Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit weer is zoveel fijner dan dat vieze warme plakkerige stinkhitte weer. Ik slaap goed, heb veel meer energie, geen koppijn en ik ben gewoon veel blijer!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Hier ook weer vrolijkheid! Heerlijk geslapen en de druk uit mijn hoofd is weg! Ik hoop dat het voorlopig zo blijft. Het raam staat open en er komt frisse lucht doorheen ipv warme lucht.
Eindelijk, hier ook regen
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Singing in the rain! Warme chocomel anyone?
anoniem_172456 wijzigde dit bericht op 27-07-2016 22:04
Reden: Typo
% gewijzigd
Hier graag! Mijn geurkaarsjes branden ook. Zo gezellig!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Deze ochtend voor het eerst sinds lang aan het regenen eindelijk! Heerlijk ook die frisse lucht en geur die binnen komt
Vanmiddag af en toe geregend. Voor de rest bewolkt en af en toe de zon. Maximumtemperatuur 23 graden. Vanochtend was het het koudst in mijn woonkamer sinds het eind van de hitte: 23,5 graden. Daarna liep de temperatuur op naar 26 graden. Vreemd genoeg raak ik daar aan gewend en zweet ik niet. Ik doe vrijwel niets op fysiek gebied binnen: wel schoongemaakt en boodschappen gehaald, gekookt, afgewassen en opgeruimd.

Als het bij mij warm is, wordt deze warmte zeer lang vastgehouden. Het koelt zeer langzaam af. Pas na weken van afwezigheid van warmte, wordt het in mijn woning zo koud, dat het tijd wordt om de verwarming aan te doen.
World of Warcraft: Legion
Waar wonen jullie allemaal? Ik heb hier geen regen gezien en het is gewoon nog steeds heel warm, 24 graden vandaag.
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Eindelijk is het huis eens goed afgekoeld! Van het weekend alle deuren en ramen open en waar het eerst nog een graad of 26-27 was, is het nu 23-24. Het is heel lang bij de 25-26 blijven steken. Helaas ben ik nu vrij moe omdat ik in het weekend slecht geslapen heb door mijn eigen drang om het huis zo vroeg mogelijk in de ochtend al te luchten... maar die drang was wel ergens goed voor want bijna alle middagen heeft de zon geschenen en het oppervlak weer warmer gemaakt. Helaas is hier in Limboland erg weinig regen gevallen. Zo weinig dat het nog niet eens een bui te noemen is. Zo jammer!
Kan ik nou nog geen plaatje toevoegen?
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 29 juli 2016 @ 23:31:

Waar wonen jullie allemaal? Ik heb hier geen regen gezien en het is gewoon nog steeds heel warm, 24 graden vandaag.Ik woon in Twente. Vandaag is het regenachtig, 19 graden geloof ik. Binnen is het 23,5 graden, vanochtend 23,0, de koudste temperatuur sinds de extreme hitte van een paar weken geleden.
Wat een verschil hier in belgisch limburg al sinds de ochtend zon en het is nu 23 graden.

Het was wel een fijne nacht het koelde goed af naar 10 graden
Ik ben vandaag terug van Duitsland gekomen, ik moet zeggen dat we heel goed weer hebben gehad! Niet te warm, maar ook zeker niet te koud. 's Avonds hebben we elke avond buiten kunnen eten en we konden nog zelfs zwemmen. De regen was weer wat minder. Maar als ik thuis ben, maakt dat mij helemaal niks uit. Integendeel .
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 29 juli 2016 @ 23:31:

Waar wonen jullie allemaal? Ik heb hier geen regen gezien en het is gewoon nog steeds heel warm, 24 graden vandaag.Ondertussen zal je toch al een hoop regen gehad hebben zeker?
Heerlijk weer gisteren en vandaag! Lekker veel regen en geen warm weer. Werd tijd!
Topzomer tot op een paar. Te hete dagen na......heerlijk. Die verfrissende regen. Ikben er blij mee!
Ik heb ook een fijne zomer. Net twee weken vakantie gehad en top weer gehad!
Warm en zonnig weer dit weekend en maandag, daarna temperaturen van onder de 20 graden met veel regen en bewolking! Zelfs weeronline durft nog geen voorspellingen te doen over 'mooi' zomerweer! En hopelijk blijft de 30 graden uit voor de rest van dit jaar! Ik heb dit 100000000000 keer liever dan 30+ graden en zon.

En de temperatuur binnen is ook gezakt, van 25,5 naar 21 graden!
Zo kan ik de zomer ook goed doorstaan

Ik ben er wel van overtuigd dat er nog wel warmere dagen gaan komen tot 24 graden oké daar kan ik meeleven zolang die 30 graden niet meer terug komt is het goed
Tot 24 graden vind ik ook nog wel goed (in het zuiden dan, wat betekent dat het hier 21 graden zou zijn )

En nu hopen dat de hete dagen niet in september weer terugkeren! Want dat gebeurt ook weleens in Nederland. Ik kijk echt uit naar oktober, en de periode oktober t/m februari. Wat daarna gebeurt, wil ik liever niet weten.
Ik ga naar Zuid-Afrika. Maar in een dorp vlak bij Krugerpark, Hazyview, wordt het 31 graden! Dat is extreem aangezien het daar eigenlijk winter is. Omdat Zuid-Afrika dichter bij de evenaar ligt dan Nederland daarbij ligt, is het gemiddeld weliswaar een stuk warmer in december en januari dan in Nederland in juni en juli.

Als je geen rekening houdt met de seizoenen, en alleen maar met de maanden (je vergelijkt het weer in Zuid-Afrika in juli met dat in Nederland), zou het moeten zijn dat het in Zuid-Afrika kouder is dan in Nederland, vooral 's nachts.
Voor mij hoeft het ook zeker geen 30 graden te worden.

De zomer mag voor mij nu wel afgelopen zijn. Nog even en dan is het eindelijk gedaan met dat vreselijke seizoen. Het is veel te lang licht in de zomer, ben blij dat de donkere dagen eraan komen! Getverdemme, krijg zo'n slechte zin van die warmte!
Het weer in Swaziland en St. Lucia (in Zuid-Afrika) wordt regenachtig. Het weer lijkt dan een beetje zoals het hier is, maar dan iets kouder. Maximum ongeveer 20 graden.

Zuid-Afrika is i.h.a. een prachtig land om in de zomervakantie te bezoeken, omdat het dan niet zo heet is. Maar Hazyview en Kruigerpark vormen dadelijk hierop wel een uitzondering met hun ongeveer 30 graden.
Mij moet je niet overtuigen dat zuid Afrika prachtig is ik ben er namelijk 4x geweest telkens in Juli. Ik heb echt verschillende temperaturen gehad van 23 tot 27 graden met veel zon, ook 12 graden met regen en ergens onderweg sneeuw gehad s'nachts koelt het serieus af. Oh ja ik heb iedere keer de Big 5 gezien in het kruger park
Nou eerlijk is eerlijk, we worden best verwend deze zomer. Hier en daar wat warme dagen, maar nu toch al weer een hele tijd heel draaglijk!

En het is merkbaar eerder donker, dat scheelt ook in het gevoel. Nog even en het is weer herfst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven