Gezondheid alle pijlers

Sportdillema

27-07-2016 19:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heee!

Ik zit met een dilemma en ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden of wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Ik zit momenteel op boksen, wat ik heel leuk vind, ik doe dit 1x per week, dinsdag. Er zijn ook lessen donderdag maar dit is geen mogelijkheid omdat ik werk op donderdagavond.

Nu ben ik de afgelopen weken een stuk gezonder gaan eten, omdat ik weinig tot geen verschil zie wil ik meer gaan sporten, omdat ik er zeker van ben dat het komt omdat ik te weinig beweeg. Omdat 2x per week boksen geen mogelijkheid is twijfel ik te gaan fitnessen. Dit betekend stoppen met boksen (mijn ouders willen niet beide betalen) wat ik erg leuk vind. Fitnessen betekend eigen tijden bepalen, dit betekend dat wanneer ik niet op een dinsdag kan, ik het kan verplaatsen. Ook betekent dit dat ik meerdere keren per week kan gaan omdat je zelf natuurlijk in kan plannen wanneer je gaat. Aan de andere kant ben ik bang dat ik de motivatie niet heb om zelf naar de sportschool te gaan wanneer ik tijd heb. Ookal wil ik dit wel heel graag..

HELP!

Dankjewel????
Ik zou het boksen niet opgeven als je dat zo leuk vindt. Kun je niet wat extra gaan fietsen, wandelen of joggen/hardlopen?

Er zijn trouwens sportscholen die ook bokslessen geven. Maar misschien niet in jouw woonplaats?
.
Combatlessen die in veel sportscholen worden gegeven vind je vast geen goed alternatief?
.
Je kan toevallig geen sparringpartner op de boksclub vinden die wel mee wil trainen op zaterdag ofzo?
Ga er bij hardlopen ofzo. Dat kun je ook zelf inplannen en het kost je niks. Kan je gewoon blijven boksen. Dat zou ik niet opgeven als je dat zo leuk vindt.
quote:patchouli_ schreef op 27 juli 2016 @ 19:47:

Ga er bij hardlopen ofzo. Dat kun je ook zelf inplannen en het kost je niks. Kan je gewoon blijven boksen. Dat zou ik niet opgeven als je dat zo leuk vindt.Inderdaad hardlopen! Ideaal en kost niks
Hardlopen lijkt mij ook een goede, want de conditie die je daarbij opbouwt helpt je ook bij het boksen verder. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar kickboksen, of dat misschien wel twee keer per week gegeven wordt op tijden waarop jij kan.

Alternatief is om, iig voor de zomer, een tienrittenkaart oid bij het zwembad te nemen, ga je baantjes trekken. Dan kun je kijken of je de vrijheid van het fitnessen (zelf tijden bepalen, geen stok achter de deur) aankunt, of dat dat juist niet werkt voor je. Tienrittenkaarten zijn meestal nog wel zelf te bepalen.

Derde optie is om te overwegen om de sportschool zelf te betalen.
Ik zou absoluut blijven boksen.

Veel dingen die je op de sportschool doet, kan je gratis thuis doen. Of bijv. hardlopen.

Of denk aan Kayla Itsines, HIIT workouts op youtube, noem maar op

In mijn ervaring: fitnessen is saai en krijg je snel genoeg van. Zou zonde zijn als je dan je bokslessen (die je wel leuk vindt) opzegt.
Het probleem bij het boksen is dat ik het zo gezellig heb en dat ik er eigenlijk niks uithaal qua kracht, conditie of techniek. Echt fanatiek kan ik het dus niet noemen:(
Nou, dan stop je met gezellig boksen en ga je fanatiek boksen!
quote:blueeyes*3 schreef op 27 juli 2016 @ 22:09:

Nou, dan stop je met gezellig boksen en ga je fanatiek boksen!

dit dus

en daarnaast inderdaad lekker gaan hardlopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven