Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

donderdag 11 augustus 2016 om 17:17
Het is inderdaad heel rustig op straat, wat goed in overeenkomst komt met het weer; dit weer is rustgevend! Je kunt (binnen) doen wat je wilt, zonder verplichtingen van mensen die schreeuwen van: ga naar buiten, het is 'mooi' weer! Ik ben vandaag naar Leeuwarden gefietst (ongeveer 10 kilometer) en het regende tijdens de heenreis continu. Ik had mijn regenpak aan. Dit weer deed me even denken aan oktober, wat een héérlijk gevoel was dat! Ik kijk erg uit naar oktober, ik kan me nu al opwinden om deze gezellige tijd. En als het warmer zou worden, dan vind ik het wel best. Kan ik de laatste vakantieweken goed bruin worden. Sorry voor het gescheld!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

vrijdag 12 augustus 2016 om 20:15

zaterdag 13 augustus 2016 om 12:43
Mijn lievelingsmaanden zijn de laatste helft van september (begin van de herfst natuurlijk
) oktober, november en december. 
Tot nu toe zeggen ze dat de tropische lucht in Frankrijk blijft. Mooi zo, hebben wij er geen last van. Nog maar even de komende warme dagen uitzitten en dan hopelijk een goede herfst en winter! Bijna september ja, jippie!!! Ik ben al blij dat het nu steeds eerder donker wordt, zalig!

Tot nu toe zeggen ze dat de tropische lucht in Frankrijk blijft. Mooi zo, hebben wij er geen last van. Nog maar even de komende warme dagen uitzitten en dan hopelijk een goede herfst en winter! Bijna september ja, jippie!!! Ik ben al blij dat het nu steeds eerder donker wordt, zalig!

zondag 14 augustus 2016 om 05:49
Het wordt ook steeds later licht! Het is nu kwart voor zes, en het is nog steeds donker. Zelf vind ik de mooiste tijd van het jaar zo rond Pasen. Dan heb ik het gevoel dat ik nog de hele lente en zomer voor me heb. Toch is de herfst ook fijn, met al dat lekkere eten. Lekkere gerechten maken met pompoen, stoofpotjes, erwtensoep etc. Wel vind ik het zelf moeilijk om midden in de winter in het donker naar mijn werk te gaan, en in het donker weer naar huis te gaan. Dan voel ik me net een mol. Daarom ga ik in de pauze graag naar buiten.

donderdag 18 augustus 2016 om 16:59
quote:catharina1000 schreef op 17 augustus 2016 @ 16:06:
Vreselijk weer. Al die zon. En iedereen om me heen is blij dat het eindelijk "lekker" weer is. Bleeuh. Ik wil veel mooie wolken. Geen knallende zon.Herkenbaar! Ik baal behoorlijk van dit weer. Mijn huis is meteen weer onaangenaam. En inderdaad iedereen om me heen is zo blij en ik loop maar van binnen enorm te mopperen.
Vreselijk weer. Al die zon. En iedereen om me heen is blij dat het eindelijk "lekker" weer is. Bleeuh. Ik wil veel mooie wolken. Geen knallende zon.Herkenbaar! Ik baal behoorlijk van dit weer. Mijn huis is meteen weer onaangenaam. En inderdaad iedereen om me heen is zo blij en ik loop maar van binnen enorm te mopperen.

vrijdag 19 augustus 2016 om 14:37
Ik zei dat wat warmer zomerweer mij niet zoveel uitmaakt, maar daar bedoel ik geen zomerse temperaturen mee! Volgende week komen er namelijk hele warme dagen. Het klopt dat we erg hebben geboft de afgelopen weken, maar waarom moet dit nou gelijk weer gecompenseerd worden? Augustus is nu zelfs boven normaal, dus die zomerfetjisten mogen hun gezeur terug nemen!
Ik hoop dat het over twee weken weer koeler is, want dan gaan de scholen weer in hier in Noord-Nederland en de volwassenen moeten weer aan het werk. Maar ik zie het al voor me: de warmste september ooit. Ik weet dat ik positief moet blijven, maar ik heb zo'n naar voorgevoel dat het in september nog wel eens heel warm kan worden..
Ik hoop dat het over twee weken weer koeler is, want dan gaan de scholen weer in hier in Noord-Nederland en de volwassenen moeten weer aan het werk. Maar ik zie het al voor me: de warmste september ooit. Ik weet dat ik positief moet blijven, maar ik heb zo'n naar voorgevoel dat het in september nog wel eens heel warm kan worden..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
vrijdag 19 augustus 2016 om 20:23
Neee!!!!
http://www.ad.nl/binnenla ... p-een-hittegolf~afbb2a03/
Ik voelde me al zo lekker herfstig! Zit nu met een theetje op de bank! Geurkaars aan. O nee......
http://www.ad.nl/binnenla ... p-een-hittegolf~afbb2a03/
Ik voelde me al zo lekker herfstig! Zit nu met een theetje op de bank! Geurkaars aan. O nee......
't Is al met al een heel gedoe