Geld & Recht alle pijlers

E gewicht

20-08-2016 22:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten juillie eigenlijk wat E gewicht is en zoja maken jullie daar gebruik van?
Alle reacties Link kopieren
En jij?
Alle reacties Link kopieren
nee, geen idee wat dat is
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks
Alle reacties Link kopieren
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-pr5.htm
Alle reacties Link kopieren
Nu weet ik het, maar hoe kun je daar in g-naam gebruik van maken?
Estimate?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je de E achter de inhoud van een product? Dat geeft aan dat er een afwijking kan zijn in het daadwerkelijke gewicht van het product, maar dat is dus de inhoud waar ze naar streven. Ik heb echter geen idee hoe je dit zou willen gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
In de 31 jaar van mijn leven heb ik nog nooit nagedacht over de e op verpakkingen. Maar nu weet ik t gelukkig.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel een bijzonder topic
Alle reacties Link kopieren
Nooit bewust opgevallen die e. Vast wel eens gezien, maar dan zonder erop te letten en me af te vragen wat het zou betekenen.



Maar je wil er gebruik van maken? Loop je dan met producten naar de weegschaal op de groente- en fruitafdeling in de supermarkt of zo?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 augustus 2016 @ 22:30:

Ik vind dit wel een bijzonder topic Ach, het is tenminste niet iets wat al honderd keer voorbij gekomen is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Weer wat geleerd. En nee, ik gebruik dat niet. Hoe kun je dat dan gebruiken?
Het gewicht kan iets afwijken naar boven of beneden. Daar zijn wel regels voor.



Je kunt er gebruik van maken door alles wat je koopt te gaan wegen. Wat teveel afwijkt breng je terug.;)
Alle reacties Link kopieren
Die e op verpakkingen achter het gewicht ken ik wel. Maar wat wil je daarmee doen dan? Al je aankopen wegen en als het niet klopt terug gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 20 augustus 2016 @ 22:49:

Het gewicht kan iets afwijken naar boven of beneden. Daar zijn wel regels voor.



Je kunt er gebruik van maken door alles wat je koopt te gaan wegen. Wat teveel afwijkt breng je terug.;)Ik dacht meer aan degene kopen die het meeste weegt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik kende de betekenis maar hoe maak je er gebruik van?

Wat wil je ermee doen dan?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:tonkje schreef op 20 augustus 2016 @ 22:53:

[...]





Ik dacht meer aan degene kopen die het meeste weegt.Dat is natuurlijk nog beter
Ja, ik weet wat het is, maar hoe zou je dit willen gebruiken?



"Mijn kat weegt E3 kilo."
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 augustus 2016 @ 23:06:

Ja, ik weet wat het is, maar hoe zou je dit willen gebruiken?



"Mijn kat weegt E3 kilo."Mijn kat weegt E6 kilo
668, the neighbour of the Beast
:quote:pangea schreef op 20 augustus 2016 @ 23:06:

Ja, ik weet wat het is, maar hoe zou je dit willen gebruiken?



"Mijn kat weegt E3 kilo."



Je kunt ermee vergelijken, rekenen en conclusies trekken en over discuseren de kat van Marels is E6. Hoe kan dat

E3 meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 20 augustus 2016 @ 23:27:

:

[...]





Je kunt ermee vergelijken, rekenen en conclusies trekken en over discuseren de kat van Marels is E6. Hoe kan dat

E3 meer. De kat van Marels is obEs
Alle reacties Link kopieren
de producent maakt er gebruik van, de klant niet.

Nou ja de klant zou er gebruik van kunnen maken door als er een heel warme dag verwacht wordt, 's morgens vroeg te gaan tanken. De benzine is dan wat kouder, dus volume is wat lager en dan krijg je iets meer voor je literprijs. Maar ja, of dat echt de moeite is. Ik doe zelfs de moeite niet om voor de 11 cent verschil, 10 km naar de dichts bijzijnde tank over de grens te rijden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt er dus gebruik van maken door alle items in de winkel na te wegen en de zwaarste mee te nemen. Goeie tip. Scheelt vast ook stukken. Of juist de lichtste verpakking meenemen als je op dieet bent.
Alle reacties Link kopieren
Het staat voor ongeveer, de genoemde hoeveelheid op de verpakking is gemiddeld en mag een bepaalde vastgestelde afwijking van het vermelde gewicht hebben (de maximale afwijking is afhankelijk van de inhoud van het product).



Als een product een grotere afwijking heeft dan deze vastgestelde afwijking dan kun je ermee terug gaan naar de winkel en daarover klagen (en meestal krijg je dan je geld terug of een vervangend product). Waarschijnlijk bedoelt TO dat met "er gebruik van maken".



En om de vraag uit de OP te beantwoorden, ja ik weet wat het is, nee ik maak er geen gebruik van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven