E gewicht
zaterdag 20 augustus 2016 om 22:23
zaterdag 20 augustus 2016 om 22:25
zaterdag 20 augustus 2016 om 22:35
Nooit bewust opgevallen die e. Vast wel eens gezien, maar dan zonder erop te letten en me af te vragen wat het zou betekenen.
Maar je wil er gebruik van maken? Loop je dan met producten naar de weegschaal op de groente- en fruitafdeling in de supermarkt of zo?
Maar je wil er gebruik van maken? Loop je dan met producten naar de weegschaal op de groente- en fruitafdeling in de supermarkt of zo?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 20 augustus 2016 om 22:53
quote:Niceday76 schreef op 20 augustus 2016 @ 22:49:
Het gewicht kan iets afwijken naar boven of beneden. Daar zijn wel regels voor.
Je kunt er gebruik van maken door alles wat je koopt te gaan wegen. Wat teveel afwijkt breng je terug.;)Ik dacht meer aan degene kopen die het meeste weegt.
Het gewicht kan iets afwijken naar boven of beneden. Daar zijn wel regels voor.
Je kunt er gebruik van maken door alles wat je koopt te gaan wegen. Wat teveel afwijkt breng je terug.;)Ik dacht meer aan degene kopen die het meeste weegt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:48
de producent maakt er gebruik van, de klant niet.
Nou ja de klant zou er gebruik van kunnen maken door als er een heel warme dag verwacht wordt, 's morgens vroeg te gaan tanken. De benzine is dan wat kouder, dus volume is wat lager en dan krijg je iets meer voor je literprijs. Maar ja, of dat echt de moeite is. Ik doe zelfs de moeite niet om voor de 11 cent verschil, 10 km naar de dichts bijzijnde tank over de grens te rijden
Nou ja de klant zou er gebruik van kunnen maken door als er een heel warme dag verwacht wordt, 's morgens vroeg te gaan tanken. De benzine is dan wat kouder, dus volume is wat lager en dan krijg je iets meer voor je literprijs. Maar ja, of dat echt de moeite is. Ik doe zelfs de moeite niet om voor de 11 cent verschil, 10 km naar de dichts bijzijnde tank over de grens te rijden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 21 augustus 2016 om 08:28
Het staat voor ongeveer, de genoemde hoeveelheid op de verpakking is gemiddeld en mag een bepaalde vastgestelde afwijking van het vermelde gewicht hebben (de maximale afwijking is afhankelijk van de inhoud van het product).
Als een product een grotere afwijking heeft dan deze vastgestelde afwijking dan kun je ermee terug gaan naar de winkel en daarover klagen (en meestal krijg je dan je geld terug of een vervangend product). Waarschijnlijk bedoelt TO dat met "er gebruik van maken".
En om de vraag uit de OP te beantwoorden, ja ik weet wat het is, nee ik maak er geen gebruik van.
Als een product een grotere afwijking heeft dan deze vastgestelde afwijking dan kun je ermee terug gaan naar de winkel en daarover klagen (en meestal krijg je dan je geld terug of een vervangend product). Waarschijnlijk bedoelt TO dat met "er gebruik van maken".
En om de vraag uit de OP te beantwoorden, ja ik weet wat het is, nee ik maak er geen gebruik van.