Minder symptomen ??
vrijdag 29 juli 2016 om 06:32
Hoi dames ,
Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben wat natuurlijk super leuk nieuws is. Alleen toen ik het vermoeden had dat ik zwanger was had ik namelijk gespannenen borsten en kraampjes in mijn onderbuik. Nu heb ik 22 augustus mijn eerste echo , maar verwachten dat ik nu 7 weken zwanger ben. Alleen nu kort na de test die positief was nemen mijn symptomen af en heb ik dus vrij weinig "last " en maak ik mij ongerust over het feit dat ik nu niets "voel" !
Herkenbaar /tips/ideeën ? Ik hoor ze graag dankje wel alvast
Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben wat natuurlijk super leuk nieuws is. Alleen toen ik het vermoeden had dat ik zwanger was had ik namelijk gespannenen borsten en kraampjes in mijn onderbuik. Nu heb ik 22 augustus mijn eerste echo , maar verwachten dat ik nu 7 weken zwanger ben. Alleen nu kort na de test die positief was nemen mijn symptomen af en heb ik dus vrij weinig "last " en maak ik mij ongerust over het feit dat ik nu niets "voel" !
Herkenbaar /tips/ideeën ? Ik hoor ze graag dankje wel alvast
vrijdag 29 juli 2016 om 06:41
Ik ken je onzekerheid.. Ben net mama geworden en ik kan je vertellen, onzekerheid blijft de komende weken.
Symptomen komen en gaan. Mijn borsten konden de eerste weken van de zwangerschap wel een cup per dag verschillen zowat. De ene dag zere tepel en misselijk, dan ineens weer helemaal niet. Paniek.. Maar een week later kwam het zo weer terug. Ga in iedergeval niet op het Internet speuren, daarop staan allemaal maar de negatieve verhalen. Probeer er lekker van te genieten en je er niet te druk om te maken, hoe makkelijk gezegd ook..
Ik heb er net zo bij gelopen en heb nu een heerlijk ventje in mn armen.
Succes
Symptomen komen en gaan. Mijn borsten konden de eerste weken van de zwangerschap wel een cup per dag verschillen zowat. De ene dag zere tepel en misselijk, dan ineens weer helemaal niet. Paniek.. Maar een week later kwam het zo weer terug. Ga in iedergeval niet op het Internet speuren, daarop staan allemaal maar de negatieve verhalen. Probeer er lekker van te genieten en je er niet te druk om te maken, hoe makkelijk gezegd ook..
Ik heb er net zo bij gelopen en heb nu een heerlijk ventje in mn armen.
Succes
vrijdag 29 juli 2016 om 06:50
Heel herkenbaar! Ik heb wel eens gedacht om de afspraak af te zeggen omdat "het toch wel niet zo zou zijn". Ik merkte aan bepaalde dingen dat ik zwanger was en na een paar weken voelde ik me weer "gewoon". Hoort erbij, maar als je een beetje pech hebt krijg je genoeg dingen ervoor terug binnen een paar weken
. Ik moet zeggen dat ik de eerste 3 maanden continu onzeker geweest ben of het allemaal wel goed ging, dus dat hou je nog wel even.. sterkte en probeer ook lekker te genieten van dit mooie nieuws!
(Zelf nu 30 weken)
(Zelf nu 30 weken)
vrijdag 29 juli 2016 om 07:24
Overigens is iedere zwangerschap anders. De een heeft veel klachten, de ander weinig. De een houdt die klachten, de ander is na enkele weken klachtenvrij.
Ik begrijp dat dit spanning met zich meebrengt, want klachten wijzen op zwangerschap en tonen derhalve dat die zwangerschap in volle aanwezigheid aanwezig is. Anderzijds......klachtenvrij of zo weinig mogelijk klachten zijn uiteraard veel prettiger en dus fijner.
Ik begrijp dat dit spanning met zich meebrengt, want klachten wijzen op zwangerschap en tonen derhalve dat die zwangerschap in volle aanwezigheid aanwezig is. Anderzijds......klachtenvrij of zo weinig mogelijk klachten zijn uiteraard veel prettiger en dus fijner.
vrijdag 29 juli 2016 om 07:56
Herkenbaar voor iedereen die zwanger is. Maar het is idd geen indicatie en zegt niets over of het wel of niet goed gaat.
Weet je geniet van het idee dat je zwanger bent en dat er iets wonderlijks aan de gang is in je buik. Invloed heb je er toch niet op en je bent vanaf nu hartstikke zwanger tot het tegendeel is bewezen
Weet je geniet van het idee dat je zwanger bent en dat er iets wonderlijks aan de gang is in je buik. Invloed heb je er toch niet op en je bent vanaf nu hartstikke zwanger tot het tegendeel is bewezen
vrijdag 29 juli 2016 om 08:29
Ik herken je onzekerheid. Ik was vanaf week 4 misselijk en in week 7/8 was ik ineens 3 dagen niet meer misselijk. Ik was in paniek want ik dacht dat het niet goed was. Inmiddels al vaker van die paniek momentjes gehad maar nu 32 weken zwanger!
Probeer positief te blijven, kwaaltjes komen en gaan! En het wordt beter...
Probeer positief te blijven, kwaaltjes komen en gaan! En het wordt beter...
vrijdag 29 juli 2016 om 08:42
Het begin vond ik zo gek, want ik voelde niks... De test zei dat ik zwanger was maar verder geen symptomen. Bijzonder is dat.
Bij mijn tweede zwangerschap vond ik het nog gekker. Toen ik zwanger was, was ik vanaf de eerste dag heel misselijk. Toen ik voor een echo ging kreeg ik te horen dat er geen hartje was, dus dat het niet goed was. Kort erna was mijn misselijkheiden andere symptomen weg. Omdat er geen bloeding kwam moest ik korte tijd later terug en wat denk je? Een prachtig kloppend hartje!! Echt bizar want
Mijn klachten waren verdwenen. De misselijkheid kwam niet meer terug, gelukkig, maar er ligt wel een lekkere warme kleuter nu naast mij in bed tv te kijken <3
Bij mijn tweede zwangerschap vond ik het nog gekker. Toen ik zwanger was, was ik vanaf de eerste dag heel misselijk. Toen ik voor een echo ging kreeg ik te horen dat er geen hartje was, dus dat het niet goed was. Kort erna was mijn misselijkheiden andere symptomen weg. Omdat er geen bloeding kwam moest ik korte tijd later terug en wat denk je? Een prachtig kloppend hartje!! Echt bizar want
Mijn klachten waren verdwenen. De misselijkheid kwam niet meer terug, gelukkig, maar er ligt wel een lekkere warme kleuter nu naast mij in bed tv te kijken <3
vrijdag 29 juli 2016 om 08:59
Bij ons puur toeval dat ik ontdekte zwanger te zijn. Vanwege pcosyndroom had ik een hele onregelmatige menstruatiecyclus. Het gebeurde wel eens dat ik ruim 4/5 maanden geen menstruatie kreeg. Op advies gynaecoloog deed ik na 3 maanden zonder menstruatie dan wel eens een test voor de zekerheid. (Een zwangerschap zou volgens de doktoren eigenlijk niet mogelijk zijn omdat combinatie test nuet goed was, ik had bijna nooit een eisprong ook nuet met hormonen, en mijn man had heel traag zaad dus eigenlijk geen kansen)
Dus ook toen na 3 maanden een test, geen resultaat zoals verwacht. Na 6 maanden geen menstruatie maar weer een test. En toen was ik zwanger!
Wat een ongelooflijk wonder! Meteen voor echo doorgestuurd omdat ik natuurlijk al 6 maanden geen menstruatie had. Voor hetzelfde geld was ik al heel ver. Ik bleek 6.6 dagen zwanger. Heel pril dus nog. Heel de zwangerschap nergens last van. Geen misselijkheid, Geen pijntjes of kwaaltjes gewoon helemaal niks. Het maakte me vreselijk onzeker!
Na 38,1 weken werd onze dochter geboren!
Dus ook toen na 3 maanden een test, geen resultaat zoals verwacht. Na 6 maanden geen menstruatie maar weer een test. En toen was ik zwanger!
Wat een ongelooflijk wonder! Meteen voor echo doorgestuurd omdat ik natuurlijk al 6 maanden geen menstruatie had. Voor hetzelfde geld was ik al heel ver. Ik bleek 6.6 dagen zwanger. Heel pril dus nog. Heel de zwangerschap nergens last van. Geen misselijkheid, Geen pijntjes of kwaaltjes gewoon helemaal niks. Het maakte me vreselijk onzeker!
Na 38,1 weken werd onze dochter geboren!
vrijdag 29 juli 2016 om 09:50
Sommige vrouwen zijn meteen super misselijk beroerd en moe en anderen merken weinig. Ik merkte voor ik de test deed dat er iets was, mijn borsten zagen er gek uit en ik voelde me vreemd. Test was dus ook positief. Na de eerste weken voelde ik niets van kwaaltjes ofzo en ik ging voor mijn eerste echo liggen en zei meteen dat het me echt zou verbazen als er iets te zien zou zijn. Want zwanger zijn is zoiets groots, dat zou je toch steeds moeten voelen! Nou nee dus, er kwam een super klein boontje met spartelende beentjes in beeld en dat boontje is nu een mooie meid van 10 mnd
Met andere woorden, er is niets van te zeggen zolang je geen echo hebt gehad maar als je geen bloed verliest is de kans groot dat het gewoon goed gaat daarbinnen. En die periode tot de 1e echo duurt lang! Vreselijk vond ik dat.
Met andere woorden, er is niets van te zeggen zolang je geen echo hebt gehad maar als je geen bloed verliest is de kans groot dat het gewoon goed gaat daarbinnen. En die periode tot de 1e echo duurt lang! Vreselijk vond ik dat.
vrijdag 29 juli 2016 om 10:26
Zelfs na een echo kan onzekerheid blijven.
Wat had ik tijdens de zwangerschap, zeker tot het moment dat ik baby kon voelen bewegen in buik, graag een luikje in mijn buik gemaakt om zo nu en dan eens te kunnen checken hoe het daarbinnen ging.
Ik had placenta aan voorkant buik liggen. Het duurde dus ook nog eens heel lang voor ik bewegingen voelde. En het uitblijven van die voelbare bewegingen, onzekere aard van mijzelf in combinatie met allerlei doemscenario's die je ineens leest en hoort maakten dat ik zo nu en dan knetter werd van spanning. Ik was letterlijk bij ieder bezoek aan verloskundige weer opnieuw bang voor slecht nieuws.
Wat had ik tijdens de zwangerschap, zeker tot het moment dat ik baby kon voelen bewegen in buik, graag een luikje in mijn buik gemaakt om zo nu en dan eens te kunnen checken hoe het daarbinnen ging.
Ik had placenta aan voorkant buik liggen. Het duurde dus ook nog eens heel lang voor ik bewegingen voelde. En het uitblijven van die voelbare bewegingen, onzekere aard van mijzelf in combinatie met allerlei doemscenario's die je ineens leest en hoort maakten dat ik zo nu en dan knetter werd van spanning. Ik was letterlijk bij ieder bezoek aan verloskundige weer opnieuw bang voor slecht nieuws.
vrijdag 29 juli 2016 om 12:00
Het is en blijft gewoon spannend. Kwaaltjes komen en gaan inderdaad... Ik leefde echt van echo naar echo.
De 12 tot 20 weken vond ik ook een rot periode, je voelt je wel al beter maar je voelt je kindje nog niet en je krijgt de 20 weken echo.
Daarna vond ik het heel spannend tot de 24 weken grens... En nu ben ik bang voor de bevalling
Het is gewoon allemaal heel spannend, probeer ervan te genieten.
De 12 tot 20 weken vond ik ook een rot periode, je voelt je wel al beter maar je voelt je kindje nog niet en je krijgt de 20 weken echo.
Daarna vond ik het heel spannend tot de 24 weken grens... En nu ben ik bang voor de bevalling
Het is gewoon allemaal heel spannend, probeer ervan te genieten.