Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Ik heb er een paar in de tabel gezet inderdaad, je staat er alleen met een andere naam in Riboho90 ;)

Ik eet straks sla met wortel, tomaat, komkommer, augurk, ei en kip. Ben benieuwd of ik het daar de avond op ga volhouden. Tel geen calorieën, eet gewoon wat ik denk dat goed is maar denk dat ik er vandaag wel te weinig heb. Nog maar een gezonde snack voor vanavond bedenken dan.. tips?
Hoera ik woog vanmorgen 74 kilo. Het werkt voor mij erg motiverend om jullie berichtjes te lezen. De meesten zijn redelijk op dreef... hou vol En voor degenen die nog niet zijn afgevallen of nu pas aanhaken... kom op! nieuwe ronde nog 23 dagen te gaan!
he dank voor het plaatsen van mijn gewicht! Ciccietta volhouden hoor, volgend weegmoment ook vast een positief bericht voor jouw! En grappig om mensen te horen over kledingstukken. Ik doe dat met een spijkerbroek die ik eigenlijk te strak heb gekocht. Hij zit al iets beter dan toen ik hem kocht (of hij groeit mee). Op naar 15/8.
Daneli, dank je voor het incullen van de tabel.

Ciccietta, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Je kan sowieso vocht vasthouden als je ongesteld moet worden en misschien waren de lekkere hapjes voor je verjaardag ook iets zouter dan normaal? Dat scheelt ook. Een digitale weegschaal is nauwkeuriger, dus wie weet ben je wel iets afgevallen maar zie je dat niet op de analoge schaal. Niet de moed opgeven hoor, dat zou jammer zijn.

Cherokee, dat hoepelen ziet er bedriegelijk gemakkelijk uit. Ik ga eerst maar eens hoeladansen, even kijken of de heupjes nog los willen.

Vandaag was een redelijke dag, het enige dat ik gezondigd heb is een beschuit met muisjes. Dat was overmacht, ik riskeerde een familieruzie als ik die niet zou nemenn
Ik had ook een goede dag. Gezond gegeten en niet gesnoept. Alleen mijn 10.000 stappen niet gehaald maar morgen weer een dag
Hebben jullie dat ook altijd dat het op maandag altijd zoveel moeite kost de draad weer op te pakken na een 'slecht' weekend? En als de maandag dan mislukt alles verloren lijkt voor die week? Echt een stom psychologisch dingetje is dat.

Anyway, het kostte me vandaag heel veel moeite Heb mezelf streng toegesproken; thee, als je het nu niet doet dan wordt het niets meer deze week. En de weken daarna waarschijnlijk ook niet

Ik had zó geen zin om te sporten, maar toch gedaan Het was zwaar, ik wilde er halverwege mee stoppen, maar heb toch doorgezet. Dat voelt dan toch weer goed!

Kreeg voor het sporten wel wat trek en heb 1,5 nectarine gegeten. Omg, het leek wel snoep zo zoet en lekker! Daar ga ik er meer van halen deze week, die zijn echt ideaal bij snaai/snoepzin!
Uhm... stuff... and things
Zoooooooo ik ben me toch chagrijnig

Vandaag gegeten:

- ontbijt: Herbalife vanille shake met ongezoete sojamelk, tussendoor een eierkoek

- lunch: weer een vanilleshake en een banaan, tussendoor een bio rijstwafel met pure chocolade (lekker! nog nooit eerder gegeten)

- diner: versgemaakte tomatensoep en Moussaka. Een variant met gehakt en aardappelschijfjes. Heb de bechamelsaus weggelaten, maar wel een klein beetje geraspte 30+ kaas er overheen gestrooid.

Vanmiddag een digitale weegschaal gekocht. Kids vonden het superleuk om erop te staan. En dus ging ik er ook even op. Met kleren aan en in de avond. Killing

En nu ben ik dus niet te pruimen. Terwijl ik best een goede dag had. Heb wilde fantasieën nu over zakken chips, maar ik neem helemaal niks. Heb het niet eens in huis natuurlijk. Verder nergens zin in, terwijl er nog een berg was te vouwen is.

Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga met een boek.

Verder iedereen lekker bezig?
Ik had het vandaag ook moeilijker dan eerdere vastendagen. Maar dat knapte op toen ik ontdekte dat ook een bakje lasagna van de jumbo van 400 gram binnen mijn 500kcal vallen en laat dat nou een van mijn lievelingsgerechten zijn!!! Dat hielp.

Nu eens zien hoe mijn lijf daarop reageert als vastendagmaaltje. Als dit goed gaat biedt het hoop voor de komende vastendagen zonder kookzin
Oh, zie nu jullie reacties pas. Bedankt voor alle felicititaties!

Vivaeva, ik zit hier hardop te lachen om je hoeladansje. Ik zie het meteen voor me hahaha. Nou, het lijkt erop dat de digitale weegschaal ongenadiger voor me is dan de analoge. Voor de kids klopte het trouwens wel behoorlijk goed. Dus dat geeft me toch weer wat hoop. Morgenochtend vroeg in de herkansing en dan weer met volle kracht vooruit!

Ik vind het trouwens ook best lastig om 'goede' of 'normale' porties in te schatten. Van huis uit gewend om vaak twee keer op te scheppen. Al doe ik dat nu vaak niet meer. Het gaat me te ver om mijn eten af te wegen. Iemand hier die dat wel doet? Of nog een goede tip?

Herkenbaar dus Kruidentheetje, had vanmorgen ook bijna rechtsomkeer gemaakt

Dus goed dat je doorzet!
Flea, wat fijn! Hoe werkt dat precies? Want lasagne klinkt niet echt als vasten
Eten afwegen doe ik niet. Ik kook wel kleinere porties rijst en pasta (aardappels eet ik niet tot nauwelijks) en zorg er voor dat mijn portie groente stuk groter is. Ik eet wel een stuk langzamer en stop als ik genoeg heb gehad.

Ik kom ook van 2x opscheppen naar nu 1 bord avondeten

Je kunt ook kijken op de site van het voedingscentrum voor advies over porties. Al zeggen ze daar 5 eetlepels groente. Dat krijg ik nooit op.
Lasagne, zit daar niet heel veel zout in? Misschien past t qua calorieën wel maar ook qua voedingsstoffen?
Ah, goede tip Cherokee. Thanks!

En ik moet er ook soms op letten dat ik niet de restjes van mijn kids opeet

Maar mijn allergrootste zwakte is chocolade, chips en snaai.

Eind vorig jaar ben ik zonder moeite 3 tot 4 kilo afgevallen. Op "vakantie" en in de feestmaand nog wel. Simpelweg door anders te eten en nauwelijks te snaaien. Helaas heb ik me bij thuiskomst weer teveel laten gaan

Nou, welterusten alvast hahaha!
Ik doe intermittent fasting, dwz dat je twee of drie dagen in de week maar 500 kcal eet en de rest van de week tot aan je dagelijkse behoefte (of daar iets onder, ik zou 2000 kunnen eten, maar zit vaak op de 1500-1700). Het wordt ook wel intermittent energy restriction genoemd. Wat afvallen betreft werkt het voor een deel omdat je gemiddeld over een langere tijd je energieïnname verlaagt en omdat je wanneer je langere tijd (meer dan 12-16 uur) in ketose komt, dwz dat je overschakelt op voornamelijk vetverbranding.

Daarnaast heeft het nog een aantal andere gezondheidsvoordelen om regelmatig te vasten, oa op je insulinegevoeligheid, je lichaam doet aan grote schoonmaak en celreparatie. Die voordelen haal je niet weg door de 500 kcal te verdelen over de dag, maar dat voelt bij mij niet goed. Ik hou honger als ik 2 of 3 kleine beetjes mag eten. Bij overdag niets eten en vroeg in de avond 1 maaltijd van 500kcal (of minder) voel ik me goed. En vandaag dus ontdekt dat de lasagne ook binnen mijn budget past
quote:CherokeeRose1977 schreef op 08 augustus 2016 @ 20:19:

Lasagne, zit daar niet heel veel zout in? Misschien past t qua calorieën wel maar ook qua voedingsstoffen?Ik heb naast de lasagne vandaag natuurlijk niets anders dan water, groene thee en koffie op. In de lasagne zat 3,6 gram zout, dus valt heel erg mee.
Wat een goede resultaten van iedereen!

Sommige wat meer, sommige wat minder dan 0.7kg eraf, maar allemaal iets eraf en daar gaat het om. Ciccietta, een analoge weegschaal telt niet hoor, er kan bij jou net zo goed 0.3kg af zijn zonder dat je het ziet! Een digitale is wel makkelijker als je het nauwkeurig wilt bijhouden. Nu niet laten ontmoedigen hoor, weer een frisse start met nieuwe weegschaal.

Ik ben juist weer blij als de werkweek begint, druk en eigenlijk weinig tijd om te eten dus veel makkelijker. Alleen de avonden oppassen ipv de hele dag. Ik drink altijd heel veel thee op m'n werk, en loop 20x naar het toilet daardoor, maar heb altijd het idee dat dat lekker doorspoelt. Zo ook vandaag. Vanavond een roekbakprutje gegeten van spinazie, mais, champignons en wat spekjes. En net dag 3 van de 30 day shred gedaan.

Dank voor degene die mijn gewicht in de tabel heeft gezet! Zet 'm op allemaal weer deze week!

Bikinis daar durf ik trouwens in z'n geheel niet in. Maar als ik Gillian van de 30 day shred mag geloven heb ik over 27 dagen een prachtig platte buik
Wat goed om te zien dat de meeste de -0,7 hebben gehaald!! Voor degene die het niet gehaald hebben, kop op een nieuwe week is aangebroken! Laat je niet ontmoediging en gewoon de draad oppakken.

ciccietta Ik ben geen diëtiste maar eet je niet veel te weinig? En een eierkoek bevat heel veel suiker, misschien een ander voedzaam tussendoortje kiezen? Ik snap dat je baalt dat de weegschaal vanmorgen niet echt mee wilde werken. Heb je afgelopen week vaker gewogen? Je gewicht schommelt meestal gedurende de week misschien was hij vanmorgen net iets aan de hoge kant? Anders morgenochtend een keer wegen? Gewoon doorzetten, komt goed.

Zit inmiddels aan een gigantische schaal met meloen, jammie!
Theeleut, geen idee maar ik denk dat het wel meevalt. Zeker qua avondeten. Die eierkoek is niet standaard hoor, maar vind soms iets zoets wel even lekker. Ik houd alles bij in een app. Qua calorieën kom ik doordeweeks wel aardig uit. Heb andere dagen niet gewogen. Juist omdat ik dacht met analoge weegschaal weinig tot niets te zien tussendoor. Vanaf nu dus op de digitale.

Eefje, jij ook bedankt voor je opbeurende woorden. En goed bezig jij!

Flea, bedankt voor de uitleg. Ben je al lang bezig?
Ik heb het eerder een tijd gedaan, maar daar kwam door omstandigheden het slop in.

Mijn vader doet het al meer dan een jaar en bij hem werkt het heel goed op zijn gewicht en algehele gezondheid.

Ik ben nu een maand bezig en het gaat nu makkelijker dan de eerste keer. Het scheelt dat ik nu vakantie heb en dat dat helpt om een ritme te vinden dat bij me past.
Ciccietta, je kan natuurlijk ook op de vierde dag van je menstruatie, 's morgens vroeg, schoon aan de haak en na toiletbezoek op je digiweegschaal gaan staan. Dat geeft waarschijnlijker een realistischer beeld op.

Kruidentheetje, ik zat net aan skyr met galliameloen, inderdaad erg zoet, maar volgens mij is dat gewoon suiker en voor de calorieen/gezondheid maakt het niet uit of suiker geraffineerd of natuurlijk is, dus eigenlijk moet je ook weer niet los gaan met fruit. En dat vind ik jammer want een fruitsalade op z'n tijs is erg lekker.

Flea, kreeg jij dan in het begin geen hongerklop op je 500 kcaldag? Ik heb het boek gelezen van de Britse arts die voor de BBC dat programma heeft gemaakt. Ik vond het heel overtuigend, maar als ik pas 's avonds of laat in de middag mag eten krijg ik hoofdpijn en ga ik trillen en dan ben ik bang dat ik echt onderuit ga, letterlijk dus. Dat is me al eens gebeurd en toen kwam ik pas bij na een beschuitje met suiker. Dat was tijdens zo'n vastenweek. Typisch gevalletje van hyoglykemie? Wat is jouw ervaring?
Oh ja, de hoeladans ging niet heel soepeltjes, mag ik wel zeggen. Even oefenen nog.
Ik heb er niet heel veel last van gelukkig. Af en toe in het begin wat duizelig bij snel opstaan. Een kop bouillon hielp erg goed.

Nu eigenlijk geen last van. Wat heel goed helpt is bewegen Ik loop een uur met de hond of doe mijn hardlooprondje. Dan gaat de honger vanzelf weg. (vandaag wat minder langdurig jammergenoeg dan andere keren). Thee drinken helpt ook. En gek genoeg helpt het heel goed om te ruiken wat elders klaargemaakt wordt en daar dan van te genieten alsof je het zelf eet Maar voor de rest zo min mogelijk met eten bezig zijn.
Wow wat is iedereen goed bezig. Ciccietta, nu je een digitale weegschaal hebt, komt het wel goed, zeker als volgende week ook je menstruatie weer is geweest.

Hier is er 0,6 vanaf. Had het niet verwacht omdat het een paar dagen niet lekker ging.

Vanmiddag ging ook niet goed, maar vanavond weer wel. Nou ja, we zien wel.
Ciccietta, gefeliciteerd met je verjaardag! Balen zeg, geen resultaat op de weegschaal, maar gewoon verder gaan en volgende week weer kijken. Je weet dat als je de handdoek in de ring gooit het sowieso niet de goede kant op zal gaan. En voor je ongesteldheid heb je grote kans dat je toch zwaarder bent. Ohja en nooit 's avonds met kleding op de weegschaal ook niet je spiegelbeeld 's avonds beoordelen

Verder goed bezig de meesten volgens mij! Iedereen de maandag weer overleefd? Met meer of minder moeite lees ik ik herken dat wel dat als je de maandag verpest de hele week dan niet meer lekker gaat. Zo heb ik een hoop weken voorbij laten gaan eerder.

Hier vanmorgen op de weegschaal 1,0 kg eraf. Viel me toch mee ondanks de paar slechte dagen. Nu netjes doorzetten. Ik heb wel wat etentjes deze week.
@vivaeva, ik ga niet los op fruit hoor, eet het eerder te weinig dan te veel. En voor die (fruit) suikers ben ik niet bang, fruit bevat natuurlijk ook heel veel gezonde dingen in tegenstelling tot snoep.

@tiny, mooi resultaat Nog gesport vandaag? Ik ging vandaag 3 keer dood tijdens legs week 3

@flea, knap hoor! Ik houd soms een eetraam aan van een uurtje of 8, maar dan eet ik wel het normale aantal kcal voor een dag. Maar 1 keer eten en dan nog zo weinig zou ik echt niet kunnen (denk ik, heb het nog nooit geprobeerd haha)
Uhm... stuff... and things

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven