Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 11:27:

Gut Jc2, ik zou het niet moeten doen, maar ik zit me nu toch op te winden over de dingen die je schrijft. Wat dacht je van een gesprek met dat 11-jarige kind? Waar blijft je eigen verantwoordelijkheid als onderdeel van de samenleving? Waarom moet de overheid alles oplossen?

.

[...]

Schat, dit topic ging over de vele humoristische reacties die kwamen op een oproep om de Islam uit te zwaaien. Dat is een geloof. Het ging hier dus niet over terrorisme. Dat heb jij erbij gehaald.

En hou toch eens op over je Salafisme. Dat is een zeer strenge variant van het Islamitische geloof. Ik heb er niks mee, maar niet elke Salafist is een terrorist.

In de eenentwintigste eeuw wordt het salafisme vooral geassocieerd met het "jihadi"-salafisme van Al Qaida en gerelateerde groepen die oproepen tot het vermoorden van burgers alsmede het afkeuren van vele moslimgroepen en -overheden, zoals de Saoedische overheid. Deze aantijgingen hebben deels te maken met de ideologische wortels die groepen als Al Qaida en de Islamitische Staat hebben in het wahabisme dat op zijn beurt gezien kan worden als een vorm van salafisme.

Dat is waar jij het over hebt als je Salafisme zegt. En ik heb nieuws voor je: niemand is blij met terrorisme! We denken alleen compleet verschillend over hoe je het zou moeten bestrijden. En ik geloof dat jouw manier volslagen averechts werkt. Weet je trouwens welke bevolkingsgroep de grootste slachtoffers zijn van Islamitisch geöriënteerd terrorisme? Moslims! Dus wat denk je dat zij zelf van dat terrorisme vinden?!

Mééén, waarom ga ik nu toch op je reageren... Die Actueelpijler is vergif...

Tja, op het moment dat je dit schreef, kon je ook gewoon uw post verwijderen hé??
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 11:50:

[...]

Het salafisme zou nooit mogen toegelaten worden.

Het verstoppen van terroristen is duidelijk een salafistische daad. De terrorist Salah Abdeslam werd maandenlang verstopt door salafisten. De overheid heeft hen op "de lijst" gezet... Wauw, dat zal indruk maken.

Dergelijke salafisten moeten aangepakt worden, door ze (als het vluchtelingen zijn) onmiddellijk uit het land te zetten, of ze op te pakken.

Het verspreiden van salafisme zou ook strafbaar moeten zijn. Ik herinner me pro-IS betogingen... Al deze mensen moeten ook opgepakt worden, dit is de enige oplossing.

In Japan en deels in china is dit zo, waarom kunnen wij dit niet?

het is strafbaar om de holocaust te ontkennen maar een salafist mag lekker zijn mening uiten? Kom nou...Wapperen met IS vlaggen gebeurde hier ook gewoon in Den Hagistan maar ik neem meteen aan dat een Molenbeek totaal niet te vergelijken is met de achterstandswijken hier..

[...]

Het verspreiden van salafisme zou ook strafbaar moeten zijn.

Kijk, dat dacht ik al, jij wil dus Artikel 1 én de vrijheid van meningsuiting aan de dijk zetten.

Weet je waar het ook heel veilig is? In Noord-Korea.
Het aanhangen van een religieuze stroming op zich kan volgens de grondwet niet strafbaar zijn. De aanhangers van die stroming zijn strafbaar als zij strafbare feiten plegen, niet op grond van vermoedens/verdenking.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 12:00:

Tja, op het moment dat je dit schreef, kon je ook gewoon uw post verwijderen hé??Daar heb je gelijk in. Ik snap ook niet waarom ik denk dat het zin heeft om met types zoals jij in discussie te gaan...
@Jc2, had die 11-jarige die deze vraag aan je stelde een bomgordel om? Stond hij met een mes te zwaaien? Nee he?

Maar in jouw ogen is het al een terrorist. In mijn ogen is het een jongen die met verkeerde invloeden opgroeit en waar je als maatschappij heel snel mee aan de slag moet. Dát is het verschil.

quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 11:58:

[...]

Moslims zijn geen Salafisten, zoals jij zelf ook zegt, dat weet ik en het kleinste kind ook wel. Schat, dit topic ging over een uitzwaaidag voor de Islam. Mensen die deze religie belijden heten MOSLIMS.

Jij bent degene die hier Salafisten bijhaalt (en dat vervolgens als synoniem voor terroristen gebruikt).
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 12:10:

@Jc2, had die 11-jarige die deze vraag aan je stelde een bomgordel om? Stond hij met een mes te zwaaien? Nee he?

Maar in jouw ogen is het al een terrorist. In mijn ogen is het een jongen die met verkeerde invloeden opgroeit en waar je als maatschappij heel snel mee aan de slag moet. Dát is het verschil.

[...]

Schat, dit topic ging over een uitzwaaidag voor de Islam. Mensen die deze religie belijden heten MOSLIMS.

Jij bent degene die hier Salafisten bijhaalt (en dat vervolgens als synoniem voor terroristen gebruikt).

Dat klinkt natuurlijk heel prachtig maar hoe stel jij je dat voor dan met kinderen aan de slag gaan die in zo'n vergiftigd milieu opgroeien?

Theedrinken en samen maiskoekjes bakken gaat niet helpen vrees ik en al helemaal niet in een no go erea als bijvoorbeeld een Molenbeek.
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 12:19:

[...]

Dat klinkt natuurlijk heel prachtig maar hoe stel jij je dat voor dan met kinderen aan de slag gaan die in zo'n vergiftigd milieu opgroeien?

Theedrinken en samen maiskoekjes bakken gaat niet helpen vrees ik en al helemaal niet in een no go erea als bijvoorbeeld een Molenbeek.Allereerst er proberen achter te komen van wie hij die ideeën heeft. Dus doorvragen bij die jongen.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 12:28:

[...]

Allereerst er proberen achter te komen van wie hij die ideeën heeft. Dus doorvragen bij die jongen.

En dan?

Dat zou hier in sommige gevallen misschien werken maar in een no go area als een Molenbeek lachen ze je vierkant uit.

Nou weet ik natuurlijk niet of JC ook in een dergelijke wijk woont.
En vervolgens bestraffend toespreken
quote:Melt schreef op 27 juli 2016 @ 12:50:

En vervolgens bestraffend toespreken

Hoe had jij die situatie dan aangepakt, Melt?

Een serieus antwoord, graag.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 12:54:

[...]

Hoe had jij die situatie dan aangepakt, Melt?

Een serieus antwoord, graag.

Maar dat kan je niet aanpakken met te praten. Dergelijke kinderen zijn verziekt voor hun ganse leven.

Zij gaan niet naar school. De politie durft die kinderen niet benaderen uit angst om aangevallen te worden.

De politie is dus letterlijk bang van 11 en 12- jarigen. Dit zijn geen kinderen zoals die in onze scholen opgroeien.

Zij denken maar aan één ding en dat is hoe zondig onze maatschappij is en hoe zij ons verafschuwen.

Je kan daar echt niet op in praten. Als je hen durft te bestraffen dan is de kans héél groot dat je een mes tussen je ribben geplant krijgt. Dit zijn inderdaad "maar" kinderen, maar met een heel afschuwelijke gedachtengoed.

En dat laten de politie en zodoende wij ook als maatschappij gewoon begaan.
quote:Skaep schreef op 27 juli 2016 @ 12:10:

[...]

Schat, dit topic ging over een uitzwaaidag voor de Islam. Mensen die deze religie belijden heten MOSLIMS.

Jij hebt duidelijke geen ervaring met deze mensen. Gelukkig voor jouw uiteraard.

Maar dit zijn gewoon terroristen, ik woon er al lang naast. Enkele maanden geleden zijn die "kinderen" willekeurige woningen binnengevallen om vrouwen te verkrachten... Als je hun op facebook opzoekt dan staan ze te poseren met aanvalswapens..

Dit zijn dan de kinderen waarmee jij dan aan de slag moet, veel succes.
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 12:19:

[...]

Theedrinken en samen maiskoekjes bakken gaat niet helpen vrees ik en al helemaal niet in een no go erea als bijvoorbeeld een Molenbeek.Het is niet enkel molenbeek... antwerpen, parijs, londen, munchen...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 13:12:

[...]

Het is niet enkel molenbeek... antwerpen, parijs, londen, munchen...Weet ik
Jammer Jc2, dat je meent in dit topic een zaadje te moeten planten. Dat hoeft niet. Het gaat over iets positiefs. Dat jij dat niet meer kan zien, vind ik treurig voor je. Maar mijn tip: er zijn op dit forum legio topics waar je zaadjes vruchtbare grond vinden om te groeien. Dat levert iedereen meer vreugde op, denk je ook niet?
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 13:10:

[...]

Jij hebt duidelijke geen ervaring met deze mensen. Gelukkig voor jouw uiteraard.

Maar dit zijn gewoon terroristen, ik woon er al lang naast. Enkele maanden geleden zijn die "kinderen" willekeurige woningen binnengevallen om vrouwen te verkrachten... Als je hun op facebook opzoekt dan staan ze te poseren met aanvalswapens..

Dit zijn dan de kinderen waarmee jij dan aan de slag moet, veel succes.
mijn woorden zijn nog niet koud...

Toch niet zo'n onzin lijkt me.

http://www.hln.be/hln/nl/ ... orateurs-terrorisme.dhtml
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 14:01:

mijn woorden zijn nog niet koud...

Toch niet zo'n onzin lijkt me.

http://www.hln.be/hln/nl/ ... orateurs-terrorisme.dhtmlHet begrip "salafisme verbieden" komt in zijn pleidooi niet voor. Want zoals eerder gezegd, kan een stroming an sich pas verboden worden als de aanhangers strafbare feiten plegen, zoals deze man duidelijk begrijpt.
Dat het voorval met het 11-jarige jongetje kwalijk is begrijp ik, maar ik ben erg benieuwd naar een antwoord op de eerderevraag van amarna. Wanneer je niet met het kind in gesprek wil/kan gaan, wat is dan wel een oplossing? Hoe wil je het dam wel aan (laten) pakken?

Want zelf wanneer het salafisme verboden zou kunnen worden, zitten de ideeën al in het hoofd van het kind, en een 11-jarige kan je überhaupt niet in de cel zetten, ongeacht wat je reden ertoe zou zijn.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 14:46:

[...]

Het begrip "salafisme verbieden" komt in zijn pleidooi niet voor. Want zoals eerder gezegd, kan een stroming an sich pas verboden worden als de aanhangers strafbare feiten plegen, zoals precies zoals deze man goed verwoordt.

Sorry hoor maar...

Lees nog eens...

"""

Het bepalen van die grenzen mag geen taboe zijn, vervolgt de N-VA'er. "Eigenlijk kunnen politie en gerecht pas echt optreden wanneer woorden feiten worden. Maar in tijden van oorlog vallen woorden uiteraard ook al onder het arsenaal aan vijandelijkheden", zo trekt hij de vergelijking met de propaganda van de nazi's en de Sovjet-Unie

"""

Zijn hele pleidooi gaat er net over om eerder te kunnen ingrijpen... Dus vooraleer er feiten gepleegd zijn. Het steunen van de aanslagen en het openlijk pleiten tegen onze maatschappij wordt dus strafbaar. Althans dat is zijn bedoeling.

Het is geen geheim dat Peter het salafisme wil verbieden... Op dit moment stelt hij enkel een eerste stap voor. Het bestrijden van het salafisme is daarna slechts een kleine, maar logische, stap.

Eigenlijk is dit zo logisch als het maar kan zijn. Ongelofelijk dat sommigen hier tegenin gaan. Als een vreemde u komt uitschelden in uw eigen woning dan zet je die toch ook buiten of bel je de politie? Of niet soms?
quote:Dormouse schreef op 27 juli 2016 @ 14:51:

Dat het voorval met het 11-jarige jongetje kwalijk is begrijp ik, maar ik ben erg benieuwd naar een antwoord op de eerderevraag van amarna. Wanneer je niet met het kind in gesprek wil/kan gaan, wat is dan wel een oplossing? Hoe wil je het dam wel aan (laten) pakken?

Want zelf wanneer het salafisme verboden zou kunnen worden, zitten de ideeën al in het hoofd van het kind, en een 11-jarige kan je überhaupt niet in de cel zetten, ongeacht wat je reden ertoe zou zijn.

Hier maak je een heel goed punt... Wat is dan de oplossing?

Geen enkel idee... Ik weet wel dat je dit kind dan niet kan vrijlaten in de maatschappij. Is het kind hier geboren dan ligt een gesloten instelling voor de hand.

Maar we praten over duizenden jongeren, die allemaal plaatsen is een aanzienlijke kost... Dus wat de ideale oplossing is, daar moet nog heel goed over nagedacht worden.
quote:hebjehaarookweer schreef op 25 juli 2016 @ 07:40:

[...]

Ja hoor... Kijk nog even naar je eerste reactie. Die hele Facebookpagina staat vol reacties van niet-radicale, goed Nederlands schrijvende moslims met gevoel voor humor, en dat kun jij gewoon niet velen. Probeer nou niet ineens de gematigde redelijkheid uit te hangen, want dat ben je gewoon niet.

Ik wil heel graag geloven wat jij gelooft, maar weet je nog hoe er door de meeste Turken is gestemd tijdens hún verkiezingen?

Bijna 70% is en blijft een overgrote meerderheid.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 14:58:

[...]

Hier maak je een heel goed punt... Wat is dan de oplossing?

Geen enkel idee... Ik weet wel dat je dit kind dan niet kan vrijlaten in de maatschappij. Is het kind hier geboren dan ligt een gesloten instelling voor de hand.

Maar we praten over duizenden jongeren, die allemaal plaatsen is een aanzienlijke kost... Dus wat de ideale oplossing is, daar moet nog heel goed over nagedacht worden.

Het zijn geen valse hondjes hoor.

Ken zat mensen, heb in mijn directe omgeving een ex-kindsoldaat, die zich heel anders hebben ontwikkeld. Je kunt kinderen niet zo afschrijven. Een gesloten instelling

[...]

Het verstoppen van terroristen is duidelijk een salafistische daad. De terrorist Salah Abdeslam werd maandenlang verstopt door salafisten. De overheid heeft hen op "de lijst" gezet... Wauw, dat zal indruk maken.

Dergelijke salafisten moeten aangepakt worden, door ze (als het vluchtelingen zijn) onmiddellijk uit het land te zetten, of ze op te pakken.

Het verspreiden van salafisme zou ook strafbaar moeten zijn. Ik herinner me pro-IS betogingen... Al deze mensen moeten ook opgepakt worden, dit is de enige oplossing.

In Japan en deels in china is dit zo, waarom kunnen wij dit niet?

het is strafbaar om de holocaust te ontkennen maar een salafist mag lekker zijn mening uiten? Kom nou...

+1

Maar ja, dan krijg je dat intellectuele geneuzel hé. Is het nu wel of niet gevaarlijk bladiebla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven