Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:Tamboti schreef op 31 juli 2016 @ 12:11:

Waar kopen jullie allemaal leuke kaarten? Gaan jullie ervoor op pad of heb je ook leuke online adresjes? Bol.com ga ik zo vast eens even neuzen!Ik koop de mijne bijna altijd op postzegelerop.nl Ik vind dat die echt veel leuke hebben
aan het typen...
quote:Tamboti schreef op 31 juli 2016 @ 12:11:

Waar kopen jullie allemaal leuke kaarten? Gaan jullie ervoor op pad of heb je ook leuke online adresjes? Bol.com ga ik zo vast eens even neuzen!Ik woon in Groningen en daar is een boekwinkel met kaartjes om van te smullen. Daar vlakbij is een straat, uitgeroepen tot leukste winkelstraat van Nederland, waar je ook je geld wel kwijt kunt. Dan zjin er nog het VVV, Dille & Kamille, Bruna (vooral voor de kaartjes van je stad) enneh.. wij hebben ook nóg een speciale kaartenzaak. Daar durf ik niet meer in te gaan
Later is nu
Oooh.. Trinidad & Tabago.. jaloers! En ik maar 3x Rusland en dergelijke..

Nee.. leuk voor je joh, top!
Later is nu
Oh.. qua site heeft de Tinstarcompagnie ook leuke kaartjes (en nog veel veel meer leuke dingen)
Later is nu
Oh.. en Sicilië is aangekomen, het kaartje dan. Ik had erop gezet dat dat nou een eiland is, waar ik nog wel eens heen wil. Ik ben welkom
Later is nu
Ik heb inmiddels een voorraad kaartjes voor een jáár denk ik, als ik mijn bestellingen binnen heb... wat verslavend is dit zeg, en dat terwijl er nog geen eentje kaartje van mij is aangekomen en ik er ook nog geen een gekregen heb, oh my!
Later is nu
Ik dacht met deze hobby ook van mijn kaartjes voorraad af te komen.. Ik heb het verdubbeld
Later is nu
quote:rozea schreef op 31 juli 2016 @ 15:41:

Ik ben ook nog steeds aan het crossen al schrijf ik hier niet zo veel meer

Ik mocht laatst een kaartje sturen naar Trinidad&Tobago..superleuk. Er zijn daar maar 56 deelnemers yaay. En mijn expirede kaartje naar China is na 88 dagen toch nog aangekomen! Superleuk Ohhh ik ben jaloers! Is het kaartje inmiddels ook al aangekomen?
Ik ben ook jaloers op rozea! Wat gaaf zeg, Trinidad en Tobago.

Ik zag dat je ons Wim-Lex en Max hebt gestuurd. En dat ie er maar 11 dagen over hebben gedaan. Leuk!

Ik heb vandaag een enthousiaste Hurray gehad uit Finland. Ook leuk.

Nu heb ik nog maar 11 kaartjes onderweg (inclusief de twee die ik vandaag heb gepost). Maar ik vind het wel even goed zo. Ik sta wel weer 5 voor met verzonden kaartjes, dus dat ik ook wel weer fijn.
Door al dat geklets over kaartjes kopen heb ik zojuist een bestelling geplaatst bij postzegelerop

En mijn kaartje naar Belarus is ook expired Hopelijk kan ik vanavond nog een nieuw adres trekken.
Hoi allemaal. Ik kom ook weer even buurten.

Na een paar maanden rust gaat het met de RSI weer wat beter. Als ik het met mate doe kan ik zo af en toe wel weer wat typen zonder veel last te krijgen. Dus hopelijk lukt het om hier weer een beetje mee te schrijven. Ik ben steeds door blijven gaan met postcrossen. Het is gewoon te verslavend. Hier meelezen heb ik ook steeds gedaan en af en toe jeukten mijn vingers om me er ook tegenaan te bemoeien. Alleen weet ik nu niet meer waar dat toen allemaal over ging, dus ik stap hier maar gewoon weer in.

Wat ik me zo uit mijn blote hoofd nog wel herinner zijn de foto’s van de de mooie kaartenmuur van Cocomo. Ik vind hem echt supermooi! Mocht ik ooit nog eens gaan verhuizen dan wil ik ook zoiets. En een andere foto die ik me herinner is die van de twee zwarte katten in dezelfde pose. Echt een superfoto! Hoe gaat het nu met je belhamels, Labellei?

Verder krijgen wij binnenkort ook nieuwe ramen en deuren. Naar aanleiding van dit topic heb ik voor de zekerheid toch nog maar even gechecked of er een brievenbus is opgenomen in de offerte. En dat is gelukkig het geval.

En over dieptepunten gesproken: het mijne ontving ik een paar weken geleden. Ik zal eens kijken of het lukt om hem hier te plaatsen. Ik kondig het maar vast even aan, zodat mensen die niet willen schrikken nog even de handen voor de ogen kunnen doen.
Ik zag trouwens dat er weer nieuwe mensen bij zijn gekomen. Leuk! Welkom Tamboti, Gele_Suikerspin en Expecto-patronum.
Zie hier het dieptepunt uit mijn postcrossing-carrière tot nu toe:

Hij lag met de schrijfkant naar boven op de deurmat. Ik verwachtte een lieflijk landschapje, wat bloemetjes, een vogeltje, o.i.d. En schrok me rot toen ik hem omdraaide, haha. Afzendster heeft een beleefde, doch voor mijn doen zeer korte hurray gekregen.
quote:-Rivka- schreef op 01 augustus 2016 @ 11:25:

Hoi allemaal. Ik kom ook weer even buurten.

Na een paar maanden rust gaat het met de RSI weer wat beter. Als ik het met mate doe kan ik zo af en toe wel weer wat typen zonder veel last te krijgen. Dus hopelijk lukt het om hier weer een beetje mee te schrijven. Ik ben steeds door blijven gaan met postcrossen. Het is gewoon te verslavend. Hier meelezen heb ik ook steeds gedaan en af en toe jeukten mijn vingers om me er ook tegenaan te bemoeien. Alleen weet ik nu niet meer waar dat toen allemaal over ging, dus ik stap hier maar gewoon weer in.

Wat ik me zo uit mijn blote hoofd nog wel herinner zijn de foto’s van de de mooie kaartenmuur van Cocomo. Ik vind hem echt supermooi! Mocht ik ooit nog eens gaan verhuizen dan wil ik ook zoiets. En een andere foto die ik me herinner is die van de twee zwarte katten in dezelfde pose. Echt een superfoto! Hoe gaat het nu met je belhamels, Labellei?

Verder krijgen wij binnenkort ook nieuwe ramen en deuren. Naar aanleiding van dit topic heb ik voor de zekerheid toch nog maar even gechecked of er een brievenbus is opgenomen in de offerte. En dat is gelukkig het geval.

En over dieptepunten gesproken: het mijne ontving ik een paar weken geleden. Ik zal eens kijken of het lukt om hem hier te plaatsen. Ik kondig het maar vast even aan, zodat mensen die niet willen schrikken nog even de handen voor de ogen kunnen doen.

Fijn je hier weer te zien Rivka! Ik ben wel benieuwd naar jouw dieptepunt.

Met mijn belhamels gaat het supergoed. Ze zijn erg ondeugend, maar vooral ook héél erg lief en schattig.

Ik had gisteravond nog een Hurray uit Rusland. Heb nu dus "nog maar" 10 kaartjes onderweg.

Oh Rivka, die is echt héél erg! Wow! Kan zo meedoen aan de verkiezing "meest vreselijke Postcrossing-gedrocht allertijden".
Erg hè.

Ik wist eerst even niet of ik nu moest of

Ik heb maar besloten tot het laatste.
Het kaartje is al wel twee keer gefavoriet! (niet door mij )

En de verzendster is een echte gothic zag ik. Maar dat kon bijna ook niet anders.
Omg wat erg!! Zo'n kaartje stuur je toch niet zomaar naar mensen toe... Ik ben benieuwd wat de postbezorger dacht toen hij dit kaartje zag

Wel fijn dat het wat beter met je gaat, Rivka!
Ze heeft duidelijk iets gestuurd wat ze zelf erg mooi vindt. Ik kom zelf ook wel eens in die verleiding, maar stuur dan uiteindelijk toch iets wat meer bij iemands profiel past dan bij mijn eigen smaak.

En al twee keer gefavoriet, ja.

Ik zag dat ze hetzelfde kaartje gedrocht inmiddels ook heeft gestuurd naar een andere Nederlandse. Aan het profiel te zien ook niet echt iemand die daarop zit te wachten. Zou de afzendster dit gedrocht speciaal voor Nederlandse postcrossers reserveren?
Dat kaartje is echt gewoon eng!!!
Wow, wat een eng kaartje. Misschien vindt ze Nederland niet zo leuk?
Dat is toch die vreselijke clown uit "It"? Ik heb geloof ik als kind stukjes uit die film gezien, ik krijg nog steeds de rillingen van die clown. Rivka, jij had toch al vaker last gehad van niet-passende kaarten?

PS voor de rest zie ik gelukkig wel hele mooie kaarten op je wall. Die clown steekt er wel heel erg lelijk tegen af zeg
quote:Snorhaar schreef op 01 augustus 2016 @ 13:30:

Dat is toch die vreselijke clown uit "It"? Ik heb geloof ik als kind stukjes uit die film gezien, ik krijg nog steeds de rillingen van die clown. Rivka, jij had toch al vaker last gehad van niet-passende kaarten?

PS voor de rest zie ik gelukkig wel hele mooie kaarten op je wall. Die clown steekt er wel heel erg lelijk tegen af zeg

Ik geloof dat dit een nog engere clown is dan die uit It.

En ja, vooral in het begin kreeg ik veel rommel niet zulke leuke kaartjes. Nadat ik mijn profiel daarop had aangepast, werd dat een stuk beter. Nu krijg ik over het algemeen leuke kaartjes, waar ik best mee in mijn nopjes ben. Bepaalde uitzonderingen daargelaten.

Man en ik hebben een weekje vrij. Onze echte vakantie komt later in het jaar nog, dus echt weggaan doen we nu niet. Maar we willen nog wel een paar keer een dagje weg. En zojuist hebben we besloten dat één van die dagjes weg richting Deventer gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven