Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Je kunt op "sent" of "received" klikken Dreamer, en ze zo sorteren. Dat wist ik ook nog niet, maar ik kwam op het idee door Cocomo's plaatje.
Ja, dat weet ik, maar hoe plaats je dat hier zo mooi?

ik krijg zoiets

Country Sent Received Avg travel (Sent) Avg travel (Received)

1 Germany 114 156 8 days 6 days

2 Finland 65 50 8 days 6 days

3 Russia 58 93 30 days 26 days

4 U.S.A. 49 61 16 days 9 days

5 Belarus 37 35 27 days 14 days

6 Taiwan 37 33 22 days 15 days
Later is nu
Printscreen maken, in paint plakken, dat deel dat je wil laten zien er uit knippen, dit weer in een nieuw paint bestand plakken, dit opslaan en dan via tinypic..
It ain't me
Oh.. natuurlijk, zo simpel

Dank
Later is nu
Ik vind dat jullie beiden nog wel veel kaartjes uit Nederland krijgen. Ik had echt sporadisch verwacht.

Ik zou het wel jammer vinden als mijn eerste kaartje uit Nederland kwam denk ik.

Ik wacht gewoon af. De verassing vind ik juist leuk.

Jammer Cocomo dat jij niks uit Frankrijk hebt. Zelf hoop ik 1 uit Parijs te krijgen, dat is eigenlijk mijn enige echte wens. En dat ik stiekem hoop dat het een leuke man is, we verliefd worden en ik hem bij hem mag wonen

Hahaha, ik ben iemand met een rijke fantasie. Dromen mag

Ik heb sowieso het idee dat maar weinig mannen dit doen, zeker stoere 30ers mannen.
Haha, suikerspin. Dat heb ik de mannen die in Amerika wonen. Dat we maar verliefd mogen worden. Toch heb ik al 12 kaarten uit Frankrijk ontvangen hoor
It ain't me
Ik heb alleen mijn top 20 hier geplakt omdat anders de lijst zo lang wordt. Ik heb wel een kaartje uit Frankrijk, hoor, maar helaas nog maar 1 van de 233.

De mannen zijn wel in de minderheid, maar ze zijn er wel hoor. Mijn vriend bijv en die is ook 30er. En de man van een collegaatje, ook 30+ en type stoer. Ik herinner me dat ik laatst nog een kaartje naar een stoere motorrijder gestuurd heb. Dat is ook het leuke, postcrossing is echt voor jong en oud, lief en stoer En af en toe ook voor katten
Wat een leuk topic! Ik ben 2 jaar terug begonnen met postcrossing. Toen heeft het een tijdje stilgestaan en nu ben ik sinds kort weer begonnen. Mocht wel meteen 10 kaartjes versturen dus ben lekker bezig geweest!

Hebben jullie soms ook mensen die je een kaartje moet sturen maar die je eigenlijk niet wil sturen? Ik vrees ik wel . Moet een kaartje sturen naar een man die nogal dwingend is in het soort kaart wat hij wil hebben. Een ander soort kaart wil hij absoluut niet, "only that kind of cards make me happy". Ook een heel verhaal over slechte postcrossers die niet dagelijks registreren maar slechts 1 keer per maand en hij schrijft ook nog dat hij niet aan eerder registreren van kaarten doet als hij niks heeft ontvangen. En dan herhaalt hij nog een keer welk soort kaart hij absoluut zonder enige ruimte voor iets anders wilt ontvangen. Ik merk dat ik het gewoon niet zo leuk vind. Herkenbaar?
Misschien is die lelijke clown wat voor hem, Elizaar? En dan schrijf je erbij dat je hoopt dat hij daar van opknapt.
quote:Elizaar schreef op 02 augustus 2016 @ 15:01:

Wat een leuk topic! Ik ben 2 jaar terug begonnen met postcrossing. Toen heeft het een tijdje stilgestaan en nu ben ik sinds kort weer begonnen. Mocht wel meteen 10 kaartjes versturen dus ben lekker bezig geweest!

Hebben jullie soms ook mensen die je een kaartje moet sturen maar die je eigenlijk niet wil sturen? Ik vrees ik wel . Moet een kaartje sturen naar een man die nogal dwingend is in het soort kaart wat hij wil hebben. Een ander soort kaart wil hij absoluut niet, "only that kind of cards make me happy". Ook een heel verhaal over slechte postcrossers die niet dagelijks registreren maar slechts 1 keer per maand en hij schrijft ook nog dat hij niet aan eerder registreren van kaarten doet als hij niks heeft ontvangen. En dan herhaalt hij nog een keer welk soort kaart hij absoluut zonder enige ruimte voor iets anders wilt ontvangen. Ik merk dat ik het gewoon niet zo leuk vind. Herkenbaar?

Ach ja, die mafkezen heb je af en toe. Als het iets heel specifieks is, dat ik niet heb, dan krijgen ze gewoon een algemeen kaartje, maar ik zeg dan verder niets over het profiel/toon van het profiel. Eventueel als ik de toon echt te erg vind, vraag ik de mods om er even naar te kijken, die tikken ze dan wel op de vinger. Het is geen verzamelwebsite en je mag geen eisen stellen. Dus...

Maar het is wel irritant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ow, gelukkig toch nog 12 uit Frankrijk, verkeerd begrepen. 1 is helemaal wel weinig. Hopelijk krijgen jullie beide meer Frankrijk

Haha Elizaar ik zou dan misschien toch een simpel kaartje met iets als tekst erop met your so complicated doen. Of een kaartje met allemaal vraagtekens. Zoiets moet je dan natuurlijk wel net vinden. En zin hebben energie in zo'n type te steken.

Ik klik soms willekeurig op de site een profiel aan, beetje kijken naar anderen hun profiel, en toen zag ik ook 1 met een mega wensenlijst. Ik ben het type persoon die dan toch een grapje zou maken erover. Normaal gevoel dat je geen zin hebt 1 te sturen, ik kreeg dat gevoel ook bij een profiel.
Yeah!!!! Ik heb m'n eerste hurray! Uit Finland, zes dagen heeft ie erover gedaan. Meteen een nieuw adres getrokken. Dacht dat ik NL had uitgevinkt, maar deze gaat dus ongeveer 100 km verderop.
Yeah..

Een goede dag voor eerste hurrays

Ik probeer in zulke profielen m'n ergernis te onderdrukken, te kijken wat ik erbij heb en anders te verontschuldigen dat ik het niet kon vinden.

Ik kreeg een kaartje uit Rusland. Leuk kaartje maar de tekst was "Hello, I'm J.. Happy Postcrossing"

Nounou, poehpoeh
Later is nu
Beginnersvraag: waar vind ik nou op de website die tekst van mijn hurray? Ik zag hem wel in de mail maar ik kan hem op de site nergens terugvinden.
Nee, die kun je op de website niet terugvinden. Ik bewaar alle hurrays in een aparte map in m'n email. Alles van postcrossing, trouwens.
Later is nu
Ah okay! Thanks!
quote:Tamboti schreef op 02 augustus 2016 @ 16:16:

Yeah!!!! Ik heb m'n eerste hurray! Uit Finland, zes dagen heeft ie erover gedaan. Meteen een nieuw adres getrokken. Dacht dat ik NL had uitgevinkt, maar deze gaat dus ongeveer 100 km verderop.

Misschien gaat die dan wel naar mij

Zou grappig zijn.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 02 augustus 2016 @ 16:58:

[...]

Misschien gaat die dan wel naar mij

Zou grappig zijn.Hij gaat naar iemand met kinderen in een plaats met een W. :-)
Ik woon in een plaats met een W! Maar ja, geen kinderen.

Dat zijn wel erg veel eisen Elizaar, dat zou ik ook niet zo leuk vinden. Maar als ik niets heb van die wensen, ja dan wordt het toch gewoon een standaard Nederlands kaartje denk ik dan maar.

Ik zit te wachten tot mijn kaartjes aankomen. 2 naar Rusland doen er nu al 24 dagen over. De andere naar Rusland deden er de helft minder over, zijn de zelfde dag gepost. Ach, nog even geduld hebben. De rest is nog maar 4 of 2 dagen onderweg. Nu maar hopen dat er snel bij mij zelf een kaartje op de mat valt!
En nu ik op mijn mail kijk is er net een hurray uit Rusland!
Wat fijn al de hurrays vandaag!

Heb niet het idee dat mannen echt in de minderheid zijn. Ik stuur regelmatig naar een man of krijg ook kaartjes van mannen! (zelfs van dertigers )

Lastig zo'n profiel, Elizaar!

Ik had een hurray van Germany. Kaart had er 6 dagen over gedaan. Ontvangster was er erg blij mee! Het ging om een unicorn kaart, maar dan een corn (=mais) met een hoorn er op. Ontvangster wilde heel graag unicorn kaartjes dus deze vond ik wel passend.

En ook -eindelijk- een kaartje ontvangen. De laatste was 20 juli dus ik vond het wel weer tijd worden.

Een prachtige kerkelijke kaart uit Rusland, met een leuke tekst en mooie postzegels. En de verzendster wil graag gaan penpallen!

Ik had vorige week meerdere adressen getrokken, en ik heb er nog 4 openstaan waar een kaart naar toe moet. Ik had onverwachts geen tijd (en geen zin) dus ik moet dat nog steeds doen... Eigenlijk vind ik het ook wel prettig, want ik merk dat als ik veel adressen trek in een keer, ik minder naar dubbele landen stuur. Enige nadeel is dat de ontvangers iets langer moeten wachten op hun kaart...

Wat vinden jullie daar van? Is het erg dat ik pas een week later een kaart stuur nadat ik het adres heb getrokken?
Ja ik slaap nog even een nachtje over wat ik naar die man stuur. Ik wilde eigenlijk sturen dat ik zijn dwingende toon nogal stom vind. Maar daar heb ik vast de ballen niet voor :-)

Ik doe soms ook enkele dagen over het versturen van een kaart. Zie er voor en nadelen van. Soms heb ik niet DE kaart en dan moet ik gewoon even op zoek. Dat kan een paar dagen duren. De man waar ik het hierboven over heb moet helaas ook een paar dagen wachten. Tja. Kan gebeuren toch.
Hebben jullie trouwens leuke sites waar je kaarten besteld? Ik moet mijn voorraad upgraden. Wat kost een kaart bij jullie gemiddeld?
Hier vandaag geen hurrays in mijn mailbox maar wel een kaartje in de bus uit Rusland.

Helaas stond er alleen happy postcrossing en vraag ik mij een beetje af met welke reden ze dit kaartje heeft gestuurd
Net 2 kaartjes geschreven. 4 dagen over gedaan.. oeps. Nog 1 naar de usa schrijven en 1naar een vriendin die net bevallen is van een ukkie.. hihi.

Nu nog energie zoeken om de brievenbus te zoeken.

Ik zou die man aangeven/ melden bij de pc mods.. kan echt niet hoor.

Kaartjes koop ik gewoon in de winkel vandaag bij de bruna leuke kaartjes gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven