Langparkeren in woonwijk

28-07-2016 15:04 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op loopafstand van een treinstation waarvandaan een trein naar Schiphol vertrekt, in een woonwijk met (zoals vaker) geen overschot aan parkeerplaatsen.

3 weken geleden parkeerde er 'sochtends een auto voor mijn deur. Er kwam een gezin uit en er werden koffers uitgeladen. Het gezin wandelde richting station. Nu, 3 weken later dus, staat de auto er nog. Hij neemt 2 parkeerplekken in beslag, want de bestuurder blijkt niet zo goed tussen de lijntjes te kunnen of willen mikken.

Dit gezin gebruikt de parkeerplaats voor mijn huis dus als langparkeerplek. Ik weet dat het mag, daarover gaat dit topic dan ook niet. Ik vind het vooral irritant dat er nu dus te weinig parkeerplekken voor de deur zijn en mijn buren en ik nu regelmatig een straat verder moeten om te parkeren. Ook vind ik het een soort van asociaal, al kan ik niet zo goed benoemen waarom. Ik zou het zelf namelijk niet bedenken om mijn auto voor langere tijd op een dergelijke plek te zetten, omdat je de bewoners tot 'last' bent. Het lijkt me dat dit gezin er zelf ook niet op zit te wachten dat ze verderop moeten parkeren omdat een wildvreemde op vakantie is.

Maar goed, mijn vraag aan jullie is: doen jullie dat ook? Zou je je auto voor langere tijd bij een ander voor de deur zetten tijdens je vakantie?

Ik weet dus dat het mag, lig er ook zeker niet wakker van en heb niet het idee dat ik er over zeik. Vind het hooguit lastig en vroeg me af hoe anderen hierover denken. (En ik hoop maar dat ze niet een jaar op wereldreis zijn gegaan ;) )
quote:Magick88 schreef op 28 juli 2016 @ 15:37:

Tja je moet wat met die overdreven parkeertarieven van tegenwoordig. Dit neigt inderdaad wel naar overdreven knieperig, maar ik snap het wel. 3 weken parkeren op schiphol kost je zo 150 euro.

Erg hoor dat je een stukje verder moet lopen, sterkte met alles..Ga dan niet op vakantie. Of ga met de taxi of trein. Of parkeer gewoon goed.
quote:R-Woman schreef op 28 juli 2016 @ 15:25:

Ik vind het ook aso en zou het zelf niet doen, ook veel te bang dat er iets mee zou gebeuren. Overigens gebeurt het ook vaak in woonwijken rondom voetbalstadions. Dan kun je in zo n wijk op zondagmiddag je kont niet keren. Is natuurlijk maar voor een middag maar wel irritant. In arnhem rijdt er dus politie rond in die wijken om supporters naar de officiele parkeerplek te krijgen.ik woon naast een voetbalvereniging en hier heeft de hele straat daar elk weekend last van, niemand hier pakt even de auto voor een kort ritje in het weekend. Dus ik vind het wel asociaal ja, en zou het niet in mijn hoofd halen om dat zelf ook te doen.
quote:RMJ schreef op 28 juli 2016 @ 15:14:

Ik zou dat wel doen. Vriendin van mij zet ook altijd haar auto bij ons voor de deur als ze gaat vliegen (en werkt in de reisbranche). Vroeger zat er een restaurant bij ons in de straat, als je dan rond etenstijd thuis kwam kon je ook nooit voor de deur parkeren dat gaf min of meer het zelfde effect.

Gevoelsmatig staat een auto in een woonwijk gezien de sociale controle veiliger dan op een parkeerplaats ergens achteraf. Ik zou dan wel altijd netjes in de vakken parkeren (maar doe ik sowieso).

Een briefje er op plakken met het verzoek niet op een privé parkeerplaats te parkeren slaat natuurlijk nergens op. Het is toch gewoon openbare ruimte. Of staat die auto op privé terrein, dan is het wel raar.Het kan dan wel openbaar zijn, die parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de bewoners en hun gasten. De gemeente berekent het aantal parkeerplaatsen naar hoeveel mensen er wonen. Als er dan allemaal mensen van buiten de wijk hun auto's daar parkeren, blijft er geen plek meer over voor de bewoners.

Tja je moet wat met die overdreven parkeertarieven van tegenwoordig. Dit neigt inderdaad wel naar overdreven knieperig, maar ik snap het wel. 3 weken parkeren op schiphol kost je zo 150 euro.

Erg hoor dat je een stukje verder moet lopen, sterkte met alles..Wat erg voor je dat je niet eens parkeergeld kan betalen als je op vakantie gaat. Sterkte met alles...
Ik vind het heel asociaal. Kan me goed voorstellen dat je hier van baalt.

Net zoals ik 't ook asociaal vind om gratis te parkeren als je gaat werken.

Wij wonen in 't centrum van de stad en inderdaad komt vanaf 8.30 uur de stortvloed aan gratis parkeerders uit de Venixwijken aangereden. Fijn gratis parkeren om te gaan werken.

alle vakken vol. En nee, niet iedere bewoner werkt tot 16.30.

Ik wordt er ....ziek van.

Waarschijnlijk gaan ze hier parkeervergunningen invoeren. mogen de bewoners gaan betalen omdat werknemers uit de buitenwijken dat niet willen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik schrik er enorm van, hoeveel mensen hier het "slim" vinden en het evt zouden overwegen!

Parkeerplaatsen in woonwijken zijn voor bewoners en bezoekers, zeker niet bedoeld als vakantieparkeerplaats.

Ik zou hier zeker melding van maken bij de buurtagent, grote kans dat deze aso op een feestje op gaat lopen scheppen over zijn geweldige parkeerplek.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:nerdopviva schreef op 28 juli 2016 @ 15:43:

[...]

Wat erg voor je dat je niet eens parkeergeld kan betalen als je op vakantie gaat. Sterkte met alles...haha inderdaad, gewoon krenterigheid.
Aan de gemeente vragen of ze in jouw wijk betaald parkeren willen invoeren. Dan is het in 1 klap afgelopen.
Het is trouwens wel toegestaan en tenzij er een bordje hangt, parkeren in de vakken, mag je gewoon dubbelparkeren. Dat heb ik eens nagevraagd, toen een buurman (niet heel bekende) zijn auto altijd dusdanig parkeerde dat er 3 plekken bezet waren. Daarnaast ging om de haveklap het autoalarm aan, duurde minimaal 1 uur. Was niets aan te doen volgense de wijkagent.

Ik zeg, heeeeeel strak ernaast parkeren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat vervelend. Wij hebben dit ook eens gehad voor ons huis maar dan met een (huur)busje met een Duits kenteken uit een gebied aan de Tsjechische grens. Ik heb toen dat bedrijf gemaild, dacht dat het misschien een gestolen busje was. Heb geen mail terug ontvangen maar een dag later zag ik iemand (eigenaar?) het busje komen ophalen. Ben het busje later nog wel vaker in de straat/buurt tegengekomen maar nooit meer voor ons huis. Het ontnam ons ook het complete zicht naar buiten. Geen idee wat er nou met het busje was. Hij heeft er denk ik wel vijf weken gestaan.

Geen idee wat jij nu het best kunt doen. Misschien informeren bij politie?
quote:Boogschutter10 schreef op 28 juli 2016 @ 15:49:

Aan de gemeente vragen of ze in jouw wijk betaald parkeren willen invoeren. Dan is het in 1 klap afgelopen.Hier doen ze dat niet, ondanks dat het hele blok erover klaagt.
quote:nerdopviva schreef op 28 juli 2016 @ 15:41:

[...]

Het kan dan wel openbaar zijn, die parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de bewoners en hun gasten. De gemeente berekent het aantal parkeerplaatsen naar hoeveel mensen er wonen. Als er dan allemaal mensen van buiten de wijk hun auto's daar parkeren, blijft er geen plek meer over voor de bewoners.

Er vanuit gaande dat het een nieuwe wijk is en niet een al lang bestaande wijk waar je het maar te doen hebt met de ruimte die er toevallig is zou dat kunnen. Maar ik ben bang dat de parkeerruimte over het algemeen niet alleen door bewoners en bezoekers wordt gebruikt. Hier regelmatig mensen die van de school om de hoek, de winkels, mensen die vanaf een bepaald punt de bus nemen etc.

En daarnaast gaat het zo te lezen niet om 'allemaal mensen' het gaat om 1 auto. Als dit een structureel probleem wordt en er zwermen van automobilisten komen lijkt het me iets om bij de gemeente aan te kaarten en om bv vergunninghouders parkeren in te voeren.

Ik vind het dan weer opvallend dat de parkeerruimte zo krap is 'berekend' dat als er 2 plekken bezet zijn je meteen een straat verder moet parkeren. Hoe kan je dan ooit bezoek uitnodigen? Stel je voor dat je je verjaardag viert. Dan komen er misschien wel 8 man met de auto, kan niemand zijn auto meer kwijt.
Hier is alleen parkeren op vergunning en dat controleren ze streng
quote:Gatti schreef op 28 juli 2016 @ 15:44:

Ik vind het heel asociaal. Kan me goed voorstellen dat je hier van baalt.

Net zoals ik 't ook asociaal vind om gratis te parkeren als je gaat werken.

Wij wonen in 't centrum van de stad en inderdaad komt vanaf 8.30 uur de stortvloed aan gratis parkeerders uit de Venixwijken aangereden. Fijn gratis parkeren om te gaan werken.

alle vakken vol. En nee, niet iedere bewoner werkt tot 16.30.

Ik wordt er ....ziek van.

Waarschijnlijk gaan ze hier parkeervergunningen invoeren. mogen de bewoners gaan betalen omdat werknemers uit de buitenwijken dat niet willen.Zoiets gebeurt hier in de stad ook, steeds verder en verder dijt het betaald-parkeren gebied rondom het centrum uit. Ik woon nu in de wijk die nog-net-niet-betaald-parkeren is en er zijn al aardig wat straten waar gewoon aan twee kanten geparkeerd wordt (waar het niet mag) sinds de wijk die ervoor ligt betaald parkeren geworden is. Vraag me wel eens af of die mensen dan allemaal een vouwfiets in de auto hebben liggen ofzo, want een lekkere loopafstand is het niet bepaald...
Ik woon in een wijk vlak bij een klein stationnetje dat weer met Sprinters naar een Groot Station rijdt, waarvandaan er heel veel treinen vertrekken. Bij dat stationnetje is een groot parkeerterrein, waar ook werknemers van de drie grote gebouwen (2 x zorginstelling en 1 x commercieel cursuscentrum) en hun bezoekers parkeren. Vaak is daar idd nog veel plek. Dus daar zou het niet zo opvallen en dan zou ik het wel begrijpen. Maar in deze wijk kun je sowieso makkelijk en gratis parkeren.

In het geval van TO vind ik het echt heel erg aso. En ik denk dat ik een heel mooi briefje onder de ruitenwisser zou doen:

"Hallo Vakantiegangers! We hopen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. En dat jullie extra hebben genoten van de uitgespaarde parkeerkosten. Wij hier in de wijk zouden het wel waarderen als jullie deze kosten in het vervolg zouden willen investeren in een mooie bos bloemen/doos chocola/fles wijn voor iedereen die nu drie weken lang hun auto niet konden parkeren. En een ook een excuus voor de overlast zou best welkom zijn... . Groetjes van de wijk."

Zoiets.
Wij hebben laatst inderdaad een paar uur onze auto in een woonwijk geparkeerd toen we een gezellig dagje stad hadden.

Ik heb het ook weleens gedaan toen ik iemand bezocht die op de markt stond, ook in woonwijk vlakbij geparkeerd.

3 weken zou ik niet doen, en zo wel: ik zou in ieder geval kijken of hij wel goed staat.
quote:blueeyes*3 schreef op 28 juli 2016 @ 15:58:

Ik woon in een wijk vlak bij een klein stationnetje dat weer met Sprinters naar een Groot Station rijdt, waarvandaan er heel veel treinen vertrekken. Bij dat stationnetje is een groot parkeerterrein, waar ook werknemers van de drie grote gebouwen (2 x zorginstelling en 1 x commercieel cursuscentrum) en hun bezoekers parkeren. Vaak is daar idd nog veel plek. Dus daar zou het niet zo opvallen en dan zou ik het wel begrijpen. Maar in deze wijk kun je sowieso makkelijk en gratis parkeren.

In het geval van TO vind ik het echt heel erg aso. En ik denk dat ik een heel mooi briefje onder de ruitenwisser zou doen:

"Hallo Vakantiegangers! We hopen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. En dat jullie extra hebben genoten van de uitgespaarde parkeerkosten. Wij hier in de wijk zouden het wel waarderen als jullie deze kosten in het vervolg zouden willen investeren in een mooie bos bloemen/doos chocola/fles wijn voor iedereen die nu drie weken lang hun auto niet konden parkeren. En een ook een excuus voor de overlast zou best welkom zijn... . Groetjes van de wijk."

Zoiets.Ha dat vind ik wel mooi!
quote:buaya schreef op 28 juli 2016 @ 15:55:

[...]

Zoiets gebeurt hier in de stad ook, steeds verder en verder dijt het betaald-parkeren gebied rondom het centrum uit. Ik woon nu in de wijk die nog-net-niet-betaald-parkeren is en er zijn al aardig wat straten waar gewoon aan twee kanten geparkeerd wordt (waar het niet mag) sinds de wijk die ervoor ligt betaald parkeren geworden is. Vraag me wel eens af of die mensen dan allemaal een vouwfiets in de auto hebben liggen ofzo, want een lekkere loopafstand is het niet bepaald...Hier inderdaad mensen met een vouwfiets in hun kofferbak.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:RMJ schreef op 28 juli 2016 @ 15:55:

[...]

Er vanuit gaande dat het een nieuwe wijk is en niet een al lang bestaande wijk waar je het maar te doen hebt met de ruimte die er toevallig is zou dat kunnen. Maar ik ben bang dat de parkeerruimte over het algemeen niet alleen door bewoners en bezoekers wordt gebruikt. Hier regelmatig mensen die van de school om de hoek, de winkels, mensen die vanaf een bepaald punt de bus nemen etc.

En daarnaast gaat het zo te lezen niet om 'allemaal mensen' het gaat om 1 auto. Als dit een structureel probleem wordt en er zwermen van automobilisten komen lijkt het me iets om bij de gemeente aan te kaarten en om bv vergunninghouders parkeren in te voeren.

Ik vind het dan weer opvallend dat de parkeerruimte zo krap is 'berekend' dat als er 2 plekken bezet zijn je meteen een straat verder moet parkeren. Hoe kan je dan ooit bezoek uitnodigen? Stel je voor dat je je verjaardag viert. Dan komen er misschien wel 8 man met de auto, kan niemand zijn auto meer kwijt.Ook in oudere wijken zijn de parkeerplaatsen afgestemd op het aantal bewoners. Er waren toen wel minder auto's per gezin, dus er waren (en zijn) ook minder parkeerplaatsen, maar dit is niet alleen iets van nieuwe wijken. Nu gaat het om één auto. Je leest in dit topic al dat mensen het een slim idee vinden. Zoiets kan heel snel gaan.

Tja je moet wat met die overdreven parkeertarieven van tegenwoordig. Dit neigt inderdaad wel naar overdreven knieperig, maar ik snap het wel. 3 weken parkeren op schiphol kost je zo 150 euro.Van die 150 euro gaan eerst de kosten van trein (een paar tientjes voor een gezin, heen en terug) en hoeveel is het restant dan t.o.v. de rest van de kosten van een 3-weekse vliegvakantie? Plus het gedoe en het risico dat wijkbewoners het niet meer pikken en per ongeluk met hun sleutelbos langs de auto gaan...
Mooi een dikke kras erop!!
;)
Ik vind het asociaal. Om die reden is het hier in de wijk gelukkig een parkeerzone en daar word ook af en toe op gecontroleerd, zeker nu in de vakantietijd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bij mijn flat ligt een grote parkeerplaats voor bewoners. In het verleden stond die altijd vol met mensen die naar het winkelcentrum hier om de hoek gingen maar bij ons gratis wilden parkeren. (en niet in de parkeergarage). Gelukkig is hier nu ook betaald parkeren, dus van die overlast hebben wij geen last meer.

Ik vind het best aso om dat te doen. Als die auto echt fout geparkeerd staat kun je de politie bellen. Zoals gezegd: als die mensen bij thuiskomst een bon vinden zullen ze volgende keer wel goed nadenken waar en vooral hoe ze hun auto wekenlang neerzetten.
Briefje onder de ruit:

Grr plaatje doet het niet maar bedoel deze http://www.boredpanda.com ... lines-passive-aggressive/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven