wie betaalt de wintersportkleding?

08-12-2008 09:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gescheiden en heb een dochter van 5. Mijn exman betaalt alimentatie voor onze dochter. Nu gaat hij een week op wintersport met haar (ik ga niet met haar op wintersport, ook nog nooit geweest) en zegt hij tegen mij: koop jij dan even de wintersportkleding en snowboots?

Graag jullie mening! Vinden jullie dat ik dit inderdaad moet betalen of is het normaler dat hij dit zelf regelt?
Financieel is het dus ook niet mogelijk. Wij hebben inmiddels zelf een gezin gekregen na jaren van proberen voor een normale omgangsregeling.

Ik heb nooit geschreven dat ze in d'r handjes moet knijpen. Ik schreef ... wees blij dat hij je dochter meeneemt. Het komt bij jullie allemaal bot over, maar zo bedoel ik het niet.

Wij deden en doen juist niet moeilijk over spullen kopen. Het is bij ons een ex die over alles vreselijk moeilijk doet.
quote:libertas schreef op 09 december 2008 @ 11:08:

Dus, koop een jas en boots en hoop dat je kind een heerlijke vakantie in de sneeuw heeft!Dit is dus wat ik bedoelde in mijn eerste post!!!!
[quote]libertas schreef op 09 december 2008 @ 11:08:

Kinderen uit een vorige relatie die niet mee mogen op vakentie?!

Het is bij ons de ex vrouw die alle contact tussen vader en kinderen onmogelijk maakt!!!

Je mag gerust een avond langs komen om alle ordners door te spitten met onder zoeken en recht zaken om een normale omgangsregeling te krijgen.
quote:Decksels schreef op 09 december 2008 @ 10:22:

[...]

Ter aanvulling dan...De ex van mijn man wil absoluut niet dat zijn kinderen contact hebben met hem. Zij doet er alles aan om het contact tussen vader en kinderen te vermijden. Er is inmiddels wel contact dankzij de kinderbescherming, maar dat is erg weinig want zijn ex vrouw wil dit niet. En dan heb je in Nederland geen poot om op te staan. Weleens gehoord van de Dwaze vaders? Nu snap ik het niet meer; Decksels, twee weken geleden postte je toch dat de ex van jouw man de kinderen kwijt is en dat ze niks meer met haar te maken willen hebben?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat ik merk in deze discussies is dat iedereen zijn eigen emoties projecteert op andere mensen zonder daar gefundeerd van op de hoogte te zijn.

Ik begrijp dat "ex-vrouwen" voor Decksels een lastig onderwerp zijn, maar ik hoop toch dat je uit mijn postings kunt opmaken dat ik niet zoals de ex van jouw man ben.

Ook voor Ligeia lijkt dit te gelden. Je zegt wel dat je er neutraal in kunt staan, maar ik bemerk toch heel veel emoties en frustraties bij je over zaken die jouw ouders naar jouw mening niet goed hebben gedaan.

Nu lijkt het me ook een utopie om alles goed te doen, ik denk dat ieder mens wel iets op zijn ouders heeft aan te merken en ik realiseer me terdege dat mijn dochter later ook kritiek op mij zal hebben. Het enige wat je kunt trachten is om het zo goed mogelijk te doen en je eigen belang ten aanzien van het belang van je kind ondergeschikt te maken. Soms kom je daarmee wel met jezelf in conflict omdat mensen in je omgeving er ook weleens misbruik van maken omdat ze weten dat je bijna alles voor de goede lieve vrede doet. Mijn uitganspunt is dan ook dat ik mezelf nog wel recht in de spiegel moet kunnen aankijken. Ik heb dat uitganspunt in het verleden niet vaak genoeg gerespecteerd en dan raak je op een gegeven moment met jezelf in de knoop. Nooit nee zeggen, braaf ja blijven knikken om maar iedereen te vriend te houden, dat levert uiteindelijk innerlijke strijd op waar je zelf alleen maar slechter van wordt.

Om die reden heb ik dit topic ook geopend, mijn eigen onzekerheid of mijn gevoel wel klopte dat ik het niet moet betalen en de manier waarop mijn ex me dat zomaar even voor de voeten werpt.

Soms is het nog best lastig voor me om nee te zeggen en zoek ik dus feedback bij anderen of ik het wel goed doe. Mijn handicap...ik weet het.

Voor alle mensen die oprecht hun mening over het topiconderwerp hebben gegeven (en dan bedoel ik alle mensen, die het wel of niet met mij eens zijn) harstikke bedankt voor jullie feedback! Fijn dat er mensen zijn die met je meedenken en eerlijk zijn zonder er van alles bij te halen en mensen een slecht gevoel te geven!
Sorry het is te gecompliceerd om het hier even op te schrijven, en te veel off-topic
Bij ons is het net andersom.

Ik ga voor het eerst met mijn meiden op wintersport en moest dus ook kleding e.d. aanschaffen. Geen haar op mijn hoofd heeft eraan gedacht daar mijn ex mee lastig te vallen. Tuurlijk krijg ik alimentatie, maar die skikleding (ook al is het van scapino) hakt er toch aardig in.

Gelukkig gaan mijn ex en ik heel goed met elkaar om en kunnen alles bespreken, helpen elkaar waar nodig. Toch denk ik dat mijn ex er ook niet eens aan gedacht zou hebben om aan mij de skikleding te vragen.

Dit is een speciaal iets, valt niet onder gewone kleding en hij wil op wintersport. Dus mijn mening is ook dat hij het zelf zou moeten aanschaffen.
Ik vind ook dat de ex de wintersportkleding moet betalen, hij wil toch op wintersportvakantie. Ex lijkt me trouwens een type die je een vinger geeft en vervolgens de hele hand wil.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:libertas wrote on 09 December 2008 @ 11:08:

Weet je wat mij opvalt in deze draad, en in topics van sootgelijke strekking, dat volwassenen hun eigen belang boven dat van de kinderen stellen. Kinderachtig gemier in de marge over wie nu een paar boots en een jasje voor het kind betaald?! Kinderen uit een vorige relatie die niet mee mogen op vakentie?!

Met verbazing lees ik dit soort dingen. Waarom kan het belang van de kindjes niet eens voorop staan en je eigen onderbuikgevoelens eens op de tweede plaats?

Dus, koop een jas en boots en hoop dat je kind een heerlijke vakantie in de sneeuw heeft!

Precies.

En Marieg33, denk jij dan maar gewoon dat ik vooral gefrustreerd e.d. en dat ik om die reden op je 'afgeef' (grow some balls) als dat gemakkelijker voor je is. Het waren slechts voorbeelden om aan te geven waar het mis kan gaan in dit soort zaken, niets meer. Het hoeft trouwens ook niet zo te zijn dat dochter daar last van gaat hebben, hoor, want dat heb ik zelf ook niet (mijn ouders hadden het hoe dan ook goed met mij voor en fouten worden nu eenmaal gemaakt), maar als het even voorkomen kan worden, is dat toch veel fijner voor alle partijen? Als jij daar niet uit wil halen wat van belang kan zijn voor jouw eigen dochter, jammer, maar ook prima!

Ik hoop in ieder geval dat ze een mooie tijd gaat beleven op wintersport of lekker bij haar eigen mama en als ze inderdaad op wintersport gaat en jij haar niet bij je hebt met de feestdagen, denk maar zo: ze zal je hartstikke missen en komt je overladen met knuffels als ze terugkomt... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven