
Ziggo opzeggen, alternatief?
woensdag 27 juli 2016 om 10:28
Ik heb al 2,5 jaar een abonnement bij Ziggo met internet en tv. Ik heb gekozen voor het meest standaardpakket van Ziggo en ben er redelijk over te spreken (alleen niet over de service). Hetgeen waar ik nu over struikel is dat mijn maandelijkse rekening nu voor de zoveelste keer is verhoogd. Ik zit nu op 44,95 per maand en dit lijkt wel steeds duurder te worden. Ik ben nu op zoek naar een alternatief voor internet en TV, gewoon standaardzenders (stuk of 30 zijn dat er geloof ik?). Wil wel een goede verbinding behouden uiteraard. Wat hebben jullie en wat betalen jullie per maand aan dit abonnement?
Live Laugh Love
woensdag 27 juli 2016 om 14:13
Ik zit zelf al jaren bij KPN. Niet goedkoopste, wel prettige service. Gratis, dag en nacht bereikbaar. 1 x deed niks het, binnen uur stond monteur op de stoep (was overgens niet meer nodig want alles deed het opeens weer). Hing hij nog maar even netjes de modem op met wat schroefjes.
Wel elk jaar bellen voor nieuwe aanbieding, maar meestal is dat ook een goede aanbieding. Afgelopen half jaar had ik premium pakket voor €35 Pm. Naald verliep dat, kon ik mijn pakket terug zetten naar alles in 1 standaard.
Ziggo zelf nooit gehad maar ken meerdere mensen erbij. Drama...Bij mijn moeder werkt de WIFi slecht. Slecht bereik in huis, valt steeds weg. Komt door de woning zeggen ze. Ze doen er niks aan en blijven idd verhogen.
Wel elk jaar bellen voor nieuwe aanbieding, maar meestal is dat ook een goede aanbieding. Afgelopen half jaar had ik premium pakket voor €35 Pm. Naald verliep dat, kon ik mijn pakket terug zetten naar alles in 1 standaard.
Ziggo zelf nooit gehad maar ken meerdere mensen erbij. Drama...Bij mijn moeder werkt de WIFi slecht. Slecht bereik in huis, valt steeds weg. Komt door de woning zeggen ze. Ze doen er niks aan en blijven idd verhogen.
woensdag 27 juli 2016 om 14:26
IK heb een paar jaar bij ziggo gezeten en dat was een en al ellende. Steeds uitvallende internet verbinding. En een hele slechte klantenservice waar de meeste medewerkers geen idee hadden wat ze deden. Ik heb ik weet niet hoe vaak 1-2 uur aan de telefoon moeten zitten om de problemen op te lossen. Nu zit ik al een paar jaar tot volle tevredenheid bij telfort. Ik weet even niet wat ik precies betaal, maar heel duur is het niet.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti

woensdag 27 juli 2016 om 15:28
quote:merano schreef op 27 juli 2016 @ 15:15:
Ik betaal bij Ziggo per acceptgiro. Eens in het kwartaal. Laatst plotseling eenzijdig de mededeling dat dat voortaan alleen nog per maand kon. Dat betekent dus iedere maand extra kosten voor de factuur. Ik vond het een klotestreek, gewoon pesten, want voordeel heeft het niet voor hen.
Dus ik wil eigenlijk ook wel weg daar.
Dat is geen pesten, er zijn nu eenmaal extra kosten verbonden aan het verzenden van accept-giro's. Andere bedrijven rekenen daar ook kosten voor.
Automatische incasso geen optie?
Ik betaal bij Ziggo per acceptgiro. Eens in het kwartaal. Laatst plotseling eenzijdig de mededeling dat dat voortaan alleen nog per maand kon. Dat betekent dus iedere maand extra kosten voor de factuur. Ik vond het een klotestreek, gewoon pesten, want voordeel heeft het niet voor hen.
Dus ik wil eigenlijk ook wel weg daar.
Dat is geen pesten, er zijn nu eenmaal extra kosten verbonden aan het verzenden van accept-giro's. Andere bedrijven rekenen daar ook kosten voor.
Automatische incasso geen optie?

woensdag 27 juli 2016 om 15:48
quote:merano schreef op 27 juli 2016 @ 15:40:
Overigens zijn die extra kosten ook een wassen neus want vroeger kreeg iedereen een acceptgiro en dat kostte ook niks extra. Dat zat in het abbonnementsgeld. Is het abonnementsgeld soms omlaag gegaan nu je voor acceptgiro's extra moet betalen? Zo niet, dan is het gewoon ook weer een verkapte verhoging van het abonnnementsgeld.
Dat klopt niet, als je opdracht tot automatische incasso geeft, is het geen verkapte verhoging. Dan blijft je abonnementsgeld hetzelfde.
En vroeger is er niet meer, ze komen ook niet meer aan de deur om te incasseren zoals in de jaren '60.
Overigens zijn die extra kosten ook een wassen neus want vroeger kreeg iedereen een acceptgiro en dat kostte ook niks extra. Dat zat in het abbonnementsgeld. Is het abonnementsgeld soms omlaag gegaan nu je voor acceptgiro's extra moet betalen? Zo niet, dan is het gewoon ook weer een verkapte verhoging van het abonnnementsgeld.
Dat klopt niet, als je opdracht tot automatische incasso geeft, is het geen verkapte verhoging. Dan blijft je abonnementsgeld hetzelfde.
En vroeger is er niet meer, ze komen ook niet meer aan de deur om te incasseren zoals in de jaren '60.
woensdag 27 juli 2016 om 15:54
quote:Lady_Vintage schreef op 27 juli 2016 @ 11:45:
Wij zijn net overgestapt van Ziggo naar Vodafone. Wat een verademing! Niet heel veel goedkoper, maar wel een stuk beter en fijner zenderaanbod. Bovendien betere klantenservice.Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Vodafone en ik weet nu al dat ik volgend jaar weer overstap. Om de haverklap storingen (internet en tv die er spontaan uitklappen) en de klantenservice durf ik geen 'service' te noemen.
Wij zijn net overgestapt van Ziggo naar Vodafone. Wat een verademing! Niet heel veel goedkoper, maar wel een stuk beter en fijner zenderaanbod. Bovendien betere klantenservice.Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Vodafone en ik weet nu al dat ik volgend jaar weer overstap. Om de haverklap storingen (internet en tv die er spontaan uitklappen) en de klantenservice durf ik geen 'service' te noemen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
woensdag 27 juli 2016 om 15:58
quote:mary57 schreef op 27 juli 2016 @ 15:48:
[...]
Dat klopt niet, als je opdracht tot automatische incasso geeft, is het geen verkapte verhoging. Dan blijft je abonnementsgeld hetzelfde.
En vroeger is er niet meer, ze komen ook niet meer aan de deur om te incasseren zoals in de jaren '60.
Dan is het in ieder geval minder waar voor je geld. Ook jij hebt ooit een contract getekend waar een acceptgiro als dienst bij het abbo in zat. En nu niet meer. Als ze opeens besluiten dat bv. sms-jes er niet meer in je telefoon abbo zitten dan verwacht je ook dat het dan minder kost. Niet dat je evenveel moet betalen.
Maar goed, ik wil dus ook wel van Ziggo af. Ook al omdat 13th street uit het pakket gegooid is.
[...]
Dat klopt niet, als je opdracht tot automatische incasso geeft, is het geen verkapte verhoging. Dan blijft je abonnementsgeld hetzelfde.
En vroeger is er niet meer, ze komen ook niet meer aan de deur om te incasseren zoals in de jaren '60.
Dan is het in ieder geval minder waar voor je geld. Ook jij hebt ooit een contract getekend waar een acceptgiro als dienst bij het abbo in zat. En nu niet meer. Als ze opeens besluiten dat bv. sms-jes er niet meer in je telefoon abbo zitten dan verwacht je ook dat het dan minder kost. Niet dat je evenveel moet betalen.
Maar goed, ik wil dus ook wel van Ziggo af. Ook al omdat 13th street uit het pakket gegooid is.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

woensdag 27 juli 2016 om 16:02
quote:honingbijtje schreef op 27 juli 2016 @ 10:34:
Ziggo wordt idd steeds duurder,maar alternatieven, combi tv/ internet zijn in totaal dan nog weer duurder. Ziggo is een monopolist en ik baal ervan, maar het is niet anders.Telfort is een prim,a alternatief zo niet de beste ,de prijs is lager dan Ziggo je hebt meer zenders en de internet snelheid ligt hoger dan die van Ziggo, verder zijn Telfort en KPN hetzelfde bedrijf alleen de prijs is anders, wij betalen €36,50 pm en als je een combi van TV en internet hebt krijg je verchillende keuses op bijv gratis HBO zenders in het pakket als je een telefoon abbo hebt bij telfort kan je voor dubbel beltegoed kiezen voor de zelfde prijs als je abonnement al was.
Ziggo wordt idd steeds duurder,maar alternatieven, combi tv/ internet zijn in totaal dan nog weer duurder. Ziggo is een monopolist en ik baal ervan, maar het is niet anders.Telfort is een prim,a alternatief zo niet de beste ,de prijs is lager dan Ziggo je hebt meer zenders en de internet snelheid ligt hoger dan die van Ziggo, verder zijn Telfort en KPN hetzelfde bedrijf alleen de prijs is anders, wij betalen €36,50 pm en als je een combi van TV en internet hebt krijg je verchillende keuses op bijv gratis HBO zenders in het pakket als je een telefoon abbo hebt bij telfort kan je voor dubbel beltegoed kiezen voor de zelfde prijs als je abonnement al was.




woensdag 27 juli 2016 om 16:38
quote:cybermeisje schreef op 27 juli 2016 @ 15:54:
[...]
Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Vodafone en ik weet nu al dat ik volgend jaar weer overstap. Om de haverklap storingen (internet en tv die er spontaan uitklappen) en de klantenservice durf ik geen 'service' te noemen.
Wat vervelend!
Zo zie je maar weer, waar de een enthousiast over is, is voor de ander geen succes. Zelf uitproberen dus.
[...]
Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Vodafone en ik weet nu al dat ik volgend jaar weer overstap. Om de haverklap storingen (internet en tv die er spontaan uitklappen) en de klantenservice durf ik geen 'service' te noemen.
Wat vervelend!
Zo zie je maar weer, waar de een enthousiast over is, is voor de ander geen succes. Zelf uitproberen dus.

woensdag 27 juli 2016 om 18:23
quote:Lady_Vintage schreef op 27 juli 2016 @ 12:39:
[...]
Vodafone Thuis alles in 1 - 100 MB internet, televisie en telefoon (goedkoper dan alleen internet en televisie) voor 51 euro per maand. Eerste 6 maanden 20 euro korting per maand.
Man heeft al gekeken en het is TOT 100 MB en we zitten te ver van de wijkcentrale en halen net de 40mb/s af en aan.
Maar zeker goede tip alleen niet voor ons!!! Dank je wel.
[...]
Vodafone Thuis alles in 1 - 100 MB internet, televisie en telefoon (goedkoper dan alleen internet en televisie) voor 51 euro per maand. Eerste 6 maanden 20 euro korting per maand.
Man heeft al gekeken en het is TOT 100 MB en we zitten te ver van de wijkcentrale en halen net de 40mb/s af en aan.
Maar zeker goede tip alleen niet voor ons!!! Dank je wel.
woensdag 27 juli 2016 om 21:12
Ik ben sinds een maand overgestapt van Ziggo naar Telfort. Ziggo vond ik veel te duur worden! Ik heb nu alles wat ik bij Ziggo ook had, ben alleen 30 euro goedkoper uit. Alleen de internetverbinding is van 120 mb naar 40 mb gegaan, maar daar merk ik helemaal niks van. Netflix draait met de 40 mb prima op 2 schermen tegelijk en online gamen gaat ook prima.
Als je netflix niet goed draait op 40 mb wordt het tijd om je internetverbinding na te kijken...
Als je netflix niet goed draait op 40 mb wordt het tijd om je internetverbinding na te kijken...

woensdag 27 juli 2016 om 21:19
quote:suikerspin8383 schreef op 27 juli 2016 @ 21:12:
Ik ben sinds een maand overgestapt van Ziggo naar Telfort. Ziggo vond ik veel te duur worden! Ik heb nu alles wat ik bij Ziggo ook had, ben alleen 30 euro goedkoper uit. Alleen de internetverbinding is van 120 mb naar 40 mb gegaan, maar daar merk ik helemaal niks van. Netflix draait met de 40 mb prima op 2 schermen tegelijk en online gamen gaat ook prima.
Als je netflix niet goed draait op 40 mb wordt het tijd om je internetverbinding na te kijken...
Dat is allang gebeurt. En mijn partner weet er echt wel iets van.
Er zit echt wel verschil tussen 40 MB/s en 100 MB/s ( of de 150 MB/s die ik nu heb maar dan weer echt niet nodig heb) . Vind ook raar dat er zo'n groot gat/ verschil tussen zit. Waarom word er niks ertussen aangeboden (en ook echt gehaald?)
Maar het TO's topic en nu lijkt het mijn topic.
TO sorry!
Ik ben sinds een maand overgestapt van Ziggo naar Telfort. Ziggo vond ik veel te duur worden! Ik heb nu alles wat ik bij Ziggo ook had, ben alleen 30 euro goedkoper uit. Alleen de internetverbinding is van 120 mb naar 40 mb gegaan, maar daar merk ik helemaal niks van. Netflix draait met de 40 mb prima op 2 schermen tegelijk en online gamen gaat ook prima.
Als je netflix niet goed draait op 40 mb wordt het tijd om je internetverbinding na te kijken...
Dat is allang gebeurt. En mijn partner weet er echt wel iets van.
Er zit echt wel verschil tussen 40 MB/s en 100 MB/s ( of de 150 MB/s die ik nu heb maar dan weer echt niet nodig heb) . Vind ook raar dat er zo'n groot gat/ verschil tussen zit. Waarom word er niks ertussen aangeboden (en ook echt gehaald?)
Maar het TO's topic en nu lijkt het mijn topic.
TO sorry!

woensdag 27 juli 2016 om 21:23
quote:bloembak schreef op 27 juli 2016 @ 18:52:
Wij hebben hier 1 gig internet (TweakDSL) en ik heb daarbij 'los' Play van KPN. Bevalt mij heel goed. Vooral omdat Play van KPN overal te gebruiken is + HBO.
Daarbij heb ik ook Netflix. =)
TweakDSL levert dat niet bij ons helaas. En een minder 50 Mbit abo is duurder dan wat we nu hebben per maand.
150 Mb/s en 70 zenders voor 50 euro pm.
Mag worden minimaal 60/70 Mb/s en 30 zenders en voor minder dan die 50 euro.
Wij hebben hier 1 gig internet (TweakDSL) en ik heb daarbij 'los' Play van KPN. Bevalt mij heel goed. Vooral omdat Play van KPN overal te gebruiken is + HBO.
Daarbij heb ik ook Netflix. =)
TweakDSL levert dat niet bij ons helaas. En een minder 50 Mbit abo is duurder dan wat we nu hebben per maand.
150 Mb/s en 70 zenders voor 50 euro pm.
Mag worden minimaal 60/70 Mb/s en 30 zenders en voor minder dan die 50 euro.

woensdag 27 juli 2016 om 21:25
Ik heb alles van KPN, dus ook mijn mobiel (zo`n combinatie). Ik heb heel veel vergeleken en KPN was nog steeds de beste deal voor wat ik wilde. Als mijn mobiele abonnement is afgelopen ga ik me er opnieuw in verdiepen.
Sowieso loop ik ieder jaar al mijn vaste lasten na of het ergens anders voordeliger kan, en dat loont echt wel.
Sowieso loop ik ieder jaar al mijn vaste lasten na of het ergens anders voordeliger kan, en dat loont echt wel.
woensdag 27 juli 2016 om 22:56
donderdag 28 juli 2016 om 05:50
quote:Goede-Fee schreef op 27 juli 2016 @ 21:19:
[...]
Dat is allang gebeurt. En mijn partner weet er echt wel iets van.
Er zit echt wel verschil tussen 40 MB/s en 100 MB/s ( of de 150 MB/s die ik nu heb maar dan weer echt niet nodig heb) . Vind ook raar dat er zo'n groot gat/ verschil tussen zit. Waarom word er niks ertussen aangeboden (en ook echt gehaald?)
Maar het TO's topic en nu lijkt het mijn topic.
TO sorry!Dat geloof ik meteen, raar dat er dan per huishouden zoveel verschil in zit. We hebben hier een tijdje 25 mb gehad van toen nog UPC, en zelfs daarmee draaide netflix prima op 2 schermen tegelijk en ook nog een computer waarmee online gegamed werd.
[...]
Dat is allang gebeurt. En mijn partner weet er echt wel iets van.
Er zit echt wel verschil tussen 40 MB/s en 100 MB/s ( of de 150 MB/s die ik nu heb maar dan weer echt niet nodig heb) . Vind ook raar dat er zo'n groot gat/ verschil tussen zit. Waarom word er niks ertussen aangeboden (en ook echt gehaald?)
Maar het TO's topic en nu lijkt het mijn topic.
TO sorry!Dat geloof ik meteen, raar dat er dan per huishouden zoveel verschil in zit. We hebben hier een tijdje 25 mb gehad van toen nog UPC, en zelfs daarmee draaide netflix prima op 2 schermen tegelijk en ook nog een computer waarmee online gegamed werd.