* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Wat leuk weer al die nieuwelingen. Tingeling en Ranja welkom, welkom en wat zijn jullie toch op mooie data uitgerekent, net als ik op 20 juli
@ Watever: Fijn dat je zulke leuke reacties kreeg! Waarom dacht je dat dat misschien anders zou zijn?

Ik zie je trouwens ook gewoon in het schema!

@ Jojon: Ook gefeliciteerd met het hartje! wat een ontzettend lief gedichtje! Hier ligt ook een 9 maanden dagboek, alleen niet van Anne Geddes, maar een roze...hij is ook wel leuk. Moet wel veel schrijven hoor, poeh...

@ Ring: Ik ken echt zoveel mensen die rotzooi hebben met het UWV, wat een lompe fout!!

@ Quintie: Ik schrijf ergens anders op een andere site ook nog mee met meiden, dus ik ben hier ook niet heel erg vaak. Ik probeer wel elke avond even de nieuwtjes door te nemen hier

Fijn dat je je wat beter voelt....ik ben vandaag 6 weken dus ik hoop niet dat het bij mij nu gaat komen.

@ Tingeling: Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gelukkig dat die granules helpen zeg, misselijkheid lijkt me ZO vervelend.

@ Bebeyyo: Ik heb ook nergens last van! Ja, klein beetje moe 's avonds en heb wel iets meer buien. Ohja....en 's ochtends zit m'n linkeroor elke keer dicht. Heel raar...maar heb het opgezocht en dat schijnt voor te komen.

Die voorpret is leuk hé??

@ Ranja: Ook gefeliciteerd met je zwangerschap, wow Juli is inderdaad een TOP maand! Wát een waslijst met uitgerekende vrouwen in Juli! En dan te bedenken dat dit alleen het Viva forum is....

Even een vraagje aan iedereen....wanneer hadden/hebben jullie je eerste echo? Mijn Vk zei dat ik het mocht laten doen met 8 weken....maar als ik het kon uithouden liever met 10 weken omdat het dan leuker is aangezien je dan al armpjes en beentjes kan zien. Vond het een beetje een wazig verhaal achteraf want vriendin van me kreeg pas een echo met 12 weken. Vind het ook zonde om met 8 weken al een echo te laten maken en dan nog te moeten wachten tot 20 weken voor de 2e echo.
Welkom en van harte, Ranja. Spannend he?

Tsara, vroeger was het volgens mij standaard een echo bij 12 weken. Nu de 20 weken echo erbij is gekomen, wordt de eerste echo vaak ietsje eerder gemaakt. En bij medische indicatie nog eerder. Ik heb bij 6 en 9 weken een echo gehad en bij die laatste waren ook armpjes en beentjes al goed te zien. Ik ben alleen bang dat nu de volgende pas bij 20 weken is en dat zou ik erg jammer vinden. Ik heb 18 dec afspraak bij verloskundige (tot nu toe in ziekenhuis) en daar kan geen echo worden gemaakt. Ik ben dan bijna 12 weken zwanger.
@ Maria: Hmm...dus als ik een afspraak maak voor 9 weken dan kunnen we ook al wel iets zien? Dat zou wel erg leuk zijn zeg. Ik heb ergens rond 19 januari dan weer een afspraak bij de verloskundige en die heeft geen echoapparaat, ik kan dan wel het hartje horen met een zo'n doptone bij haar. Maar inderdaad...ik zou het ook erg jammer vinden als de echo dan pas weer bij 20 weken is. Maar dat zal wel.
Hey allemaal,

Wat hebben jullie veel geschreven zeg.

Jojon: leuk gedichtje.

Tingeling en ranja: welkom en gefeliciteerd! En ook alweer iemand met een miskramen geschiedenis, wat is dat toch met Juli 2009? Het wordt gewoon eemn supermaand!

Pff, wat was er verder ook nog maar. O ja, het UWV. Ontzettend ongeorganiseerde organisatie. Belachelijk dat ze daar zo onzorgvuldig mee omgaan.

Ga even eten, want man komt eraan met de patatjes en dan de kleine man op bed. MIsschien tot straks!
Dank voor jullie leuke en lieve welkomstwoorden.

Mijn 1e miskraam had ik in de 7e week, de tweede in de 5e week, en nu lekker zwanger van de 3e! 3 maal is scheepsrecht hebben wij er maar van gemaakt... Dan blijft het een beetje relativeerbaar. Je weet natuurlijk dat het mis kan gaan, maar op de een of andere manier ga je er van uit dat het jou absoluut niet overkomt, totdat het je wel overkomt...

Ik hoop dat ik een beetje kan volgen wie wat schrijft, en dat ik ook goed reageer daarop. Heb nl niet zoveel ervaring, of eigenlijk helemaal niets, met forummen.

En dat van het UWV klinkt bekend. Moet je er nu weer zelf achteraan Ring, of heb je zoiets van laat maar lekker?
Ranja en Tingeling gefeliciteerd!

Inmiddels zie ik het aangepaste schema! thnx voor de tip Scuba.

Tsja ik weet niet Tsara wat ik eigenlijk verwacht had, maar ik werk echt in een mannenwereld, dus had zulke leuke warme reacties niet verwacht eigenlijk.

Heey Scuba lees dat jij morgen mag? Heel veel succes en plezier natuurlijk!
...
anoniem_7699 wijzigde dit bericht op 03-12-2008 21:14
Reden: verkeerde nick...
% gewijzigd
Fanatieke schrijfsters hier op dit topic hoor! Ik heb eigenlijk nog niet zoveel te vertellen in deze fase, maar dat zal later ongetwijfeld wel op gang komen.

Na het lezen van enkele reacties hier heb ik besloten dat ik toch maar voor de kerstvakantie een afspraak ga maken. Als je met 10 weken echt al zoveel kunt zien lijkt me dat toch wel heel leuk! In deze omgeving doet de huisarts de zwangerschapscontroles en bevallingen, is er iemand die daar ervaring mee heeft? Want ik heb het idee dat het dan toch iets anders gaat?

Spannend dat zoveel het grote nieuws al verteld hebben, dat durven wij nog niet aan. Maar ach, einde deze maand ben ik alweer 3 maanden zwanger dus het is nog enkele weekjes. Kreeg op het werk al wel de opmerking van m'n leidinggevende dat ik me best vaak ziek had gemeld afgelopen jaar dus durf het nu eigenlijk ook niet te vertellen...
Bedankt voor jullie welkomstwoorden. Donderjagertje- ik zou zeker proberen eerder een echo te krijgen. Ik heb er speciaal naar gevraagd zodat ik voor de kerstdagen weet of het hartje klopt. Daarna kunnen we het tegen mensen gaan vertellen.

Heel stout: ik heb het al verteld tegen twee vriendinnen. Van eentje wist ik dat ze ook net zwanger was, van de ander niet. Doet ze twee dagen later een test: blijkt ze ook zwanger te zijn. Beiden in juli 2009 uitgerekend. Het wordt inderdaad een topmaand, dames. Wow!

Voel me wel een beetje schuldig dat ik m'n mond niet kon houden... Foei foei.
Tsara en Blogbabe> de voorpret is fantastisch

Ik had hele wilde plannen maar het liep allemaal iets anders dan ik in mijn hoofd bedacht had..

Vandaag heb ik een bloedtest gedaan om de zwangerschap te bevestigen en idd, ik ben hartstikke zwanger!!!!

Ik zit tussen de 7 en 8 weken.

Mijn vriend en ik waren zo superblij, dat we het niet langer voor ons wilde houden.

Omdat ik in het buitenland woon, is de enige manier waarop ik mijn ouders en familie zie via de webcam.

We hadden dus mn ouders opgebeld om voor de webcam te gaan zitten, ik wilde nl hun reactie zien...

Na eerst een blablabla verhaal, vertelde ik hun dat ik wel een heel speciaal cadeau voor mn verjaardag had gekregen van mijn vriend ( ben nl 4 dec jarig ).

Toen we vertelde dat ze opa en oma zouden worden vielen ze bijna van hun stoel, mn vader moest huilen, zo blij waren ze, ze dachten namelijk dat ze nooit opa en oma zouden worden!!

Het was geweldig die reactie.

Mijn zusje had ik gebeld en die moest gelijk keihard huilen, toen ik vertelde van mijn verjaardagscadeau en dat ze tante zou worden.Ze was echt overvallen en wel een beetje verdrietig omdat we niet in Nederland wonen. Maar ze vond het super!!!

En aangezien ik gewoon in Nederland ga bevallen en dan nog een poosje blijf, maakte al een hoop goed...

Mijn beste vriendinnen heb ik een email met een plaatje van een doosje tampons gestuurd, met het bericht dat ik die voorlopig niet meer nodig heb......en nu maar afwachten wanneer dat kwartje valt....

Ben benieuwd
Even een snel berichtje: weten jullie hoe "lang" we intussen alweer zwanger zijn? Ik zag namelijk net dat er al een augustus-2009 topic is geopend! Wow....
bebeyyo: wat een mooi verhaal zo via de webcam. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig in welk "buitenland" je zit. In welk land zit je nu dan? Helemaal leuk dat er iemand vanuit het buitenland meeschrijft. Dan kunnen we lekker vergelijken hoe alles verloopt en waar de verschillen zitten enzo.

Je hebt dus blijkbaar wel al besloten om de bevalling gewoon in Ned te doen. Vanwege het paspoort enzo of niet? Komt je vriend/man dan ook mee of kan hij niet zolang van zijn werk weg blijven? En blijven jullie dan gewoon bij je ouders of weet je dat nog niet? Sorry, waarschijnlijk iets te veel vragen maar ik ben dan ook zo nieuwsgierig.

Jojon: een aug topic alweer, jeetje das wel bijzonder.

Jaaaaa ik mag vanmiddag voor de echo. Om 1615. Ik ben echt heel ongeduldig en kan niet wachten. Ik hoop zo dat ze iets kunnen zien en dat het goed is. Ik ben er helemaal zenuwachtig voor. Ik meld me wel weer na de echo.

PS: het sneeuwt weer hier, bij jullie ook?
Scuba, veel succes!!!

Jojon, ja dat topic is er inderdaad alweer een poosje. Raar he? We schuiven gewoon op...

Bebeyyo, wat leuk dat je het zo voor de webcam hebt verteld.

Ranja, dat is toch helemaal niet stout? Wat maakt het uit? Leuk dat je het zo kan delen met je vriendinnen.

Tsara, hier een echo deskundige inmiddels... Met een 6.0 weken echo heb ik een rondje gezien met een kloppend hartje. Er zit nog geen vorm aan. Met een 7.4 weken weken echo (de vorige keer) heb ik een echt mensje gezien, maar nog zonder ledematen. Met 8.6 weken heb ik een echt mensje gezien met beginnende ledematen. Daarna schijnt het kindje al vrij snel te gaan bewegen, zo rond de 10 weken. Dat heb ik nog nooit mogen meemaken, tot nu toe (hoop ik).

Ik mag nog een keer met 11.2 weken bij de gynaecoloog en waarschijnlijk daarna nog een keer bij de verloskundige... Die hou je dus van me te goed!
Meiden, hier even een kort ego-berichtje van mij. Ik lig nu al 2 dagen supermisselijk in bed. En kan dus niet reageren. Nou, dan weten jullie waarom ik er niet ben. Hopelijk tot snel weer!
Beterschap Blogbabe.
Ik reageer ook even niet al te veel. Ben ook ziek, zwangerschapskwaaltjes gecombineerd met griep... bah!

Deze week thuis gebleven en vandaag voel ik me eindelijk ietsje fitter, zo ook maar beginnen om nog wat gedichten te schrijven voor morgen.
Scuba succes vanmiddag. Duim voor je dat alles goed is.

Tsara: er is idd een groot verschil tussen echo bij 8 en 10 weken. En de vk heeft gelijk, als je tot 10 wk kúnt wachten zou ik dat ook doen. Heb vergelijkingsmateriaal: 2 zw.schappen en bij 6, 8,5, 10,5, 11,5 en 14 wk echo's gehad (en daarna ook nog een heleboel maar goed). Die van 8,5 was bij deze zw.schap en er is nog net niet veel te zien, je ziet wel het hartje kloppen maar verder vrij weinig. Bij 10 wk daarentegen, zie je het kleintje echt al bewegen en armpjes en beentjes enzo, vond ik zó super toen! Trouwens toen ook bij ruim 11 wk een inwendige echo gehad bij de gyn en die was ook heel mooi: zij kon toen al de niertjes, blaas- en maagvulling zien, de aanleg van de hersenen, dat de buikwand en het ruggetje gesloten waren etc. Ik kwam toen bij haar met een bloeding maar ging weg met een big-smile!!! Nu moet ik wachten tot 13,5 wk, maar ga wrsch voor de kerst zelf even naar binnen gluren op m'n werk. Da's zeg maar mooi tussen de twee echo's bij de vk in.

Voor alle zieken: beterschap!!!

Qua misselijkheid: ik hou hoop, langzaam gaan we richting die 14 wk waarbij het bij vele zwangeren minder wordt. M.n. geurtjes zorgen hier voor kokhalzen en kotsen. Gisteren deed manlief de deur vd oven open om de pizza eruit te pakken en toen kon ik alweer richting plee sjeezen. Poepbroeken van dochter (die volgens mij weer een tand/kies krijgt) zijn ook moeilijk momenteel. Ga vanavond uit eten met m'n zussen, hopelijk dat het daar niet te erg stinkt in het restaurant. Vind het trouwens wel schelen tegenwoordig dat er niet meer gerookt mag worden binnen!
Reageer later even uitgebreider op iedereen, maar bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan toch voor de 10 weken ga
Tingeling, dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje, bij mij zijn eerdere zwangerschappen bij 5 en 6 weken misgegaan.

Tsara, bij 10 weken heb je wel veel zekerheid dat je veel kunt zien. Bij mij dus bij 9 weken de ledematen goed te zien en ook veel beweging. Ik weet niet of het scheelt dat dit een inwendige echo was?
Even snel want we hebben een internet storing (shit ziggo) en ik heb een onbeveiligd netwerk in de buurt opgepikt, maar weet niet hoe lang deze stand houdt.

Jaaaaaaaaaa ik heb het hartje gehoord. En verder zag alles er ook goed uit. Ze kon zelfs zien dat het bevruchte eitje uit de rechter eileider was gekomen (knap he) en wss ligt de placenta weer aan de voorkant net als de vorige keer.

Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en uitgerekent op 21 juli (Jane kun je dit nog aanpassen)

Ik heb weer een afspraak voor een echo op 5 jan

Dit is de 12 weken combi test echo. Daar moet ik volgende week ook al bloed voor laten prikken. Nou ja, dat zien we dan wel weer, voor nu ben ik weer even aan het zweven op mijn roze wolkje en daar ga ik eens uitbegreid van genieten.
Jaaaa Scuba!! Gefeliciteerd! gefeliciteerd met je kloppend:heart:je
Jeeeeeeeeeeeeeeej Scuba!
Super Scuba! Het gaat echt goed met de hartjes.

Heb verder weinig te melden, ben zo moe vandaag terwijl ik de hele nacht doorgeslapen heb en dat is een unicum tegenwoordig.
Scuba, voor jou en het kloppende hartje in je buik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven