Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 20:17:

Ik woon in een volkswijk in Rotterdam (aan de rand van oud-Charlois). Een van de zogenoemde ""groeiparels"

Er wonen hier veel allochtonen, maar van alle afkomsten door elkaar. Geen ghettovorming dus. Er worden geen mensen aangevallen vanwege hun afkomst of levenswijze. Van beide kanten niet. Er is jaren geleden sprake geweest van een inbraakgolf, maar dat bleek een georganiseerde bende Oosteuropeanen te zijn.

Ik denk niet dat er in Nederland banlieues zijn.

Zelf woon ik vlak naast Klarendal, een wijk van Arnhem zonder noemenswaardige problemen meer maar ik voel me er ook niet thuis.

In sommige straten wonen geen Nederlanders meer en wordt het ook niet meer gesproken, heb ik daar last van? Nee, niet, wil ik er wonen? Antwoord nee.

Ik vind het gewoon prettig in een wijk te wonen met mensen met wie je kan communiceren en met wie je dezelfde culturele en economische achtergrond hebt. Dus woon ik in een andere wijk.

Voor alle duidelijkheid, misschien dat iemand anders het wel prettig vind om in een wijk te wonen met 79 verschillende nationaliteiten en ik besef dat ik met een koophuis in een betere positie verkeer bij de keuze van mijn huis dan iemand die afhankelijk is van sociale woningbouw.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2016 @ 21:07:

[...]

Ik denk niet dat er in Nederland banlieues zijn.

Zelf woon ik vlak naast Klarendal, een wijk van Arnhem zonder noemenswaardige problemen meer maar ik voel me er ook niet thuis.

In sommige straten wonen geen Nederlanders meer en wordt het ook niet meer gesproken, heb ik daar last van? Nee, niet, wil ik er wonen? Antwoord nee.

Ik vind het gewoon prettig in een wijk te wonen met mensen met wie je kan communiceren en met wie je dezelfde culturele en economische achtergrond hebt. Dus woon ik in een andere wijk.

Voor alle duidelijkheid, misschien dat iemand anders het wel prettig vind om in een wijk te wonen met 79 verschillende nationaliteiten en ik besef dat ik met een koophuis in een betere positie verkeer bij de keuze van mijn huis dan iemand die afhankelijk is van sociale woningbouw.

Zelf houd ik wel van wat diversiteit, nadat we uit Charlois verhuisd zijn wilde ik graag weer in een wijk wonen met culturele (en economische) diversiteit (niet dat we ons een blanke Vinex wijk konden veroorloven haha). Maar dan wel precies dat; divers- niet door een groep gedomineerd. Daar ben ik dan ook wel eerlijk in, ik zou het denk ik wel als lastig ervaren wanneer ik vrijwel constant buiten een taal hoor welke ik zelf niet kan verstaan. Gelukkig zijn zulke wijken vrij zeldzaam in Nederland, er zijn wijken waarin wel voornamelijk mensen met een buitenlandse achtergrond wonen, maar zelden is dat dezelfde voor iedereen.

Binnenkort gaan we hier echter toch weer weg (zelfs uit Nederland), en ik hoop wederom zo'n wijk te treffen Hoewel het prettig is om gelijkgestemden in je omgeving te hebben, vind ik afwisseling een mooie toevoeging en ervaar het als veel prettiger dan de Heule Blanke wijk waar in ben opgegroeid. Dat was een oase van Olilly-jurkjes en als buurman A een nieuwe auto had, had binnen enkele maanden de hele straat er een brrrrr. Voor sommigen mensen misschien heel fijn, maar aan mij niet besteed (al zal het vast niet overal zo zijn natuurlijk).
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 16:42:

[...]

Ja ik ook en dus?Ik ook :-)
quote:Dormouse schreef op 27 juli 2016 @ 21:18:

[...]

Zelf houd ik wel van wat diversiteit, nadat we uit Charlois verhuisd zijn wilde ik graag weer in een wijk wonen met culturele (en economische) diversiteit (niet dat we ons een blanke Vinex wijk konden veroorloven haha). Maar dan wel precies dat; divers- niet door een groep gedomineerd. Daar ben ik dan ook wel eerlijk in, ik zou het denk ik wel als lastig ervaren wanneer ik vrijwel constant buiten een taal hoor welke ik zelf niet kan verstaan. Gelukkig zijn zulke wijken vrij zeldzaam in Nederland, er zijn wijken waarin wel voornamelijk mensen met een buitenlandse achtergrond wonen, maar zelden is dat dezelfde voor iedereen.

Dit klopt niet hoor. Er zijn echt wijken waar 1 cultuur dominant is. Dat er 180 nationaliteiten zijn, wil niet zeggen dat deze netjes verspreid zijn.

Waar ik woon zie je de dominantie al in wijken en ik woon in een weinigzeggend stadje. Zelfs hier zijn straten en pleinen waar je het met enkel nederlands gewoon niet redt, omdat niemand je dan verstaat. En ik woon niet eens in de Randstad.

Wel heb ik in de randstad gewerkt in achterstandswijken en daar is 80% van niet-westerse komaf.

Ik snap ook niet zo goed welke groep Het-groepje bedoelt. De echt conservatieve moslims/salafisten gaan echt niet met blanke/niet-moslim vrouwen praten. Die negeren ze alsof ze niet bestaan, want onrein. Hun kinderen spelen ook niet met niet-moslim kinderen, want dat zijn geen moslims. Etc etc.
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 21:29:

[...]

Dit klopt niet hoor. Er zijn echt wijken waar 1 cultuur dominant is. Dat er 180 nationaliteiten zijn, wil niet zeggen dat deze netjes verspreid zijn.

Waar ik woon zie je de dominantie al in wijken en ik woon in een weinigzeggend stadje. Zelfs hier zijn straten en pleinen waar je het met enkel nederlands gewoon niet redt, omdat niemand je dan verstaat. En ik woon niet eens in de Randstad.

Wel heb ik in de randstad gewerkt in achterstandswijken en daar is 80% van niet-westerse komaf.Klopt, maar waar ik op doelde was dat het hier vrij weinig voorkomt dat die 80% bijvoorbeeld vrijwel geheeld Turks is. Vaker zie je een mix van oa. Turks, Surinaams, Marrokaans, Antilliaans etc. Niet dát ze er helemaal niet zijn, maar toch zeker niet als de balinieus ed. welke Gijs noemde.
wat een offtopic gedoe. bah topic is weer eens verpest
quote:S-Meds schreef op 27 juli 2016 @ 22:14:

wat een offtopic gedoe. bah topic is weer eens verpestDank u! En geheel eens dus.
quote:DG2015 schreef op 27 juli 2016 @ 20:59:

[...]

Maar dit topic gaat over 'alle moslims', dat is nu net het punt. Het gaat juist over dommeriken die het onderscheid niet kunnen maken en alle moslims zouden willen uitzwaaien. En de humoristische reactie hierop. Het gaat eens een keer niet over terrorisme, maar dat moet er weer zo nodig bijgehaald worden.Dat dus.
De laatste keer dat ik hier las was het een stuk leuker. Waarom toch die drang om moslim/islam haat te verkondigen?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 28 juli 2016 @ 00:46:

De laatste keer dat ik hier las was het een stuk leuker. Waarom toch die drang om moslim/islam haat te verkondigen?

Omdat ze ons willen overtuigen van het feit dat alle! moslims slecht zijn. En een leuk topic over humor, nee dat kan echt, dat mag niet.... Zuur, zuur en zuur moet het zijn.

Ik zou van de brug springen als ik zo in het leven zou staan.
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 05:37:

[...]

Omdat ze ons willen overtuigen van het feit dat alle! moslims slecht zijn. En een leuk topic over humor, nee dat kan echt, dat mag niet.... Zuur, zuur en zuur moet het zijn.

[...]

Ik zou van de brug springen als ik zo in het leven zou staan.Ik ben ook altijd blij dat ik er inderdaad wel gezond en normaal insta.

[...]

In deze tijd is het een heel normale reactie dat hier tegenwind ontstaat over zo'n onnozel en naïf gedoe.

Het oorspronkelijke artikel door die politicus is ontstaan door de link tussen terrorisme en moslims. Of die al dan niet reeël is doet er niet toe.

Maar hier nu komen verkondigen dat dit topic niets met terrorisme te maken heeft is zooo verkeerd, en getuigt van een totale desinteresse in de actualiteit. Als jullie over koetjes en kalfjes willen praten en jullie kopke in het zand steken dan doe je dit best ergens privé. Met de huidige actualiteit zal ieder topic die ook maar een basis kent in de hedendaagse gebeurtenis een negatieve onderklank hebben.

Als je daar niet blij mee bent denk je simpelweg niet realistisch na.

Nogmaals, terrorisme en humor gaan niet samen en dit is ongepast, en zeker in deze tijden. Als nederland het slachtoffer wordt van herhaaldelijke laffe aanslagen zullen dergelijke "humoristische" uitingen ook in nederland niet meer aanvaard worden.

Als ik sommige reacties lees in het facebook artikel dan is het duidelijk dat er enkele salafisten de spot drijven met onze cultuur, en dat vinden jullie dus grappig!?!

De algehele idiocracy van de westerse wereld viert bij jullie nog hoogtij. Dat was in belgie ook zo vorig jaar, sommigen zouden in belgie online gelynched worden voor de reacties die ze achterlaten in het bewuste artikel.

"""

Omdat ze ons willen overtuigen van het feit dat alle! moslims slecht zijn.

"""

Echt waar

Ongelofelijk

Jij moet echt op cursus hoor. Hoeveel keer is hier nu al niet vermeld dat dit nu net niet het geval is...

-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2016 09:55
Reden: verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd

Want dat is belangrijk hé? Alles leuk maken?

Deze topic staat onder actueel, dus nogal logisch dat de actualiteit erbij getrokken moet worden, niet?
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 07:59:

[...]

-Inderdaad. Ik krabde ook al achter mijn oren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2016 14:59
Reden: verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd

De laatste keer dat ik hier las was het een stuk leuker. Waarom toch die drang om moslim/islam haat te verkondigen?Weer een topic verneukt om anti-islam te zijn.
quote:Dormouse schreef op 27 juli 2016 @ 20:48:

[...]

Mooi stukje Rotterdam, heb er met erg veel plezier gewoond

Off topic!

Leuk! Ik woon er nu 10 jaar. In een appartement waar we aan 3 kanten over het zuiderpark uitkijken. Heerlijk rustig en groen!
[quote]Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 07:58:

[...]

Misschien eerst Nederlands leren, voordat je hier komt prediken.

naïf = naïef

reeël = reëel

in belgie = België
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 08:00:

[...]

Want dat is belangrijk hé? Alles leuk maken?

Deze topic staat onder actueel, dus nogal logisch dat de actualiteit erbij getrokken moet worden, niet?Ja alles leuk en lief en roze olifantjes en eenhoorns enzo..
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 08:52:

[quote]Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 07:58:

[...]

Misschien eerst Nederlands leren, voordat je hier komt prediken.

naïf = naïef

reeël = reëel

in belgie = België

Ai, wat doet dit pijn zeg. Eventjes midden in de discussie het punt volledig negeren en opmerkingen geven over de spelling... Nu kan je nog antwoorden dat je mijn uitspraken niet wil rechtvaardigen met een antwoord en je bent volledig rond.

Trouwens, kom je dan naast mij zitten in de nederlandse les?

warm en zien de komende dag na zondag er wat rooskleuriger uit = ...komende dagen...

Zo zie je maar dat niet iedere ouder het beste voor heeft mijn zijn of haar kind = ...heeft met zijn kind...

De wereld mag blij zijn dat er mensen die bewust nadenken over wel of geen kinderen = ...dat er mensen zijn die...

Laat het duidelijk zijn dat opmerkingen op spelling altijd als een boemerang terugkomen.

Wat flauw dat je mij aanvalt enkel omdat we van mening verschillen over een onderwerp.
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 09:19:

[...]

Ai, wat doet dit pijn zeg. Eventjes midden in de discussie het punt volledig negeren en opmerkingen geven over de spelling... Nu kan je nog antwoorden dat je mijn uitspraken niet wil rechtvaardigen met een antwoord en je bent volledig rond.

Trouwens, kom je dan naast mij zitten in de nederlandse les?

warm en zien de komende dag na zondag er wat rooskleuriger uit = ...komende dagen...

Zo zie je maar dat niet iedere ouder het beste voor heeft mijn zijn of haar kind = ...heeft met zijn kind...

De wereld mag blij zijn dat er mensen die bewust nadenken over wel of geen kinderen = ...dat er mensen zijn die...

Laat het duidelijk zijn dat opmerkingen op spelling altijd als een boemerang terugkomen.

Wat flauw dat je mij aanvalt enkel omdat we van mening verschillen over een onderwerp.

Welk punt? Dat je niet mag lachen om een Facebook pagina? En het Nederlandse les.

Blijf gewoon weg uit dit topic.
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 09:26:

[...]

Welk punt? Dat je niet mag lachen om een Facebook pagina? En het Nederlandse les.

Blijf gewoon weg uit dit topic.

Neen, niet het nederlandse les... DE nederlandse les.

Ja ok, super-reply "blijf gewoon weg uit dit topic"

Lekker informatief en super intelligent
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 09:26:

[...]

Blijf gewoon weg uit dit topic.Waar staat dat?
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 09:30:

[...]

Neen, niet het nederlandse les... DE nederlandse les.

Ja ok, super-reply "blijf gewoon weg uit dit topic"

Lekker informatief en super intelligent Maar ik wil niemand informeren, ik ben niet intelligent, ik wil gewoon lekker naïef, dom, een beetje wegkijken voor wat gebeurt op deze wereld. We gaan allemaal een keer dood, dus laat mij genieten van die Facebook pagina en stop haat prediken in dit topic. Dat is toch niet zo moeilijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven