Oneerlijke gemene oma
dinsdag 2 augustus 2016 om 12:04
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?
Seetje
Seetje

dinsdag 2 augustus 2016 om 12:11
Je moeder is bereid vanwegen het nalaten van een bedankje de relatie met haar dochter en het hele gezin op losse schroeven te zetten? Weet je zeker dat er niet meer onder ligt? Zo nee, dan zou ik moeders lekker in haar sop laten koken.
Oh en je kinderen niet meenemen als je duidelijk bij iemand verhaal gaat halen. Wat hebben zij er aan om midden in een ruzie te zitten?
Oh en je kinderen niet meenemen als je duidelijk bij iemand verhaal gaat halen. Wat hebben zij er aan om midden in een ruzie te zitten?

dinsdag 2 augustus 2016 om 12:11
Het gaat waarschijnlijk TO helemaal niet om t geld maar om de oneerlijkheid dat zoon wel krijgt maar dochter niet om een hele kinderachtige reden, ze had kennelijk oma dr voeten moeten kussen omdat ze een verjaardagskaart gehad heeft. Ik zou zelf ook geen contact meer met haar opnemen. Laat haar zelf maar komen als ze klaar is met mokken om een kaart.
dinsdag 2 augustus 2016 om 12:12

dinsdag 2 augustus 2016 om 12:12
dinsdag 2 augustus 2016 om 12:13
Mijn moeder heeft geld zat. ze heeft zelf nooit moeite gedaan voor haar kleinkinderen maar wel dingen van hun verwachten.
Natuurlijk betaal ik zelf, ik doe alles voor mijn kinderen. Ze heeft het beloofd aan mijn kinderen, niet aan mij! het gaat mij niet om het geld maar om de klote streek van oma om zoiets tijdens een bbq te beloven dan bij 1 kind wel te betalen en bij de ander niet.
Natuurlijk betaal ik zelf, ik doe alles voor mijn kinderen. Ze heeft het beloofd aan mijn kinderen, niet aan mij! het gaat mij niet om het geld maar om de klote streek van oma om zoiets tijdens een bbq te beloven dan bij 1 kind wel te betalen en bij de ander niet.
dinsdag 2 augustus 2016 om 12:16
De manier waarop je moeder dit aangeeft slaat natuurlijk nergens op, maar ik zou allang dankbaar zijn dat ze het eerste jaar van je zoon heeft betaald, dat is niet niks, de meeste mensen hebben dat geluk niet.
Dus gewoon op tijd studiefinanciering en een bijbaan regelen voor dochter, word ze echt niet minder van.
Verder zou ik nu geen contact zoeken met moeder, en afwachten wanneer zij dat weer doet.
Dus gewoon op tijd studiefinanciering en een bijbaan regelen voor dochter, word ze echt niet minder van.
Verder zou ik nu geen contact zoeken met moeder, en afwachten wanneer zij dat weer doet.

dinsdag 2 augustus 2016 om 12:18
Als je zoiets toezegt dan moet je het doen ook vind ik. Een onderscheid maken tussen HBO en Universiteit is helemaal een idiote reden. Niet iedereen kan de universiteit aan.
Ik zou het laten gaan en evt je zoon vragen om de helft van het geld dat hij heeft gehad met zijn zus te delen zodra hij geld gaat verdienen. Wel zo eerlijk. Tenminste als jij het niet zelf hebt. Anders zou ik zelf betalen.
Zelf zou ik mijn moeder even in haar sop laten gaarkoken. Laat even niets van je horen. Je moeder zet inderdaad haar relatie met haar kind en kleinkinderen op het spel. Ze had het beter helemaal niet kunnen doen dat 1 kind bevoordeelen.
Ik zou het laten gaan en evt je zoon vragen om de helft van het geld dat hij heeft gehad met zijn zus te delen zodra hij geld gaat verdienen. Wel zo eerlijk. Tenminste als jij het niet zelf hebt. Anders zou ik zelf betalen.
Zelf zou ik mijn moeder even in haar sop laten gaarkoken. Laat even niets van je horen. Je moeder zet inderdaad haar relatie met haar kind en kleinkinderen op het spel. Ze had het beter helemaal niet kunnen doen dat 1 kind bevoordeelen.

dinsdag 2 augustus 2016 om 12:19
quote:strandvrouw schreef op 02 augustus 2016 @ 12:13:
De door oma opgegeven reden geen bedankje na een kaart is natuurlijk KUL.
Dat doen pubers niet die denken daar echt niet aan.Nee, dat doen pubers niet uit zichzelf. Wel als de ouders hen daar aan herinneren. Dat hoort nu eenmaal bij de opvoeding.
De door oma opgegeven reden geen bedankje na een kaart is natuurlijk KUL.
Dat doen pubers niet die denken daar echt niet aan.Nee, dat doen pubers niet uit zichzelf. Wel als de ouders hen daar aan herinneren. Dat hoort nu eenmaal bij de opvoeding.