Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Bij Tamboti heb ik nu een z/w kaartje met koeien gefavt. Ik ben niet degene die bij jou in de buurt woont
Precies. Nu weet ik ook weer hoe ik Elizaar heb gespot. Dat was door dat kaartje uit Dokkum.

Het lijkt mij erg leuk om Snorhaar te trekken. Ik zou dan echt uitpakken denk ik.

Ik heb Nederland dus niet aangevinkt. Ik zit er wel regelmatig aan te denken om dat wél te doen. Alleen maar zodat ik dan heel misschien iemand van hier kan tegenkomen.
Jullie komen maar gezellig op de koffie hoor! Ik heb hier ook nog een paar leuke katten rondlopen

Nu zie ik dat Dreamer mijn Duitse zinnen aan de OP heeft toegevoegd, haha. Zouden mensen nu mijn "Deutsch für Postkreuzen" serieus gaan nemen?
Heb ik net 10 adressen aangevraagd, heb ik maar genoeg postzegels voor 5 kaarten
Later is nu
Ach gemüttlich Schnorhahr!

Ik ben benieuwd of iemand deze zin overneemt:

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Bij de volgende PMK bestelling maar een paar honderd postzegels meer bestellen Dreamer?
En nu vraag ik zomaar per ongeluk weer een adres op. Waarom doe ik dat toch steeds?

Anyway, het kaartje gaat naar Duitsland (helaas ook geen Snorhaar). Hij wil een cityview of landschap. Dat regelen we dan maar even.
Ja, of wat rustiger doen met verzenden, want volgens mij heb ik in juni nog postzegels gekocht.

Zomaar per ongeluk een adres.. wat gaat zo'n muis dan snel he
Later is nu
Jeetje, die uit New Sealand wil niet alleen vanalles NIET (wel heel duidelijk erop gezet, Elizaar ) maar zegt ook nog even wat je vooral niet moet schrijven. Please do not write how old you are, if you are married with children.. etc… I want to know about your postcard and where you live.. thanks..

Verder zegt ze allerlei series al compleet te hebben, maar ze heeft slechts 487 kaarten ontvangen. Bijzonder iemand. Nouje, ze wil water, dus krijgt ze dat. Het mooiste 'view' van onze stad (vanaf de andere kant gefotografeerd dan ze al heeft )
Later is nu
Ik kom ook een postzegel tekort. Heb nog wel kerstzegels. Het wordt zeker niet goed gerekend als ik er daar drie van op plak?
Jahoor, Elizaar, dat kan. Heb ik ook gedaan, maar ze zijn op Daarvan koop ik juist altijd een aantal velletjes extra, speciaal voor postcrossing
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 14 augustus 2016 @ 13:09:

Jeetje, die uit New Sealand wil niet alleen vanalles NIET (wel heel duidelijk erop gezet, Elizaar ) maar zegt ook nog even wat je vooral niet moet schrijven. Please do not write how old you are, if you are married with children.. etc… I want to know about your postcard and where you live.. thanks..

Verder zegt ze allerlei series al compleet te hebben, maar ze heeft slechts 487 kaarten ontvangen. Bijzonder iemand. Nouje, ze wil water, dus krijgt ze dat. Het mooiste 'view' van onze stad (vanaf de andere kant gefotografeerd dan ze al heeft )

Je kan maar beter duidelijk zijn

Wellicht is ze stiekem familie van mij Duitse brompot die ook maar 1 ding wilde en verder van alles heel ongelukkig werd.

Ik ga straks m'n profiel weer aanpassen. Best stom dat dat niet goed is opgeslagen en ik snapte er maar niks van. Nouja ik ben nog een beetje een postcross-maagd natuurlijk.

Ik ga ook postzegels bestellen en ga nu denk ik voor de postzegels met korting. Ga ik alleen pas bestellen als ik terug ben van vakantie.
quote:Dreamer schreef op 14 augustus 2016 @ 13:11:

Jahoor, Elizaar, dat kan. Heb ik ook gedaan, maar ze zijn op Daarvan koop ik juist altijd een aantal velletjes extra, speciaal voor postcrossingO fijn! Goede tip, die neem ik mee
Je hoeft maar 2 kerstzegels te plakken toch?

Ik koop ook altijd extra kerstzegels. Zodra ze te koop zijn sta ik te trappelen in de winkel.

Nou. Ik had na mijn impuls-adres-aanvraag 19 kaartjes onderweg, van de 20. Dus moest ik natuurlijk ook nummer 20 aanvragen.

Dat is een nieuw land geworden! Mexico! Ik was blij, maar na het bekijken van haar profiel is dat omgeslagen naar bezorgd.

Ze is lid geworden in mei en ze heeft 2 kaartjes verzonden, 0 verzonden. Beide verzonden kaartjes gingen naar Rusland, de één deed er 60 dagen over en de ander 94 dagen. Dat vind ik toch best lang. Oftewel, ik hoop dat mijn kaartje aankomt....

Haar profiel is een beetje chaotisch maar ik denk dat ik haar een Amsterdamse-grachten-met-fiets-kaartje ga sturen.
quote:labellei schreef op 14 augustus 2016 @ 12:34:

Ach gemüttlich Schnorhahr!

Ik ben benieuwd of iemand deze zin overneemt:

Hihi, ja ik
Ik ben benieuwd gelbe Zuckerwatte!
quote:Snorhaar schreef op 14 augustus 2016 @ 11:51:

Bij Tamboti heb ik nu een z/w kaartje met koeien gefavt. Ik ben niet degene die bij jou in de buurt woont

Haha nee da's m'n poets! ;)

Leuk, ga zo even spieken!
Leuk Mexico!
Later is nu
Ik heb nog (lang) niet alle kaartjes geschreven. Doe maar even rustig aan. New Zealand (met een Z, Nederlandse invloed ) gaat vanavond nog wel op de post.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 14 augustus 2016 @ 21:00:

Leuk Mexico!

Ja. Is ook leuk. En vooral spannend. Ik hoop dat ie aankomt.

Ik heb net even wat willekeurige Mexicaanse profielen bekeken omdat ik benieuwd was hoe lang de kaartjes uit Nederland er over doen. Nou dat is dus lang. Ik las op een profiel van een Mexicaan dat de Mexicaanse post erg langzaam en chaotisch is en dat de meeste kaartjes expiren.

Maar goed, misschien vestigt mijn kaartje wel een nieuw record en komt ie binnen twee maanden aan.
Hallo long time no see. Onder andere op vakantie geweest. Ik heb daarmee wel het raadsel opgelost waarom de Duitse post er zo lang over doet. Ik heb op een parkeerplaats wel drie dagen een vrachtwagen aanhanger van de Deutsche Post zien staan. En zo blijven onze mooie kaarten rustig staan wachten tot ze weer aangekoppeld worden

Terug komen van vakantie is erg leuk als je allerlei mooie kaarten kunt lezen en zo kon ik vandaag vier adressen aanvragen naar Belarus, Duitsland, Japan en Bulgarije. Benieuwd wat er het eerst aan komt!
Oh ik word helemaal jaloers als ik al jullie kaartjes zie aankomen, ik wil ook, ik wil ook! En ik wil er ook 25 onderweg kunnen hebben!

Was wel grappig; was vandaag in het museumwinkeltje van Boymans en kocht daar wat kaartjes. Zegt die man van de kassa: doe je aan Postcrossing? Dus ik heel trots ja knikken. Laat ie even snel zijn eigen profiel zien, al 1500 kaartjes verstuurd en allemaal uit zijn eigen winkeltje, leuk!
Wat leuk dat die meneer ook zo enthousiast was Tamboti!

Ik ben van plan een museum jaarkaart te kopen na m'n vakantie. Ga nooit naar het museum en dan vast wel. Gok dat ik dan ook regelmatig kaartjes ga kopen.

Spannend Mexico Labellei! Ik duim met je mee.

Ik heb met m'n profiel aangepast. Als het goed is zijn de veranderingen nu wel bewaard. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Ook lullig, ik heb nog niemand van jullie gespot

Er is geen zoekfunctie of wel? Ik gok van wel aangezien ik met alles achter loop qua postcrossing Anders moet ik even op zoek naar gelbe Zuckerwatte geweldige naam. Ik zou het zo houden!

Morgen nieuwe kaartschrijfdag. Ik ga nu nog een blokje om met de hond (goed voor m'n stappen op de stappenteller!) en dan lekker slapen.
quote:Elizaar schreef op 14 augustus 2016 @ 23:10:

Ik ben van plan een museum jaarkaart te kopen na m'n vakantie. Ga nooit naar het museum en dan vast wel. Gok dat ik dan ook regelmatig kaartjes ga kopen.

Ik heb met m'n profiel aangepast. Als het goed is zijn de veranderingen nu wel bewaard. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Ook lullig, ik heb nog niemand van jullie gespot

Er is geen zoekfunctie of wel? Ik gok van wel aangezien ik met alles achter loop qua postcrossing Anders moet ik even op zoek naar gelbe Zuckerwatte geweldige naam. Ik zou het zo houden!

Morgen nieuwe kaartschrijfdag. Ik ga nu nog een blokje om met de hond (goed voor m'n stappen op de stappenteller!) en dan lekker slapen.

Dat heb ik vandaag dus gedaan: een museumjaarkaart gekocht. Ik ga stiekem best vaak, oak naar het Fotomuseum en zo duur is zo'n kaart niet. Nóg een nieuwe hobby.

Gelbe Zuckerwatte... ik vind hem steeds een beetje ranzig maar ook heel grappig, haha!

En stappenteller: check! Ik probeer ook steeds naar een wat verdere brievenbus te lopen, werkt!
quote:Elizaar schreef op 14 augustus 2016 @ 23:10:

We hebben kaarten van jou gefavoriet. Ik de Jetoy kaart van een witte en een zwarte kat in een luchtballon. Als je dat kaartje aanklikt (de ID) dan zie je boven de afbeelding een roze hartje met een getal erachter. Als je daar weer op klikt dan zie je de namen...

Hé paulsje, leuk dat je ook weer wat nieuwe kaarten hebt verstuurd. En die Deutsche Post truck is uiteindelijk wel vertrokken hoop ik?

Wat leuk van dat museumwinkeltje Tamboti, en dat die man zo'n enthousiaste collega-verslaafde Postcrosser is.
Ik ben jullie allemaal alweer kwijt trouwens. Jammer inderdaad dat je geen profielen kunt liken of bewaren of zo!

Oh het was helemaal niet in het Boymans, het was in het Maritiem Museum. Nou ja, ook zo'n winkeltje dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven