Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wat een leuk boek lijkt me dat! Ik zoek nog wat vakantie lectuur (heb pas 10 boeken mee ) maar dat zijn boeken die ik al had. Ik ga straks even bij de boekhandel kijken! Thanks voor de tip!
Dank voor het warme welkom terug!

Iran lijkt me ook wel erg leuk om iets uit te ontvangen. Tussen mijn kaartjes bij thuiskomst zat er eentje uit IJsland, die had ik ook nog niet.

Mooie kaartjes heeft jullie stad Dreamer, van mijn stad is niet veel te vinden helaas.

Vandaag kreeg ik nog een hurray uit Taiwan, na 33 dagen. Ik had die eigenlijk al opgegeven, maar gelukkig. Toen waren er nog maar 2 kaartjes onderweg, naar Oekraïne (50 dagen) en Canada (40 dagen) Beide ontvangers hebben er volgens mij geen zin meer in en zijn niet online. Hoog tijd dus om weer wat kaartjes de wereld in te sturen en vandaag heb ik er 4 geschreven: Rusland, Duitsland, Litouwen en USA waren de gelukkige landen. Voor nu ben ik maar even gestopt, had ook nog fysio en een huisartsbezoek vandaag en ga zo maar eens even beginnen met mn koffer leeg te pakken.

Ik hoop de komende dagen nog wat meer kaartjes te versturen zodat ik voorlopig weer wat onderweg heb!
Lijkt me een geinig boek. Maar is het meer grappig of verdrietig, ik vind het ook wel sneu voor die postbode, tenzij hij natuurlijk een liefde ontmoet.

Haha, ik hou niet zo van treurige verhalen meer tegenwoordig.

Wat een drukte HappyOwl terwijl je nog maar net terug bent.

Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!!!!

Vrolijke aapjes uit Brazilië en op de achterkant mooie postzegels. Wat doen jullie met mooie postzegels? Ik wil er eigenlijk wel wat geinigs mee doen, maar heb nog geen idee.

Ik vind volgens mij het versturen nóg leuker dan het ontvangen. Al maakte mijn hard wel een sprongetje toen ik in de brievenbus keek. En glimlach ik nu ook nog.
Jeeeeejj.. je eerste kaartje, leuk Gele Suikerspin!

IK had een kaartje uit Tsjechië

Geen idee of het boek treurig is of een mooi einde heeft, ik wil het nog wel eens lezen.. het is niet dik ook
Later is nu
Suikerspin, jippieeee het eerste kaartje!!!!

Kreeg net een hurray uit China, geen berichtje erbij!

Wel kreeg ik vandaag een kaart uit Duitsland, een kitty card met een leuk en lang verhaal.

Ook heb ik 2 adressen getrokken, 1 gaat naar Australië. Deze mevrouw wilt graag kaartjes van brievenbussen. Toevallig heb ik een kaart met een Nederlandse brievenbus dus deze gaat naar haar.

De ander gaat naar the U.S.A. zij houdt van paarden maar ze ontvangt het liefste kaartjes met de naam van je woonplaats er op, of een skyline, ( als ik een skyline van mijn woonplaats moet geven worden het weilanden hoor. ) Ik ga dus denk ik voor een kaartje waar de naam van mijn woonplaats op staat.

Dat boek klinkt interessant, ik ga er naar op zoek! Thanks voor de tip.
Suikerspin, hoera!

Jullie gaan verder zo hard hier, kan het nauwelijks bijhouden. Had vandaag twee kaartjes in de post: een mooie en leuk beschreven uit Slovenië en... een oude kaart (<1960 denk ik) uit Rusland, totaal onbeschreven in een envelop waar alleen mijn adres en een ID op staan. Eh...?
Ik had je geloof ik nog niet welkom terug geheten, HappyOwl. Bij deze! Hopelijk komen je zorgenkindjes naar Oekraïne en Canada binnenkort toch nog aan. Maar wel goed dat je inmiddels weer wat nieuwe kaartjes onderweg hebt.

En hoera voor het eerste kaartje van Gele Suikerspin!

En nog wel uit Brazilië. Niet echt een heel gangbaar land. Van mijn 160 ontvangen kaartjes komt er maar 1 uit Brazilië en ik heb er nog nooit één naar toegestuurd.

Ik doe niet echt iets met de postzegels. Vind het zonde om in de kaartjes te knippen en mijn eerste stoom-actie was niet bepaald een succes (au!), dus meteen ook de laatste.

Een lege hurray, Expecto-Patronum, stom! Het zou verboden moeten worden.

En over boeken gesproken. Ik was laatst in de kringloopwinkel op zoek naar leuke kaartjes. Die waren er niet echt, maar vervolgens kwam ik wel naar buiten met een stapel van 10 boeken voor 10 euro. Ik was er helemaal mee in mijn nopjes. Dankzij postcrossing...
Nou jaaah, Tamboti, totaal onbeschreven kaartjes zijn ook stom.
Ik werd dan wel weer helemaal blij van een kaartje dat ik vandaag ontving. Het was al één van mijn favorieten en de afzendster had dat gezien. Ik krijg er telkens weer een big smile van op mijn gezicht en moet hem gewoon even hier laten zien.

Afzendster schreef dat ze dit kaartje rond pasen wel eens verstuurt. Leuk idee!
Wat een drukte hier vanmiddag!

Die haas vind ik ook geweldig Rivka! Volgens mij heb ik die ook ergens tussen mijn favorieten staan.

Gefeliciteerd met je eerste kaartje gele_suikerspin. Wat leuk ook dat ie uit Brazilië komt, dat is inderdaad geen standaard land.

Tamboti, wat vreemd van dat onbeschreven kaartje. Ik kan me voorstellen dat je dan even beteuterd staat te kijken.

Expecto-patronum, jij nu ook al een lege Hurray.... Belachelijk!

Dat boek over die eenzame postbode klinkt inderdaad interessant. Komt op mijn lijstje!

Ik had vandaag 2 kattenkaarten in mijn brievenbus. Én ik had 2 Hurrays. Rusland, waar de olifanten zijn aangekomen, al na 13 dagen. Olifanten die richting Rusland gaan doen het bij mij steeds erg snel.

In Tsjechië is een kitten kaart aangekomen. Gekocht bij de VVV in Deventer, op die memorabele dag van onze meeting. Ze (een 13 jarig meisje) had echt een hele lange Hurray geschreven. Leuk! Ze was ook erg enthousiast over mijn freubelwerk, de stickers enzo. Blijkbaar spreekt mijn geknutsel vooral jongere meisjes aan.
Ik was vanmiddag in het kattencafé , en daar verkopen ze ook kaartjes. Ze kosten 1,50 en aangezien ik zo goed als blut ben kon ik er alleen maar kijken en kwijlen. Maar diegene met wie ik was heeft toch een kaartje voor me gekocht.

Aaah, die is lief, Labellei. En wat klinkt dat knus, een kattencafé.
Oh wat een leuk kaartje is dat Labellei!

Ik vind de haas van Rivka ook erg leuk, daar zou ik ook echt blij van worden.

gele suikerspin: gefeliciteerd met je eerste kaartje, dat er nog maar veel mogen volgen.

Tamboti, ik heb het ook eens gehad. Een vrolijk gekleurde envelop met stickers die veel goeds beloofde. Toen ik hem openmaakte vond ik een onbeschreven kaartje. Het id kon ik van de envelop halen maar snapte echt de logica niet en was behoorlijk teleurgesteld.

Ik vind het idee van verbieden van lege hurrays wel een goede. Dat als je wilt verzenden postcrossing een melding geeft: you forgot to tell the sender how grateful you are. Of iets in die trant.

Ik ga nu geen kaartjes meer schrijven want ga zo naar een escaperoom (met een bloeddrukmeting, mag weer 24 uur gemeten worden... Dus hopelijk is die niet te spannend ????)
Ik wens je een heel gezellig en ontspannen escaperoom-uitje Happyowl.
Ahh lege hurrays en profielen zijn stom

Hier heeft mijn 'geklaag' geholpen, mijn kaartje naar China is aangekomen. Met wel dan een leg hurray in mijn email

Het volgende kaartje mag naar Duitsland. Een leuk en gezellig profiel met een heleboel wensen. Dat komt vast goed.
Jeetje, een leeg kaartje, wat stom

Net als een lege hurray

Die haas is wel geweldig, trouwens en dat kattenkaartje ook! Ik heb begrepen dat het kattencafé zó in trek is, dat er een tweede geopend is/wordt? Onvoorstelbaar he? Ik kan er dus niet heen, want enorm allergisch.. best jammer! Want ik vind katten eigenlijk heel leuk

Kun je gelijk bijhouden hoe spannend zo'n escaperoom eigenlijk is, HappyOwl
Later is nu
Wat superleuk een kaartje uit Brazilië! Mooie eerste vangst Gele-Zuikerspin!

Ik bewonder de postzegels altijd maar doe er verder niks mee. Kan wel altijd blij worden als er een mooie postzegel v bv een poes of ander dier op zit. Ik zie dat echt als extra moeite van iemand en word er blij van.

Van een lege kaart zou ik dan weer niet blij worden. Hoe suf zeg! Moet je die kaart dan recyclen ofzo?! Gek hoor. Net als lege hurrays trouwens. Iemand heeft moeite gedaan, uit fatsoen kan je echt wel een berichtje schrijven.

Ik heb het boek gekocht! Ben erg benieuw en hoop ook op een happy ending het is wel een dun boek dat vond ik wel jammer. Maar toch gekocht

Wat leuk een poezencafe! Daar wil ik ook een keer heen denk dat ik tot sluitingstijd blijf misschien moet ik zelf een poezencafe beginnen

Leuke kaart heb je gekregen Labellei!

En dat konijntje is ook echt te schattig
quote:Elizaar schreef op 18 augustus 2016 @ 21:43:

Wat superleuk een kaartje uit Brazilië! Mooie eerste vangst Gele-Zuikerspin!

Ik bewonder de postzegels altijd maar doe er verder niks mee. Kan wel altijd blij worden als er een mooie postzegel v bv een poes of ander dier op zit. Ik zie dat echt als extra moeite van iemand en word er blij van.

Van een lege kaart zou ik dan weer niet blij worden. Hoe suf zeg! Moet je die kaart dan recyclen ofzo?! Gek hoor. Net als lege hurrays trouwens. Iemand heeft moeite gedaan, uit fatsoen kan je echt wel een berichtje schrijven.

Ik heb het boek gekocht! Ben erg benieuw en hoop ook op een happy ending het is wel een dun boek dat vond ik wel jammer. Maar toch gekocht

Wat leuk een poezencafe! Daar wil ik ook een keer heen denk dat ik tot sluitingstijd blijf misschien moet ik zelf een poezencafe beginnen

Leuke kaart heb je gekregen Labellei!

En dat konijntje is ook echt te schattig

Ik ben erg benieuwd naar het boek Elizaar! Verplichte kost voor Postcrossers?

En alwéér een lege Hurray...

Ja dat kattencafé is erg leuk. Heel relaxed, die katten sjokken gewoon rustig tussen iedereen door. Ik ga zeker nog een keertje terug. (ook voor de kaartjes )
Wat leuk dat kattencafé en wat een toffe kaart van die haas!
Leuk, een Postcrossing topic. Ik heb het recent na lange afwezigheid (4 jaar ofzo) weer opgepakt. Ik mag er nu 7 onderweg hebben en die zijn onderweg, dus ik ben wel heel ongeduldig nu

Ik had er wel zelf 3 in de brievenbus vandaag en alle 3 hebben geprobeerd een kaartje te vinden dat ik leuk zou vinden, geweldig
Ik ga het voor je testen labellei. Als het boek leuk is mag je het lenen. Of ik nou een kaart op de bus doe of een boek!

Wat leuk sneeuwvosje dat je postcrossing weer hebt opgepakt! Had je nog kaartjes liggen of moet je helemaal opnieuw beginnen?

Ik heb net m'n kaart naar Iran geregistreerd. Meisje had iets van 45 kaarten verstuur en was nu al nr 16 van Iran. Niet zo gek dus dat Iraanse kaarten schaars zijn!

Ik moet m'n kaartje naar het lege Amerikaanse profiel nog schrijven. Ik kan er geen inspiratie voor vinden. Misschien morgen! Nu nog maar even een ander adres trekken
elizaar wijzigde dit bericht op 18-08-2016 22:39
Reden: Incompleet
% gewijzigd
Ik ben ook actief op een swap-site, dus ik had al veel kaartjes liggen. Maar ik heb er intussen ook al weer (heel) veel bijgekocht moet ik bekennen, ik kom vaak in Deventer in de stad
Ik ben nog nooit in Deventer geweest. Een groot gemis zo te lezen!

Ik heb toch maar 2 adressen aangevraagd: 2 leuke profielen! Een Duitse jongen die mooie vrouwen spaart en een Canadese vrouw die graag een toeristisch kaartje wil hebben, een kaart van een eigen interesse van mij of artistieke kaartjes. Ook spaart ze postzegels. Ik twijfel nu of ik of een heel mooie kaartje (vind ik zeg) met typisch Hollandse dingen stuur of een kaartje met allemaal verschillende postzegels afgebeeld. Ik slaap er nog een nachtje over
Welkom sneeuwvosje!

Ik had zojuist een Hurray uit Rusland. Het kaartje had er maar 15 dagen over gedaan. Mijn kaartjes naar Rusland komen tegenwoordig erg snel aan. Sowieso komen doen mijn kaartjes er tegenwoordig korter over dan een half jaar geleden.

Ik gebruik de laatste tijd wel vaak internationale postzegels. Zou dat er mee te maken hebben? Of hebben de postbodes snellere fietsen? Of is er meer personeel in de loodsen?
Ik mag een kaartje sturen naar Ghana!

Naar iemand die o.a. Woezel en Pip wil. Hoe leuk is dat?! Hij/zij heeft nog geen kaartjes van Woezel en Pip ontvangen, dus daar ga ik nu maar eens even naar op zoek. Haha, ben er gewoon hyper van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven