Geld & Recht alle pijlers

E gewicht

20-08-2016 22:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten juillie eigenlijk wat E gewicht is en zoja maken jullie daar gebruik van?
quote:nlies schreef op 20 augustus 2016 @ 23:48:

de producent maakt er gebruik van, de klant niet.

Nou ja de klant zou er gebruik van kunnen maken door als er een heel warme dag verwacht wordt, 's morgens vroeg te gaan tanken. De benzine is dan wat kouder, dus volume is wat lager en dan krijg je iets meer voor je literprijs. Maar ja, of dat echt de moeite is. Ik doe zelfs de moeite niet om voor de 11 cent verschil, 10 km naar de dichts bijzijnde tank over de grens te rijdenE Gewicht heeft niets met bezine te maken die moet altijd op dezelfde temperatuur verkocht worden.
Let maar eens op dat sommige mensen alles nawegen in de supermarkt en zo met 10% meer naar huis gaan.
Gebruik van maken; in welke zin?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:halfway schreef op 21 augustus 2016 @ 09:05:

Let maar eens op dat sommige mensen alles nawegen in de supermarkt en zo met 10% meer naar huis gaan.

Nog nooit gezien.

En heel eerlijk volgens mij ben je dan ook behoorlijk koekkoek en heb je tijd te veel.

Ik zie het al voor me dat je met alle pakken, van elk product ook nog, naar de weegschaal loopt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
De ene keer zit er een boontje meer in een zakje van 450 gr sperziebonen en de andere keer een minder. Omdat de machine niet kan denken: ik voeg er een heel klein boontje bij om het precies kloppend te maken. Is geen enkele gedachte (en zeker geen extra handeling) waard. Kan wel wat leukers doen met mijn energie en tijd.

Maak me eerder druk om dat idiote gewicht van 450 gram ipv 500 gram, wat vermoedelijk bedoeld is om de mensen te misleiden aangezien men al snel denkt: dat is ongeveer een pond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:sandra1905 schreef op 21 augustus 2016 @ 00:04:

Je kunt er dus gebruik van maken door alle items in de winkel na te wegen en de zwaarste mee te nemen. Goeie tip. Scheelt vast ook stukken. Of juist de lichtste verpakking meenemen als je op dieet bent.Net als wachten tot je het totaalbedrag in de supermarkt weet en dan besluiten of je contant betaalt (als het naar beneden wordt afgerond), of dat je gaat pinnen (als het bij contant betalen naar boven zou worden afgerond). Tel uit je winst!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 21 augustus 2016 @ 10:25:

[...]

Net als wachten tot je het totaalbedrag in de supermarkt weet en dan besluiten of je contant betaalt (als het naar beneden wordt afgerond), of dat je gaat pinnen (als het bij contant betalen naar boven zou worden afgerond). Tel uit je winst!Wauw. Als je het daarvan moet hebben om te besparen zou ik m'n energie steken in wat extra werken.

Let maar eens op dat sommige mensen alles nawegen in de supermarkt en zo met 10% meer naar huis gaan.Heb je dat echt wel eens gezien? Ik nog nooit. Ik zie me al met 10 pakken koffie staan, om te kijken welke het zwaarst is.
quote:retrostar schreef op 21 augustus 2016 @ 09:22:

De ene keer zit er een boontje meer in een zakje van 450 gr sperziebonen en de andere keer een minder. Omdat de machine niet kan denken: ik voeg er een heel klein boontje bij om het precies kloppend te maken. Is geen enkele gedachte (en zeker geen extra handeling) waard. Kan wel wat leukers doen met mijn energie en tijd.

Maak me eerder druk om dat idiote gewicht van 450 gram ipv 500 gram, wat vermoedelijk bedoeld is om de mensen te misleiden aangezien men al snel denkt: dat is ongeveer een pond.Of alle pakken stroopwafels in je karretje, naar de weegschaal bij de groente, alles nawegen en het pak stroopwafels dat 5 gram meer weegt achter houden. Terug naar het rek en alles terug zetten, (wel netjes spiegelen!) zwaarste pak in je karretje houden. En vervolgens naar de rijst. Het duurt dan wel ff voordat je al je boodschappen bij elkaar hebt.
quote:sandra1905 schreef op 21 augustus 2016 @ 10:32:

[...]

Of alle pakken stroopwafels in je karretje, naar de weegschaal bij de groente, alles nawegen en het pak stroopwafels dat 5 gram meer weegt achter houden. Terug naar het rek en alles terug zetten, (wel netjes spiegelen!) zwaarste pak in je karretje houden. En vervolgens naar de rijst. Het duurt dan wel ff voordat je al je boodschappen bij elkaar hebt.Dit idd. Het kan zo in Extreme cheapskates.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:tonkje schreef op 21 augustus 2016 @ 10:25:

[...]

Net als wachten tot je het totaalbedrag in de supermarkt weet en dan besluiten of je contant betaalt (als het naar beneden wordt afgerond), of dat je gaat pinnen (als het bij contant betalen naar boven zou worden afgerond). Tel uit je winst!

Ik heb het even uitgerekend:

je bespaart maximaal 2 cent per keer (want het gaat om de afronding). Dus als je 2 tot 3 keer per week boodschappen doet bespaar je gemiddeld zo'n 5 cent per week.

Dat is op jaarbasis.................. 2 euro en 60 cent. Tel uit je winst!
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 augustus 2016 @ 23:34:

[...]

De kat van Marels is obEs Daarom passen we zo goed bij elkaar. Mijn kat en ik.
668, the neighbour of the Beast
quote:sandra1905 schreef op 21 augustus 2016 @ 00:04:

Je kunt er dus gebruik van maken door alle items in de winkel na te wegen en de zwaarste mee te nemen. Goeie tip. Scheelt vast ook stukken. Of juist de lichtste verpakking meenemen als je op dieet bent.Ga er maar van uit dat de verdeling een Gausse curve is, dus je moet lang zoeken om net die ene te vinden die het maximale afvulgewicht heeft. Ik denk dat de bedrijfsleider wel komt informeren wat je aan het doen bent als je al die mayonaise potten op de fruitweegschaal legt :-)

Let maar eens op dat sommige mensen alles nawegen in de supermarkt en zo met 10% meer naar huis gaan.10% nog wel? Echt niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:viva1966 schreef op 22 augustus 2016 @ 14:12:

[...]

Ga er maar van uit dat de verdeling een Gausse curve is, dus je moet lang zoeken om net die ene te vinden die het maximale afvulgewicht heeft. Ik denk dat de bedrijfsleider wel komt informeren wat je aan het doen bent als je al die mayonaise potten op de fruitweegschaal legt :-)

Je hebt mensen met een absoluut gehoor die akelig goed kunnen horen wat voor toon iets is.

Misschien heb je ook mensen met een "absoluut gewicht gevoel", die als ze 2 potten mayo vasthouden precies in de gaten hebben dat die ene 5 gram meer weegt?

Hoeven ze niet met al die potten naar de weegschaal, maar staan ze eindeloos alle potten uit te proberen voor het schap. En komt alsnog de bedrijfsleider eraan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik neem altijd mijn keukenweegschaal mee naar de super, hoef ik niet voor ieder artikel naar de groenteweegschaal
quote:pangea schreef op 20 augustus 2016 @ 23:06:

Ja, ik weet wat het is, maar hoe zou je dit willen gebruiken?

"Mijn kat weegt E3 kilo."De mijne E2,5 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven