* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself

Hallo andere verse mama !

hier ook gepruttel in de box, maar ik claim even de Marit-tijd nu hoor aangezien ilse ligt te slapen.

Hier ook super georganiseerd !!!

Moet inderdaad echt, plannen wat er te plannen valt, er is nóg meer dan genoeg over wat maar komt zoals het komt!

Zo had ik gisteren gelukkig ovenschotel klaar staan, zodat ik het uurtje vanaf 16:30uur echt alleen bezig kon zijn met krampen van Sanne en chagrijnigheid van Ilse.

Gezellig. Maar het eten was klaar

Hallo,

UM: Je verhaal over wat Fiene nog niet kan is héél erg herkenbaar hoor! Femke loopt ook nog niet, ze trekt zich op totdat ze op haar knietjes zit en gisteren 2 x tot staan, maar dat kun je eigenlijk nauwelijks staan noemen. Ze trekt zich op aan bv een heel laag nachtkastje. Dan leunt ze met haar hele bovenlijfje op het nachtkastje. Ik heb een foto op mijnalbum gezet, gisteren gemaakt. Lopen zit er voorlopig nog helemaal niet in.

Praten doet ze wel...alleen we verstaan er niks van, haha. Ze heeft soms hele verhalen, zo'n schattig babytaaltje/gebrabbel. Soms herkennen we wel woorden, maar dat is misschien meer omdat we dat willen horen. Ze zegt tegen vogel: auch. Ze wijst dan naar buiten en zegt: auch!, auch! en dan zie ik altijd één of meerdere vogels buiten, dus daar zal ze dan wel vogel mee bedoelen.

Bij het cb zeiden we dat we in de gaten moeten houden of ze voortgang boekt qua motoriek. Omdat ze heel beweeglijk/lenig in haar gewrichten is (ze zit rustig in een halve split te spelen) zal ze sowieso later gaan lopen, omdat ze de kracht nog niet heeft. Maar goed, sinds de laatste keer dat we daar geweest zijn gaat ze uit zichzelf zitten, trekt ze zich op tot haar knieën en heel soms tot staan, dus dan zal het wel goed zijn.

Als anderen vragen of ze al kan lopen zeg ik: nee, ze is een beetje lui. Ik heb geen zin om te zeggen dat ze nog niet genoeg kracht heeft ivm die beweeglijkheid omdat ik dan het gevoel heb dat anderen het gevoel krijgen dat ik Femke verdedig ofzo (als je begrijpt wat ik bedoel) Hmm, beetje wazige zin geloof ik...

Dus ik ben wel blij dat Fiene ook nog niet kan lopen, hihi. En trouwens, dat eten als een bootwerker dat herken ik ook! Als ze de kans krijgt eet ze volgens mij veel meer dan dat wij haar geven.

Marit, heb je wel zin om weer te gaan werken straks? Juist wel misschien? Fijn dat Sanne vanavond bij je ouders terecht kan.

Emmetje: fijn dat je je draai gevonden hebt. Ik ben benieuwd hoe het mij af zal gaan met 2 straks, zeker als ik dan weer aan het werk ben icm borstvoeding bijvoorbeeld. Bij Femke ging ik vaak voordat ik naar huis ging eerst kolven om nog snel een voorraadje op te bouwen. Volgens mij heb ik daar met 2 veel minder tijd voor. Nou ja, we zullen zien.

Hello, ben ik ook weer 'ns!

Malar beterschap met Carlijn zeg. Dat is ook wat. Gaat het weer wat met 'r. En, zijn jullie de Muis-dvd al beu?

Emmetje, fijn zo heerlijk met z'n viertjes aan het genieten. Geweldige opmerking van die dure buggy!!!!

Metis, succes met jullie bied-actie op het huis. Ben benieuwd zeg. Fijn dat het alweer beter is met Eva. Gelukkig maar.

UM - lekker blijven klagen hier hoor. Je kan het maar kwijt zijn toch? Ik zelf heb vaak de neiging om teveel tegen J. te zeiken over zijn familie. Dat kan ik heeeel lang doen....maar niet tè lang

En ik moest echt zo lachen om je zwangerschapstenten hahaha. Want het is herkenbaar. Sterker nog, ik draag er zo'n lekkere strak-om-de-vetrol-step-in overheen haha (en maar klagen dat ie niet elke avond de kleren van me lijf scheurt)

Marit, hoop dat je een rustige nacht hebt! Fijn dat Sanne naar je schoonouders mag. Sterkte.

Jane, hoe was het familiebezoek? Hoe waren de reacties??

Peetje, en wie vroeg het ook nog meer... Jayda loopt sinds 3,5 week pas echt los, ze was toen 16maanden. Daarvoor alleen aan het handje, heel onzeker. En ineens zette ze wat losse stapjes. Moet zeggen dat vanaf het momènt dat ze loopt, ze enorme sprongen (figuurlijk) maakt. We verbazen ons dagelijks om weer iets nieuws van madame. Proosten tijdens het drinken (goooh) liedjes met gebaren, het teletubbieliedje "meezingen" (alleen Lala en Po en ohoh op het laatst) Maar het heeft best lang geduurd (vond ik zelf). Anderzijds heeft ze nog steeds maar 8 tandjes en 1 kiesje. Overigens nog steeds geen hoektanden. Is dat normaal???

Mijn neefje (wordt over 19 dagen 1 jaar) kruipt nog niet. Terwijl zijn broertje al met 14 maanden liep. Het is allemaal niet echt te vergelijken, toch.

Efkes iets anders. Onlangs heb ik een collegaatje aangeraden om ook te gaan forummen (niet hier). Ze is ziek thuis op het moment en omdat ze alleen woont kan ze vaak haar ei niet kwijt, heeft geen feed back. Heb haar verteld dat ik het zo prettig vond/vind om af en toe eens met jullie te kletsen over de (dreumes/baby)zaken die ons bezighouden. Kan namelijk best therapeutisch werken af en toe, ja toch?

Zo, ik ga op tijd naar bed. Morgen gaan we met mijn moeder de stad in. Sint-inkopen doen. Vrijdag vieren we het bij haar samen met mijn zusjes gezin. Heb er zo'n zin in!!!
Dat duurde iets langer dan gepland

Malar, hoe is het met Carlijn? Heeft ze veel last van haar ontsteking? Ik hoop dat ze snel opknapt.

Metis, en al iets gehoord op jullie bod? Spannend hoor!

Diddle, Salomé heeft ook niet veel tanden, 4 boven, 1 onder en 3 kiezen. En dan te bedenken dat die in 1 maand allemaal tegelijk zijn doorgekomen.

Peetje, bv met 2 is wel goed te doen, ik lees meestal ondertussen een boekje voor aan Salomé. Maar ik kreeg van de kraamzuster ook als tip om toch op te staan als Salomé ondeugende dingen gaat doen. Ze hebben snel in de gaten dat je niet zo mobiel bent met een drinkend kleintje. Voordeel met zo'n boef is dat ik nu dus ook staand kan voeden

Zonnetje, hoe is het met je? Dikke

Voor de rest iedereen en ik ga zometeen lekker onder zeil!

Wat een rust hier. Ik dacht, ik zal eens even bijlezen, maar er valt niet veel bij te lezen.

Femke werd dinsdagavond wakker en bleef maar huilen. Eerst eruit, getroost, weer in bed, weer eruit en getroost, daarna maar eens 20 minuten gewacht. Ze ging toen alleen maar harder huilen dus heb ik haar maar een paracetamol gegeven (misschien last van kiesjes ofzo dacht ik) en wat laten drinken. Ze dronk bijna een halve beker water leeg. Had natuurlijk dorst gekregen na al dat gehuil (en gehoest). En gisterochtend was mevrouwtje om kwart voor vijf wakker. Om half 6 hadden we haar bij ons in bed gelegd in de hoop dat ze dan stil zou zijn en zou gaan slapen, maar nee hoor, ze was klaarwakker. En wij dus ook....Nou ben ik ook nog steeds/alweer verkouden dus ik vond mezelf best wel zielig gisteren. Maar ja, als je dan aan het werk bent gaat het ook wel weer.

Gelukkig sliep ze vannacht weer goed door.

Eigenlijk boffen we wel, want ze wordt echt zelden wakker. Als vroegst wel eens rond kwart over zes, half zeven, maar meestal gewoon rond 7 uur. Dus als het dan opeens zo vroeg is dan denk je, wat is dit nou?

We kregen ook nog een mailtje van m'n schoonzus dat ze gourmetten niet zo handig vonden ivm hun kids. Die hebben daar het geduld niet voor (zijn 4 en 3). Maar op ons aandringen gaan we toch gourmetten en zorgt zij dat ze 's middags iets warms hebben gegeten. Tsja, zou "iedereen" hier "ons" idee jatten en zou het bij ons niet doorgaan, dat kan natuurlijk niet!
quote:peetje74 schreef op 04 december 2008 @ 19:58:

We kregen ook nog een mailtje van m'n schoonzus dat ze gourmetten niet zo handig vonden ivm hun kids. Die hebben daar het geduld niet voor (zijn 4 en 3). Maar op ons aandringen gaan we toch gourmetten en zorgt zij dat ze 's middags iets warms hebben gegeten. Tsja, zou "iedereen" hier "ons" idee jatten en zou het bij ons niet doorgaan, dat kan natuurlijk niet!

Hier gaat het gourmetten niet door M dacht eerder vrij te zijn maar ging niet door wegens drukte dus dan wordt het allemaal erg laat. Wij gaan dus volgende week een keer gourmetten.

Makelaar heeft gisteren gebeld: ze zijn akkoord gegaan met ons bod! Zijn echt helemaal blij joh, super.

Marit nog even een vraagje aan jou: Jij zei dat ze met 18 mnd op cb gaan checken of alles oke is hé er als kind dan nog niet loopt. Zit er vaak een achterliggende reden achter dan zoals iets mis met heupjes bijv? Wij moeten 15 dec weer (althans daar ergens in de buurt) Zat er namelijk eens over na te denken nav jouw berichtje. En maakt het dan nog uit dat Eva wel achter iets aanloopt of langs tafel/bank of kan er dan net zo goed wat mis zijn? Niet dat ik nu in stress ben geschoten hoor maar ben wel gewoon benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.

Zo, ik heb me een zin in vanavond! Ben zo benieuwd hoe Eef de cadeautjes vindt (ongetwijfeld erg leuk) en ik heb stiekem voor M ook nog wat dingen die hij nooit had verwacht. Vind het zo moeilijk mijn mond dan te houden he, ben absoluut niet goed daarin, Maar t is me gelukt nog niets tegen M te zeggen. Ben benieuwd hoe hij vanavond gaat reageren. Zit me al helemaal te verkneukelen.

Morgen gaan we naar mijn schoonouders en morgenavond door naar mijn ouders. Zondag komen we dan weer thuis.
Gefeliciteerd Metis met jullie huis! Super! Nog even over het lopen, ik weet dat het allemaal niks zegt, maar mn zusje was 26 maanden toen ze begon te lopen. Daar zat niks medisch achter, ze had gewoon een hekel aan lopen (nog steeds eigenlijk )

Iedereen een fijne Sinterklaas, wij gaan vanmiddag naar zwager en schoonzus met de kinders. Morgen vieren we het bij mijn ouders. Voor de voorpret staat hier nu de cd van Bert en Ernie aan die wachten op Sinterklaas

Dank je!

Ik hoop echt dat er niks medisch achter zit maar je gaat er toch wel over denken op gegeven moment. 26 mnd is idd ook laat maar gewoon een hekel eraan dus hahahaha. Eva heeft nog weleens neiging als ze in haar stoel hangt te wijzen dat ze iets wil hebben en dat ik dat even moet pakken (dacht het niet ) dus t kan ook luiigheid zijn

Jullie ook een fijne Sinterklaas!
Ik heb trouwens maar eens wat foto's op ons album gezet, zet ze tegenwoordig alleen nog maar op hyves en vergeet het steeds daar ook wat neer te zetten. Dus nu eerst maar eens gedaan.
Metis, joehoeeeeee!

van harte! Je klinkt hier nog redelijk nuchter, hebben jullie t wel even gevierd? staat ie nog op funda trouwens, zodat we even kunnen meegluren?

Goed om te lezen dat hier ook kindjes nog niet lopen, en dat dat ook heel normaal is. Wat jij hebt Metis, dat je toch een beetje gaat twijfelen of t niets fysieks is, dat heb ik helemaal niet, ook omdat bij elke CB bezoek haar heupjes gecheckt zijn, ik denk ook dat Fiene gewoon die behoefte niet voelt.

Mijn opa vond t wel lekker eigenwijs van d'r, dat vond ik wel een goeie, zo kun je t ook bekijken tuuk.

Het nog even kadootjes inslaan gister is helemaal in de sneeuw gevallen. Maar we hebben iig voor Fiene leuke uitpakdingetjes, da's toch het voornaamste.

Emmetje, leuk dat je weer even komt buurten, wat goed dat het allemaal loopt bij jullie met Salomé en Olivia. Petje af!

Peetje, herkenbaar dat ze opeens hun huilbuien hebben. Fiene had het gisteravond, echt hartverscheurend. Geen idee wat er ad hand was...

Ik voel me een stuk relaxter nadat ik mijn zorgen hier lekker gespuit heb. Ik ontdekt dat ik vooral mezelf op de kast aan het jagen was dat Fiene was mijn onrust aan t overnemen was.

Marit, is een cd met ontspanningsoefeningen wat? Om relaxter te worden? Of zit jullie dag zo volgestouwd dat dat te optimistisch gedacht is?

Knap hoor om te lezen hoe jullie alles strak organiseren, en de aardappelen tijdig schillen..

Allemaal een fijne sinterklaas met veel kadootjes toegewenst!

Utregjochie heeft al laten doorschemeren dat hij niks ingekocht heeft.... behalve dan voor Fiene...

Lekker avondje allemaal!
Zo, even ons topic weer van onder vandaan halen.

Metis, wat fijn dat ze accoord zijn gegaan met jullie bod! Wanneer gaan jullie over? En hebben jullie nu een koop- of een huurhuis?

Hoe vond Eva de cadeautjes? En was M blij verrast met zijn onverwachte cadeautjes?

Leuke foto's trouwens.

Wij hebben ook een leuke sinterklaas gehad gisteren met P's moeder en broer, schoonzus en de kids. Femke had haar 't shirtje aan met de tekst: hoera, ik word grote zus. Was wel leuk, ze waren allemaal blij.

We hebben lekker gegourmet. De cadeautjes waren in een ommezien uitgepakt want de kinderen van zwager en schoonzus wilden het liefst alles tegelijk uitpakken. Ze begonnen helemaal te stuiteren. Zwager had even op het raam gebonkt en de kinderen werden helemaal hyper. Femke vond het ook leuk allemaal, maar die was ook al blij met het inpakpapier.

UM, fijn dat jij je wat relaxter voelt.

Jane en Marit, hoe gaat het met jullie?

groetjes, peetje
hey hey,

Klinkt erg leuk jullie avondje Peetje. Wel een verrassing voor je schoonfamilie zeker met dat t-shirtje, echt leuk!

Metis, ook hier nogmaal gefeliciteerd met jullie woning. Ben je al thuis? Gezellig weekend gehad?

En jij UM nog een heerlijk avondje gehad? Geinige opmerking van je opa, 'eigenwijs'

Alle andere dames ook genoten van de sinterklaasavond?

Wij vierden vrijdagavond Sint met ouders en zusje. Maar Jayda en haar neefjes zijn èigenlijk nog te klein. (2,5 1,5 en bijna 1) Tuurlijk was het interessant zo'n jute zak vol cadeaus, alleen snapten ze toch niet echt wat de bedoeling was. Grappig was dat ze vooral elkaars cadeau erg mooi vonden, bijna nog mooier dan zijzelf.

Jayda heeft ook zitten smullen van de kruidnootjes die op tafel stonden.

Voor de rest is het behoorlijk pet met (warm) eten. Jemig, elke avond is het onderhand strijd - wat ik niet wil - en daarom al snel opgeef. Soms laat ik 'r ook maar gewoon zelf aanklooien en ben ik blij met elke 'hapje' wat naar binnen gaat. Vandaag was het zo erg dat ze zelf haar danoontje niet hoefde. En ondanks het uitslapen vanmorgen (9.15) en een middagslaapje van 2 uur, ligt ze er vanaf 19.00 uur in. Denk dus dat ze niet helemaal lekker in haar velletje zit. Arm prulleke.

Fijne avond allemaal!!!

Liefs DiddleDee (f)
I'm alive !

Een hele drukke periode achter de rug. Lange werkweek gehad, inkopen voor Sinterklaas gedaan, naar de kapper geweest en vrijdagavond Sinterklaas gevierd met vrienden. Was heel gezellig !! Laura snapt er inderdaad nog niet zoveel van. Ze vond het uitpakken wel leuk, maar vervolgens ging ze iets heel anders doen. Ach, nou ja, volgend jaar zal ze het beter snappen. We weten nu wel dat ze dol is op pepernoten en toastjes met brie, hahaha.

Gisteren heb ik Laura naar m'n ouders gebracht en zijn Jane-man en ik heerlijk saampjes geweest. Gistermiddag lekker gecocooned, gisteravond uit eten en naar de film geweest. Vanochtend lekker 2 uur in bad gelegen en veel gelezen. En vanmiddag samen richting mijn ouders om Laura weer op te halen.

Ik was er echt even aan toe om tijd voor mezelf en ons saampjes te hebben. We verloren onszelf en elkaar uit het oog de laatste tijd. Ook Laura was niet echt de gezelligste afgelopen week, omdat ze enorm haar grenzen aan het aftasten is. Veel dingen doen die niet mogen, niet luisteren en als je er iets van zegt, breekt de hel los. Zwaar vermoeiend.... Ik had het echt even met haar gehad. Het zal wel weer een fase zijn, houd ik mezelf voor. Gisteren is ze trouwens 1,5 geworden. Wat is ze al groot, snif....

Ik ben alweer 10,5 week zwanger, time flies. Over 2 weken de volgende echo, daar kijk ik wel naar uit. Ik hoop dat het nog steeds goed zit. Voorzichtig ben ik aan het nadenken over namen en vanochtend heb ik op internet gezocht naar een groot prinsessenbed voor Laura. We willen haar in een groot bed doen op een nieuw kamertje rond haar 2e verjaardag. Dan kan de baby in haar kamertje de maand erna. Leuk om uit te zoeken !

DD, exact hetzelfde verhaal gehad hier afgelopen week met eten. Drá-ma ! Soms ging ze zelfs alleen met 1 danoontje naar bed. Ik heb me flink zorgen gemaakt, maar niets aan de hand. Ze sliep gewoon de hele nacht door. Het is moeilijk om er geen strijd van te maken aan tafel. Ik zit me echt op te vreten....

Gisteren en vandaag at ze weer normaal, dus het zal wel een fase zijn, of gewoon niet fit voelen. Ik denk maar zo: ze zullen het wel niet nodig hebben dan. Sterkte !

Metis: gefeliciteerd met jullie nieuwe woning ! Wow, wat gaaf zeg ! Ik ben wel heel benieuwd hoor. Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Peetje, klinkt als een gezellig Sinterklaasavondje met dat gourmetten !

UM, heb je een leuke Sinterklaas gehad? Hoe vond Fiene het? Jane-man had ook helemaal niets gekocht hoor.... ik had alle inkopen vorige week gedaan. Ach, nou ja, zo gaat 't hier altijd.... Fijn dat je je weer wat happier voelt nadat je hier gespuit hebt.

Emmetje, hoe was jouw Sinterklaas? 2 avonden maar liefst, sjonge ! Salomé en Olivia zullen wel flink verwend zijn !!!

Houdt Salomé trouwens ook zo van Bert en Ernie? Laura is er ook dol op.

Marit, hoe is het nu met je? Af en toe er nog doorheen? Balen meis.... Daar ben ik ook wel een klein beetje bang voor, in juli volgend jaar. Dat ik het weer retezwaar ga vinden. Ik hoop dat je goede hulp hebt van Vin en (schoon)ouders. Leuke Sinterklaas gehad?

Zon, hoe ist nu lieverd?

Malar, hoe ist met Carlijntje?

Marianne, ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat ! Ik mis je hier wel hoor. Je bet zo stilletjes. Geef eens een teken van leven?

Tinok en Punkertje, still going on?

Ik ga nu nog even bankhangen en vroeg m'n mandje in.

XXX
What matters most is how you see yourself
Hoi Jane lekker ff een weekendje zo met z'n tweetjes. Goed van/voor jullie.

Heb jij nog wat van Catpower gehoord, zij zal toch inmiddels wel bevallen zijn? Ben zo benieuwd hoe het met haar gaat....

Hey !!

Wat fijn om te lezen dat het eten bij jullie ook minder gaat!

Hier sinds krap 2wkn ook opeens een Ilse die niets van haar bordje wil pakken 'savonds! Gelukkig overdag geen problemen nog, dus we maken ons niet druk om het avondeten.

Vooral NIET proberen te voeren is hier het idee, ze at prima zelf en zal dat nu heus ook wel weer doen als ze wél trek heeft. Toetje gaat gelukkig nog wel goed.

Gek maar gelukkig is dat ze wel gewoon blijft doorslapen. Hoewel, tijd van opstaan verschuift wel naar 6uur... wat minder :(

Verder dit weekend buikgriep-2 sinds Sanne doorgemaakt. Verdorie. Nouja, ik voel me nu al stuk beter gelukkig.

Metis, gefeliciteerd met het huis !!

UM, ik vind dat je wel goed klinkt! Hoe gaat het ?

Hoe zou het met Catpower zijn?

Geen bericht, voelt in dit geval niet aan als goed bericht vind ik.

Met Sanne gaat het goed, begint nu sinds weekje echt meer te reageren, brabbelen en lachen. Leuk..het echte inie-minie is er af. Slapen wisselt nog heel erg, voor ons nog doorbijten dus.

Over 3,5week weer werken

Héérlijk vooruitzicht. Ik mis de regelmaat heel erg, hoewel het thuiszijn ook wel lekker is. Jammer dat ik me veel te gejaagd en overbelast voel als ik de medicatie niet pak, maar mét dat spul kan ik er best leuke dagen van maken gelukkig.

Tijd voor laatste fles bijna, ik ga vast wat opruimen!

Dank jullie wel allemaal! Op Funda staan maar weinig foto's van het huis, ik zal even een link naar de folder neerzetten, staat ook niet bijster veel in maar wel ietsjes meer

http://images.funda.nl/valentinamedia/004/641/075.pdf

Wanneer we de sleutel krijgen weten we nog niet. We gokken zelf per half januari ongeveer.

(UM: ik klink misschien wel nuchter maar je had me donderdag hier moeten zien stuiteren )

Hier ook vlagen met slecht eten. Wij gaan er ook geen strijd over aan. Niet eten? Oké, dan niet. Ik was vroeger hele slechte eter en bij mij werd het nog weleens naar binnen gepropt en ik ben er vrijwel zeker van dat dat averechts heeft gewerkt. Toetje gaat hier ook goed trouwens.

Sinterklaas was hier helemaal geslaagd. Eva pakte steeds een cadeautje en gaf hem aan degene voor wie het was, vond ze erg leuk om te doen. Het uitpakken van haar eigen cadeautjes vond ze natuurlijk nog leuker. We hadden ook een magisch tekenbord voor haar gekocht en dat is het helemaal. De rest van de cadeaus vond ze ook leuk maar dat tekenbord....! Ze sleept het overal mee naar toe, tekent zich suf en vindt het geweldig het steeds weer leeg te maken. Hoe snel ze zulke dingen ook doorhebben hé, heel leuk. Blokken van de Aldi (thanx UM ) zijn ook groot succes.

Zaterdag bij mijn schoonouders ook nog leuke cadeautjes gehad en gisteren van mijn ouders ook nog, ze is dus flnk verwend.

M vond zijn cadeaus super, hij had voor mij ook nog wat cadeautjes, had ik totaal niet verwacht. Dus was alleen maar leuk.

Blegh, ik ben het weekend toch ook nog ziek geworden, verkouden, keelpijn, hoofd wat uit elkaar barst, traanogen en de hele mikmak. Had net idee dat ik fijn dans was ontsprongen.

Marit, ik heb zelfde idee als jij: geen bericht van CP voelt in deze niet als goed bericht, ik hoop maar dat we het ontzettend mis hebben.
Wauuuuuuuuwie Metis!

wat ziet dat er gaaf uit! wat een mega oppervlakte voor de woonkamer, wat een mooie vloer ligt erin, en die tuin, gigantisch, wat gaat Eva daar heerlijk in spelen als de zon weer schijnt!

Wist je dat een ook een hele leuke nieuwe achterbuurvrouw hebt?

Mijn schoonmoeder...

Echt waar! kon t bijna niet geloven, maar jullie gaan in dezelfde wijk als mijn schoonouders wonen, dus mocht t allemaal weer de goede kant op gaan dan kom ik best wel eens bij jou in de buurt! wat een grap...

Wij hebben hier ook een super sinterklaas gehad. Ik was er van te voren eigenlijk niet zo bezig geweest, misschien dat t juist daarom zo relaxed was. Vrijdag hebben UJ en ik gekaasfonduet (altijd maar dat gourmetten, zo onorgineel en dvdtje gekeken. Zaterdag een berg kadootjes, Fiene vindt uitpakken geweldig. Ze maakt trouwens wel consequent de door papa opgebouwde knikkerbaan van de aldi kapot, dus nog even oefenen.

Hier ook nieuwsgierig naar CP, is vast te druk met haar kleintje dus geen forumtijd denk ik...

En Jane, Fiene zat hier ook aan de toastjes met brie en eiersalade gisteravond als avondeten, heel verantwoord..

Heerlijk dat je een beetje bent bijgekomen met Janeman, wat goed dat je een logeerpartij geinitieerd hebt!

Heb jij nou ook wel eens dat dat van te voren als falen voelt? daar kan ik wel eens last van hebben. Terwijl ik er super van geniet als ze eenmaal weg is. Toch een heel irritant knagend schuldgevoel dat ik bij mezelf tegenkom.

En Idd, ik mis Marianne ook hier, hoop dat de rust daar in R'dam weer een beetje terug is?

Fijn dat je naar je werk uitkijkt Marit! Kun je Ilse en Sanne naar dezelfde crèche wegbrengen?

Groetjes allemaal!
Nee, dat meen je niet! Wat toevallig weer zeg. Maar wel heel leuk als je wel weer die kant op gaat, kun je mooi bakkie koffie doen. Wonen zij in dezelfde straat dan?

Hebben jullie zelf de kaasfondue gemaakt? Wij aten namelijk nog weleens die kant en klare, lekker snel en makkelijk maar vind dat altijd zo'n uitgesproken wijnsmaak hebben, weet niet of dat zo handig is met Eva Maar mis het kaasfonduen wel, is zo lekker.
Inderdaad, mooie vloer en mooie diepe tuin. En toevallig zeg, in de buurt van UM's schoonmoeder. Trouwens....m'n neef werkt bij dat makelaarskantoor waar dat huis bij aangesloten is. Misschien heeft hij jullie wel het huis verkocht, haha. Maar goed, dat hoeft natuurlijk jullie makelaar helemaal niet te zijn. En rond half januari de sleutel, da's wel lekker snel!

Femke heeft trouwens helemáál geen last van moeilijk doen met eten 's avonds. Ze eet niet, ze vreet. Alles smaakt haar goed en overal smult ze van. Volgens mij blijft ze dooreten als we niet uitkijken. Ook met gourmetten. Ik had haar veel tomaatjes gegeven zodat ze wat te doen had. In een ommezien waren die op en wilde ze meer. D'r neefjes hadden er al lang genoeg van maar mevrouwtje lustte nog wel wat... Ik had haar gisteren op de weegschaal gezet en die gaf 10,5 kilo aan. Ze volgt "het lijntje" in ieder geval helemaal niet meer. Ze zou nu minder moeten aankomen maar komt in verhouding nu juist steeds heel veel aan. Ach ja, het zal er wel weer afgaan als ze kan lopen denk ik zo.

Ik ben ook nog steeds verkouden, het wil maar niet overgaan. Volgens mij ben ik het nu al zo'n week of 5. Als ik denk dat het weer minder wordt, begint het weer. Ech veel energie heb ik ook niet. 's Avonds stort ik echt in op de bank, zo gezellig...

Vanmiddag heb ik de 12-weken echo. P. heeft vanmiddag vrij genomen en is dus waarschijnlijk over een uurtje thuis. Lekker.

Jane, fijn zo'n dagje samen met je man. Is zeker wel eens goed om te doen.

Ik moet deze week weer 3 dagen werken, maar op andere dagen dan normaal. Dit zou eigenlijk m'n 2daagse werkweek worden. Nu moet ik morgen, donderdag en vrijdag werken. Femke gaat normaal op dinsdag en woensdag naar de creche. Donderdag heeft P. geen papa-dag want het zou mijn vrije dag zijn. Femke gaat morgen en overmorgen naar de creche, ik heb woensdag dan lekker een dagje voor mezelf. Donderdag breng ik haar voor het werk naar m'n ouders en vrijdag haal ik haar weer op. Donderdagavond hebben we dus lekker met z'n 2tjes en zijn we van plan om uit eten te gaan.

Vrijdag ga ik nog even ons uitnodigen bij m'n ouders om mee te eten.

groetjes, peetje

Peetje, wat heerlijk geregeld die donderdag/vrijdag zo bij je ouders! Lekker vooruitzicht.

En....vertrouw maar op ons ervaren moeders van kindjes die 4weken ouder zijn dan Femke: jouw eet-problemen komen nog

Ja, Marit, zo'n vermoeden heb ik ook wel een beetje...
*UM is ook nog steeds online, gezellig hier*

Fiene vreet ook. Ik ben heel benieuwd of een eetdip gaat volgen, die heeft ze nl. nog nooit gehad, ook niet rond haar 1e wat ik toen heel veel om me heen hoorde. We wachten af..

Ondanks haar vreetzin krijgt ze geen kaasfondue hier. Leek me niet echt zo'n plan voor een babymaagje. Fiene lag toen al heerlijk op bed...

Mijn schoonouders wonen op de Woerdes. Mijn schoonmoeder is trouwens die buurtbewoonster die allerlei bezwaarschiften wegens geluidsoverlast van die nieuwe drukke weg heeft lopen..

*UM neemt zich nu voor nog iets nuttigs van haar dag te maken en zich hier niet meer te melden..*
Metis, wat een gaaf huis! Nogmaals gefeliciteerd!

Marit, heb jij ook het idee dat Sanne veel minder snel 'groot' wordt dan Ilse? Olivia lijkt nu echt nog zo'n kleintje, terwijl iedereen roept dat ze al zo groot is haha. Bij Salomé was het juist andersom, die vond ik zelf meteen al zo groot.

Super dat iedereen zo'n leuke sint heeft gehad. We hebben hier ons ook goed vermaakt. Eerst vrijdag middag en daarna zaterdag middag. De dames hebben leuke kadootjes gekregen, de oma-klazen zijn volgens mij ook bij de aldi geweest. En zelf hebben we ook leuke dingetjes gekregen. We hebben met broers en zussen samen een straat staatsloten gekregen, dus dat wordt spannend woensdag met de trekking

Over eten, is hier juist een stuk minder geworden sinds Salomé loopt. Eerder at ze echt als een bouwvakker, maar nu eet ze heel gewoon een boterham smorgens en s middags en s avonds warm eten. Tussendoor nog wat fruit (of veel fruit, meestal staat ze s morgens al bij de fruitschaal te wijzen in haar pyjama ) en een koekje ofzo en dat is het. De ene keer eet ze wel flink avond eten, maar soms ook niet. Nouja dan niet... Ze heeft wel haar voorkeuren, zuurkool en gekruid eten (burritos, kip tandoori etc) vindt ze heerlijk! Gewone groenten met aardappelen vindt ze niet zo spannend.

Ik zal zo nog een paar foto's op het album zetten van de dames. Ik ga hier nog even wat nuttigs doen

hihi Emmetje, ik heb het juist andersom !

ik zie nu al zo duidelijk dat ze in die 8wkn groter en meer kind is geworden !!

Grappig dat jij dat anders ervaart.

We hebben ons ukje weer zien spartelen op de echo. Leuk hoor! Alles zag er goed uit, nekplooi was 1,65 mm wat in principe ook heel goed is. Uitslag van het bloedonderzoek en dus de kansberekening is volgende week.

Laat jij dat ook doen Jane, zo'n triple test?

Ik voel me alleen nog steeds k*t. Die verkoudheid gaat maar niet over en ik heb daardoor enorme koppijn, ter hoogte van m'n rechterwenkbrauw. Verder zou ik nu al wel naar bed kunnen, zo moe ben ik. En de misselijkheid komt ook weer opzetten.

Maar goed, de echo was goed, en daar gaat het om. Waarschijnlijk zijn de kwaaltjes wel over over een paar weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven