Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Bedankt meiden!

We hebben een heerlijke, kleinschalige trouwdag gehad en zijn nog volop aan het nagenieten...

Op de groep heb ik (in mijn eigen album) twee fotootjes geplaatst voor de geïnteresseerden!

Het is helemaal een feestweek, want Ida heeft haar eerste twee tanden gekregen, is begonnen met kruipen en wordt morgen ook nog eens een half jaar (en mag dan haar eerste vaste voedsel eten).

Wat een mijlpalen! *is blij*
Milagro, van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk gewenst met jullie gezinnetje!

Ik zag de foto's al op de groep, mooi zeg! En wat heeft Ida een ontzettend leuk guitig koppie! En nog twee tanden ook, daar krijgen ze helemaal een grappig lachje van!
he maar priek, was jij niet de 19e ook jarig? Snel de aandacht afleiden door Milagro te feliciteren he!

Jij ook nog gefeliciteerd!!

Kheb een vraagje, zal t even uitleggen:

Ik ga in september 2009 weer met school beginnen, hbo opleiding product-design en ik heb d'r superveel zin in!! Ik moet wel een 21+toets doen, dus dat wordt nog leren, maarja, dat moet ik ook in de vier jaar die volgen, dus kan ik er vast weer inkomen..

Maar nu ben ik dus druk met kinderopvang regelen.

Hier komen de vraagjes; bij hoeveel kdv's hadden jullie je ingeschreven? En wat is de kans op een plek? Heeft een dreumes van ( dan) 15 maanden net zoveel kans op een plek als een baby? Het lijkt me dat de kans wat groter is, maar ik durf er niet vanuit te gaan. Er zit nl bij mij om de hoek een kdv, daar zou ik m erg graag naar toe brengen, maar er staat op de site voor die vestiging:

baby; vol, zeer lange wachtlijst

peuter; maandag en donderdag

Dus nu zit ik weer, is Yoshua een peuter met 15 maanden?

By de planning kunnen ze uiteraard nog niets zeggen want ze weten nog niet hoe het zit met september 2009.Ook wel logisch, maar daar schiet ik nu niets me op. Moet ik hem dan bij meerdere inschrijven? En kun je dat dan makkelijk afzeggen?

Met yoshua gaat het trouwens erg goed, hij zit nu op mijn schoot een rijstewafel te eten, of op te sabbelen, en dat vindt hij erg lekker.
Wat lastig, Charmant.

Ik ben bang dat ik je weinig tips kan geven.

Wel weet ik dat er vaak een verdeling is in een babygroep (0-2 jaar) en een peutergroep (2-3). Dus dan zou Yoshua nog niet bij de peuters kunnen...

Op mijn werk en van de vrouwen van zwangerschapsgym hoor ik wel vaak dat ze lang op wachtlijsten hebben moeten staan (Den Haag, Amsterdam, Leiden) en ook bij meerdere kdv's waren ingeschreven. Maar dan allemaal voor een jonge baby, niet voor een kind ouder dan een jaar.

Zelf heb ik me in de derde maand van mijn zwangerschap al ingeschreven bij een kinderdagverblijf. Ik had weinig keus, want vanwege de afwijkende werktijden van mij en mijn vriend man was er eigenlijk maar 1 kdv dat in aanmerking kwam. Ze konden me ook garanderen dat mijn kind daar terecht kon op het moment dat ik weer ging werken. Voor 1 van de 2 dagen moest ik nog een maand langer wachten, maar dat kon ik zelf wel opvangen.

Toch bleek een maand voordat het zo ver was, dat de dinsdag helemaal niet kon en of ik naar de donderdag kon switchen? Daar gaat je zorgvuldig opgebouwde schema... Gelukkig was mijn werk flexibel maar dat was wel even spannend.
Charmant, lastig he, kinderopvang? Wij stonden ingeschreven bij 2 kdv's, maar die zijn van dezelfde organisatie. Uiteindelijk hebben we plek gekregen op een geheel ander kdv. Achteraf gezien was dat prima hoor. Jens kan pas per 1 december de opvang krijgen die we ook hadden aangevraagd, vanwege de wachtlijsten.

Er is inderdaad verschil tussen baby en peuter, en hier geldt dat een kind van 2 jaar een peuter is.

Ik zou me nu zo snel mogelijk bij verschillende kdv's inschrijven. Opzeggen kan altijd nog (er geldt wel een opzegtermijn voor, lees je contract goed door).

Maar het is lastig, ik ben erg blij dat wij nu een goede plek hebben. Soms denk ik er wel eens over om van baan te wisselen, maar dat zou dan ook betekenen dat mijn dagen kdv wellicht zouden veranderen. Tja, dat wordt dan weer een heel gebeuren...

En ja, ik was inderdaad jarig.... Ik heb een geweldige tekening gekregen van Jens. Hij is een talentje hoor!
mmm, dan ga ik me zeker nog even bij wat meer kdv's inschrijven.

Ik denk dat ik de dames van mijn zwangerschapsclubje maar eens mail, een paar wonen hier in de buurt en dan kan ik horen welk kdv zji hebben en of het bevalt enzo.

Pff lastig hoor!
Milagro, heb het gemist dat je getrouwd bent maar bij deze nog: GEFELICITEERD!

En, Ida kruipt? Is die van mij zo lui die is inmiddels 7 maanden en ze draait alleen nog maar van buik naar rug. Is wel heel erg bezig met eten, kijken, praten (mama komt er uit als ik heeeeel goed luister ).

Isa helpt haar natuurlijk met alles, ook als ze bijna van haar buik naar rug draait help haar grote zus haar gewoon een handje. Niet echt handig maar wel lief...

Charmant> Heb je echt nog geen kdv? Bij ons op het dorp is het geen probleem om kinderopvang te krijgen... Sophie zit er al vanaf week 10 en ze vind het geweldig!!! Alle vriendinnetjes van ISa komen steeds bij haar kijken en willen allemaal de fles geven.

Ik geef nog bv maar heb de middagvoeding eraf gedaan. Het kolven was ik helemaal zat. Heb gisteravond de fv met pap gedaan ivm bv. Ik had gehoopt dat ze door zou slapen maar weer helaas nee.. Ze sliep altijd goed door maar de laatste tijd is het elke nacht wel een paar keer wakker en dan is ze aan het spelen met haar teletubbies en dan moet ze weer zo hoesten.. Zoo zielig en dan maar weer troosten.. Dus hier ook geen doorslaper meer. Had gelezen dat het komt doordat ze beginnen te dromen en dat dat best een impact heeft op zon minimensje.

Even weer een update uit mijn leventje...

Groetjes
quote:Angela1 schreef op 25 november 2008 @ 12:54:!

En, Ida kruipt?

Als trotse ouders noemen wij het kruipen . Maar misschien kun je het beter tijgeren noemen. Ze trekt zich aan haar armen vooruit terwijl ze haar achterwerk omhoog doet en driftig met haar beentjes heen en weer beweegt. Ze kan zo enkele meters afleggen en ook heel makkelijk van richting veranderen.

Ze is een heel actieve baby die we eerder moeten afremmen dan motiveren. Is wel eens lastig. Dan wil ze gewoon per se bewegen (draaien, rollen, grijpen, kruipen, liefst allemaal tegelijk...) terwijl ze helemaal uitgeput is.

En over dat dromen: Ida is daar ook mee begonnen en heeft zelfs nare dromen . Dan is ze aan het huilen, maar als we dan bij haar kijken dan is ze vast in slaap. Beweegt dan ook druk heen en weer en zo. Als ze dan wakker wordt gemaakt blijft ze hard doorhuilen. Terwijl ze anders vrijwel nooit huilt en zeker niet lang achter elkaar. Wakker maken doen we dus niet meer....

@Priek: nog van harte gefeliciteerd! Ik zal je verjaardag nu niet snel meer vergeten

Wij zijn sinds vrijdag begonnen met Ida vast voedsel te geven.

Het is nog geen doorslaand succes, moet ik zeggen, hoewel er wel verbetering in zit. De eerste paar keer begon ze te kokhalzen, maar nu krijgt ze altijd wel een paar minihapjes binnen. Daarna krijgt ze nog een volledige flesvoeding. Ze drinkt al haar flessen nog gewoon leeg. Dus ik denk niet dat ik nu al een fles kan weglaten, want het lijkt me dat ze dan honger gaat lijden.

Iemand daar gedachten over?
@Milagro: Ik zou nog geen fles weglaten hoor, pas als ze wat meer eet. En tijgeren, dat valt toch gewoon onder kruipen?

Leuk dat ze dat al doet! Yoshua houdt het nog bij omrollen en 'springen' op schoot.

@Angela: Nee, ik ben pas net begonnen met zoeken naar een kdv! Ik heb pas een kdv nodig vanaf september 2009, dus ik heb nog wel even de tijd. Knap hoor dat je dat kolven zo lang vol hebt gehouden, ik geef ook nog bv maar ik vind het wel een gedoe!
Milagro, ik vind dat het ook als kruipen klinkt hoor! Jens doet een beetje hetzelfde als Ida, zich opdrukken met zijn armen, zijn kontje in de lucht steken, alleen nog niet tegelijk. Heel gek, als ie op de grond ligt zien we hem nooit bewegen, maar als je dan even je hoofd omdraait, ligt ie aan de andere kant van de kamer. Hij gaat echt op ontdekkingstocht, heel leuk om te zien.

Dat van dat overactieve herken ik ook wel. Jens is altijd in beweging, hij is ook echt geen schootkind. Ja, springen op schoot, dat wil hij dan wel.

Ooooh, is het dromen!!!!! Ik vroeg me al af hoe het kwam dat Jens tegenwoordig niet goed meer doorslaapt, en een paar keer per nacht wakker wordt. Tjee, leer ik weer eens wat op het forum. Ik was al bezorgd dat hij te weinig voeding kreeg ofzo (kan me haast niet voorstellen, hij krijgt zoveel!).

Extra goed knuffelen dus maar, als onze SuperJens 's nachts wakker wordt.
En up!!

Hier ook een beetje druk,kom later weer posten! Fijn weekend, Sam
Blij dat ik toevallig laatst even had bijgelezen, want het dromen is hier ook begonnen. Je weet wel, van die huiltjes die stoppen als je met de deurklink in de hand staat. En die dan weer hervat worden zodra je je in bed weer lekker hebt genesteld. Van dié huiltjes. Grrr.

Afgelopen dinsdag belde de crèche dat Tara heel erg aan het spugen was. Op zich heel goed dat ze bellen hoor, want als ze om 17.30 uur zeggen "Oh ja, en ze heeft ook de hele dag gespuugd" dan word ik ook niet vrolijk. Maar ik schrik me werkelijk de pleuris als ik in mijn schermpje de naam van de opvang zie staan. Ik ben niet paniekerig aangelegd ofzo (hhmm, dat komt nu niet echt geloofwaardig meer over...), maar als ik dat zie dan denk ik toch:

a) koorts, kom haar maar halen

b) ja sorry, maar ze is van het aankleedkussen afgestuiterd (en ze stuiteren zo slecht, die kleintjes)

c) iets anders ergs

d) zowel a, b als c zijn juist

Blijkbaar was ze zo bezig dat ze alle reservekleertjes van onszelf èn van de crèche had ondergespuugd. Getver, ze stonk er ook echt naar. Thuis gelijk in badje gedaan, want spuug vind ik zo'n rotlucht joh! Tot op heden is ze nog steeds niet helemaal boven water (figuurlijk dan, want ik heb haar wel gelijk diezelfde avond uit bad gehaald. Niet dat je denkt dat ik zo'n slechte moeder ben ofzo), want ze is nog steeds aan de diarree. Soms gaat het zo hard dat de luiers gewoon niet berekend zijn op zo'n stortvloed ineens. Dan gútst het er gewoon uit! Zaterdagmiddag zelfs op vriendlief en bankstel... zucht. Sorry voor het vieze verhaal hoor...

Doen jullie nog iets voor de leidsters op de crèche? Ik heb 3 chocoladeletters gehaald en er een gedichtje bij gedaan waarin ze worden bedankt voor hun goede zorgen. Wil ik anoniem in de bus doen een dezer dagen.

Met de borstvoeding ben ik nu vrijwel klaar. Het afbouwen ging eigenlijk wel vlot, maar wel met wat meer lekkage. Af en toe was ik toch wel weemoedig ("...als ik het wil kan ik NU nog terug...", dat soort gedachten), maar de eerste kolfloze dag was een echte verademing. Wat een vrijheid!! Ik kijk ook uit naar mijn eerste alcoholische versnapering. Zit nog zwaar te dubben of dat Baileys met ijs zal zijn of een Smirnoff. Ben overigens helemaal geen drinker, niet dat ik deze maanden met bibberende handen ben doorgekomen ofzo.

Nou, tot zover dit ego-bericht. Hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat en dat er niemand meehoeft in de zak. (Lijkt me trouwens wel wat, mee in de zak. Draag al een week een badpak onder mijn kleding. "Spain, here I come", dat idee. Helaas, op vakantie zit er voorlopig niet in.)

Fijne avond!!

Groetjes,

Leeuwedraak
Leeuwedraak, hier ook zulke fijne verhalen. Maar dan dochter van 4. Eerst bank ondergekotst, zichzelf, de vloer. Toen boven de vloer, de blokken, handdoeken, kleren etc. Goed, nu is ze weer beter en alles is weer gewassen. Grrrr, gelukkig heb ik nooit was, je zou je anders maar vervelen:(

Verder nu Miko al 2 dagen krijsen, alleen maar op de arm willen, dit ken ik niet van hem. Waarschijnlijk tandjes, billen zijn ook stuk namelijk. Ik zit er een beetje doorheen en dan begint morgen weer gewoon de hele riedel. Dochter blijft morgen maar eens over, Miko moet naar de fysio, dan heb ik even geen gerace heen en weer. "Yesssss", zei dochter, dus ik ben ook geen ontaarde moeder hoor.
Leeuwedraak,

Ik zou trouwens voor bailey's gaan, vind ik wat meer voor de tijd van het jaar... t' is namelijk heeeeeeeel erg lekker met warme chocolademelk!!!

Pff, kots. Het gekke is dat ik de laatste maanden echt slecht tegen heftige kots/zuur/poep geuren kan, ik loop echt te kokken van een scheetje ( en ik heb helaas gasproducerende mannen in huis...) terwijl ik vroeger met een stalen gezicht oudste's kots stond op de dweilen. Zullen de hormonen nog wel zijn.
Leeuwedraak, het zal verschrikkelijk zijn geweest, maar ik moet er wel heel erg om lachen!

Jens is al een paar dagen verkouden. Eigenlijk is hij al 3 maanden verkouden, maar nu erger dan anders. Hij hoest vreselijk hard, en gooit er dan soms een ontzettend aanstellerige kreun achteraan. Waarna hij even rondkijkt of iedereen hem wel gehoord heeft (tja, die mannelijke genen zitten er nu al in...) Zijn snot komt lekker los, dus misschien komt ie nu eens echt van die verkoudheid af.

Verder gaan het wel prima eigenlijk. Jens schuifelt de kamer een beetje door, zat gisteren zelfs heel even op handen en knieen. Dat was wel eenmalig, helaas.

Ik heb mijn Sonja-Bakker-boek meer weer eens afgestoft. Het afvallen gaat niet hard genoeg (lees: gewoon niet) naar mijn zin. Ik volg nu niet het hele menu van Sonja, want ik ben er wel achter dat dat te weinig calorieen bevat voor mij om de dag door te komen. Maar ik haal er wel veel inspiratie uit voor 'slanke' recepten. En het werkt schijnbaar, want ik ben in 1 week 1,3 kilo kwijt geraakt!

Over 3 weken heb ik een kerstgala van mijn werk, en ik heb al een prachtige jurk in de kast hangen. Die zou nóg mooier staan als mijn buikje niet meer formaat 4 maanden zwanger had. Goede stimulans dus!
Ja Priek, het afvallen gaat het hier ook veel minder snel dan ik gehoopt (en eigenlijk ook verwacht) had. Ik ben 26 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (bijna de helft van mijn oude gewicht ) en er is nu 14 kilo af. Waarvan de eerste tien kilo er al in de eerste maand af waren, dus dat betekent dat ik in vijf maanden slechts vier kilo ben afgevallen

Ik hoef niet per se terug naar mijn oude gewicht, maar een kilo of acht moet er zeker nog wel af hier.

En inderdaad buitenproportioneel veel vel en vet in het buikgebied. Kreeg drie weken geleden op mijn werk zelfs (van iemand van een andere afdeling) de vraag te horen of ik weer zwanger was

Dat was best lastig toen ik mijn trouwjurk moest kopen. Uiteindelijk ben ik getrouwd in een jurk waar ik echt heel tevreden mee ben, maar die had ik pas een week voor de grote dag gevonden!

@Leeuwendraak: hilarisch geschreven

Maar wel heel vervelend als je op je werk onverwacht wordt gebeld door het kdv! Ik zou me ook helemaal naar schrikken...

Braken doet Ida eigenlijk nooit (alleen af en toe een mondje melk spugen), maar met diarreeluiers heb ik uitgebreide ervaring... En ze poept ook zo veel tegenwoordig. Regelmatig puilt het gewoon uit haar luier, zodat ze weer een schoon rompertje (of zelfs hele nieuwe outfit...) aan moet.

Het was niet eens in me opgekomen om met Sinterklaas iets voor de leidsters te doen

De Sint-viering op ons kdv is trouwens ook alleen voor kinderen boven de anderhalf jaar.

Gisteren is de schoolfotograaf langs geweest op het kdv! Mijn man is er met Ida heen gegaan. Dus ze krijgt haar eerste schoolfoto. Ben heel benieuwd!
quote:Milagro schreef op 02 december 2008 @ 11:40:

Gisteren is de schoolfotograaf langs geweest op het kdv! Mijn man is er met Ida heen gegaan. Dus ze krijgt haar eerste schoolfoto. Ben heel benieuwd! Hoe voelt dat nu om dat op te schrijven? Hoe hadden jullie dat eigenlijk met Ida gedaan tijdens het trouwen?
quote:charmant schreef op 02 december 2008 @ 12:28:

[...]

Hoe voelt dat nu om dat op te schrijven? Hoe hadden jullie dat eigenlijk met Ida gedaan tijdens het trouwen?

Haha, dat voelt nog heel onwerkelijk! Alsof het over andere mensen gaat dan over ons... Ik zeg al meer dan negen jaar "mijn vriend" en moet nu dus wel even omschakelen. Maar ja, ik heb altijd wat tijd nodig om aan een nieuwe status te wennen: Ida is al meer dan een half jaar maar ik heb nog steeds het gevoel dat we vadertje en moedertje aan het spelen zijn

Ida is gewoon mee geweest naar het stadhuis toen we gingen trouwen. We zijn er lopend heen gegaan (tien minuten lopen) met haar in de wandelwagen. Tijdens de plechtigheid heeft ze bij een van de oma's op schoot gezeten. Ging allemaal prima! Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons huis, waar op een gegeven moment een cateraar het diner heeft geserveerd. Uit eten gaan leek ons minder geschikt, want dan hadden we een oppas voor Ida moeten nemen en dat vond ik niet leuk op onze trouwdag. Nu was ze gewoon lekker thuis en kon in haar bedje op het moment dat ze instortte...
Milagro, klinkt als een geweldige dag! Ik kan me voorstellen dat je Ida er graag de hele dag bij wilde hebben. Grappig dat jij hetzelfde gevoel hebt over het vadertje en moedertje spelen. Soms denk ik: Mama van Jens?? Oh ja, dat ben ik! Raar hoor.

Ik was 24 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, en ook 10 kilo kwijt door alleen de bevalling. Helaas ging het daarna minder hard dan ik hoopte. (Hoezo raak je al je vetjes kwijt door bv??) Nu zit ik op 5 kilo van mijn pre-zwangerschapsgewicht. Dus even doorbikkelen nog.
Up!!
hehe, wat zijn we allemaal druk!! ( of gewoon geen zin om te posten )

Hier nadert de Sinterklaas-periode zijn grande finale, oudste is nu feest op school aan het vieren, en ik ga zo maar het huis aan kant brengen. Geen stress om de cadeautjes, die had ik woensdag al allemaal ingepakt en er staat nu een grote zak van sinterklaas op zolder! Voor yoshua heb ik gewoon wat kleine dingetjes, echt grote cadeau's doe ik pas als hij het een beetje beseft. Voor de rest is meneer de laatste dagen heel druk met omrollen, al draaiend proberen bij een speeltje te komen, alles willen pakken! Ik heb een bovenmatrasje in de woonkamer gelegd, dat schuift niet weg, is lekker groot en warm, en daar ligt hij ( wij) de hele tijd op te spelen.

Nou, hij is wakker, hele fijne Sinterklaasdag en alvast een fijn weekend! Liefs Charmant
@Milagro: ik lees nu pas je ractie!

Wat hadden jullie dat gezellig gedaan met de trouwerij!

Lekker intiem, om weer naar huis te gaan, eerlijk gezegd vind ik dat ook wel een idee om te onthouden ( ik vind een groot feest erg leuk, maar niet als ik het middelpunt ben, dus zoals jullie het hebben gedaan lijkt mij ook wel wat! mm, misschien gaan we dan toch wat eerder trouwen dan pas over 10 jaar.... ).
Charmant, hoe zijn de kado's ontvangen? Hebben jullie een leuke avond gehad?

Wij hadden mijn schoonouders hier te eten gevraagd. Toevallig waren die Sinterklaas tegengekomen. Jens had dus toch nog een aantal kadootjes. Zijn leukste kado is een schoolbus van LittlePeople, is eigenlijk vanaf 1 jaar, maar hij vindt het heel interessant.

Vanmorgen kwam ik erachter dat Jens zijn 3e tand door is gekomen! Tjee, wat wordt hij dan groot zeg. Hij is ook alweer 7 maanden... Verder gaat het ook wel goed met hem. Zijn hapjes gaan niet altijd even goed naar binnen, meneer is nogal snel afgeleid. Hij krijgt nu 's morgens een grote pot fruit, en 's avonds een grote pot groente. Verder nog 4 flessen van 230 ml op een dag. Ik ben nu ook de broodkorst aan het introduceren. Hij vindt het op zich best lekker. Maar ik zie hem nog niet een boterham eten (zoals door het cb aangeraden bij 7 maanden). Hij is de laatste tijd erg veel aangekomen, geloof ik. Dit weekend hebben we hem zelf gewogen en we kwamen op 9,7 kilo uit...
Hi dames,

vinden jullie het gezellig als ik zo af en toe met jullie mee schrijf?

Ik zal het maar eerlijk opbiechten dat ik al een tijdje mee lees hier op het forum! :-)

Heb zelf een dochtertje van 6,5 maand en vind het wel prettig om wat ervaringen en tips uit te wisselen!
Hoi Zitaa, je bent natuurlijk van harte welkom! Zoals je wel gezien zult hebben is iedereen druk druk druk, en wordt dus wat minder geschreven dan voorheen. Nieuwe tips en ervaringen zijn altijd welkom!

Hoe heet je dochtertje? Gaat alles goed met haar?

Brrrr, gevolg van Jens zijn nieuwe tandje: hij is af en toe aan het tandenknarsen. Behalve dat ik zelf echt de rillingen krijg van dat geluid, vind ik het ook zo zonde van zijn tanden! Maar ja, probeer het hem maar eens af te leren. Iemand tips hiervoor, of baby's die hetzelfde hebben? Elke keer dat ik het hoor, doe ik zijn mondje open en spreek ik hem streng toe. Maar helaas, mijn strengheid schijnt nogal lachwekkend te zijn, meneer moet er alleen maar hard om lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven