoe sneu ook voor de doelgroep, veiligheid gaat voor. Ook voor de betrokken persoon zelf.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 10:23:

Na de aanslagen in Nice kreeg ik de vraag van een 11-jarig kind of ik al bang begon te worden??!!

quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 14:58:

Ik weet wel dat je dit kind dan niet kan vrijlaten in de maatschappij. Is het kind hier geboren dan ligt een gesloten instelling voor de hand.

Mens, ga toch lekker in Noord-Korea wonen...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 14:56:

[...]

Sorry hoor maar...

Lees nog eens...

"""

Het bepalen van die grenzen mag geen taboe zijn, vervolgt de N-VA'er. "Eigenlijk kunnen politie en gerecht pas echt optreden wanneer woorden feiten worden. Maar in tijden van oorlog vallen woorden uiteraard ook al onder het arsenaal aan vijandelijkheden", zo trekt hij de vergelijking met de propaganda van de nazi's en de Sovjet-Unie

"""

Zijn hele pleidooi gaat er net over om eerder te kunnen ingrijpen... Dus vooraleer er feiten gepleegd zijn. Het steunen van de aanslagen en het openlijk pleiten tegen onze maatschappij wordt dus strafbaar. Althans dat is zijn bedoeling.

Het is geen geheim dat Peter het salafisme wil verbieden... Op dit moment stelt hij enkel een eerste stap voor. Het bestrijden van het salafisme is daarna slechts een kleine, maar logische, stap.

Eigenlijk is dit zo logisch als het maar kan zijn. Ongelofelijk dat sommigen hier tegenin gaan. Als een vreemde u komt uitschelden in uw eigen woning dan zet je die toch ook buiten of bel je de politie? Of niet soms?Het zijn geen vreemden. Mijn collega's. Mijn buren. Hun kinderen. In of vanuit hun eigen huis. Rare retoriek dit.
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 15:06:

[...]

+1

Maar ja, dan krijg je dat intellectuele geneuzel hé. Is het nu wel of niet gevaarlijk bladiebla.

belgie, nederland en eigenlijk gans europa hanteren een politiek van onderhandelen. Nooit worden er echte stappen gezet... Altijd praten en afwachten. Het zit zelfs diep ingebakken bij de bevolking.

Een voorbeeld is de deal met turkije ivm de vluchtelingen... Bij iedere vluchteling dat turkije terugneemt moet europa 1 vluchteling opvangen

Maar in Belgie merk je toch echt wel een kanteling na de aanslagen op zaventem. Voor het eerst durft de politiek zich openlijk uitspreken over nieuwe wetten om de overdreven tolerantie aan te pakken.

Alleen jammer dat er altijd eerst mensen moeten sterven vooraleer er iets ondernomen wordt. Deze situatie is al 20 jaar aan het groeien.
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 15:08:

[...]

Zitten wel meer kinderen in een gesloten instelling. Met veel minder ervaring met geweld.

Hoe sneu ook voor de doelgroep, veiligheid gaat voor. Ook voor de betrokken persoon zelf.Dus alle kinderen van salafisten opsluiten of begrijp ik r2d2 verkeerd?
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 14:56:

[...]

Sorry hoor maar...

Lees nog eens...

"""

Het bepalen van die grenzen mag geen taboe zijn, vervolgt de N-VA'er. "Eigenlijk kunnen politie en gerecht pas echt optreden wanneer woorden feiten worden. Maar in tijden van oorlog vallen woorden uiteraard ook al onder het arsenaal aan vijandelijkheden", zo trekt hij de vergelijking met de propaganda van de nazi's en de Sovjet-Unie

"""

Zijn hele pleidooi gaat er net over om eerder te kunnen ingrijpen... Dus vooraleer er feiten gepleegd zijn. Het steunen van de aanslagen en het openlijk pleiten tegen onze maatschappij wordt dus strafbaar. Althans dat is zijn bedoeling.

Het is geen geheim dat Peter het salafisme wil verbieden... Op dit moment stelt hij enkel een eerste stap voor. Het bestrijden van het salafisme is daarna slechts een kleine, maar logische, stap.

Eigenlijk is dit zo logisch als het maar kan zijn. Ongelofelijk dat sommigen hier tegenin gaan. Als een vreemde u komt uitschelden in uw eigen woning dan zet je die toch ook buiten of bel je de politie? Of niet soms?Hij zegt dat het draait om het "inperken van de vrijheid van meningsuiting", wat min of meer een grondwetswijziging inhoudt. Hij zegt helemaal nergens dat het strafbaar WORDT, maar strafbaar zou MOETEN WORDEN. Een essentieel verschil. Dat is niet 1,2,3 gebeurd. Daar gaan jaren overheen.
verwijderd, dubbel
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 15:14:

[...]

Hij zegt dat het draait om het "inperken van de vrijheid van meningsuiting", wat min of meer een grondwetswijziging inhoudt. Hij zegt helemaal nergens dat het strafbaar WORDT, maar strafbaar zou MOETEN WORDEN. Een essentieel verschil. Dat is niet 1,2,3 gebeurd. Daar gaan jaren overheen.Maar dat zeg ik toch net...?
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 15:11:

[...]

Het zijn geen vreemden. Mijn collega's. Mijn buren. Hun kinderen. In of vanuit hun eigen huis. Rare retoriek dit.

ik begrijp uw zin totaal niet in de context waarover we hier praten...?

Heb het zo'n 5 keer herlezen, maar begrijp het nog altijd niet...

Mogelijk heb je maar de helft gelezen van de vorige posts...

edit**

Waarschijnlijk bedoel je dat de salafisten geen vreemden voor u zijn? Maar dat ze uw collega's, buren en kinderen zijn?

Dus je bent zelf een salafist dan?

Of je bent niet mee met de discussie...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 15:19:

[...]

Maar dat zeg ik toch net...?Ik toch ook in een eerdere post? weliswaar met iets andere woorden, maar komt op hetzelfde neer.
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 15:10:

[...]

[...]

Mens, ga toch lekker in Noord-Korea wonen... lekker constructief dit... ja hoor, ik ga noord-korea gaan wonen. Wat mijn voorstel is dictatorisch? man toch
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 12:28:

[...]

Allereerst er proberen achter te komen van wie hij die ideeën heeft. Dus doorvragen bij die jongen.T is bijna schattig, die naïviteit
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 15:24:

[...]

Ik toch ook in een eerdere post? weliswaar met iets andere woorden, maar komt op hetzelfde neer.

Oké perfect!

Let's agree to agree dan.

[...]

Ken zat mensen, heb in mijn directe omgeving een ex-kindsoldaat, die zich heel anders hebben ontwikkeld. Je kunt kinderen niet zo afschrijven. Een gesloten instelling En die ex kindsoldaat verkeert ook nog steeds in dezelfde omgeving als waarin hij kindsoldaat was?
@tvdattum

Wat stel jij dan voor wat er met die 11-jarige jongen moet gebeuren? Voor zover hij alleen geradicaliseerde taal uitslaat tegen JC2 en nog geen strafbaar feit gepleegd heeft ?
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 15:25:

[...]

T is bijna schattig, die naïviteit

Ja, tot er doden vallen... Dan is de naïviteit misdadig. Word er echt boos van.

Kleine meisjes die in hun puberteit van de beschermende cocon zijn blijven steken.
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 15:11:

[...]

Het zijn geen vreemden. Mijn collega's. Mijn buren. Hun kinderen. In of vanuit hun eigen huis. Rare retoriek dit.Jij begeeft je midden tussen de salafisten of begrijp ik je verkeerd?
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 15:27:

Wat stel jij dan voor wat er met die 11-jarige jongen moet gebeuren?Op dit moment kun je daar weinig mee denk ik..

Wat stel jij dan voor wat er met die 11-jarige jongen moet gebeuren?

Daar is geen perfect antwoord op. In Japan werd de doodstraf voorgesteld, maar mensenrechtenorganisatie's stond op hun achterste poten. Volledig terecht uiteraard.

Maar daar worden de terroristen weggestoken in een donkere cel voor de rest van hun dagen, ongeacht de leeftijd.

In europa staan we nog heel ver van een beslissing, maar het staat vast dat er iets moet gebeuren want zo kan het niet verder.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 15:27:

[...]

Ja, tot er doden vallen... Dan is de naïviteit misdadig. Word er echt boos van.

Kleine meisjes die in hun puberteit van de beschermende cocon zijn blijven steken.

Houden jullie alsjeblieft met dat badinerende toontje !

Misschien heb ik wel meer levenservaring dan jij. En ben ik door schade en schande milder geworden in mijn visie op de medemens.

Bah, wat voelen sommigen hier zich ongelooflijk superieur boven iedereen die het waagt jullie niet onmiddellijk gelijk te geven.

@tvdattum

Wat stel jij dan voor wat er met die 11-jarige jongen moet gebeuren? Voor zover hij alleen geradicaliseerde taal uitslaat tegen JC2 en nog geen strafbaar feit gepleegd heeft ?

Feit is dat je iemand niet kan opsluiten voor wat stoerdoenerij. Als er werkelijk een oprechte afschuwelijke gedachtengoed achterzit, dan wel.

Maar uw vraag zal nooit een bevredigend antwoord krijgen. Je kan niet van iemand verwachten dat zij/hij hier op een forum een nieuwe allesoplossende wet zal uitvinden.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 15:31:

[...]

Houden jullie alsjeblieft met dat badinerende toontje !

Bah, wat voelen jullie je ongelooflijk superieur boven iedereen die het waagt jullie niet onmiddellijk gelijk te geven.Ik voel mij helemaal niet superieur, en ik had het ook niet op u. Jij lijkt mij heel redelijk en denkt oprecht mee aan een oplossing.
OK, sorry voor mijn uitval dan.

[...]

Ken zat mensen, heb in mijn directe omgeving een ex-kindsoldaat, die zich heel anders hebben ontwikkeld. Je kunt kinderen niet zo afschrijven. Een gesloten instelling Daar moest ik dus aan denken, kindsoldaten en aan het boek 'Wat is de wat'. Kinderen die van jongs af aan worden gehersenspoeld en getraind. Hoe is degene in je omgeving opgevangen? En in hoeverre was hij (?) gehersenspoeld? Mooi dat hij zich heeft kunnen ontwikkelen.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 15:12:

[...]

belgie, nederland en eigenlijk gans europa hanteren een politiek van onderhandelen. Nooit worden er echte stappen gezet... Altijd praten en afwachten. Het zit zelfs diep ingebakken bij de bevolking.

Een voorbeeld is de deal met turkije ivm de vluchtelingen... Bij iedere vluchteling dat turkije terugneemt moet europa 1 vluchteling opvangen

Maar in Belgie merk je toch echt wel een kanteling na de aanslagen op zaventem. Voor het eerst durft de politiek zich openlijk uitspreken over nieuwe wetten om de overdreven tolerantie aan te pakken.

Alleen jammer dat er altijd eerst mensen moeten sterven vooraleer er iets ondernomen wordt. Deze situatie is al 20 jaar aan het groeien.Lees nu eens een Duitse krant. Dan zie je exact hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven