Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode negeren aso?

17-08-2016 23:46 182 berichten
Beste forummers!

Zaterdag heb ik een bruiloft waarvoor ik een mooi jurkje dat voldeed aan de eisen van de dresscode had uitgezocht.

Helaas kan en wil ik dat jurkje op dit moment niet aan. Door een IVF-behandeling en punctie vanmorgen heb ik een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben opeens, door het vasthouden van vocht en de grote follikels die extra ruimte innemen. Los van dat het echt niet mooi staat in mijn strakke cocktailjurkje, heb ik ook geen zin in felicitaties omdat mijn buik opeens zo dik is voor mijn doen.

Corrigerend ondergoed wil ik ook niet, want m'n eierstokken zijn gevoelig en ik krijg zaterdagochtend een embryootje teruggeplaatst dat ik niet wil platdrukken.

Ik wil dus mijn jurk niet meer aan, maar de bruiloft is al bijna en ik voel me niet lekker (pijn bij lopen) en ook helemaaaal niet mooi of fijn in mijn lijf op dit moment, dus het allerlaatste waar ik op zit te wachten is proberen in korte tijd iets geschikts te vinden.

Dus mijn vraag is: hoe aso is het om me niet aan de dresscode te houden? Is dat echt niet oké of kan dat wel in deze situatie? En moet ik dat dan van tevoren aangeven of is dat overdreven? Ik wil dan een wijde zomerjurk aan (maar eigenlijk te casual voor de dresscode en heb er geen in de juiste kleur). De bruid is mijn vriendin en ervaar ik niet als een bridezilla
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibi1973 schreef op 18 augustus 2016 @ 00:51:

Deze vind ik ook erg mooi en loopt fijn wijd uit. Voor 21 uur besteld is ook de volgende dag in huis.

Lekker stofje ook, bijna helemaal katoen, dus niet zweterig.Wilde ook voorstellen even op topvintage of succubus te kijken. Hebben hele leuke jurken en die vallen lekker soepel. Ben zelf paar maanden geleden bevallen en nog niet in vorm door o.a. Borstvoeding en blubbelbuok maar in dit soort jurkjes (swingdress heet het geloof ik) valt het echt niet op. En bedenk dat jij vanaf boven kijkt met een ander perspectief dan een onbekende van de zijkant. Succes met de terugplaatsing gaan duimen voor je.
quote:viva1966 schreef op 18 augustus 2016 @ 09:31:

Ik zie allemaal reacties om via een webwinkel te bestellen want sommige leveren als binnen 24 uur. Misschien een hele gekke opmerking hoor, maar waarom (als het zaterdag al is) even naar een gewone winkel waarvandaan je het vandaag al in huis kunt hebben? Als je nu via een webwinkels besteld en het past niet of er gaat iets met de bezorging fout zit je morgen in de stress.Webwinkel heeft in de regel een veel groter assortiment dat een gewone winkel.
Am Yisrael Chai!
ik vind het allemaal een hele goede reden om iets aan te doen waar je je lekker in voelt. Dat kan je ook uitleggen.
Heb de bruid inmiddels gesproken en die was gelukkig gauw tevreden, dus het is al geregeld!

Dank voor alle succeswensen en het meedenken hopelijk snel een rond buikje dat ik wél met de rest van de wereld wil delen
Wat doen mensen elkaar toch aan met die mallotige dresscodes.

Ik begrijp nooit waarom trouwlustigen de portemonnee van hun gasten menen te mogen plunderen omdat ze bang zijn dat hun gasten zich uit zichzelf niet fatsoenlijk kunnen aankleden. Of nog erger, dat de helft zich opgelaten voelt omdat ze in een kleur/dracht dienen te verschijnen die ze zelf nooit hadden gekozen.

Je zou je onder deze omstandigheden toch helemaal niet druk moeten hoeven maken over iets onbenulligs als de juiste kleertjes?
Fijn lux! En ik duim voor je
quote:Crique schreef op 18 augustus 2016 @ 11:08:

Ik begrijp nooit waarom trouwlustigen de portemonnee van hun gasten menen te mogen plunderen omdat ze bang zijn dat hun gasten zich uit zichzelf niet fatsoenlijk kunnen aankleden. Of nog erger, dat de helft zich opgelaten voelt omdat ze in een kleur/dracht dienen te verschijnen die ze zelf nooit hadden gekozen.

Je zou je onder deze omstandigheden toch helemaal niet druk moeten hoeven maken over iets onbenulligs als de juiste kleertjes?Ik zat ook al te bedenken dat het toch vreselijke foto's worden als iedereen in een net even andere roodtint gekleed is?
En, leuke bruiloft gehad?
Ja was erg leuk! Was wel moe van alle spanning van de terugplaatsing, maar het was echt prachtig gedaan en fijn dat we erbij konden zijn

Uiteindelijk verscheen ik meer volgens de dresscode dan veel van de gasten
quote:lux. schreef op 21 augustus 2016 @ 09:50:

Ja was erg leuk! Was wel moe van alle spanning van de terugplaatsing, maar het was echt prachtig gedaan en fijn dat we erbij konden zijn

Uiteindelijk verscheen ik meer volgens de dresscode dan veel van de gasten Gelukkig, fijn dat het allemaal goed is gegaan. En dan bedoel ik dat ik het je gun dat de terugplaatsing is geslaagd. En dat je daarnaast een fijn feestje hebt gehad.
Dankjewel! Ja we zijn ook heel blij. Heel bijzonder moment om dat wat hopelijk je kindje wordt te zien als het nog maar 8 celletjes is (hoeveel mensen hebben nu een foto van zichzelf als embryo? Nou hopelijk die van ons ) en bijzonder moment om samen mee te maken.

Iig meer zwanger dan ik ooit ben geweest hoop dat het lekker warm zit daarbinnen
Mooi! Dan nu een paar spannende weken voor jullie! Ik hoop ook dat de terugplaatsing blijft zitten
Yup, aftellen
Spannend Lux. Ik duim voor je!!
quote:lux. schreef op 21 augustus 2016 @ 11:09:

Dankjewel! Ja we zijn ook heel blij. Heel bijzonder moment om dat wat hopelijk je kindje wordt te zien als het nog maar 8 celletjes is (hoeveel mensen hebben nu een foto van zichzelf als embryo? Nou hopelijk die van ons ) en bijzonder moment om samen mee te maken.

Iig meer zwanger dan ik ooit ben geweest hoop dat het lekker warm zit daarbinnen Oh, spannend! Succes! Zelf twee keer zwanger geworden uit de eerste poging ivf. Gun ik jou ook. Wanneer mag je (laten) testen?
quote:tantejo schreef op 18 augustus 2016 @ 08:44:

Als ik de bruid zou zijn en jij mijn vriendin dan had je wat mij betreft lekker in je joggingbroek mogen komen.

Veel sterkte met het hele traject! En

Kijk, dan ben je een echte vriendin!

TO ik hoop ook voor jou dat er snel een wurmpje blijft plakken!
quote:sssssst schreef op 21 augustus 2016 @ 11:28:

[...]

Oh, spannend! Succes! Zelf twee keer zwanger geworden uit de eerste poging ivf. Gun ik jou ook. Wanneer mag je (laten) testen?2 sept.. Dus nog even hoop op net zoveel geluk! Iig was het een 8-cellig goed embryo, dus alle beetjes helpen, toch?
quote:Crique schreef op 18 augustus 2016 @ 11:08:

Bij zo'n onofficiële dresscode (oranje/rood) ga ik er toch echt niet van uit dat het bruidspaar verwacht dat ik volledig in het rood of oranje kom. Dan zijn accenten in die kleur meer dan prima!

In dit geval had ik een donkerblauwe jurk aangedaan, met bijvoorbeeld een oranje ceintuur of ketting, en mijn partner een oranje stropdas. Klaar is kees, party on!
Wat een bijzondere dag gisteren, een terugplaatsing van een toppertje en daarnaast nog een bruiloft van je vriendin. Hopelijk zet deze trend zich voort en heb je op 2 september een positieve test.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Fijn dat je hebt genoten van de dag en we gaan duimen dat de terugplaatsing goed gaat. Laat je ons nog iets weten rond 2 sept:)
Lux! Ik wip even binnen om te zeggen dat ik voor je duim dat jullie embryo gaat groeien
Ja ik zal komen vertellen hoe het is afgelopen met zoveel positieve vibes moet het goedkomen

Dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden en steun
Oohhhh, wat spannend!! Ik duim ook voor je
He Lux, van mij ook nog even wat geluksvibes gewenst! Heb de afgelopen jaren hier en daar op het forum je verhaal gelezen en hoop van harte dat jullie wens nu binnenkort uit mag komen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Thanks lieverds!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven