En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
Dank je Youk, wat lief dat je dat zegt.

Ik wil nog reageren op de mensen die zeggen dat de baby niet veilig is als TO thuis is. Want ze moet ook douchen, slapen etc. Ik denk niet dat daar een groot gevaar voor bestaat. Het gebeurt niet voor niks wanneer TO juist niet thuis is.

Ten eerste weet TO's man dat, als zij thuis is, zij 'beschikbaar' is en voelt hij minder druk om het huilen te laten stoppen. Hij staat er dan niet alleen voor in de zorg en is niet machteloos. Ten tweede is er ook een soort sociale controle: slaan is een impuls, maar gek genoeg houden de meeste agressieve mensen die impuls heel aardig in bedwang wanneer er derden bij zijn. Ze hebben dus een rem. Dat geeft tegelijk aan,dat ze wel degelijk controle over hun gedrag hebben, en kunnen leren om die controle óók te hebben, wanneer ze alleen zijn.
quote:elein schreef op 10 augustus 2016 @ 11:54:

[...]

Je moet de post van Geronimo2 nog even een keer lezen.

Nogmaals, ik zeg niet dat er niet iets moet gebeuren, maar ik vind het goed dat TO bezig is, maar wel rustig blijft. Dat is de enige manier volgens mij, of jij er nou een uitvlucht in leest of niet. En ik snap best dat je je óók zorgen maakt om je man als je de afgelopen 12 jaar geen reden hebt gehad om aan te nemen dat hij dit soort dingen zou doen. En ik snap ook dat je hier niet meteen mee naar buiten kan/wil, en eerst even veilig thuis anoniem wil bellen om te peilen wie je aan de telefoon hebt. En ook dat je misschien wel zo verbijsterd en geschrokken bent dat je klein probeert te beginnen. Dit zijn nog maar eerste stappen hè?

Dat heb ik gelezen en ik ben het niet met dat slappe gedoe eens. Wie is er nou belangrijker? Een zwakke vader dat vertroeteld moet worden omdat hij zielig is en onder het mom van een depressie, want ik lees nergens dat dat vastgesteld is. Een geplande afspraak met de psycholoog is het enige wat ik ervan terug lees.

Of een baby dat door de vader bij de keel wordt gepakt om hem of haar een pak slaag uit te delen. Kom nou.
Ik vind de tip om tijdelijk een ander onderkomen voor man te zoeken ook een goede. Misschien een vakantiehuisje? Kan hij beter tot rust komen en zijn je kinderen veilig.
Het is zoals het is
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2016 @ 11:57:

Ik wil nog reageren op de mensen die zeggen dat de baby niet veilig is als TO thuis is. Want ze moet ook douchen, slapen etc. Ik denk niet dat daar een groot gevaar voor bestaat. Het gebeurt niet voor niks wanneer TO juist niet thuis is.

Ten eerste weet TO's man dat, als zij thuis is, zij 'beschikbaar' is en voelt hij minder druk om het huilen te laten stoppen. Hij staat er dan niet alleen voor in de zorg en is niet machteloos. Ten tweede is er ook een soort sociale controle: slaan is een impuls, maar gek genoeg houden de meeste agressieve mensen die impuls heel aardig in bedwang wanneer er derden bij zijn. Ze hebben dus een rem. Dat geeft tegelijk aan,dat ze wel degelijk controle over hun gedrag hebben, en kunnen leren om die controle óók te hebben, wanneer ze alleen zijn.Iemand die de keel van een baby dicht knijpt is alle remmen volledig kwijt, hoor. Die rem waar jij het over hebt die bestaat inderdaad wel, maar de natuur is nu juist zo dat die rem o.a. ontstaat bij alles wat weerloos is. Een baby (of kitten, puppy, andere babysoort) is daarin het ultieme, en juist daarbij heeft hij die rem niet. Daaruit blijkt dat zijn innerlijke rem sowieso niet werkt en je daar dus nooit op kunt vertrouwen.
Am Yisrael Chai!
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2016 @ 11:57:

Ten eerste weet TO's man dat, als zij thuis is, zij 'beschikbaar' is en voelt hij minder druk om het huilen te laten stoppen. Hij staat er dan niet alleen voor in de zorg en is niet machteloos. Ten tweede is er ook een soort sociale controle: slaan is een impuls, maar gek genoeg houden de meeste agressieve mensen die impuls heel aardig in bedwang wanneer er derden bij zijn. Ze hebben dus een rem. Dat geeft tegelijk aan,dat ze wel degelijk controle over hun gedrag hebben, en kunnen leren om die controle óók te hebben, wanneer ze alleen zijn.Een tik uitdelen is een keuze geen impuls. In een impuls geweld gebruiken is als jij of je geconfronteerd wordt met geweld en je moet beschermen. In de strafrecht heet dit noodweer ( exces).
Ik denk dat je man normaal vast goed te vertrouwen is, maar nu niet. Depressie is iets vreselijks en heeft heel veel invloed op karakter.

Heeft je man naast jou iemand waar hij vertrouwen in heeft? Zou je die erbij kunnen betrekken? Op die manier ben jij niet zijn enige steun en kun je makkelijker bewegen.
Het is zoals het is
De baby staat ten alle tijden voorop wat bescherming betreft. Haar man is schuldig aan mishandeling en thuis biedt absoluut geen veilige omgeving voor de baby. Daar moet een oplossing voor komen en echt zo snel mogelijk. Over de toekomst kan en moet later worden gedacht. Eerst de baby.
Ik vraag me toch nog iets af, TO. Je zegt dat hij het heeft opgebiecht nadat jij hebt doorgevraagd en het uit hem hebt getrokken. Ik vraag me toch echt af hoe zo'n gesprek dan precies gaat. Ik heb ook een baby van ongeveer die leeftijd en als ik thuis kom en mijn man zegt "jemig, was echt een kutdag vandaag, ze heeft alleen maar gehuild" zou ik niet eens weten wat voor vragen ik zou moeten stellen waarop het antwoord ooit zou kunnen zijn "ja, toen heb ik haar een mep verkocht" of "ja, toen heb ik haar keeltje dichtgeknepen".

Het feit dat jij kennelijk dergelijke vragen wel kunt bedenken en dan ook nog eens dat antwoord krijgt lijkt erop te wijzen dat er wel degelijk meer signalen en problemen zijn, hoe kom je anders op zo'n gesprek?

Kun je dat nog wat meer toelichten?
Am Yisrael Chai!
En TS als je het moeilijk voor jezelf vindt om je man tijdelijk anders onderdak te laten zoeken, met alleen als argument de veiligheid van de baby, doe het dan voor je gezin en voor je man. Blijkbaar is hij even niet voor rede vatbaar en moet jij je gezin en hem tegen hem en zichzelf in bescherming nemen. Liefde is soms ook moeilijke keuzes maken.
quote:fashionvictim schreef op 10 augustus 2016 @ 12:01:

[...]

Iemand die de keel van een baby dicht knijpt is alle remmen volledig kwijt, hoor. Die rem waar jij het over hebt die bestaat inderdaad wel, maar de natuur is nu juist zo dat die rem o.a. ontstaat bij alles wat weerloos is. Een baby (of kitten, puppy, andere babysoort) is daarin het ultieme, en juist daarbij heeft hij die rem niet. Daaruit blijkt dat zijn innerlijke rem sowieso niet werkt en je daar dus nooit op kunt vertrouwen.Er staat in de OP, dat hij haar bij haar keel vastpakte. Er staat niet dat hij geknepen heeft. Niemand weet dus exact wat er is gebeurd.

Daarnaast: kindermishandeling komt vaak voor. Opvallend genoeg gebeurt dit vrijwel altijd binnenshuis, zonder toezicht van buitenstaanders. Er is dus blijkbaar een mechanisme (een rem) wat ervoor zorgt dat de daders het geweld buiten het zicht houden. Dat is in dit geval ook zo, dus dat doet mij vermoeden dat de man van TO niet snel de baby iets zal aandoen als zij in de buurt is.

Geweld gebruiken gebeurt om verschillende redenen. Hier lijkt het waarschijnlijk dat de man slaat omdat hij de zorg/druk niet aankan. Op het moment dat TO thuis is, en deze reden wegvalt, is de kans op slaan dus veel kleiner.

Waarmee ik dus niet zeg dat ze erop kan of moet vertrouwen. Alleen dat de kans kleiner is.
quote:fashionvictim schreef op 10 augustus 2016 @ 12:11:

Ik vraag me toch nog iets af, TO. Je zegt dat hij het heeft opgebiecht nadat jij hebt doorgevraagd en het uit hem hebt getrokken. Ik vraag me toch echt af hoe zo'n gesprek dan precies gaat. Ik heb ook een baby van ongeveer die leeftijd en als ik thuis kom en mijn man zegt "jemig, was echt een kutdag vandaag, ze heeft alleen maar gehuild" zou ik niet eens weten wat voor vragen ik zou moeten stellen waarop het antwoord ooit zou kunnen zijn "ja, toen heb ik haar een mep verkocht" of "ja, toen heb ik haar keeltje dichtgeknepen".

Het feit dat jij kennelijk dergelijke vragen wel kunt bedenken en dan ook nog eens dat antwoord krijgt lijkt erop te wijzen dat er wel degelijk meer signalen en problemen zijn, hoe kom je anders op zo'n gesprek?

Kun je dat nog wat meer toelichten?Goede vraag idd.
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2016 @ 12:12:

[...]

Er staat in de OP, dat hij haar bij haar keel vastpakte. Er staat niet dat hij geknepen heeft. Niemand weet dus exact wat er is gebeurd.

Daarnaast: kindermishandeling komt vaak voor. Opvallend genoeg gebeurt dit vrijwel altijd binnenshuis, zonder toezicht van buitenstaanders. Er is dus blijkbaar een mechanisme (een rem) wat ervoor zorgt dat de daders het geweld buiten het zicht houden. Dat is in dit geval ook zo, dus dat doet mij vermoeden dat de man van TO niet snel de baby iets zal aandoen als zij in de buurt is.

Geweld gebruiken gebeurt om verschillende redenen. Hier lijkt het waarschijnlijk dat de man slaat omdat hij de zorg/druk niet aankan. Op het moment dat TO thuis is, en deze reden wegvalt, is de kans op slaan dus veel kleiner.

Waarmee ik dus niet zeg dat ze erop kan of moet vertrouwen. Alleen dat de kans kleiner is.Kans is kleiner, maar bestaat wel. Een boek gelezen (waargebeurd) over een meisje dat misbruikt werd door haar vader, terwijl moeder in huis lag te slapen.
quote:Timetraveler schreef op 10 augustus 2016 @ 12:12:

En TS als je het moeilijk voor jezelf vindt om je man tijdelijk anders onderdak te laten zoeken, met alleen als argument de veiligheid van de baby, doe het dan voor je gezin en voor je man. Blijkbaar is hij even niet voor rede vatbaar en moet jij je gezin en hem tegen hem en zichzelf in bescherming nemen. Liefde is soms ook moeilijke keuzes maken.Goeie!!
Het is zoals het is
quote:Sophiever schreef op 10 augustus 2016 @ 12:00:

[...]

Dat heb ik gelezen en ik ben het niet met dat slappe gedoe eens. Wie is er nou belangrijker? Een zwakke vader dat vertroeteld moet worden omdat hij zielig is en onder het mom van een depressie, want ik lees nergens dat dat vastgesteld is. Een geplande afspraak met de psycholoog is het enige wat ik ervan terug lees.

Of een baby dat door de vader bij de keel wordt gepakt om hem of haar een pak slaag uit te delen. Kom nou.

Tja als jij van het type "psychische problemen zijn een keuze, en die mensen moeten gewoon maar even normaal doen" bent dan zijn we snel uitgepraat. En een vader die een baby bij de keel grijpt "om hem of haar een pak slaag uit te delen" heb je ook nergens gelezen.

Ik denk dat TO niet een verlofdag heeft opgenomen om niet voor haar baby op te komen vandaag. Maar ze heeft ook een ouder kind, en daar moet ze ook rekening mee houden. En dan is het gezin opbreken misschien NIET de enige of zelfs de beste oplossing. Misschien uiteindelijk wel, maar daar komt ze dan ook wel achter. Ik denk ook dat wat Aureel zegt over impulsen klopt.
Holy fuck. Ik heb alleen de OP en de eerste pagina gelezen, maar als mijn vriend onze baby (6 maanden) een corrigerende tik gaf of de hand om de keel legde, dan kreeg hij van mij een corrigerende tik.

Op z'n neus.

En in z'n ballen.

En daarna zou ik vertrekken.
Ik vind het trouwens goed dat je rustig blijft en nadenkt over je acties!

Denk wel dat het van belang is voldoende stelling te nemen tegen je man. Ook voor hem, zonder jou blijft hij hierin zitten en dat is voor hemzelf ook heel slecht.

Is er al gedacht over anti-depressieva?
Het is zoals het is
quote:elein schreef op 10 augustus 2016 @ 12:18:

[...]

Tja als jij van het type "psychische problemen zijn een keuze, en die mensen moeten gewoon maar even normaal doen" bent dan zijn we snel uitgepraat. En een vader die een baby bij de keel grijpt "om hem of haar een pak slaag uit te delen" heb je ook nergens gelezen.

Ik denk dat TO niet een verlofdag heeft opgenomen om niet voor haar baby op te komen vandaag. Maar ze heeft ook een ouder kind, en daar moet ze ook rekening mee houden. En dan is het gezin opbreken misschien NIET de enige of zelfs de beste oplossing. Misschien uiteindelijk wel, maar daar komt ze dan ook wel achter. Ik denk ook dat wat Aureel zegt over impulsen klopt.

Wat Aureel zegt over impulsen klopt niet in haat context. Zij zegt dat een kind veilig is omdat slaan een impuls is. Dat is niet zo. Een kind is veilig als de vader geslagen heeft uit een keus nav frustratie en de moeder is in de buurt. Als het een impuls betreft is een kind nimmer veilig, ook niet met een moeder in de buurt die even aan het douchen is.

Dat is een groot verschil.
Het is schijn dat er controle is over de situatie wanneer to thuis. Impuls of bewust maakt niet uit. Deze man mishandelt een baby. Er bestaat geen veilig in dat huis en gezin. Niet zolang de samenstelling zo blijft zonder hulp. Niet zolang het onder de pet blijft. Zelfs met Hulp is het de vraag of het nog veilig wordt. Dit is geen kwestie van minder werken, kdv inschakelen en verder niets doen omdat je er zogenaamd altijd bij bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik geloof niks van dit verhaal je moet als moeder wel heel labiel zijn om je kleintjes niet gelijk weg te halen uit zo een situatie
quote:Sophiever schreef op 10 augustus 2016 @ 12:23:

[...]

Wat Aureel zegt over impulsen klopt niet in haat context. Zij zegt dat een kind veilig is omdat slaan een impuls is. Dat is niet zo. Een kind is veilig als de vader geslagen heeft uit een keus nav frustratie en de moeder is in de buurt. Als het een impuls betreft is een kind nimmer veilig, ook niet met een moeder in de buurt die even aan het douchen is.

Dat is een groot verschil.Nee hoor, dat heb ik helemaal niet gezegd, en dat zal ik ook nooit zeggen. Ik heb ook niet beweerd dat slaan een enkel impuls is, althans niet zo zwart-wit.
quote:viva-amber schreef op 10 augustus 2016 @ 12:24:

Het is schijn dat er controle is over de situatie wanneer to thuis. Impuls of bewust maakt niet uit. Deze man mishandelt een baby. Er bestaat geen veilig in dat huis en gezin. Niet zolang de samenstelling zo blijft zonder hulp. Niet zolang het onder de pet blijft. Zelfs met Hulp is het de vraag of het nog veilig wordt. Dit is geen kwestie van minder werken, kdv inschakelen en verder niets doen omdat je er zogenaamd altijd bij bent.Bovendien is dit op termijn voor to ook geen doen, die raakt dan ook aan het eind van haar latijn omdat ze continu alert moet zijn.
Misschien een opname op de paaz van bvb drie weken voor de man , medicatie afstellen?
quote:duopennoti schreef op 10 augustus 2016 @ 12:26:

ik geloof niks van dit verhaal je moet als moeder wel heel labiel zijn om je kleintjes niet gelijk weg te halen uit zo een situatieIk hoop het, maar dan zou ik TO wel ziek vinden om dit te verzinnen.
Hij gaat toch wel weer ergens ploffen zolang hij niet aan zichzelf werkt. Volgende keer is de trigger iets anders. Hij reageert zich af op de zwakste en op iemand die niet voor zichzelf kan spreken. Daarbij weer to niet wat waar is en hoe vaak het is gebeurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Sophiever schreef op 10 augustus 2016 @ 12:23:

Dat is een groot verschil.

Ik bedoel het stuk dat als moeder even aan het douchen is, dat hij weet dat ze er zo weer is. Niet vanwege de controle maar dat hij niet weet wat hij met het kind aanmoet op zo'n moment en gefrustreerd raakt. Als moeder het zo weer komt overnemen (redding is nabij) is dat anders.

Ik kan wat aureel precies zei niet zo snel weervinden, vrougah kon je naar beneden scrollen als je zelf aan het reageren was, maar blijkbaar niet meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven