En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 07:57:

@Mieshka,

Normaliter loopt alles in het gezin normaal/goed. Ik val dan ook niet onder het type "volk dat niet aan kinderen had moet beginnen", vind ik zelf.

Het is niet altijd zo zwart/wit. Zo ook de reacties over direct spullen pakken en weggaan. Als je 12 jr samen bent en je man geestelijke hulp nodig heeft (voor depressie en wellicht meer) dan is het niet zo simpel. Tevens is er ook een tweede kind in het spel met wie de banden 100% optimaal zijn.

Wat betreft "corrigerende tik", ik zou dàt ook niet goedkeuren bij een baby!! Ik ben er echter niet bij geweest dus weet niet in hoeverre het een mini tikje was, dan wel een wat hardere tik (beide keur ik 100% af)!Dat je niet meteen bij hem weggaat na zoveel jaar begrijp ik, maar je moet wel NU hulp inschakelen. Niet in september en dan niet melden van het slaan. Jij moet nu voor je kinderen opkomen. Bel je huisarts, vraag om hulp. Laat je kinderen niet alleen met hem. Liever 4 verschillende gezichten dan een vader met losse handjes.
[quote]Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 07:57:

@Mieshka,

Normaliter loopt alles in het gezin normaal/goed. Ik val dan ook niet onder het type "volk dat niet aan kinderen had moet beginnen", vind ik zelf.

Het is niet altijd zo zwart/wit.

dat is het wel..als je dit goed praat val je wel onder dit "volk"
Nou, wat dacht je van je man de deur uit te gooien en hem ver van de baby te houden? Hij heeft een probleem en dat is erg voor hem maar hij is dus niet te vertrouwen in de buurt van je kind. Misschien weet je het niet maar je kind loopt nu al trauma op omdat zijn omgeving niet veilig is. het leven is soms hard maar je zal moeten kiezen tussen je man en je kind en je verantwoordelijkheid ligt bij je kind. Tuurlijk is je huwelijk belangrijk voor je en je zal van je man houden maar het is echt geen optie om hem in huis te houden. Als hij niet wil vertrekken hoef je maar een belletje te doen naar de politie en met jouw verhaal komt hij jullie huis niet meer in.

Echt ik schrik hier zo enorm van, het is echt geen optie meer om hem in één huis te hebben met jullie baby, je kind raakt al in de stress als hij zijn stemgeluid hoort want hij associeert dit met pijn. Laat je man eerst zijn problemen oplossen en als hij bij de psych loopt bel die dan even om te zeggen dat hij jullie kind mishandelt want die moet dat echt weten. Echt lieverd, zet hem vandaag nog de deur uit. je beschermt daar niet allen je kind mee maar ook je man. Als hij in een onbewaakt moment iets jullie kind iets aandoet wat onherstelbaar is moet niet alleen jij daar verder mee leven maar ook hij als hij weer zichzelf is.
Is die veiligheid ontslag nemen dan doe je dat, is het naar de kdv brengen dan doe je dat.

Je vergeeft het jezelf nooit als je nu geen actie gaat ondernemen en er gebeurt dadelijk iets.

En ja het is heel frustrerend een huilende baby, ik werd er ook gek van vroeger.

Het is dus ook belangrijk dat jij nu je man in ''bescherming'' neemt tegen zichzelf.

Je zult voorlopig even de kar moeten trekken.
quote:_origami_ schreef op 10 augustus 2016 @ 08:02:

[...]

In je OP schrijf je dat hij dit gedrag niet van plan is te melden bij psycholoog en dat omvallen in de box het kind meer pijn doet. Voor hem is het dus wel simpel, hij wil er niks aan veranderen en vind het kennelijk niet zo boeiend. Hij pakte jullie kind bij de keel! Wie zegt dat het hierbij blijft?Wow dus hij heeft er niet eens spijt van en vindt dit normaal? Dan gaat hij hier echt niet mee stoppen nee
quote:scarlettmydear schreef op 10 augustus 2016 @ 07:57:

[...]

Goede vraag! Hopelijk wel...

En de harde reacties hier schieten natuurlijk ook niet erg op he. Een huilende baby, man. Ik kan daar ook Echt Niet Tegen. Als je dan al overspannen bent of depressief, tsja.

Natuurlijk is dit way en way over the top en een absurde actie, totaal belachelijk. Maar wellicht is de man van to zich daar gewoon bewust van, maar radeloos en heeft hij niet de mogelijkheid om zichzelf te herpakken. Dat lijkt onvoorstelbaar maar is het niet. En het is ook niet uitzichtloos of het einde van de wereld. Maar wel iets waar actie op moet worden genomen. Nu!

Ja hoor, dat snap ik allemaal. Ik weet uit ervaring hoe je kunt reageren als je depressief bent.

Maar er is hier dus een baby in het spel.

Een weerloze baby.

En de vader slaat.

Om welke voor hem dringende reden dan ook, reageert hij zich fysiek af op zijn kind.

Dat is een letterlijk levensbedreigende situatie voor een klein kind.

Daar moet een eind aan komen, en wel nu.

Dus vader zoekt nu hulp, of hij moet nu weg uit de situatie. Uit zelfbescherming maar vooral om het kind te beschermen. Dat is niet om hem te straffen. Je straft hem erger als hij in de situatie blijft en het slecht afloopt.
Door je man uit huis te zetten, zet jij geen 12 jaar relatie op t spel. Dat doet hij al.

Hij geeft een baby een corrigerende tik (raar), grijpt baby bij de keel (raar) en wil er vervolgens niet over praten! En dat...dát zou voor mij de druppel zijn!

Stel je grens, kijk t niet aan maar zorg voor veiligheid voor je kind.

Aan je relatie werken kan ook als je man tijdelijk buiten huis verblijft maar wel door heeft waar de grenzen zijn. Die moet jij stellen!

Zo'n baby stopt niet met huilen door...
Is die depressie gekomen na de geboorte van de baby?

Ik zou toch sneller hulp inschakelen.

Je man is agressief en ook nog eens depressief. Niet alleen je baby, ook je andere kind is daar de dupe van.

De kinderen kunnen voor hun leven beschadigd raken als je man geen serieuze hulp krijgt.
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 08:03:

[...]

Bedankt voor je reactie. Hij is niet echt geschrokken. Vind het ook niet kunnen, maar is een beetje afgestompt qua emoties en denkt dat het niet schadelijk is (want niet hard). Schaamt zich er wel voor en wil er niet echt over praten.Dit klinkt nog wel het alarmerendst.
Wordt jij niet ontzettend boos op je man dan? Ik zou furieus zijn. Niemand komt hier aan mijn kinderen.

Het is jouw taak om je kind te beschermen en ik vnd jou daar nalattig in omdat jij je man een hand boven het hoofd houd. Een keer een corrigerende tik kan ik nog begrijpen maar bij de keel? Dit is echt niet oke TO.

Ik snap dat je man niet in orde is. Dus moet je maatregelen nemen. Je eigen baan opgeven zou ik niet doen. Maar mijn kind blijft niet meer alleen bij hem. En hij moet onmiddelijk hulp zoeken.
Hij heeft het in ieder geval zelf gemeld.

Wat rot voor je.

Ik ben niet van de anti sla brigade maar dit klinkt echt zorgelijk. Je man kan de zorg niet aan.

Een baby slaan is echt buiten de orde.

Geen ouders in de buurt en/of geschikt die kunnen inspringen?

Ik zou voor extra oppas gaan. Desnoods halve dagen. Sterkte. Ik hoop dat je man snel hulp krijgt.

Dit klinkt voor iedereen naar.

Zoek alsjeblieft goeie hulp. Sommige mensen kunnen inderdaad geen (hard) huilende baby's verdragen, met alle gevolgen van dien. Een kennis van vrienden van ons heeft dus wel in opwelling over het gehuil zijn baby zo hard door elkaar geschud dat het meisje aan de gevolgen is overleden. Hij was toen alleen thuis.

Als je man een huilende baby niet trekt, dan moet hij desnoods de kamer uitlopen. Maar niet een baby bij de keel grijpen, dat is voor mij een teken dat hij zichzelf niet in de hand heeft.

Ik zou voorlopig gaan voor vier dagen opvang, ook al is dat inderdaad veel.
@clowntjemeteenrodeneus

Nee, dat is het nièt. Dat de handeling (agressief doen tegen een baby) 100% fout is - dat is wèl zwart/wit en daar zijn we het over eens. Ook het gegeven dat veiligheid vh kind voorop staat.

De aanpak dan wel de handeling hoe dit te voorkomen is echter niet zo zwart/wit. "Weggaan" vind ik echt te kort door de bocht, zeker als er zeer recent een doorverwijzing is gegeven naar de psych.

Ik denk dat (al dan niet tijdelijk) gebruikmaken van een Kdv de beste optie is.
quote:[message=23825663,noline]scarlettmydear schreef op 10 augustus

Maar wellicht is de man van to zich daar gewoon bewust van, maar radeloos en heeft hij niet de mogelijkheid om zichzelf te herpakken. Dat lijkt onvoorstelbaar maar is het niet. En het is ook niet uitzichtloos of het einde van de wereld. Maar wel iets waar actie op moet worden genomen. Nu!

Dat is nu juist het vreselijk gevaarlijke aan deze situatie. Als man niet de mogelijkheid ziet zich te herpakken kan hij het kind serieus blijvend letsel toebrengen of misschien zelfs vermoorden.

Ik zou echt niet rustig op mijn werk zitten als man dat heeft opgebiecht.

Ik ben tegen veel opvang voor edn baby maar in deze situatie waar man kind slaat kan het niet anders.
Hij zegt dat het niet hard was, en dat het wel meeviel. Daarnaast schaamt hij zich.

Heeft hij geluk dat je baby niet kan praten om uit te leggen wat het met de baby doet.

Ooit van hechtingsproblemen gehoord TO?
Het gaat niet goed met je man. Ik kan me goed voorstellen dat je je gezin niet gaat opbreken als je man diep ongelukkig is, maar ik zou wel de mogelijke schade zoveel mogelijk beperken. Ontslag nemen zou ik niet doen, als dit blijvend blijkt heb je je werk hard nodig. Ik zou baby op mans dagen naar de opvang brengen of één dag extra opvang en kijken of je één van zijn dagen thuis kunt werken zodat je altijd in de buurt bent. En hij heeft nú hulp nodig, dus zoek samen een hulpverlener die per direct beschikbaar is. Sterkte
Ps. Ik praat dit nergens goed! Als dat er op lijkt dan wordt mijn schrijven verkeerd geinterpreteerd of heb ik mij matig uitgedrukt.

Ik wil enkel het beeld schetsen dat er bepaalde (psychische) factoren spelen, die mogelijk een dergelijke (foute/slechte!) situatie in de hand hebben gewerkt.
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 08:14:

@clowntjemeteenrodeneus

Nee, dat is het nièt. Dat de handeling (agressief doen tegen een baby) 100% fout is - dat is wèl zwart/wit en daar zijn we het over eens. Ook het gegeven dat veiligheid vh kind voorop staat.

De aanpak dan wel de handeling hoe dit te voorkomen is echter niet zo zwart/wit. "Weggaan" vind ik echt te kort door de bocht, zeker als er zeer recent een doorverwijzing is gegeven naar de psych.

Ik denk dat (al dan niet tijdelijk) gebruikmaken van een Kdv de beste optie is.Again: hij geeft aan dit niet te gaan bespreken. Hoe zie je het dan voor je verder?
Een corrigerende tik is sowieso discutabel maar een baby van een half jaar snapt daar helemaal niets van en doet ook nog eens niets fout door te huilen en verdient dus geen correctie. Een corrigerende tik zou je nog onder opvoeden kunnen zien maar een baby slaan en bij de keel grijpen(!!) is gewoon ronduit mishandeling. Al is het niet hard en is ze nog klein je kunt een kind enorm beschadigen ook zo een kleintje als het niet in een veilige omgeving opgroeit. Het gevoel van onveiligheid (dat de persoon waar je volledig op vertrouwd je pijn doet) kan zeker zorgen voor geestelijke schade bij een baby.

Ik vind dit echt heel zorgelijk klinken. Hij is vast niet alleen gefrustreerd als hij slaat maar op veel andere momenten weet hij zich waarschijnlijk nog net wel te beheersen maar een prettige sfeer kan dat niet zijn. Daarbij kan een klap en zeker rond de nek pakken ook een keer verkeerd aflopen, als hij nu al niet zwaar onder de indruk is van zijn gedrag zou ik er niet vanuit gaan dat het niet meer gaat gebeuren. Of hij nu ziek is of niet ik vind het nogal wat dat hij het als kleinigheid ziet als hij zijn baby rond haar keel pakt en slaat. Dat is geen kleinigheid dat is gewoon mishandeling en daar moet het kind tegen beschermd worden. Als ik jou was zou ik naar de huisarts stappen en je verhaal doen. Eigenlijk lijkt het me heel verstandig als Veilig Thuis ingeschakeld wordt zodat jullie op vrijwillige basis geholpen kunnen worden. Dat kun je ook zelf doen en dat staat je een stuk beter dan wanneer ze op de stoep staan omdat een ander plekken bij je baby vindt. Zij kunnen ook helpen met bekijken hoe je man eventueel ontlast kan worden. Ik zou voor nu de baby bij iemand anders of toch het kdv brengen en niet alleen thuislaten met je man. Je kunt het risico gewoon niet nemen dat de volgende tik verkeerd aankomt of hij net even harder of langer in haar nekje knijpt dan hij bedoelde.. Vier dagen kdv loopt een baby niets van op, van een mishandelende vader wel!

De situatie van je man is sneu als hij inderdaad ziek is maar jij bent verantwoordelijk voor je kinderen, laat ze niet de dupe worden van de situatie want zelf kunnen ze niets veranderen.
quote:scarlettmydear schreef op 10 augustus 2016 @ 07:57:

[...]

Goede vraag! Hopelijk wel...

En de harde reacties hier schieten natuurlijk ook niet erg op he. Een huilende baby, man. Ik kan daar ook Echt Niet Tegen. Als je dan al overspannen bent of depressief, tsja.

Natuurlijk is dit way en way over the top en een absurde actie, totaal belachelijk. Maar wellicht is de man van to zich daar gewoon bewust van, maar radeloos en heeft hij niet de mogelijkheid om zichzelf te herpakken. Dat lijkt onvoorstelbaar maar is het niet. En het is ook niet uitzichtloos of het einde van de wereld. Maar wel iets waar actie op moet worden genomen. Nu!Harde reacties?! Deze man is de weg kwijt en ik vind dit heel gevaarlijk gedrag. Ik zou hem niet meer alleen laten met (in elk geval de baby). En TO, je moet je kinderen tegen hem beschermen, depressie of niet.

Dat de handeling (agressief doen tegen een baby) 100% fout is - dat is wèl zwart/wit en daar zijn we het over eens. Ook het gegeven dat veiligheid vh kind voorop staat.

Ik denk dat (al dan niet tijdelijk) gebruikmaken van een Kdv de beste optie is.Ja, mits hij dit gedrag zelf meldt bij huisarts en/of hulpverlener. En dan niet in september, maar nu. Anders staat de veiligheid van het kind dus NIET voorop. Dan is dat alleen een loze kreet waarmee jullie jezelf proberen gerust te stellen.

@clowntjemeteenrodeneus

Ik denk dat (al dan niet tijdelijk) gebruikmaken van een Kdv de beste optie is.

Dat zou ik ook doen.

Baby rustiger, Man wat ruimte, jij met een gerust hart op je werk.
quote:sinnombre schreef op 10 augustus 2016 @ 08:07:

Is die depressie gekomen na de geboorte van de baby?

Ik zou toch sneller hulp inschakelen.

Je man is agressief en ook nog eens depressief. Niet alleen je baby, ook je andere kind is daar de dupe van.

De kinderen kunnen voor hun leven beschadigd raken als je man geen serieuze hulp krijgt.Nee, niet daardoor nee.
quote:rosik schreef op 10 augustus 2016 @ 08:10:

Wordt jij niet ontzettend boos op je man dan? Ik zou furieus zijn. Niemand komt hier aan mijn kinderen.

Het is jouw taak om je kind te beschermen en ik vnd jou daar nalattig in omdat jij je man een hand boven het hoofd houd. Een keer een corrigerende tik kan ik nog begrijpen maar bij de keel? Dit is echt niet oke TO.

Ik snap dat je man niet in orde is. Dus moet je maatregelen nemen. Je eigen baan opgeven zou ik niet doen. Maar mijn kind blijft niet meer alleen bij hem. En hij moet onmiddelijk hulp zoeken.Nalatig? Ik weet het nèt (bijna letterlijk) en zoek meteen naar opties!
Je man kan het niet aan. Een hele dag zorgen voor 2 kinderen is intensief en als je depressief bent is het je helemaal teveel. Het lijkt me echt beter dat ze 4 dagen naar de opvang gaan. Voor je man want hij krijgt meer rust en voor je kinderen want ze worden goed verzorgd.

Sterkte want voor jou is het ook moeilijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven