Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ringelding, wat naar! Neem alsjeblieft wel genoeg rust. De schrik zit er zeker goed in? Hoe is het nu? Worden de harde buiken al minder frequent?

Ibbeltje, wat een naar verhaal van je zoontje. Wat zielig voor hem. Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren op het kvd? Je mag toch verwachten dat juist daar tegen dat soort ongelukjes maatregelen genomen worden. Ik neem aan dat J. je man/vriend is? Wat een pech dat hij dan nu zijn hand breekt!

Ik noem de harde buiken 'cementbuik'. Het lijkt net of je een blok beton in je buik hebt zitten. Bij mij kun je ook helemaal zien aan de buitenkant hoe en waar de baarmoeder zit als de buik hard wordt.

Wat seks betreft, mis ik nu wel een beetje de intimiteit met mijn man. De seks gaat prima, maar het zijn wel allemaal standjes waarbij je elkaar niet goed kunt aankijken of lekker tegen elkaar aanligt, die buik begint behoorlijk in de weg te zitten.

Zo, nu ga ik op de bank liggen, heb weer een cementbuik. Dan knal ik de kip in de oven, wil mijn man een beetje verwennen (heb net ook een cadeautje voor hem gekocht) omdat hij zo goed voor mij gezorgd heeft toen ik in het ziekenhuis lag.
Het gata eigenlij kwel weer, Lief is vandaga thuis gebleven van zijn werk en heeft alles gedaan zodat ik ook werkelijk niks heb gedaan, behalve hangen en liggen en zitten. En ik ben er nu al flauw van. Heb gelukkig genoeg te lezen en te kijken, m'n moeder kan de dagen dat Lief werkt komen en de donderdags kan ze de hele dag naar de oppas.

Maar ik ben zo te lezen niet de enige met geode....Ibbel is ook naar met je mannetje en de brandblaren...wat raar dat ze die dingen idd niet hebben afgeschermd.

Nog iemand met gedonder met de arbo en uwv.......*zucht*

ben blij om te lezen dat het bij de meesten iig lekker gaat.....

ga nu weer bank hangen...en toetje van het jaar eten......
Goeiemorgen!

willen jullie ajb niks meer over kwaaltjes neerzetten?! Ik heb vannacht dus ook voor het eerst weer kramp gehad

Kon hem gelukkig wel zelf weer eruit krijgen!

Ringelding heel fijn dat je zo geholpen wordt, maar ik kan me voorstellen dat je het ook wel een beetje zat wordt dat hangen op de bank!

Maar heb je wel een goede nacht gehad?

B12, de doktr wil het zlf in de gaten houden. De vorige keer had het lab de uitslag niet naar d huisarts gestuurd maar naar d vk en toen wou d dokter niet eens spuiten toen ik zei dat het wer te laag was! (alsof ik voor m'n lol zo'n spuit in m'n bil laat zetten!)

Konela lag je placenta nu goed?

Ibbeltje hoe gaat ht nu met je mannen? Slaap je nog wel een beetje?!

Gister is m'n moeder verdr gegaan met de muurschildering en heeft gelijk d hele keuken gepoetst... Zó lekker!!!

oh er wil er hier ook 1 op de laptop 'ma, ma!' Alsof hij 16 is ;p

Fijne dag verder! Morgen lekker weekend!!! Kijk er nu al naar uit terwijl we waarschijnlijk niks bijzonders gaan doen! Maar dat ik gewoon helemaal NIKS hoef te doen maakt m'n dag al goed!

(ik vergeet wel eens dat ik dan wel thuis zit, maar op 3 dagen wel 5 of meer (en zoon erbij!) kids over de vloer heb en dat dat nu gewoon heel druk is zo allemaal binnen!)
Goedemorgen!

*Heeft geen kwaaltjes :)* (zo goed Bokito ?)

Poeh ik vind 5 kinderen verzorgen en entertainen niet echt niks doen eerlijk gezegd. Haha ik kan wel gemakkelijkere dingen verzinnen om te niksen

Ringel, ik i kan me voorstellen dat je je verveelt. Ik moest vorige keer 8 weken rust houden. Meeeeeeeeeen wat was dat saai. Ik hoop heel erg dat dat me niet gaat gebeuren nu. Wel fijn dat je zoveel hulp krijgt.

B12, leuk dat je een goede pretecho had! Heb je nog even naar je kindje kunnen gluren! Mooi dat ie er al goed voorligt!

Hier gaat alles goed. Wel weer oke geslapen vannacht. Deze ochtend een beetje aanrommelen, even naar de eendjes oid denk ik. Vanmiddag heeft MIlena sint op school en dan ga ik sintshoppen in de stad (aaah zou het druk zijn? )
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Goedemorgen,

Allereerst veel sterkte voor Bagheera, (had je toch geen ontsluiting met zolang weeën) beterschap voor Barrel, Ringel, Ibbelman (kort lontje?, mijn man kan er ook niet meer tegen is toch een partij chago) en Seppe natuurlijk!

Kraamhulp: heb een afspraak gemaakt komt nog in december langs.

Meike: zou ook wel in een kraamhotel willen maar is hier nergens in de buurt. Zh is helaas al op 30 minuten afstand. Denk er nu serieus over om thuis te bevallen maar man ziet het totaal niet zitten wil perse in het Zh omdat hij dat veiliger vind.

Fijn weekend allemaal Engel

(hoop dat ik een beetje op iedereen heb gereageerd, was zoveel om te lezen)
jeetje, wat een nare berichten.

Ibbel, wat sneu van je man en voor je zoontje! Ze gaan nu toch wel iets veranderen aan die verwarming?

Ringel: hoe gaat het nu? Stil zitten is niet leuk maar het zal wel degelijk moeten. Iedere dag dat die kleine erin blijft zitten is zeer waardevol! Sterkte wel met het hele gedoe, en veel dvd's toegewenst.

Sorry dat ik schreef over de kuitkramp. Wat een naar gevoel is het he?

Bokito: wat supertof van je moeder!

Hier even weinig zin om te gaan werken, maar daarna gelukkig weekend. Daar heb ik wel weer zin in!

Het is echt nog even uitzingen qua werk, mijn buik zit echt in de weg en staan en lopen wordt steeds lastiger. Gelukkig is mijn enkel wel weer beter geworden, kan bijna weer normaal lopen.

Heb slecht geslapen van die eeuwige verkoudheid hier, krijg gewoon geen lucht meer midden in de nacht. Bedeind wat verhoogd bij mijn hoofd, daardoor werd het wel weer wat beter.
Dag meiden!

Het klinkt weer iets rustiger hier. Wat gek toch dat het steeds zo is dat een heleboel tegelijk problemen hebben en dan weer even helemaal niemand. Is dat een soort telepatisch gebeuren?!?

Lekker Bokito, een weekend helemaal niets. Dat zit er hier voorlopig niet in. Eerst nu zaterdag Sinterklaas met schoonouders. Surprise is af gelukkig (ziet er niet uit, maar dat terzijde), nu gedicht nog.

Harde buiken: die herken je als je ze hebt. Cementbuiken is wel een hele goede benaming. Meteen duidelijk hoe het voelt.

Sex: zo'n 1 x per week. En dan moet ik er echt wat voor doen, want spontaan zin heb ik niet. Als we dan eenmaal bezig zijn met knuffelen en liefdoen komt het wel.

Ibbel, jij vroeg of we bij de bevalling een stagiaire zouden willen. Mijn dochter is geboren onder leiding van een stagiaire. Ik moet erbij zeggen dat dit specifieke meisje in België de opleiding al had afgerond, maar daar doen ze geen thuisbevallingen. En om in Nederland aan het werk te kunnen moest ze nog een x aantal thuisbevallingen hebben gedaan. Ze was dus wel wat verder dan een stagiaire. Ik heb het alleen maar als prettig ervaren. Alles werd dubbel gecontroleerd en extra uitgelegd. Ik zou er nu ook weer geen problemen mee hebben, je kunt het altijd nog terugdraaien als het je niet bevalt op het moment zelf.

Ga nu even aandacht aan meisje geven.

Liefs Lein
Beroerd geslapen vanwege een Lief die errug veel herrie maakt met zijn neus. Meisje gelukkig wel tot 7.30 op bed blijven liggen, maar was zelf al tegen een uur of 5 wakker.

Heb momenteel erg veel last, m'n lijf zit me gigantisch in de weg en ik heb geen idee hoe ik meot staan zitten, liggen of lopen........licht in m'n hoofd bij vlagen en een erg rustige baby.....

ga ff douchen
Bokito wat vervelend dat je huisarts dat in de hand wil houden.

Meeste huisartsen hebben geen idee hoe het zit met b12 tekort.

Mijn internist luisterd echt naar mij omdat de bloedwaardes niet veel zeggen als je soms een spuit krijgt.

Mischien je is door laten verwijzen naar een internist.

En vaak wordt er in nederland veel te weinig injecties gegeven.

Ik merk dat ik er echt wat aan heb als ik om de week een spuit krijgt.

En vindt het ook geen pretje zon naald in mijn bil.
He bah Ringel, wat ontzettend vervelend voor je.

Heb je iemand bij je nu?

Ga je nog eens overleggen met vk of huisarts?

Ik hoop voor je dat het iets tijdelijks is en dat je je snel beter voelt.

Dikke knuffels
zo floortje wordt de zw ook voor jou nou ietsje zwaarder

wel je positiviteit blijven spuien he?!!!!!

Fijn dat je enkel weer genezen is.

Ringel heb jij juist een rustige baby, hier een die bijna door mijn buikwand komt

Echt niet normaal. Heb 2 dgn op de bank/bed gelegen en mevrouw vond die rust blijkbaar fijn. Mijn buik heeft bijna niet stil gestaan.

Ja een harde buik daar kan je nu echt niet omheen. Cementbuik prima omschrijving (maar wel als de cement hard is he )

Lijkt me lastig dat dilemma thuis of in het zh als het zh zover rijden is. Gelukkig "wonen" wij er vlakbij. Binnen 10 min zijn we er en bij stress doet manlief er ws 5 min over haha.

Hier is het feest nu helemaal compleet. Nu lig manlief ook met koorts op bed!! Het blijkt dat op de school van hidde gisteren van de normaal 30 kinderen er maar 8 waren. Iedereen is ziek, bizar he?! Wel zielig want vandaag komt ook nog sinterklaas op school.

Beterschap voor Seppe! Bizar hoor zo'n ongeluk.

Over dubbel ongeluk gesproken, ook beterschap voor je mannetje.

Ibbel sterkte met het UWV en arbo (zal je zeker nodig hebben!!! helaas)

Bagheera, schrikken hoor! laat de kleine nog maar lekker nog even bij mama zitten.

Mara, fijn he die zw hormonen hihi

Ringel, wat vervelend dat je bank en bedrust moet houden. helaas weet ik wat het is. Moest de vorige keer vanaf 26 wkn plat.

Het enige wat je kan doen is het "simpelweg" accepteren. Moeilijk maar waar. Gewoon alles op een laag pitje zetten. Boekje lezen, computeren, tv kijken, bellen en hopenlijk wat visite.

Heel veel sterkte met de heerlijke laatste loodjes

Zo ga mijn mannen maar verzorgen! De kleinste weet me te vertellen dat hij ook echt nog ziek is, want :" mama ik ben nog warm in mijn nek"
Barrel, zieke mannen in huis en ook nog eens het hele dorp over de vloer?? Of heb je dat laatste afgezegd?

Lein, hier thuis voelt het nog niet echt als rustig moet ik zeggen. Hoewel, vriendlief ligt te slapen en Seppe is naar het kdv. Gelukkig zijn de verwarmingen nu allemaal afgetimmerd.

Vanochtend hebben we Sinterklaas ontmoet op het kdv. Seppe vond het best spannend.
Dankje Frans ;p

Pff ik mag echt niet klagen als ik zo de verhalen lees van jullie... Heel veel sterkte allemaal en jullie mogen wel een klein beetje naar mij toe stralen hoor!

Duik zo lekker m'n bed in, heerlijk op vrijdag en in het weekend kan ik blijven liggen totdat zoon wakker wordt, niemand ik ik uit school moet halen!

enne Frans, ik zit lekker op de bank jullie verhalen te lezen als de kids er zijn hoor! Heb mega veel speelgoed waar ze lekker mee kunnen spelen, aandacht vragen ze maar aan hun ouders ;) Haha nee zo erg is het ook weer niet hoor, maar ze zijn 5 jaar en ouder dus ik hoef ze geen verhaaltjes meer voor te lezen en als ze met zoveel zijn spelen ze toch wel met elkaar!

Hoorde net dat m'n schoonouders bij hun thuis sint vieren (zou eerst bij een tante zijn) en dat ze al om 5 uur bij elkaar komen om te eten enz. Dus ik bel vanmiddag wel even op om te vragen of we mogen blijven eten, is voor zoon ook wel leuk om opa en oma nog even te zien. Kunnen we na het eten naar huis en zoon naar bed. We deden ook niet mee omdat het anders te laat zou worden. Maar het is hier om de hoek dus dan kunnen we wel even langs wippen! ( en hoef ik niet te koken, hahaha!!!)

Is iedereen eigenlijk al uit de naam?!
Tja, Ibbel, ik had ook veel te vroeg gejuigd... Zal het nooit meer doen

Hoe gaat het nu met de hand van de kleine man? Heeft hij er veel last van? En met jou? Red jij t allemaal thuis? Waren jullie voor wat betreft de verhuizing al helemaal klaar of heb je het daar ook nog druk mee? En je man? Zit hij in het gips? En heb je al wat van de arbo gehoord?

Barrel, wat naar dat het ziekenboeg is bij jou. Heel veel beterschap. Hoop dat je er zelf geen last van krijgt!

Floor, sterkte meid, nog een paar weekjes! Gaat jou helemaal lukken!! Hoe is het met je enkel?

Ringel, hoe is het bij jou? Krijg je je rust?

Bokito, je vroeg naar namen. Voor een meisje zijn we eruit. Ten minste, de eerste naam. De tweede naam moet nog, maar daar zijn we nog niet echt mee bezig geweest. Alleen voor een jongen wil het nog niet lukken. Tot nu toe geen naam gevonden die echt goed voelt. Gelukkig hebben we nog even...
Ik heb geen last van kwaaltjes. Behalve 1 ding ik slaap erg licht. Ik word nu al bijna een week om de zoveel uur wakker om maar weer tot de ontdekking te komen dat het pas half 2 of half 4 is. Nou ja als dat het enige is.

Intimiteit staat hier echt op een heeel laag pitje. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend maar het deed de afgelopen tijd zo ontzettend veel pijn dat de zin als sneeuw voor de zon verdwijnt. De dokter heeft nog getest op een schimmelinfectie maar dat is het ook niet. Waarschijnlijk is het irritatie door veel vocht. Sorry voor de details

We zijn uit de naam! Opeens hadden we een naam die we allebei leuk vonden en waar we nu helemaal happy mee zijn. We zitten alleen met een klein probleempje. We hebben namelijk een naam en een roepnaam. We weten alleen niet zo goed hoe je dat nu op een geboortekaartje zet. Zet je eerst de roepnaam of eerst de volledige naam? Iemand ervaring hiermee.
Wij zijn ook uit de namen, dat waren we binnen 5 minuten. De roepnaam wordt een afkorting van de eerste naam en wij zetten op het geboortekaartje de namen (3 stuks) naast elkaar en daaronder in grotere letters de roepnaam. Bij de meeste mensen valt het kwartje dan wel.

Wat je ook wel eens ziet, is: 'we noemen hem/haar:'
Hey allemaal

Alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb maar goed, druk druk druk, ondanks dat ik toch echt thuis ben haha.

Over die namen, wij zijn er ook helemaal uit. De roepnaam verklap ik niet maar bij ons staat op het kaartje:

Ze noemen mij ......(roepnaam) Jacoba Hendrika

Jacoba naar mijn opa die overleed met 20 weken zwangerschap, en naar mezelf en moeder en mijn oma en Hendrika heb ik zelf ook en mijn schoonmoeder ook. Dus zodoende. Maar de roepnaam is geheim en heeft niks met de andere namen te maken.

Vandaag heb ik bloed moeten prikken op zwangerschapsdiabetes, dinsdag krijg ik de uitslag. Ik denk zelf niet dat ik het heb, maar goed, voor de controle wel goed he om het even te laten doen. De vk vind dat ik snel zwaar wordt dus daarom even checken

xxx rianne
Nou ik heb geen gezeik meer met m'n werk. dat is klaar en een afgesloten hoofdstuk wat mij betreft. Hoef ook niet meer langs de arbo want ook voor werk is het nu klaar als een klontje dat ik echt niet voor de kat z'n "piep" bij huis zit.

vanavond emt meisje sint gevierd.....hebben het heel rustig gedaan. ze is helemaal dol op de babyborn en lawaai maak apparaat...maar nog meer op de schuimpjes en chocola....heeft heerlijk zitten snoepen en was net bijna zwarte piet toen Lief haar mee naar boven nam om te badderen.

Namen, wij zijn er uit.......zowel een jochie als een meisje....wel fijn.

nu weer even bank zitten.
Even tussendoor:

Loewyz, complimenten voor het bijhouden van de tabel! Echt tof dat je dat nu al zo lang doet!!
Fijn Ringel, dat je je werk kunt laten gaan. Dan kun je nu echt je rust gaan nemen.
Goeiemorgen!

Pff haha nu ga ik toch even zeuren hoor ;) Heb echt voor geen meter geslapen, zóveel gedroomd! Dat vriend en ik eindelijk gingen trouwen maar ik op dat moment niet meer wou, al m'n spullen onder de kakkerlakken zaten (hond schoonouders heeft vlooien...) dat ik op d vlucht was en ik wist niet eens waarvoor en nog meer vage dingen...

Zoon was om 3 uur wakker en wou niet meer slapen. Hij mocht bij ons in bed voor één verhaaltje. Boekje uit dus 'zo en nu gaan slapen.' hij ging er even lekker voor liggen n zei 'ja' .. Eh, ja lieverd, maar wél in je éigen bed! Brullen natuurlijk...

Ik had voor vanochtend z'n laptop in z'n bedje gezet. Nu had hij alleen die laptop ontdekt en tot een uurtje of 4 heb ik alleen maar gehoord 'druk op een knop' (en dan pas na 10 keer gaat dat ding uit, totdat je weer op een knop drukt) haha zó irritant, dat doen we dus niet meer!

Baby is ontzettend druk, heb nu steeds vaker dat ik er niet meer van kan slapen.

Ga nog even gauw Prison Break kijken voordat zoon wakker wordt!

Ohja straks een kerstboom kopen!!! Zoon krijgt zo'n mini nepperd, hopelijk blijft hij dan van mijn ballen af!
Ik heb vannacht gedroomd dat ik Gerard Joling was .

Daarna was ik zo ontdaan dat ik niet meer kon slapen. Ook omdat vent verkouden is. Heeel zielig, maar men wat snurkt hij dan zeg. En daar heb ik zo'n hekel aan!

Verder gaat het hier prima hoor! Vanavond Sint bij mijn ouders, leuk! Gisteren had Milena Sint op school. Ze voind het echt fantastisch en ik was zo trots oip haar. Ze was het enige kindje wat niet huilde en zelfs hyeel enthousiast was . Daarna zijn we lekker ergens pizza gaan eten. Was ook gezellig.

Ik ben zo benieuwd naar deze baby. Zou hij op MIlena lijken of juist helemaal niet. Ik vind het wel echt spannend worden nu!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
quote:frans3 schreef op 06 december 2008 @ 11:34:

Ik heb vannacht gedroomd dat ik Gerard Joling was .

gedroomd?? klinkt meer als een mega nachtmerrie

Het ziek zijn heeft 1 "voordeel" ik kan opeens slapen tot ik een ons weeg. De hele dag door vraagt mijn lichaam om slaap. Het enige wat me eigenlijk hierin stoort is het golfslagbad halverwege mijn lichaam

En ja nieuwsgierig...mega! 31 wkn alweer gaat al lekker opschieten
Ik zal nooit stoppen met positiviteit spuwen.

Het gaat stukken beter met mijn enkel. Nadat het gebeurt was zei ik tegen mezelf: drie dagen en dan is het over. Het is nu bijna over, ik kan wel gewoon lopen maar bij bepaalde bewegingen is het nog erg gevoelig. Kleermakerszit en dat soort dingen. Op de grond zitten is sowieso een slecht idee maar bij het bezig zijn op de babykamer gebeurde het wel eens. En natuurlijk op mijn werk als de kids schoenen/ sokken oid aan moeten.

De nijntjelamp die ik graag wilde heb ik via MP hier in de buurt opgehaald. Manlief heeft hem net opgehangen, helemaal super!

Ik ben nu met de bedbekleding bezig en dat gaat ook helemaal naar wens.

Nu een weekendje naar schoonouders en daar in bad!!

Tot maandag weer en doe kalm aan allemaal.

Ja, hier ook een heus golfslagbad in mijn buik!
nou geen golf slagbad, eerder een thaiboks wedstrijd!

Meisje is zo blij met haar nieuwe babyborn, is constant flesjes aan het gevenen de kleertjes aan/uit aan het doen, constant met de buggy aan het lopen, best wel heul erg schattig, ik hoop dat ze met de baby op net zo'n manier omgaat (niet het gooien en smijten, maar het kusjes geven enzo)

verder weinig nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven