Wekelijkse boodschappen.
zondag 24 april 2016 om 14:41
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.
Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.
Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.
Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.
Daarom start ik dit topic opnieuw.
Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.
Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.
Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.
Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.
Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.
Daarom start ik dit topic opnieuw.
Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.
Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.
Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
zondag 31 juli 2016 om 21:07

zondag 31 juli 2016 om 21:34
Meestal gaat het mis in de tweede helft van de week. Dan heb ik voor de eerste 5 dagen zo'n 30 euro uitgegeven en dus nog 10 over voor het weekend. Dat lukt helaas vaak niet. Ik bak graag, dus moet nogal eens extra melk en eieren hebben bijvoorbeeld en in het weekend snoepen we ook graag.
Maar: deze maand móet het lukken! Ik zorg ervoor dat ik niet tussendoor steeds weer naar de winkel hoef, dat scheelt al een heleboel:)
(en ben heel gemotiveerd:))
Maar: deze maand móet het lukken! Ik zorg ervoor dat ik niet tussendoor steeds weer naar de winkel hoef, dat scheelt al een heleboel:)
(en ben heel gemotiveerd:))

zondag 31 juli 2016 om 22:14
Schoonmaakmiddelen heb ik volgens mij nog nooit gekocht, alleen wc-reiniger. Toen ik 2 jaar terug met man trouwde nam hij een hele verzameling schoonmaakmiddelen mee die ik nog aan het opmaken ben.
*Bedenk me nu ook een fles reiniger in huis te hebben die in zo'n bij elkaargespaard boodschappenpakket zat.
Ik haal kip en gehakt altijd in de aanbieding.
Fruit: bananen, appels en druiven vnl, en 'bijzonder fruit' als kersen of frambozen alleen in het seizoen en in de aanbieding.
Groente idemdito.
We koken veel voor twee dagen. Komende week staat er het volgende op menu:
ma: chicken tonight (heb de spullen al in huis, zouden het vandaag eten maar ging niet door)
di: pannenkoeken (krijgen een logeetje)
woe en do: spaghetti
vrij (en misschien za als er overblijft) mexicaans; burrito's oid
zo (en misschien ook za anders ook ma) pilav
Maar haal deze week ook 2 kg gehakt in de aanbieding en wat koffiemelk e.d., dus ben benieuwd of het lukt.
*Bedenk me nu ook een fles reiniger in huis te hebben die in zo'n bij elkaargespaard boodschappenpakket zat.
Ik haal kip en gehakt altijd in de aanbieding.
Fruit: bananen, appels en druiven vnl, en 'bijzonder fruit' als kersen of frambozen alleen in het seizoen en in de aanbieding.
Groente idemdito.
We koken veel voor twee dagen. Komende week staat er het volgende op menu:
ma: chicken tonight (heb de spullen al in huis, zouden het vandaag eten maar ging niet door)
di: pannenkoeken (krijgen een logeetje)
woe en do: spaghetti
vrij (en misschien za als er overblijft) mexicaans; burrito's oid
zo (en misschien ook za anders ook ma) pilav
Maar haal deze week ook 2 kg gehakt in de aanbieding en wat koffiemelk e.d., dus ben benieuwd of het lukt.
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 31-07-2016 22:20
Reden: was nog niet klaar
Reden: was nog niet klaar
% gewijzigd

zondag 31 juli 2016 om 22:25
Oh zie nu pas dat je nog wat vroeg, ik was mijn vorige nog aan het bijwerken:P
nee nog nooit idd, kun je nagaan hoeveel man meebracht;P ik maak echt vaak schoon:P ALs dat erbij zou zitten zou ik het niet helemaal redden denk ik. Maar je koopt dat ook niet echt wekelijks.
Qua verzorgingsproducten, ik neem aan shampoo enzo? Man koopt speciale op internet, geen idee wat dat kost maar zal wel duur zijn. Hij doet er dan ook heel lang mee want koopt maar 2x per jaar.
Ik haal bij de kruidvat in de aanbieding. Deoderant idemdito. Nooit voor de volle mep, altijd met zoveel mogelijk korting.
Luiers voor zoon zitten hier ook niet bij overigens, die haal ik van de kinderbijslag.
Op boterham eten we jam, kaas, kipfilet en salade. En ik appelstroop:)
nee nog nooit idd, kun je nagaan hoeveel man meebracht;P ik maak echt vaak schoon:P ALs dat erbij zou zitten zou ik het niet helemaal redden denk ik. Maar je koopt dat ook niet echt wekelijks.
Qua verzorgingsproducten, ik neem aan shampoo enzo? Man koopt speciale op internet, geen idee wat dat kost maar zal wel duur zijn. Hij doet er dan ook heel lang mee want koopt maar 2x per jaar.
Ik haal bij de kruidvat in de aanbieding. Deoderant idemdito. Nooit voor de volle mep, altijd met zoveel mogelijk korting.
Luiers voor zoon zitten hier ook niet bij overigens, die haal ik van de kinderbijslag.
Op boterham eten we jam, kaas, kipfilet en salade. En ik appelstroop:)
zondag 31 juli 2016 om 22:35
zondag 31 juli 2016 om 23:59
Hier weinig verzorgingsproducten. Ik ben allergisch voor zo n beetje alles. Haal alleen speciale shampoo en douchegel en daar doe ik ong 2 maand mee omdat ik die ook niet vaak mag gebruiken. Oudste koopt d r eigen spul maar dat is van de action dus kost weinig.
Op t brood verse kaas ( van de kaasboer) ong half pond per week, salami, ardenner ham ofzoiets en rookvlees wel eens. Zoet eten wij niet veel, we doen erg lang ermee. Chocopasta of pindakaas en jam of hagelslag hebben we allemaal maar t gaat amper op.
Qua schoonmaakproducten. Ik doe bijna alles met allesreiniger, bleekwater, azijn en soda. Hoogstens s een keer antkal spuitspul ofzo omdat t nakkelijk is.
Wat voir schoonmaakproducten koop je dan in hemelsnaam? Als ik alles op zou hebben kost t me hoogstens 5 euro. En meer heb je toch niet nodig?
Groeten minaa
Op t brood verse kaas ( van de kaasboer) ong half pond per week, salami, ardenner ham ofzoiets en rookvlees wel eens. Zoet eten wij niet veel, we doen erg lang ermee. Chocopasta of pindakaas en jam of hagelslag hebben we allemaal maar t gaat amper op.
Qua schoonmaakproducten. Ik doe bijna alles met allesreiniger, bleekwater, azijn en soda. Hoogstens s een keer antkal spuitspul ofzo omdat t nakkelijk is.
Wat voir schoonmaakproducten koop je dan in hemelsnaam? Als ik alles op zou hebben kost t me hoogstens 5 euro. En meer heb je toch niet nodig?
Groeten minaa
maandag 1 augustus 2016 om 08:05
Zoals deze week heb ik:
Kuismiddel voor het afwasmachine
Swifferdoekjes
Wc verfrisser
Huishoudpapier
Afwasmiddel
Anders is er nog:
Kuisproducten, wc product, wasproduct, wasverzachter, afwascapsule, product voor de planten, voor de oven, product badkamer.
Dit zijn de dingen waar ik direct aan denk. Maar dat zijn natuurlijk dingen die je niet elke week nodig hebt. Hier hebben we ook alles wat je opnoemt aan zoetigheid. Maar deze gaan niet snel op. Juist de choco.
Maar dan moet je toch nog:
Maandverband
Tampons
Scheermesjes
Deo
Tandpasta
Tandenborstel
Wax( vr vriendin)
Of kopen jullie die dingen niet? Zelfs in de action kosten deze dingen toch geld?
Kuismiddel voor het afwasmachine
Swifferdoekjes
Wc verfrisser
Huishoudpapier
Afwasmiddel
Anders is er nog:
Kuisproducten, wc product, wasproduct, wasverzachter, afwascapsule, product voor de planten, voor de oven, product badkamer.
Dit zijn de dingen waar ik direct aan denk. Maar dat zijn natuurlijk dingen die je niet elke week nodig hebt. Hier hebben we ook alles wat je opnoemt aan zoetigheid. Maar deze gaan niet snel op. Juist de choco.
Maar dan moet je toch nog:
Maandverband
Tampons
Scheermesjes
Deo
Tandpasta
Tandenborstel
Wax( vr vriendin)
Of kopen jullie die dingen niet? Zelfs in de action kosten deze dingen toch geld?
maandag 1 augustus 2016 om 08:14
Van het bovenste lijstje koop ik alleen 1 keer per half jaar ofzo afwasmiddel.
En later dacht ik afwasmachineblokjes en waspoeder koop ik ook (ook 1 keer per zoveel maanden). De afwasmachineblokjes doe ik doormidden trouwens omdat ik een kleine afwasmachine heb.
De rest heb je echt gewoon niet nodig.
Voor de wc gebruik je bleekwater (daar bestaat dat dure product ws ook voor 80% uit)
Voor de oven gebruik je afwasmiddel
Voor de badkamer Allesreiniger en bleekwater
Wasverzachter gebruiken we niet. Ook al zo'n onzinproduct
Planten krijgen hier water uit de kraan.
En ik heb geen idee wat kuisproducten zijn.
Ja Maandverband en Tampons en scheermesjes en tandpasta kopen we wel.
Grootste gedeelte bij de Aldi en de tandpasta bij de HEMA, 4 voor 3 euro. Zijn we weer n half jaar verder.
Als je dit soort dingen bekijkt over de maanden dat je het kan gebruiken, is het echt niet veel.
groeten minaa
En later dacht ik afwasmachineblokjes en waspoeder koop ik ook (ook 1 keer per zoveel maanden). De afwasmachineblokjes doe ik doormidden trouwens omdat ik een kleine afwasmachine heb.
De rest heb je echt gewoon niet nodig.
Voor de wc gebruik je bleekwater (daar bestaat dat dure product ws ook voor 80% uit)
Voor de oven gebruik je afwasmiddel
Voor de badkamer Allesreiniger en bleekwater
Wasverzachter gebruiken we niet. Ook al zo'n onzinproduct
Planten krijgen hier water uit de kraan.
En ik heb geen idee wat kuisproducten zijn.
Ja Maandverband en Tampons en scheermesjes en tandpasta kopen we wel.
Grootste gedeelte bij de Aldi en de tandpasta bij de HEMA, 4 voor 3 euro. Zijn we weer n half jaar verder.
Als je dit soort dingen bekijkt over de maanden dat je het kan gebruiken, is het echt niet veel.
groeten minaa
maandag 1 augustus 2016 om 08:26
Van die dingen kopen we meestal het goedkopere product bij de Colruyt. Kuisproducten bedoelde ik allesreiniger mee, sorry
Juist voor verzorgingsproducten gebruiken we merken, omdat ik de andere niet verdraag.
Planten krijgen ook water, maar soms doen we daar een product met extra's in. Vuilzakken kosten in België zo n 37 voor 20 zakken. Dus dat tikt ook aan.
Ik denk dat ik toch voor verzorging en huishoudproducten 75 euro per maand heb.
Juist voor verzorgingsproducten gebruiken we merken, omdat ik de andere niet verdraag.
Planten krijgen ook water, maar soms doen we daar een product met extra's in. Vuilzakken kosten in België zo n 37 voor 20 zakken. Dus dat tikt ook aan.
Ik denk dat ik toch voor verzorging en huishoudproducten 75 euro per maand heb.

maandag 1 augustus 2016 om 09:40
Dat vind ik wel heel veel per maand! Komen we hier ook niet aan.
Vuilniszakken scheelt hier heel erg of je ze op maat koopt of de standaard zakken (van die dunne zwarte). Wij kopen op maat, maar dat is zo'n 25 euro (?) waarmee we dan zéker een half jaar vooruit kunnen. Online zoeken naar de beste aanbieding doe ik dan.
Bij de kruidvat haal ik (en dan dus áltijd alleen met korting):
maandverband
tampons
inlegkruisjes
tandpasta
Deo
scheermesjes (1x per half jaar 6 voor 2 euro)
scheerschuim (1x per jaar?)
Heb even gekeken, afgelopen maand heb ik 1x 10 euro uitgegeven bij de kruidvat. Dat was een zwembadje voor in de tuin. Verder ben ik er überhaupt dus niet geweest.
De badkamer gaat hier dan nog met man z'n spul, maar anders zou ik allesreiniger gebruiken. Ook voor de toilet (alleen wel toiletreiniger in de pot, maar daar doe je ook maanden mee met zo'n bus) en ook voor de keukenkastjes. Verder antikalk in de douchecel 1x per maand ofzo en voor de rest met een droog of vochtig doekje.
Afwasmiddel gebruik ik niet zoveel want hebben een vaatwasser.
Vaatwasblokjes en wasmiddel voor wasmachine halen we 1x per (half) jaar groots bij de makro in zo'n kortingsactie.
Eigenlijk wil ik nog goedkoper boodschappen doen en naar de Lidl gaan, maar dan moet ik nog een stukje rijden en zo bij de Plus (die hier in 't dorp zit) en kruidvat red ik het ook.
Vuilniszakken scheelt hier heel erg of je ze op maat koopt of de standaard zakken (van die dunne zwarte). Wij kopen op maat, maar dat is zo'n 25 euro (?) waarmee we dan zéker een half jaar vooruit kunnen. Online zoeken naar de beste aanbieding doe ik dan.
Bij de kruidvat haal ik (en dan dus áltijd alleen met korting):
maandverband
tampons
inlegkruisjes
tandpasta
Deo
scheermesjes (1x per half jaar 6 voor 2 euro)
scheerschuim (1x per jaar?)
Heb even gekeken, afgelopen maand heb ik 1x 10 euro uitgegeven bij de kruidvat. Dat was een zwembadje voor in de tuin. Verder ben ik er überhaupt dus niet geweest.
De badkamer gaat hier dan nog met man z'n spul, maar anders zou ik allesreiniger gebruiken. Ook voor de toilet (alleen wel toiletreiniger in de pot, maar daar doe je ook maanden mee met zo'n bus) en ook voor de keukenkastjes. Verder antikalk in de douchecel 1x per maand ofzo en voor de rest met een droog of vochtig doekje.
Afwasmiddel gebruik ik niet zoveel want hebben een vaatwasser.
Vaatwasblokjes en wasmiddel voor wasmachine halen we 1x per (half) jaar groots bij de makro in zo'n kortingsactie.
Eigenlijk wil ik nog goedkoper boodschappen doen en naar de Lidl gaan, maar dan moet ik nog een stukje rijden en zo bij de Plus (die hier in 't dorp zit) en kruidvat red ik het ook.
maandag 1 augustus 2016 om 10:19
Gister voor 75,- weekboodschappen gehaald bij de AH (incl 8,- bonuskorting), en dan vooral dure spullen, zoals kabeljauw (die was al 5,50, dacht dat die in de bonus was, had de verkeerde ), vleeswaren van de versafdeling, homp kaas, olijven, wijn etc. zou het makkelijk met 45 a 50,- kunnen doen als ik echt de goedkoopste spullen zou nemen. Ik vind de AH echt niet duur, maar scheelt dat ik veel verse dingen koop, bij de overige paden (snoep, frisdrank etc) kom ik bijna niet.
Overige spullen haal ik in Duitsland als we daar toevallig zijn, dat zijn vaak de doucheproducten, schoonmaakspullen en wasmiddel (ik doe met een XXL pak wasmiddel van Ariel meer dan een jaar, had ik toen voor 13,- gekocht). Ben max 30,- per jaar kwijt daaraan.
Gezichts- en haarverzorging is vaak bij het Kruidvat in de aanbieding, dus als het bijna op raakt hou ik de folders in de gaten.
Overige spullen haal ik in Duitsland als we daar toevallig zijn, dat zijn vaak de doucheproducten, schoonmaakspullen en wasmiddel (ik doe met een XXL pak wasmiddel van Ariel meer dan een jaar, had ik toen voor 13,- gekocht). Ben max 30,- per jaar kwijt daaraan.
Gezichts- en haarverzorging is vaak bij het Kruidvat in de aanbieding, dus als het bijna op raakt hou ik de folders in de gaten.
maandag 1 augustus 2016 om 20:01
Bij ons vallen spullen voor persoonlijke verzorging niet onder het boodschappenbudget. Ik let altijd heel erg op de aanbiedingen. Shampoo, tandpasta etc koop ik allemaal als het 1+1 is. En ik houd een voorraadje bij. Vaatwastabletten, wasmiddel, toiletpapier etc koop ik ook als het 1+1 is, dat is vrijwel altijd wel bij een supermarkt. Schoonmaakmiddelen koop ik niet heel vaak, maar wel altijd in de aanbieding. Verder vind ik de vochtige doekjes van de Action handig, maar die zijn maar een euro per pak.
Qua lunch: Ik eet weinig brood en maak dat ook wel eens zelf. Man eet ham of kip op brood en ik vaak een salade of crackers met humus, gekookt ei oid. Als ontbijt eten we vaak yoghurt met havermout en fruit. Sowieso hebben we altijd veel fruit in huis.
Qua lunch: Ik eet weinig brood en maak dat ook wel eens zelf. Man eet ham of kip op brood en ik vaak een salade of crackers met humus, gekookt ei oid. Als ontbijt eten we vaak yoghurt met havermout en fruit. Sowieso hebben we altijd veel fruit in huis.
maandag 1 augustus 2016 om 20:21
quote:mlsc schreef op 01 augustus 2016 @ 20:11:
Neen neen en de huisproducten en kuisproducten, brood en beleg en wat groenten.
Ja in België is dat altijd zo. De zakken dat je op straat zet kosten veel. 20 zakken 37 bij onsIs dat dan in plaats van afvalheffing die we in Nederland in de gemeentelijke heffingen meebetalen?
Neen neen en de huisproducten en kuisproducten, brood en beleg en wat groenten.
Ja in België is dat altijd zo. De zakken dat je op straat zet kosten veel. 20 zakken 37 bij onsIs dat dan in plaats van afvalheffing die we in Nederland in de gemeentelijke heffingen meebetalen?
maandag 1 augustus 2016 om 20:21

maandag 1 augustus 2016 om 20:25
Manlief vertelt me net dat dat speciale hele stevige vuilniszakken zijn omdat je ze op straat zet, en anders de ratten eraan gaan zitten snuffelen (en meer....).
Anyway, ik ben net geweest en ga met 40 niet redden deze week maar had dan ook een aanvalletje van 'ik ga toch nog wat lekkers meenemen'.
Hier mijn lijst:
2kg rundergehakt 11
aardappels 1kg 1.14
tomaten 1.09
uien 0.95
groenten mac.spagh. 1.47
2xbrood 2.98*
eieren 1.69
spinazie vriezer 0.55
thee (2 doosjes) 2.88
cakerol 1.00 (snaai-aanval)
eierkoeken .88
jam 1.99
spagh.saus 1.19
3xmexicaanse mixsaus 2.67
2xmayonaise 3.76
kidneybonen .87
mais .57
perziken uit blik 2.76
2x bakpoeder .74
mexicanabier 2.80 (snaai-aanval)
Minus de korting, plus de koopzegels samen 39.91
Had in de aanbieding:
gehakt
brood
cakerol (anders had ik m uberhaupt nooit gekocht)
mexicaanse mixen
mayonaise
Ga eind van de week nog een keer moeten voor sla en melk en zag net dat ik de koffiemelk was vergeten dus die morgen nog even halen.
Oh en fruit donderdag op de markt. Kak. Daar gaat m'n strakke plan om het binnen de perken te houden:S
Anyway, ik ben net geweest en ga met 40 niet redden deze week maar had dan ook een aanvalletje van 'ik ga toch nog wat lekkers meenemen'.
Hier mijn lijst:
2kg rundergehakt 11
aardappels 1kg 1.14
tomaten 1.09
uien 0.95
groenten mac.spagh. 1.47
2xbrood 2.98*
eieren 1.69
spinazie vriezer 0.55
thee (2 doosjes) 2.88
cakerol 1.00 (snaai-aanval)
eierkoeken .88
jam 1.99
spagh.saus 1.19
3xmexicaanse mixsaus 2.67
2xmayonaise 3.76
kidneybonen .87
mais .57
perziken uit blik 2.76
2x bakpoeder .74
mexicanabier 2.80 (snaai-aanval)
Minus de korting, plus de koopzegels samen 39.91
Had in de aanbieding:
gehakt
brood
cakerol (anders had ik m uberhaupt nooit gekocht)
mexicaanse mixen
mayonaise
Ga eind van de week nog een keer moeten voor sla en melk en zag net dat ik de koffiemelk was vergeten dus die morgen nog even halen.
Oh en fruit donderdag op de markt. Kak. Daar gaat m'n strakke plan om het binnen de perken te houden:S
maandag 1 augustus 2016 om 20:29
Ja denk dat dat inderdaad die afvalheffing vervangt.
Ik zal specifieker maken wat we hebben gekocht:
Appels 4
Bananen
Pompelmoezen 4
Druiven 1 kg
Kersen 0,6 kg
Watermeloen
Courgette
Sla
Tomaten 6
Komkommer
Champignon
Paprika 3
Spinazie
Tonijnsalade
Kipcurry
Salami
Griekse yoghurt 4
Brood 2
Cornflakes
Limonade 6x0,5 L
Olijven
Kuisproduct finish vr afwasmachine
Product om in je afwasmachine te hangen
Swifferdoekjes
Wc verfrisser
Dolce gusto cappuccino
Koekjes ik
Koekjes partner
Denk dat dat het ongeveer was deze week.
Ik zal specifieker maken wat we hebben gekocht:
Appels 4
Bananen
Pompelmoezen 4
Druiven 1 kg
Kersen 0,6 kg
Watermeloen
Courgette
Sla
Tomaten 6
Komkommer
Champignon
Paprika 3
Spinazie
Tonijnsalade
Kipcurry
Salami
Griekse yoghurt 4
Brood 2
Cornflakes
Limonade 6x0,5 L
Olijven
Kuisproduct finish vr afwasmachine
Product om in je afwasmachine te hangen
Swifferdoekjes
Wc verfrisser
Dolce gusto cappuccino
Koekjes ik
Koekjes partner
Denk dat dat het ongeveer was deze week.