Augustus afvallen
donderdag 4 augustus 2016 om 10:44
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).
Succes allemaal!
We gaan er weer voor!
NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4
Inloggegevens:
Gebruikersnaam: 31dagen
Wachtwoord: Afvallen
De start van dit topic vind je hier
Succes allemaal!
We gaan er weer voor!
NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4
Inloggegevens:
Gebruikersnaam: 31dagen
Wachtwoord: Afvallen
De start van dit topic vind je hier

dinsdag 9 augustus 2016 om 20:49
Zo, mijn eerste werkdag na de vakantie zit er alweer op. Ik had verwacht dat ik het moeilijker zou hebben op het werk, normaal snaai ik behorlijk achter mijn bureau of nog even gauw voor ik op pad ga. Maar ik kon me goed inhouden en had ook geen hongermomenten. Top.
Ik drink de hele dag door water en bij de lunch een bekertje melk.
Ik drink de hele dag door water en bij de lunch een bekertje melk.

dinsdag 9 augustus 2016 om 21:09
Lilyjo, ik ben ook dol op melk, en dan vooral volle . Ik beperk het nu ook tot 1 glaasje, en halfvolle. Ik heb het mezelf een tijd lang helemaal verboden, maar ik mis het dan echt. Naast dat 1 glaasje melk drink ik eigenlijk alleen water en thee, en soms een cappuccino (maar niet uit zo'n vieze automaat op het werk, met allemaal suiker erin). Frisdrank en sap enzo heb ik echt jaaaaren geleden afgezworen, zo zonde vloeibare calorieen. Ik ben er nu zo aan gewend dat het niet eens in me op komt om het te drinken. Soms als ik ergens ben en geen zin heb om water te bestellen dan wordt het weleens een rivella.
Bananenbrood is lekkerrrr...is ie goed geluktRi88?
Bananenbrood is lekkerrrr...is ie goed geluktRi88?
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:19
Kruidenthee, ik drink ook heel veel en Spa is wel mijn favoriet. Er zit veel natrium in dus we hebben eigenlijk bronwater van een ander merk. Sinds vorig jaar heb ik de Teissere siroopjes ontdekt. Vooral die met citroen/limoen en munt/limoen. En er zit nagenoeg geen calorie in, geen suiker en geen aspartaam.
Hier gaat het matig. Het bewust eten en niet snaaien gaat goed. Geen alcohol gaat ook goed. Het niet-roken niet. Als ik niet rook heb ik eigenlijk geen moeite mee, maar toch koop ik dan weer. Kan de motivatie niet vinden.
Vandaag vond ik dunne rijstwafels in het schap van de grootste supermarkt van Nederland. Ik had gehoopt om een slank hapje met een lekkere smaak, bij wijze van gezond tussendoortje. Mwah, het is dus gewoon een door de helft gesneden rijstwafel. Ik zie echt de toegevoegde waarde niet. En in verhouding tot een gewone rol rijstwafels nog hartstikke duur ook.
Hier gaat het matig. Het bewust eten en niet snaaien gaat goed. Geen alcohol gaat ook goed. Het niet-roken niet. Als ik niet rook heb ik eigenlijk geen moeite mee, maar toch koop ik dan weer. Kan de motivatie niet vinden.
Vandaag vond ik dunne rijstwafels in het schap van de grootste supermarkt van Nederland. Ik had gehoopt om een slank hapje met een lekkere smaak, bij wijze van gezond tussendoortje. Mwah, het is dus gewoon een door de helft gesneden rijstwafel. Ik zie echt de toegevoegde waarde niet. En in verhouding tot een gewone rol rijstwafels nog hartstikke duur ook.
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:45

dinsdag 9 augustus 2016 om 22:00
Ik heb ook een goede dag gehad. Loop nu ook trappen op t werk (van beneden naar de 4e). Gaat steeds beter moet ik zeggen
Spa rood vind ik ook erg lekker maar krijg er opgeblazen gevoel door het koolzuur dus drink t maar zelden.
Qua zuivel ben ik gek op karnemelk. Verder drink ik veel water (met verse munt), 2 kopjes koffie (nespresso ),groene thee en 1 kopje earl grey thee 's morgens op t werk.
Ik mis soms wel wat zoets om te drinken. Vruchtensap uit pak schijnt niet goed te zijn.
Iemand nog tips?
Spa rood vind ik ook erg lekker maar krijg er opgeblazen gevoel door het koolzuur dus drink t maar zelden.
Qua zuivel ben ik gek op karnemelk. Verder drink ik veel water (met verse munt), 2 kopjes koffie (nespresso ),groene thee en 1 kopje earl grey thee 's morgens op t werk.
Ik mis soms wel wat zoets om te drinken. Vruchtensap uit pak schijnt niet goed te zijn.
Iemand nog tips?
dinsdag 9 augustus 2016 om 22:06
Hallo allemaal, ik lees net dat er nog nieuwelingen bij zijn gekomen, wil me ook graag nog aanmelden als dat kan
ik lees al mee vanaf het begin, maar was toen op vakantie en geen weegschaal mee..
Gisteren gewogen: 73.9 kg dus dat is dan mijn startgewicht op 8 augustus.
Zou iemand dat voor mij in de tabel willen zetten?
Lijkt me leuk om nu actief mee te doen.. Sinds gisteren goed aan het opletten qua eten, heb ook MFP gedownload en wil max. 1500 cal. per dag gaan eten..
Vanavond alleen spontaan uiteten geweest, dus vandaag niet echt gelukt.. Morgen een nieuwe poging..

Gisteren gewogen: 73.9 kg dus dat is dan mijn startgewicht op 8 augustus.
Zou iemand dat voor mij in de tabel willen zetten?
Lijkt me leuk om nu actief mee te doen.. Sinds gisteren goed aan het opletten qua eten, heb ook MFP gedownload en wil max. 1500 cal. per dag gaan eten..
Vanavond alleen spontaan uiteten geweest, dus vandaag niet echt gelukt.. Morgen een nieuwe poging..

dinsdag 9 augustus 2016 om 22:55
Heb het vanavond even zwaar. Nog niks gesnoept of gesnaait maar kost me zeer veel moeite. Net maar waterijsje gegeten. En ik was gestopt met roken maar paar weken geleden weer begonnen met af en toen sigaret en nu is het naar elke avond weer. Voordeel is dat ik niet snoep maar moet wel.weer stoppen met roken.
Vandaag skay met aardbeien en zwarte bessen, bak met salade, banaan en s'avonds 2 koppen zelfgemaakte tomatensoep met 2 witte boterhammen en dan net raketijsje. Zit nu te twijfelen of ik nog wat ga nemen.
Vandaag skay met aardbeien en zwarte bessen, bak met salade, banaan en s'avonds 2 koppen zelfgemaakte tomatensoep met 2 witte boterhammen en dan net raketijsje. Zit nu te twijfelen of ik nog wat ga nemen.

dinsdag 9 augustus 2016 om 23:52
Schorpioen, inderdaad lekker naar bed gaan. Is het tot nu toe gelukt om niets meer te snaaien?
De meesten hadden een goede dag vandaag zo te lezen, toppers allemaal! Hier ook. Ontbeten met Griekse yoghurt met walnoten, tussendoor een banaan, als lunch een meergranen broodje met olijventapenade en kaas. 's Middags druiven, avondeten spinaziesoep en stokbrood met kruidenboter (4 sneetjes). Als toetje nog een schaaltje yoghurt.
Drinken: 's ochtends neem ik altijd een kop zwarte koffie, 's avonds een kop groene thee/rooibosthee ofzo. Tussendoor alleen water. Ik hou ook niet van zoet drinken.
De meesten hadden een goede dag vandaag zo te lezen, toppers allemaal! Hier ook. Ontbeten met Griekse yoghurt met walnoten, tussendoor een banaan, als lunch een meergranen broodje met olijventapenade en kaas. 's Middags druiven, avondeten spinaziesoep en stokbrood met kruidenboter (4 sneetjes). Als toetje nog een schaaltje yoghurt.
Drinken: 's ochtends neem ik altijd een kop zwarte koffie, 's avonds een kop groene thee/rooibosthee ofzo. Tussendoor alleen water. Ik hou ook niet van zoet drinken.
woensdag 10 augustus 2016 om 08:06
goedemorgen allemaal,
Leuk hoor, om de dag te beginnen met jullie positieve verhalen. Zo hou ik de motivatie wel
Hier gaat het ook lekker. Maandag 9 km gelopen, gisteren een workout van Marloes van Optimavita gedaan (echt een aanrader!) en zometeen weer rennen met mijn loopgroepje.
Qua eten gaat het ook goed, ik heb er alle vertrouwen in. Echt leuk om dit zo samen te doen !
Welkom Ufje en Kolletjedanst
Ri88 is je bananenbrood gelukt ??
fijne dag iedereen
Leuk hoor, om de dag te beginnen met jullie positieve verhalen. Zo hou ik de motivatie wel
Hier gaat het ook lekker. Maandag 9 km gelopen, gisteren een workout van Marloes van Optimavita gedaan (echt een aanrader!) en zometeen weer rennen met mijn loopgroepje.
Qua eten gaat het ook goed, ik heb er alle vertrouwen in. Echt leuk om dit zo samen te doen !
Welkom Ufje en Kolletjedanst
Ri88 is je bananenbrood gelukt ??
fijne dag iedereen

woensdag 10 augustus 2016 om 08:22
Het bananenbrood is heel goed gelukt!
Ik heb dit recept gebruikt:
http://fitbeauty.nl/recep ... nenbrood-ooit-suikervrij/
Ik heb het kokosvet weggelaten en iets meer honing toegevoegd en gewoon tarwebloem en koemelk gebruikt. Verder met stukjes appel en rozijntjes er door. Zelfs vriend heeft nu een sneetje mee naar zijn werk, dat zegt heel wat
Ik heb dit recept gebruikt:
http://fitbeauty.nl/recep ... nenbrood-ooit-suikervrij/
Ik heb het kokosvet weggelaten en iets meer honing toegevoegd en gewoon tarwebloem en koemelk gebruikt. Verder met stukjes appel en rozijntjes er door. Zelfs vriend heeft nu een sneetje mee naar zijn werk, dat zegt heel wat

woensdag 10 augustus 2016 om 08:46
Ik gisteren een 'mwoah' dag gehad.. Eigenlijk ging het redelijk goed, totdat ik 's avonds iets te veel pure chocolade heb gesnoept..
Vandaag er maar een betere dag van maken!
Ik koop vaak een kop soep tussen de middag in onze bedrijfskantine, maar vandaag is er vieze soep.. Even bedenken wat ik nog aanvullend aan m'n crackers ga eten.
Zet 'm op iedereen!
Vandaag er maar een betere dag van maken!
Ik koop vaak een kop soep tussen de middag in onze bedrijfskantine, maar vandaag is er vieze soep.. Even bedenken wat ik nog aanvullend aan m'n crackers ga eten.
Zet 'm op iedereen!
woensdag 10 augustus 2016 om 09:38
Goedemorgen allemaal En welkom aan de nieuwelingen, zet hem op jullie
@vivaeva, ik heb even gegoogled over natrium in Spa rood, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden? Ook niet dat Spa rood slecht zou zijn. Ik zal in de supermarkt eens kijken bij andere flessen.
Die rijstwafels, dat is echt onzin inderdaad. Gewoon een dunnere wafel. Ik zou ook lekker die normale kopen hoor. Ik heb ze van Leev (oer-speltwafels geloof ik) en die zijn ook wel prijzig, maar die vind ik lekkerder dan de gewone rijstwafels.
@Cherokee, een keertje een sapje uit pak lijkt mij echt niet slecht, je moet alleen niet een heel pak drinken. Ik heb zelf een keer Coolbear siroop gekocht omdat ik kinderen op visite kreeg, dat is gezoet met stevia geloof ik. Sommigen zijn er nogal lyrisch over. De kinderen vonden het lekker, ik vond het echt walgelijk zoet en heb het aan mijn zus meegegeven Zelfs met een klein drupje vond ik het nog te zoet haha.
@Daneli, oooohhh spinaziesoep! Dat moet ik ook maar weer eens maken, dat is echt een eeuwigheid geleden!
Lijstje voor vandaag;
O; oer-speltwafels met hüttenkäse en kipfilet
L; salade met tonijn
D; varkensworstje met gebakken aardappeltjes en broccolisalade
T; eiwitshake en een grapefruit (na het sporten)
Totaal 1429 kcal
@vivaeva, ik heb even gegoogled over natrium in Spa rood, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden? Ook niet dat Spa rood slecht zou zijn. Ik zal in de supermarkt eens kijken bij andere flessen.
Die rijstwafels, dat is echt onzin inderdaad. Gewoon een dunnere wafel. Ik zou ook lekker die normale kopen hoor. Ik heb ze van Leev (oer-speltwafels geloof ik) en die zijn ook wel prijzig, maar die vind ik lekkerder dan de gewone rijstwafels.
@Cherokee, een keertje een sapje uit pak lijkt mij echt niet slecht, je moet alleen niet een heel pak drinken. Ik heb zelf een keer Coolbear siroop gekocht omdat ik kinderen op visite kreeg, dat is gezoet met stevia geloof ik. Sommigen zijn er nogal lyrisch over. De kinderen vonden het lekker, ik vond het echt walgelijk zoet en heb het aan mijn zus meegegeven Zelfs met een klein drupje vond ik het nog te zoet haha.
@Daneli, oooohhh spinaziesoep! Dat moet ik ook maar weer eens maken, dat is echt een eeuwigheid geleden!
Lijstje voor vandaag;
O; oer-speltwafels met hüttenkäse en kipfilet
L; salade met tonijn
D; varkensworstje met gebakken aardappeltjes en broccolisalade
T; eiwitshake en een grapefruit (na het sporten)
Totaal 1429 kcal
Uhm... stuff... and things

woensdag 10 augustus 2016 om 14:57
Ik heb net gesport. Pff, zwaar (@kruidentheetje, arms & abs week 2, die mountainclimbers + push up vind ik killing, sowieso de push ups, zucht ) voel me op zich wel oké vandaag, maar die sportkleding aantrekken is toch weer confronterend. Deze week heb ik gewoon 4 eetafspraken, gister de eerste, vanavond weer etentje en vrijdag en zondag ook afspraken. Ik ga nu snel douchen en moet ook nog naar de stad, dus dat ga ik weer wandelend doen om te compenseren voor de gemiste wandelingen tot nu toe deze week. Weet nog niet of ik tijd heb om ook nog terug te wandelen. Maar nu snel douchen.
Zet hem op allemaal! Wel fijn dit topic, dat je het niet alleen doet
Zet hem op allemaal! Wel fijn dit topic, dat je het niet alleen doet
woensdag 10 augustus 2016 om 15:11
Haha @Tiny, die heb ik vorige week ook puffend en steunend en kreunend gedaan. Bij die speel ik wel soms vals als het niet meer lukt, dan doe ik bijvoorbeeld 20 mountainclimbers en 5 push-ups en werk op die manier de aantallen af Dat gaat dan net even wat beter. Push-ups blijven irritante krengen, al kon ik er laatst 10 achter elkaar voordat ik op mijn knieën verder moest.
Wel lastig met al die etentjes zeg! Lukt het je dan wel om bewuste keuzes te maken?
Wel lastig met al die etentjes zeg! Lukt het je dan wel om bewuste keuzes te maken?
Uhm... stuff... and things
woensdag 10 augustus 2016 om 16:22
Goedemiddag allemaal, we zitten op 1/3e! Goed om te lezen dat iedereen nog zo actief bezig is.
Ri88: ga dit weekend ook eens bananenbrood bakken, bedankt voor je recept.
Vandaag dag 10, voor mij vaak het moment om mijn lijnpoging te staken en lekker te gaan snaaien. Maar dit keer is het anders! Weegschaal was vanmorgen zo ontzettend lief voor me, al 1,5 kilo er af. Ben er zó blij mee, ga dus nog maar even door.
Fijne avond alvast en volhouden!
Ri88: ga dit weekend ook eens bananenbrood bakken, bedankt voor je recept.
Vandaag dag 10, voor mij vaak het moment om mijn lijnpoging te staken en lekker te gaan snaaien. Maar dit keer is het anders! Weegschaal was vanmorgen zo ontzettend lief voor me, al 1,5 kilo er af. Ben er zó blij mee, ga dus nog maar even door.
Fijne avond alvast en volhouden!
woensdag 10 augustus 2016 om 16:30
Goed bezig allemaal!!
Wordt het makkelijker voor jullie of moeilijker? Ik denk meer aan eten en lekkers. ( zo van, mm dit ga ik halen als de 31 dagen om zijn). Maar lichamelijk heb ik het gevoel er minder naar te snakken, dat is fijn!
Vandaag ontbeten met carrotcake havermout, lunch 3 speltblterhammen met vegapate en roomkaas light met komkommer.
Vnv eten we zoete aardappel, boontjes en gekruide kip uit de oven.
Tussendoortjes; quinoarijstewafwl, rauwkost, fruit, matze, bouillon, bananenbrood, kwark, noten, gekookt ei, eiwitpannekoekjes, gekruide kikkererwten uit oven ( als een soort borrelnootjes).
Leuke sites waar ik inspiratie vandaan haal zijn chickslovefood, ilovehealth en getoutofyourfatsuit. Hebben jullie nog leuke sites?
Wordt het makkelijker voor jullie of moeilijker? Ik denk meer aan eten en lekkers. ( zo van, mm dit ga ik halen als de 31 dagen om zijn). Maar lichamelijk heb ik het gevoel er minder naar te snakken, dat is fijn!
Vandaag ontbeten met carrotcake havermout, lunch 3 speltblterhammen met vegapate en roomkaas light met komkommer.
Vnv eten we zoete aardappel, boontjes en gekruide kip uit de oven.
Tussendoortjes; quinoarijstewafwl, rauwkost, fruit, matze, bouillon, bananenbrood, kwark, noten, gekookt ei, eiwitpannekoekjes, gekruide kikkererwten uit oven ( als een soort borrelnootjes).
Leuke sites waar ik inspiratie vandaan haal zijn chickslovefood, ilovehealth en getoutofyourfatsuit. Hebben jullie nog leuke sites?