Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Barrel beterschap!

En succes met al die visite zo.

Hopelijk knap je snel weer op.

Bluester wanneer heb jij de groeiecho?

En wat zit er in jou borstvoedingpakket van de verzekering?

Ik ben bij menzis en heb volgens mij recht op een vergoeding van 200 euro in de 2 jaar.
Bagheera, wat schrikken! Gelukkig ben je nu weer thuis! Wij doen het ook maar 1 of 2 keer per week hoor, vriend heeft het erg druk... Maar zou wel vaker willen ;p

Heupweeen; het voelt alsof je tussen een bankschroef staat die tot halverwege je benen aangedraaid wordt. Echt súper pijnlijk! Maar ja ik heb ze 'maar' 4,5 uur gehad dus ik mag eigenlijk ook weer niet klagen!

Barrel beterschap! Wel leuk dat jullie mensen hebben uitgenodigd hoewel ik me kan voorstellen dat je ze nu liever niet over de vloer hebt!

Ik heb nu zo'n jankmoment.. Vanmorgen de kamer van zoon opgeruimd en gezogen en vanmiddag geholpen bij de peutergym, ben echt kapót.

Heb ook helemaal geen zin om te koken dus zoon zit nu aan de krentebolletjes Vriend belde ook nog eens dat hij later zou komen dus hij kan ook niet koken. Echt kl*te gewoon.

Ohja ik heb voor zoon nog een potje staan dus doe ik dat maar! Maak voor mezelf maar brood en heb nog pizza in de vriezer dus het is selfservice vandaag!

Ik ga toch maar wat doen, kunnen we hopelijk half 7 naar bed!
Jeetje Bagheera, dat lijkt me echt schrikken! Gaat het wel weer goed nu???

Bedankt voor jullie reacties over het sexen. Stonden wel dingen bij waar ik erg om moest lachen trouwens. En goed om te horen dat bij anderen de baby soms ook erg begint te schoppen na 't sexen. Idd; net of je "gezellig" met z'n 30tjes bent, brrrrrrrrr.

Ik heb vanmiddag 30 weken echo, spannend!! Bij de 20 weken konden ze niet uitsluiten dat de placenta niet voor "de uitgang" ligt. Als dat het geval is kan je namelijk niet natuurlijk bevallen. IK begreep dat de kans écht heel klein is, maar vind het toch wel spannend.... Vandaar dat ze dat smet 30 weken nog eens wilden bekijken. En vanmiddag krijg ik ook die spuit omdat mijn partner en ik verschillende vloedgroepen hebben > ik negatief, hij positief. Iemand die spuit ook gehad en doet dat zeer?? Ik begreep van wel namelijk en ik ben nooit zo stoer, hahaa.

En harde buiken?? Ik lees hier al regelmatig iets over. Ik ken de term wel hoor, maar heb dit zelf nog nooit gevoeld. Is dat herkenbaar als je het hebt? En heeft iedere zwangere dat en vanaf wanneer???

Fijne dag allemaal!!
Hoi!

Bagheera, wat zulen jullie geschrokken zijn zeg. Jullie baby moet toch nog maar lekker een paar weekjes bij mama blijven hoor! Moet je nu rustig aan doen?Weten ze waarom je ineens weeen kreeg?

Barrel, heeel veel beterschap! Hou je wel je koorts in de gaten? Die mag volgens mij niet boven de 39 graden uitkomen.

Bokito, is het nog goed gekomen gisteren? Je bent geen slechte moeder als je je kind een keer laat avondeten met een krentenbol he? Dat je het maar even weet!

Hmm, ik ga niet voor de heupweeen deze keer

Biaha, ja we zijn het vaak eens he? Blaasontsteking lijkt me niet fijn. Ik heb al eerder gehoord dat je dat helemaal niet voelt als je zwanger bent. Nu heb ik pas 1 keer blaasontsteking gehad en dat deed wel zo vreselijk zeer, dat ik me afvraag hoe dat kan . Ik dacht een paar weken geleden ook dat ik blaasontsteking had, maar het bleek mijn zoon te zijn die op mijn blaas aan het springen was . Hopenlijk is je urine schoon nu!

Ik moest inderdaad na de voeding kolven. Eerst om het op gang te krijgen en daarna om de druk eraf te kolven. Echt onzin, maar wist ik veel. Dat op gang kolven kan ik nog inkomen, maar de druk eraf?? En dan meteen beide borsten 20 minuten en na iedere voeding. Ik had wel zes kinderen kunnen voeden!

Konela, dat is zeker vanwege de rhesusfactor van jullie bloed? Ik weet niet of zo'n spuit zeer doet. Ik hoop het niet voor je!

Bluester, ik zou pas een kolf kopen als je echt aan het borstvoeden bent geslagen. Als je er eerder 1 nodig hebt, dan heb je er echt zo 1 gehuurd (of de kraam of je man). Wij hebben MIlena de eerste dagen mijn afgekolfde (en eerder toen ik nog niks had kv) van een lepeltje gegeven. Niet te geloven hoe weinig voeding er dan in gaat

Haha Meike jij bent net als ik . Dat er iemand in mijn huis is en aan mijn spullen zit, vind ik nog niet zo erg. Maar ik heb ook het idee dat ik moet entertainen. Zo zaten vent en ik de ochtend na de bevalling om 800 uur gedouched en gestreken te wachten tot de kraamhulp kwam. Haha, dat ga ik nu heel anders doen heb ik besloten.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Bagheera, wat een schrik! Gelukkig gaat het nu beter met je.

En Floortje ook behoorlijk geschrokken las ik. Jemig, kan me best voorstellen dat je dan in paniek schiet!

Barrel, beterschap!

En Bokito, Ben 'blij' te lezen dat anderen hun kind 's avonds ook weleens aan de krentenbollen of ander niet-avondeten zetten. Heb af en toe van die dagen en zie dan voorme hoe heel Nederland met kinderen braaf aan een gezonde hap zit. Behalve ik. Je hebt me zonder het te weten gerustgesteld met je berichtje
Haha Frans. Geen ontsteking, maar je kind. En het deed op het eind verrekte veel pijn! Ben ook op stel en sprong van mijn werk weggegaan zo erg was het. Maar doordat ik het niet voelde in het begin heb ik er te lang mee doorgelopen en ja, dan gaat het uiteindelijk goed pijn doen!

En dat je gewassen en gestreken op de kraam had zitten wachten.

Heb er nog geen ervaring mee, want vorige keer kraamhotel. Maar denk wel dat ik de neiging ga hebben om het netjes en opgeruimd te hebben voordat ze komt. Of dat ik manlief ga commanderen om van alles op te ruimen, want ja, Het is toch een vreemde in je huis. Ben benieuwd!!
Hey Biaha *zwaai*

Je schrok vast wel van die pijn! Ik zou zelf dan iig geval niet meteen aan blaasontsteking denken.

Tja, ik ga deze keer dus niet iedere keer douchen voordat de kraamverzorgster op de stoep staat, heb ik me voorgenomen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Iedereen!

Wat is er weer veel geschreven. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar moet toch alvast even kwijt dat ik het gevoel heb dat bij mij de hormonen in een keer big time zijn toegeslagen. Ik word echt werkelijk overal emotioneel van. Hondje lief heeft in een keer bedacht dat hij gaat blaffen als we weg zijn (daar heb je dan maanden op getraind, slaat in een keer om). En ik kan er echt niet tegen. Heb vannacht de halve nacht liggen huilen omdat ik het zo zielig vond. Dat is dus echt niets voor mij (voor dat ik zwanger was dan). Vriendlief heeft meerdere malen met mijn eigen argumenten ervan moeten overtuigen dat ik er echt even doorheen moet en dat het wel weer goed komt. Verschrikkelijk... ik heb echt het gevoel dat mijn rationele denkvermogen gekrompen is tot het minimale niveau om nog te kunnen functioneren.. Blegh.

Voor de rest gaat het wel goed overigens. Ik voel mij fysiek veel beter dan eerder dus dat is wel super fijn! Ik las net al dat sommige juist meer last hebben van kwaaltjes.

Oh en ik las nog ergens dat iemand aanraadde om een boek te lezen over de bevalling ivm het opvangen van de weeen. Nu heb ik een boekje over de zwangerschap waar een klein stukje instaat maar dat is maar een hoofdstukje waarin uitgelegd wordt hoe het ongeveer gaat maar geen tips voor het opvangen van weeen in staat. Dus wellicht weet iemand een goed boek.. waar het liefst niet teveel dingen instaan die fout kunnen gaan

? (Ik ben namelijk een beetje een hypochonder ) Ik hoor het graag!
Hoi meiden,

Hier is het een beetje hectisch in huis, ik copy=paste zometeen even een bericht vanaf mijn andere topic zodat jullie ook weten wat er aan de hand is.

Arbo-arts en uwv, Rotgedoe! Ik zou een telefonische afspraak met het uwv gemist hebben, niet expres natuurlijk en nu moet er een hoorzitting komen om te kijken of mijn werkgever recht heeft op een vergoeding voor mij, voor de uren die ik ziek ben geweest. Wat een bureaucratie...

Borstvoedingsvoorlichting, ik ben de vorige keer naar een bijeenkomst geweest, maar informatiejunk als ik ben, heb ik daar niks nieuws gehoord. Vriendlief hoefde van mij overigens niet mee. Mijn instelling was juist dat ik het graag wilde proberen, maar als het niet lukte dat er dan nog andere manieren waren. Dat heeft mij door iedere moeilijke periode gesleept en uiteindelijk heb ik het meer dan zes maanden volgehouden.

Floor, magnesium schijnt te helpen tegen kuitkrampen. Je kan van Salus, waar ook de Floradix van is, een drankje kopen bij de reformzaak. En over je afscheiding kan ik alleen maar zeggen dat ik er ook veel last van heb en dat het er toch echt bij hoort. Gaat vanzelf weer over na de kraamzuivering.

Meike, de Hemnes kleine ladekast is sinds maandag in de familyaanbieding bij Ikea. Wij gaan hem vanmiddag kopen.

Ik doe verder ook geen cursus. Ik ga Beatrijs' boek nog wel een keer herlezen.

Kraamhulp heeft nog niet gebeld hier, maar ik ben dan ook nog lang niet aan de beurt. Willen jullie een stagiair van de vk bij de bevalling?

Seks? Hmm,niet zoveel, maar het schijnt dat de samentrekkingen van je baarmoeder voor de baby aanvoelen als een omhelzing. Konela, misschien roept je baby wel dat ie meer geknuffeld wil worden . Van infectiegevaar heb ik nog nooit gehoord. Pas als de vliezen zijn gebroken is er een open verbinding met je kind.

Even posten...
Jeetje Bagheera wat zul je geschrokken zijn! En misschien ook gedacht hebben dat het kindje al geboren ging worden. Ik ben superblij dat het er nog in zit en dat je weer naar huis mocht. Moet je nu extra rustig aan doen?

Barrel: beterschap. Wij hebben toen ook zo'n feestje gedaan voor de buurt en dat werd echt enorm gewaardeerd.

Ik heb ook nog steeds erg veel zin in sex en dat doen we ook gewoon als we er ruim de tijd voor hebben. Er zit mij nog niets in de weg en ik heb zelden een harde buik.

Inderdaad een goed boek is minstens zo informatief als een clubje maar het voordeel van een clubje vind ik dat je ook vragen kan stellen. Maar dat kan natuurlijk ook bij de VK.

Ikzelf lees Zwanger, gekocht bij prenatal.

Ook ik heb respect voor de mensen die er een rond hebben lopen, het is nu zoveel makkelijker om even te gaan rusten.

Mijn geduld is compleet verdwenen, op mijn werk heb ik totaal geen geduld met de kids, ben blij dat ik de laatste dienst op de groep erop heb zitten. Nu alleen nog op huisbezoek.

In de supermarkt ben ik ook echt een leeghoofd, ik vergeet zoveel mee te nemen dat ik bijna iedere dag weer voor die deur sta.

Mararoulette; volhouden, Je man heeft gelijk. Maar wat naar dat je niet meer normaal erover kan denken..
Konela, wat is nou weer een vloedgroep?? Of bedoel je bloedgroep misschien? Hoe was je echo? Meestal groeit de placenta omhoog zodat ie niet meer voor de uitgang ligt.

Haha, Frans, je bent gewoon een min in hart en borsten

Mara, lees de boeken van Beatrijs Smulders maar, of anders Zwangerschap voor Dummies. Mijn lievelingsboek is What to expact when you're expacting. Lekker nuchter. Is er ook in het nederlands.
Dit is er dus bij ons aan de hand...

De rust is hier nog niet wedergekeerd. Seppe heeft maandag dus zijn hand verbrand aan de verwarming op het kdv. Het is aan de binnenkant van zijn rechterhand en al zijn vingers. Er zitten tweede en derdegraadsverbrandigen op en nu zijn de blaren aan het slinken gelukkig, maar zijn hand moet twee keer per dag verbonden worden en ingesmeerd met een zalf. Het verbinden vind hij wel spannend en het verband ook. Hij heeft een sok met elastiekjes om zijn hand omdat hij anders het verband er af sloopt. 's Nachts heeft hij bijna alleen maar gehuild, echt heel zielig, want hij snapt er natuurlijk helemaal niks van.

J. kon er gisteravond allemaal niet meer tegen, hij was zoals jullie weten al wel langer aan de lat, maar gisteravond botste zijn hand tegen de betonnen muur aan ineens... Wat denk je? Hand gebroken. Kon er ook nog wel bij... Want wie mag alle luiers gaan verschonen, alle maaltijdsessies, aankleed- en baddermomenten gaan doen? Juistem... Seppe logeert nu gelukkig bij mijn ouders zodat wij even uit kunnen rusten.

Op mijn werk heb ik aangegeven dat ik alleen nog de lopende zaken en leuke dingen doe in het tempo dat ik zelf aankan en dat gaat gelukkig goed.

Gisteravond hebben we trouwens ook nog een pretecho gehad. Het duurde even voor het geslacht duidelijk was, want de opgezwollen schaamlipjes konden ook balletjes zijn, maar dan hing er weer geen piemeltje in het zicht... Toen we in 3d keken was het wel onmiskenbaar een meisje. Dus toch!!

Voor jullie je zorgen gaan maken om mij, het gaat met mij eigenlijk wel goed. Het is wel veel allemaal, maar ik trek het nog wel. Seppe gaat wel weer naar het kdv en we houden hem daar denk ik toch ook maar.
Barrel, beterschap!

Kolven: niet vantevoren kopen! Als de borstvoeding niet loopt, heb je hem voor niets. Ik heb een electrische voor onderweg, die kan ook in de auto. En een handkolf voor 's nachts. Die had ik vorig jaar nodig. Misschien deze keer niet, we zullen zien

Konela, veel succes bij de echo! en harde buiken: dat weet je als je hem hebt. Bij Neeltje nooit gehad, nu regelmatig. En dat is niet fijn

Hihi, Frans, gedoucht op de kraam wachten? Ze kwam bij ons om 9 uur, wij lagen dan nog in bed. Ze verwende ons door te beginnen met een ontbijtje op bed, met fruitsalade en alles erbij! En dan maar lekker samen op gang komen. Heerlijk! Dat zal deze keer wel anders zijn. En ik heb er totaal geen moeite mee dat iemand in mijn kasten zit. Ik heb wel allerlei raar opgevouwen/opgeruimde dingen gevonden, maar haar hulp en steun waren onmisbaar. Dan maar af en toe even zoeken.

Wat een "wrakken" opeens op dit forum Vervelend hoor, dat jullie zoveel last hebben van lijf/hormonen/emoties. Ik weet hoe het voelt, maar op het moment heb ik de goede modus wel gevonden tussen rust en activiteit. Ik lig om 20 uur in bed, maar kan verder best veel doen. Vandaag heb ik lekker de hele ochtend bij de kapper gezeten, daarna een uurtje in de uitverkoop schandalig veel jongens- en meisjeskleren gekocht. Nu een uurtje of 2 computeren en dan mijn 4 uurtjes werk. Zo is het goed uit te houden, met kind op het kdv
O ja, Ibbeltje, fijn dat het nog steeds een meisje is

En ik heb 12 december een groei-echo en 23 december weer verloskundige.
Doet me denken: jullie hebben het er steeds over dat er zo moeilijk wordt gedaan over de ligging van de baby. Ik ben gisteren bij de vlos geweest, maar zij schrijft nu nog steeds niet (bijna 30 weken) op de kaart wat de ligging van de baby is. Vorig jaar deden ze dat vanaf 25 weken al. Zou het bij een tweede niet meer zo belangrijk zijn? Ze kan het vast al voelen. Ik heb het niet gevraagd. Als ik niets hoor, ga ik ervan uit dat het goed is.
Wahahaha, schreef ik vloedgroep???? Ik bedoel idd bloedgroep. Klinkt wel grappig, vloed genoeg namelijk, hahaha.

Echo is vanmiddag, spannend!!!
Héél kort, moet er zo 1 naar school brengen door de sneeuw...

Ibbeltje wat erg!!! Maar ik weet niet hoor, vrwarmingen moeten toch afgesloten zijn? Zéker op een kdv! Ik zou r toch maar even melding van maken hoor! Sterkte iig!

Wij bleven ook liggen tot de kv er was hoor,waren bekaf iedere morgen!

Yep het is tijd, straks de was doen en gauw naar bed! Denk dat m'n b12 weer te laag is, morgen weer bloed prikken!
Nou hier ook weer in de piepzak, wordt stapel idioot van mar tis niet anders. Moet tot nader orde plat. Mag niks mer doen behalve dan op de bank of in bed liggen. Gisteravond tijdens het eten werden de harde buiken (die eigenlijk al de hele middag er waren) heviger en ik kreeg de spanning niet meer van m'n buik. Niet dat ze nu heel regelmatig waren, maar moest toch flink puffen om iets van de spanning kwijt te raken. Lief heeft vk gebeld en omdat ik toch ook best wel veel pijn had (van die heel nare steken onderin m'n buik en vanuit m'n rug) heeft ze geadviseerd om 1 1 /2 uur op bed te gaan liggen en te rusten. Zo gezegd zo gedaan. maar erg veel heeft het niet geholpen. Het zakte wel wat af naar 1 keer per 15 minuten ipv om de 10 minuten. Ze zei dat we het vooral in de gaten moesten houden en als deze "krampen" door zouden gaan zetten naar om de 10 minuten dat ik dan otch echt naar het ziekenhuis zou moeten. Dus hebben we ze getimed en ze kwamen zo rond de 12/ 15 minuten (soms wat sneller op elkaar) ben naar bed gegaan en heb prima geslapen, maar mag dus tot nader orde geen poot uitsteken omdat het gevaar nu bestaat dat m'n harde buiken om kunnen slaannaar premature weeen. Ben je klaar mee.

dus ga zo maar weer op de bank zitten (bij gebrek aan laptop) en tv kijken ofzo......
Oh het sneeuwt! Wilde ik net lekker naar buiten gaan om te shoppen. Ik denk dat ik nog maar even wacht. Ik ga dan eens even bij de boekenwinkel kijken wat ze allemaal in de aanbieding hebben. En Ibbel idd dat what to expect when you're expecting klinkt goed. Ik heb ook een boekje van Desmond Morris over baby's heerlijk om zo ontzettend ontnuchterende kijk te lezen.

Origineel, volgens mij draait baby hier nog wel eens. Het is niet zo dat ik de draaien echt voel ofzo maar meer dat ik dan weer onder en dan weer boven of opzij allerlei schopjes voel. De vorige keer lag de beeb nog met het hoofdje naar boven maar ik heb het gevoel dat dat nu niet meer zo is. Achja we zullen het de 15e wel weer horen.

@ Floortje thx. Ja ik weet ook dat mijn vriend gelijk heeft. Alleen wordt ik er zo rete-emotioneel van het gepiep dat ik alleen maar doemscenarios kan bedenken. Ik hou mij voor de rest wel stil (alleen van binnen wordt ik er enorm gestresst van) Ik ga ook weg maar ik heb besloten dat vriendlief voortaan de bandjes mag luisteren ik wordt echt te beroerd van naar het gepiep te luisteren al is het maar 2 seconden.
Jeetje Ringel wat vervelend! Om dan het onaangename maar met het aangename te verenigen als je van auction en huizen programma's houdt zit je op de BBC goed in de ochtend. Ik hoop dat het snel ophoudt!
Hoi,

Jeetje wat een nare verhalen.

Ibbeltje, wow Seppe zijn hand verbrand op het kdv. Oh wat slecht zeg. Dat zou echt niet moeten kunnen! Bij ons op het kdv hebben ze dikke kussens op de verwarming en om de buizen. 2e en 3e graads verbrandingen zijn echt wel serieus. Wat enorm zielig. Dat breekt wel je hart als hij zo'n pijn heeft. En je man ook nog lekker bezig dus. Hou je het wel een beetje vol dat je lekker voor alles en iedereen mag zorgen?

Ringel, jeetje wat een schrik zeg. Is de vk al komen kijken? Moest je niet naar het ziekenhuis om te meten of het weeen waren? Heb je het kunnen regelen met Mayte? En heb je nog een stapel leuke dvd's in huis? Ik wil best wat opsturen hoor.

Goh, ik durf bijna niet te zeggen dat het hier hartstikke lekker gaat. Ik doe wat rustiger aan en meteen voel ik me een stukbeter. Haast geen last van bekken meer.

Haha en wij waren dus idd iedere ochtend al gedoucht voordat de kraamverzorgster kwam. We beweerde ook steeds dat we goede nachten hadden enzo. OP de een of andere manier dachten we dat je met een baby helemaal niet zou slapen, dus waren we blij met de 3 a 4 uurtjes die we konden maken. Haha, achteraf bleken het helemaal niet zulke goed nachten te zijn
Ringel wat schrikken!!! Hopelijk heb je wat leuks te kijken, op de bank liggen is lekker maar als het verplicht is zónder dat er iets leuks is duurt de dag zo lang!

Foto's van bolle Bokito staan op Hyves!

Fijn om te lezen dat er meer moeders krentebollenmaaltijden voorzetten ;p Voel me nu wel weer goed, maar denk dus vooral dat m'n b12 weer veel te laag is waardoor ik me zo moe voel. Hoplijk kan ik woensdag bij laten spuiten, voel me de volgende dag altijd al weer goed!

Zoon is wakker dus moet weer gaan!
He bah, wat een vervelende berichten!

Bagheera: Wat moet je geschrokken zijn! Hoe gaat het nu?

Ibbel: Wat vreselijk! 2e en 3e graads is niet niks zeg!! Arme man. En dan ook je eigen man nog!! Gelukkig schrijf je dat je het zelf goed trekt! Sterkte. En wat een gedoe met de arbo. Net of je dat er nog bij kunt hebben...

Ringel: Het blijft jou ook niet bespaard! Hoe voel je je nu? Lukt het je om je rust te nemen met dat kleine meisje om je heen? Heb je genoeg hulp?

Frans: Wat fijn dat je je weer beter voelt! Houden zo!!

Er is weer zoveel geschreven dat ik het verder weer even kwijt ben. Sorry...

Vandaag weer controle vk. Alles is goed. Baby lag weer met koppie beneden (volgens vk hoeft hij pas bij 35 weken definitief zo te liggen, als hij dan in stuit ligt, sturen ze door naar de gyn). Ik mag 18 december weer terugkomen. Vanaf nu om de twee weken.
Ibbeltje wat vervelend van je zoontje.

En wat zielig ook die kleine handjes.

Hoop dat het snel beter gaat.

En je eigen man een gebroken hand pff jullie hebben niet veel geluk.

Frans fijn dat je weer wat beter voelt.

Ringel echt rustig aan doen dus.

Dikke knuff voor jou en hopen dat alles rustig blijft.

Ik heb gister weer de pretecho gehad en gelukkig lag de baby er helemaal klaar voor.

Hebben een paar mooie foto' s meegekregen.

En het kindje is dus helemaal gedraaid heeft 10 weken in stuit gelegen.
Bokito mag jij zelf niet spuiten dan voor te laag b12?

Ik heb alles zelf in huis en spuit om de week.

Mijn moeder is verpleegkundige en die zet hem om de week in mijn bil.

Ik merk ook altijd meteen als ik weer een spuit heb gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven