Tips/Ervaringen/Uitwisselingen Albufeira

17-08-2016 11:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Over een weekje vertrek ik voor 10 dagen naar Albufeira. We gaan met een hele gevarieerde leeftijdsgroep. ( denk aan 16 tot 48, zelf ben ik 23. We zitten in oud Albufeira ( dus het minder toeristische gedeelte.) Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die tips/aanraders of juist afraders hebben? Ik zal zelf mijn ervaringen ook delen als ik daar eenmaal ben

Ik ben vooral benieuwd naar leuke restaurants/activiteiten/gezellige bars/mooie stranden etc.

Het toeristische gedeelte ga ik zeker ook even bekijken maar het lijkt me ook super om juist de authentieke Portugese sfeer te beleven.

Groetjes Zoë
Persoonlijk vond ik het oude gedeelte mooier en sfeervoller dan het nieuwe gedeelte. In het nieuwe gedeelte is het uitgaansgedeelte/straat en de leeftijd is daar erg jong.

Het strand bij het oude gedeelte was favoriet, alleen de zee is wel heel fris.

Ik ben er twee jaar geleden geweest en toen was een taxi krijgen aan het begin van de avond een drama. Maar dat kan nu anders zijn.

Download de app tripadvisor, handige app met reviews
Ik heb inderdaad op tripadvisor gekeken! Daar had ik wel wat aan heb je nog tips voor leuke restaurantjes of bezienswaardigheden?
Hoi, verwacht niet echt een authentieke sfeer in oud Albufeira hoor! Het is nog steeds massa. Natuurlijk zijn er wel die steegjes en leuke restaurantjes die via smalle trapjes zijn te bereiken, maar dat is wel even zoeken. (rechts van het tunneltje naar boven, uitzicht op zee.

Er zijn tal van gezellige bars, karaoke etc. Vooral ook veel engelsen die elke avond op vrijgezellenfeest zijn.

Er zit een goede Mexicaan, los Sombreros. Dat is echt een aanrader. Verder is een huurauto ook wel handig. Faro is mooi om te bezichtigen. Vooral de boottour. Lagos is ook mooi, Carvoeiro is een leuke dorpje om een middagje te vertoeven. En in Vilamaura is een jachthaven waar je lekkere cocktails kan drinken langs het water. Benagil is ook leuk. En praia da Marinha.
De old town in Albufeira is net zo toeristisch als het nieuwe gedeelte. Nieuwe gedeelte bestaat voornamellijk uit De Strip, waar veel jongeren uitgaan. Doordat het publiek erg jong is, vaak dronken en dat soort dingen, maakt dat je heel hard weg wil rennen van daar.

Old Town is gemoedelijker, maar ook heel druk en toeristisch.

Van taxi aan het eind van de avond herinner ik me dat er zo een taxi punt is. Daar ga je in een lange rij staan en op je beurt wachten. Dat wrrkt het beste ipv ergens anders gaan staan en proberen een taxi te vinden. Rij liep op zich goed door.

Fishermens beach/Praia dos Pescadores vond ik een mooie strand. De stranden liggen daar wel vaak in een clif, waardoor het vaak een enorme klim is om er te komen. Bij praia dos pescadores hebben ze roltrappen gemaakt. Geen overbodige luxe als het warm is. Zeewater vond ik ook fris en ook savonds vond ik het best fris. Ik zou zeggen, neem een vestje mee.

Qua eten vond ik Cabana Fresca bij Praia dos pescadores lekker. Vooral de cataplana van vis.

Ze hebben er heerlijke sangria en veel lekkere cocktailbarretjes. Sommige met live muziek.

Wat ik qua activiteiten daar erg leuk vond was dolfijnen spotten. Heel veel, groot, echt een mooie ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven