Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:-Rivka- schreef op 19 augustus 2016 @ 10:49:

Ik mag een kaartje sturen naar Ghana!

Naar iemand die o.a. Woezel en Pip wil. Hoe leuk is dat?! Hij/zij heeft nog geen kaartjes van Woezel en Pip ontvangen, dus daar ga ik nu maar eens even naar op zoek. Haha, ben er gewoon hyper van. Wow! Wat ongelooflijk supergaaf!!!
Heel erg leuk Ghana!

En woezel en pip, haha. Dat is wel heel grappig. Zijn vast leuke kaartjes van te vinden!
Ik heb even gespiekt , maar volgens mij heb jij het zoontje van de nr. 1 van Ghana. (een Nederlandse boer)
Ja, Labellei, zoiets vermoed ik ook. Hij (ik ben inmiddels wat uitgestuiterd en zie nu dat het een hij is ) heeft ook in zijn profiel staan dat hij Nederlands spreekt.

Ik ben nu wat op internet aan het rondstruinen en kom alleen wenskaarten tegen. Maar hij vraagt ook om het bijvoegen van postzegels e.d., dus ik neem aan dat een kaart met envelop geen bezwaar is.

Deze is leuk!

Ik heb de komende dagen vrijwel geen tijd om de stad in te gaan. Ik denk dat ik deze dan misschien maar gewoon bestel. Wordt wel een prijzig kaartje dan, maar dat boeit in dit geval even niet, haha.

Stiekem wel een beetje jammer dat het geen echte Ghanees is. Maar Ghana blijft Ghana.

Bij deze trouwens nog een welkom aan Sneeuwvosje. Leuk dat je vaak in Deventer komt!
Ach.. als hij in Ghana geboren is, is hij Ghanees, toch? En Gaaf! En wat een leuk kaartje!

Welkom Sneeuwvosje.

Ik zit thuis met koppijn en wil zo graag adressen aanvragen, maar ik denk niet dat ik lang bezig kan.
Later is nu
Kaartje is besteld. Wordt als het goed is morgen bezorgd. Nu maar hopen dat de hurray straks een beetje enthousiast is.

Sterkte met de hoofdpijn, Dreamer. Hopelijk kun je straks toch nog wat kaartjes schrijven.
Kaartje met koolmeesjes (althans ik geloof dat het koolmeesjes zijn) uit Rusland gekregen. Van een mede Harry Potter fan dus ze vertelde uitgebreid wat ze van de boeken/films vond en wat haar favoriete karakter was en waarom. Dat vind ik dan wel erg leuk om te lezen. Dus dit kaartje maakte mij blij vandaag.
Wat een spannende verhalen weer hier! Suikerspin, jij valt met je neus in de boter, met een eerste kaartje dat gelijk uit Brazilie komt! Dat was het wachten vast waard. En Ghana klinkt spannend! Wat grappig dat je dan net een Nederlandse Ghanees trekt.

HappyOwl, welkom thuis! Hoe vond je Macedonie als vakantieland? Ik ben intussen ook heel beneiuwd naar de avonturen van Neliba!

Lege profielen, hurrays en kaarten zijn stom! Toch heb je die er af en toe tussen. Ik had laatst ook een keer een lege kaart en ik krijg af en toe echt de neiging die door te sturen (maar tis een winterkaart, dus ik kan de neiging nog net onderdrukken). Het voelt namelijk helemaal niet of die voor mij bedoeld was.

Zuckerwatte, je bent ge- (zie vliegtuigje), maar ik zag ook al dat expecto-patronum me voor was geweest
Hi! Wat gezellig dat jullie mij gevonden hebben. Ik heb ook bij meerdere van jullie hier een kaartje gefavoriet maar ik weet zo niet meer wie.

Sowieso de kaart van Pierre, de eiffeltoren.

Of .... ik begin nu te twijfelen, kan het zo gauw niet meer terug vinden. Maar sowieso die van Pierre.
vandaag weer twee kaartjes ontvangen, maar nog geen tijd gehad om te lezen of te registeren....

Gisteren kreeg ik een Hurray van een Rus terug met alleen Russische tekst...

ik had toch ook netjes in het Engels geschreven ??
Aaaah, niet leuk. En als je het in Google vertalen plakt?

Erg benieuwd of het dan te begrijpen is.
Ja, google vertalen werkte ook bij mij, nadat m'n zoon me had uitgelegd hoe dat werkte
Later is nu
Gele Suikerspin ik heb de fiets gefavoriet :-)
Later is nu
Ach wat een leuk kaartje Rivka. En dat zoontje is vast en zeker toch wél in Ghana geboren.

Bijzonder hoor!

Gele_suikerspin was inderdaad niet heel erg moeilijk te vinden na die Braziliaanse apen.

Ik had vanmiddag alweer 2 Hurrays. Beide uit Duitsland. De Duitser die koekiemonster heeft gekregen had een hele uitgebreide Hurray. Over Sesamstraat.
Gele_suikerspin, jij had mij toch al wel gevonden?

Ik heb in ieder geval wel één van jouw favoriete kaarten gefavoriet. Een illustratie van een meisje op een stoel met zwarte katten. Uit de USA.
Leuk Rivka, Ghana wil ik ook wel wat heensturen! Sowieso heb ik nog nooit een adres in Afrika getrokken helaas.

@Snorhaar: Macedonie vond ik erg leuk. Mensen zijn erg vriendelijk en heb me heel erg welkom gevoeld. Zelfs het meest toeristische gedeelte is niet heel erg toeristisch, maar wie weet verandert dat snel met zoveel onrust in de standaard vakantielanden. Het is echt heel erg goedkoop allemaal, uit eten en excursies kosten bijna niets. Wel veel verschil tussen arm en rijk en een hoop hele oude huisjes (daar is het in Skopje ook mis gegaan laatst, als je het ziet kun je je echt voorstellen dat de boel instort) Al met al een fijn land, zeker als je niet zo heel veel te besteden hebt. Ook erg veilig, je kunt je tas volgens mij overal laten staan en niemand die er iets uitpakt (ok, niet echt geprobeerd hoor )

Hoe is het met de hoofdpijn Dreamer?

Ik heb net weer een adresje getrokken, kaartje gaat naar Londen, moet nog wat uitzoeken maar heb genoeg wat aan haar wensen voldoet. Ga dat eerst maar eens in orde maken en wie weet trek ik dan nog een adresje!
Zag dat jullie mijn kaartjes gefavoriet hadden.

Deze profielen heb ik tot nu toe gevonden;

Dreamer

Zomerelfje

Rivka

Labellei

Cocomo

Tamboti

Expecto-patronum

Snorhaar

Elizaar

Erg mijn best gedaan om jullie namen van hier te gebruiken, pffff je zou maar perongeluk een fout maken

Ik heb nu een wat moeilijker iemand getrokken. Wel een leuke, maar het type kaartjes wat ze wil heb ik nog niet. En waren ook niet te vinden op de 2 sites die hier vaak genoemd worden.

Toen kwam ik deze site tegen, ga ik morgen uitgebreid op neuzen. Zit tussen wat ze wil, en ik kwam ook Dille & Kamille kaartjes tegen maar dan goedkoper

http://happy-postcrossing.nl

Ik leer hierdoor trouwens heel veel over soorten type kaarten, gaat een hele nieuwe wereld voor me open.

Zelf vind ik sommige kaartjes van INGE LÖÖK erg grappig, met vrolijke oude mensjes, en die expressie op hun gezichten soms. Knap en grappig gedaan.
Gele suikerspin, ik heb ook even een kaartje bij je gefavoriet, de fiets die je naar belgie hebt gestuurd. Zag dat Dreamer die ook wrl leuk vindt en verwacht dat Expecto Patronum die andere liker is dus dat ga ik zo even bekijken.

Inmiddels heb ik 5 kaartjes geschreven:

Naar Duitsland gaat een elfje, ze heeft geen voorkeur en heb daar laatst een box van gekocht dus kom om in de elfjes

Naar Estland gaat een getekend Nederlands landschap, zij wil graag toeristische kaarten.

Naar Engeland gaat een kaartje van Alice in wonderland, die stond tussen haar wensen

Naar Tsjechie 2 kaartjes, een Harry Potter kaartje naar een jonge fan en een Amsterdamse grachtenkaartje naar iemand die liever wat toeristisch heeft.

Er zijn dan weer 11 kaartjes onderweg, ik mag er eigenlijk 13 maar vind het voor vandaag wel weer mooi geweest. Alles zal wel snel aankomen, zijn allemaal landen dichtbij.

Expecto Patronum: bij jou heb ik het kaartje met de wasknijpers etc gefavoriet
tekst vertaald, Google is je vriend

Het kwam er in het kort op neer dat de betreffende Alexander niet thuis was, maar onderweg.... als hij op haar kamer was (google translate ) kon kijken kaart u van. Niet gezien.

Dus vakantie of reis, hij heeft geregistreerd maar kaart van mij nog niet gezien.

Waar kopen jullie postzegels? en dan in grote aantallen (voordeliger) ?
Dat ben ik ja HappyOwl (oh en ik heb je gestalkt, in de zin van een boel kaartjes gefavoriet. )

Ik wil graag postzegels kopen bij pmk. Maar welke moet ik eigenlijk hebben? die van 0,73 of die van 1,46? En kan iemand mij vertellen waarom ik dat zelf niet weet?
Haha leuk, ik zal eens gaan kijken

Je moet zegels van 1,25 hebben, wereldzegels zijn dat. Je krijgt dan combi's van 3 of 4 zegels die samen 1,25 zijn.

Waarom je dat niet weet? Tja, al doende leert men denk ik
Tja, bij nader inzien had ik het ook moeten weten. Ten eerste het staat er bij... en ten tweede ik wist het wel... Ik geef de vrijdagavond maar de schuld. Drukke week geweest. In ieder geval bedankt.
Hey HappyOwl234, we wonen bij elkaar in de buurt. Geinig.

Dan heb ik een leuk adresje voor je, waar ze geinige en originele kaarten hebben, maar misschien ken het al, Pistache.

Ik vond het een erg geinige winkel. Heb hem pas vorige week ondekt, wat laat is want ze bestaan al een tijdje.
Ah, dank je voor de tip. Ik ben er wel vaak langs gelopen maar nooit binnen gekeken, zal de volgende keer eens een kijkje nemen! Moet je nu niet in de stad zijn, of ben je ook wel een beetje klaar met de dag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven