Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
@Em1985, nieuwe poging:

Ruud

Joost

Pepijn

Borre

Rens

Wessel

Hessel

Jurjen

Jurgen

Jurriaan

Rinze

Viggo

Dion

Florian

Kobe

Menno

Ivo

Sjors

Martijn

Stefan

Steven

Sorry voor eventuele dubbelingen!
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 22:01:

@mendy, gaan ze morgenavond bespreken dankjewel!!Ben benieuwd wat er uit de bespreking is gekomen
Enkele namen die je mss mooi vindt?

Jens

Jasper

Joran

Aias

Branko

Jonas

Jordan

Aymen

Wannes

Evert
quote:mendy schreef op 04 augustus 2016 @ 21:44:

[...]

Ben benieuwd wat er uit de bespreking is gekomen

Bram is er op de misschien lijst bij gekomen. Denken er nog over maar kunnen vooral Ruben wel waarderen merken we.

Dankjewel in ieder geval weer!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Tvp
Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!
Mwah...

Ik vind het erg Fries.

Maar als ik verliefd was op een naam zou het me helemaal niks uitmaken wat een ander er van vindt! Dus doen
Je vraagt om associaties: de volwassen Jelmers die ik ken zijn allemaal wat quasi-intellectuele types die niet van sport houden, maar wel van filosoferen met een bruin biertje en de groene Amsterdammer lezen
En verder: als jullie de naam leuk vinden, dan is dat toch het allerbelangrijkste.
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:34:

Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Voor mij een heel neutrale naam. Niet superhip, niet ordinair, niet te apart, niet kak, niet boers.. dus eigenlijk geen associaties bij de naam. Niet lelijk, ook niet supermooi maar best een leuke naam.
Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden, Framboosje. Tenzij opeens blijkt dat het iets schunnigs of lulligs betekent in een andere taal. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar associaties van anderen bij deze naam.

Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 04 augustus 2016 @ 22:43:

[...]

Bram is er op de misschien lijst bij gekomen. Denken er nog over maar kunnen vooral Ruben wel waarderen merken we.

Dankjewel in ieder geval weer!Bram zit in de lift volgens mij. Hier in de wijk zijn in 1 week maar liefst 3 brammetjes geboren
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:48:

Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden, Framboosje. Tenzij opeens blijkt dat het iets schunnigs of lulligs betekent in een andere taal. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar associaties van anderen bij deze naam.

Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.Lars? Ido? Finn? Viggo? Bent? Abel?
Hahaha, Soundsofsunshine! Dat is een assiciatie die ik wel kan 'handelen' ;).

Tnx voor je reactie, Mandy!

Mijn favorieten zijn trouwens Boris en Wieger. Man vindt Pieter en Sverre leuk. En Jelmer dus. Ik vind Jelmer ook heel mooi, maar (nog) niet de allergaafste naam die er is. En ik heb al heel veel geopperd (van Kasper en Felix tot Ivo), maar man vindt echt bijna niets mooi. Al is zo'n beperkte keuze ergens ook wel handig, moet ik zeggen.
quote:frambloosje schreef op 13 augustus 2016 @ 08:58:

[...]

Lars? Ido? Finn? Viggo? Bent? Abel?Liefst twee lettergrepen ivm korte achternaam. Abel en Viggo vind ik niet zo leuk en komen al voor in directe omgeving. Tnx!
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:34:

Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Ik ken twee Jelmers. Allebei aardige mannen. Ik vind het een leuke naam. Niet te populair maar ook niet super onbekend. Makkelijk uit te spreken en te spellen. En geen associaties verder wat ik zelf alleen maar positief vindt.
@satire

Bij jelmer zie ik een lijzige jongen voor me, zo'n saaie lange slungel Maar ik ken eigenlijk geen Jelmers, dus negeer mijn mening maar gewoon

Is Ide, Jurre, Jürgen, Jorg, Remert nog wat voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Boris inderdaad ook erg leuk!!

Misschien is Jesper nog een optie?
Ja, Boris is mooi, he? Vindt man niet... En Floris en Joris ook niet. De naam Jesper is voorbij gekomen. Maar man kent een nare Jesper en heeft daarom geen positieve associatie bij de naam. Ik vind vooral de naam Boris mooi bij de naam van onze oudste. Ik ga deze naam niet letterlijk noemen ivm vindbaarheid. Maar oudste heet hetzelfde als die sneeuwpop in frozen. Uiteraard is hij daar niet naar vernoemd, maar iedereen begint er steeds over. Gevalletje jammer ;). Ik wil jullie vragen om deze naam niet te noemen in posts met namensuggesties voor zijn broertje. Thanx!

Remert is leuk! Man vindt het verschrikkelijk zei hij net.... Zucht ;). Jurre is ook voorbij gekomen. Mooi, maar iets te populair.
Satire

Bij de naam van je zoon vind ik ook Ralph, Fedde, Lasse, Jarde, Mika en Mart/Marten mooi, misschien is dat nog wat?

Even een eigen favoriet van mij, misschien is het toevallig ng wat voor jullie al denk ik van niet: Elmar of Ebian.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Satire, namen die ik leuk vind passen;

Casper

Tobias

Ruben

Vincent

Victor

Jorg

Jurriaan

Michel

Misha

Bjorn

Quinten

Jurgen

Maxim

Jonathan

Steven

Gabriël

Hugo

Pepijn

Fabian

Menno

Mathijs
quote:-tinkerbell- schreef op 13 augustus 2016 @ 14:56:

Satire

Bij de naam van je zoon vind ik ook Ralph, Fedde, Lasse, Jarde, Mika en Mart/Marten mooi, misschien is dat nog wat?

Even een eigen favoriet van mij, misschien is het toevallig ng wat voor jullie al denk ik van niet: Elmar of Ebian.Fedde en Marten vind ik leuk, maar die zijn bezet in onze directe omgeving. Ebian is wel mooi qua klank, maar iets te apart. Voorkeur gaat uit naar een klassieke naam die niet superveel voorkomt. Elias vind ik bijv. ook heel mooi. Maar guess what.... Man vindt het niks ;). Thanx voor de suggesties!
quote:mendy schreef op 13 augustus 2016 @ 15:22:

Satire, namen die ik leuk vind passen;

Casper -- mooi, stond bij 1e zoon op lijstje.

Tobias -- mooi, net niet mooi genoeg.

Ruben -- Vind ik om een of andere reden heel lelijk.

Vincent -- Mooi!

Victor -- Heel mooi, een van mn favo's. Man vindt het niet mooi.

Jorg -- Nee

Jurriaan -- Leuk, niet leuk genoeg.

Michel -- Nope

Misha -- Ik houd niet zo van namen die eindigen op een a.

Bjorn -- Mwah..

Quinten -- Aardig, maar niet echt gaaf.

Jurgen -- Mooi

Maxim -- Nope

Jonathan -- Nope

Steven -- Wel aardig

Gabriël -- Nope

Hugo -- Heel mooi! Zit al in directe omgeving.

Pepijn -- Heel mooi! Vindt man niet.

Fabian -- Nope

Menno -- Mooi, maar niet bij achternaam

Mathijs -- Mooi, maar lijkt in ons geval een vernoeming, dat willen we niet. Dank voor het meedenken! Suggesties blijven welkom. Ik houd van Berend, Arthur, Victor, Felix etc., maar man absoluut niet. Hij van Pieter, Jelle, Sverre etc. We liggen dus niet mijlenver uit elkaar qua smaak, maar ook niet helemaal op een lijn. Jelmer is dus een van de namen die we beiden mooi vinden, evenals Abe of Wieger. Suggesties blijven welkom! Tnx!
Misschien nog

Zeger

Adam

Abel

Jesse

Melle

Silvijn

Fedde

Hidde

Jelle

Jerre

Jelte

Thomas

Robin

Aron

Alex

Koen

Guus

Leon

David

Laurens

Nathan

Daniël

Christian

Jacob

Jibbe

Julian

Sjoerd

Niels

Chris

Thijmen

Chiem

Guido

William

Wessel

Lodewijk

Reinier

Reinder

Rogier

Arjan

Philip

Nicolas

Wouter
Zeger, Alex, Wessel en Reinder zijn mooi! Jelte ook, maar zit in directe omgeving. Melle kan niet met achternaam. Wouter is ook leuk, maar man, zoon en ik zijn klein van stuk. Kans dat zoon 2 niet lang zal zijn, is dus groot. Man is bang voor "Wouter Kabouter" . Dankjewel weer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven